Şimdi Ara

CLIO II SAHİPLERİ (421. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15.865
Cevap
75
Favori
1.616.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 419420421422423
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahatay63


    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    Arkadaşlar BU DEBRİYAJ MESELESİNE çözüm arıyorum.

    arabam 2005 model 1.4 16 clio HB. Debrijaj sertlğinden ziyade özellikle DEBRİYAJI BIRAKIRKEN BİR NOKTADAN SONRA ANİDEN İTTİRMESİ ve debriyaja BASARKEN PLASTİK BİRŞEYE SRÜTÜYORMUŞ hissinden ÇOK rahatsızım. Araba özellikle 2. VİTESE GEÇERKEN çok DİKKAT ETMEZSEM(ya ayağımı yavaşça çekmeliyim yada GAZI biraz fazla vermeliyim) ZIPLATARAK geçiş yapıyor. Debriyaj balatası bitik değil bu kesin.

    Buna benzer sorunları olan MEGANE'lar için debriyaj YAYI DEĞİŞİMİ ve DEBRİYAJ PARÇALARININ (hangi parça bilmiyorum) YAĞLANMASI gibi şeylerden bahsedilmiş.

    Bu soruna çözüm bulan arkadaş hiç oldu mu? Bu bahsedilen YAY nerdedir. DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞTİRMEK sorunu geçici çözüyormuş. Bu konunun üzerine giden yada çözüme denk gelen oldu mu? Klasik olarak RENOULT DEBRİYAJI BÖLEDİR deyip geçiyoruz ama sürüş konforumuzu çok etkileyen bir faktör bu.

    Yardım ederseniz çok seviririm

    Saygılarımla


    merhabalar dostum bende bu sertve ayağımı geriye ittiren debriyajdan muzdaribim gerçekten bu debriyajı yumuşak bi hale getirmenin çaresi yok mu tecrübeli arkadaşlar bize bi yol gösterin gerçekten sürüş konforunu çok etkiliyor :(


    Gerçekten arabanın bana göre EN BÜYÜK kusuru debriyajı eğer çözüm bulabilirsem TADINDAN yenmeyecek.
    Aklıma iyi yetkili servislere telefon açmak geldi. ANKARA MAİS'i aradım ama telefona cevap veren olmadı. Başka danışılabilicek SERVİS bilen arkadaşlar varsa bu işi iyice araştırıp çözmek isitiyorum



    Aynı dertten bende muzdaribim. küçük bir ev kazası geçirdim şimdi kolda çatlak var bir müddet aracı kullanamayacağım. Bir arkadaşa rica ettim beni işyerime götürmesi için sag olsun kırmadı yola çıktık, dakka bir gol bir oldu, daha ben debriyaj bunlarda serttir diyecektim ki aracı hoplatması bir oldu; . Ancak arkadaş iyi şoför olmasına karşın trafikte zor anlar yaşadı. O da Clio HB almak istiyordu sanırım bu olaydan sonra aynı şeyi bir daha yaşarsa almaz. Ben anlaşılan bu duruma alışmışım aracı ilk aldığım günleri hatırlıyorumda bende aynı şeyleri yaşamıştım.
    Neyse bu konunu üzerine gideceğim araştıracağım sizde araştırın burada paylaşalım belki faydası olur. Bu arada Ustanın birisi debriyaj çatalından bahsetmişti bunu torna da düzeltilmesi gerekiyormuş aklınızda olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sert19


    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahatay63


    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy

    Arkadaşlar BU DEBRİYAJ MESELESİNE çözüm arıyorum.

    arabam 2005 model 1.4 16 clio HB. Debrijaj sertlğinden ziyade özellikle DEBRİYAJI BIRAKIRKEN BİR NOKTADAN SONRA ANİDEN İTTİRMESİ ve debriyaja BASARKEN PLASTİK BİRŞEYE SRÜTÜYORMUŞ hissinden ÇOK rahatsızım. Araba özellikle 2. VİTESE GEÇERKEN çok DİKKAT ETMEZSEM(ya ayağımı yavaşça çekmeliyim yada GAZI biraz fazla vermeliyim) ZIPLATARAK geçiş yapıyor. Debriyaj balatası bitik değil bu kesin.

    Buna benzer sorunları olan MEGANE'lar için debriyaj YAYI DEĞİŞİMİ ve DEBRİYAJ PARÇALARININ (hangi parça bilmiyorum) YAĞLANMASI gibi şeylerden bahsedilmiş.

    Bu soruna çözüm bulan arkadaş hiç oldu mu? Bu bahsedilen YAY nerdedir. DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞTİRMEK sorunu geçici çözüyormuş. Bu konunun üzerine giden yada çözüme denk gelen oldu mu? Klasik olarak RENOULT DEBRİYAJI BÖLEDİR deyip geçiyoruz ama sürüş konforumuzu çok etkileyen bir faktör bu.

    Yardım ederseniz çok seviririm

    Saygılarımla


    merhabalar dostum bende bu sertve ayağımı geriye ittiren debriyajdan muzdaribim gerçekten bu debriyajı yumuşak bi hale getirmenin çaresi yok mu tecrübeli arkadaşlar bize bi yol gösterin gerçekten sürüş konforunu çok etkiliyor :(


    Gerçekten arabanın bana göre EN BÜYÜK kusuru debriyajı eğer çözüm bulabilirsem TADINDAN yenmeyecek.
    Aklıma iyi yetkili servislere telefon açmak geldi. ANKARA MAİS'i aradım ama telefona cevap veren olmadı. Başka danışılabilicek SERVİS bilen arkadaşlar varsa bu işi iyice araştırıp çözmek isitiyorum



    Aynı dertten bende muzdaribim. küçük bir ev kazası geçirdim şimdi kolda çatlak var bir müddet aracı kullanamayacağım. Bir arkadaşa rica ettim beni işyerime götürmesi için sag olsun kırmadı yola çıktık, dakka bir gol bir oldu, daha ben debriyaj bunlarda serttir diyecektim ki aracı hoplatması bir oldu; . Ancak arkadaş iyi şoför olmasına karşın trafikte zor anlar yaşadı. O da Clio HB almak istiyordu sanırım bu olaydan sonra aynı şeyi bir daha yaşarsa almaz. Ben anlaşılan bu duruma alışmışım aracı ilk aldığım günleri hatırlıyorumda bende aynı şeyleri yaşamıştım.
    Neyse bu konunu üzerine gideceğim araştıracağım sizde araştırın burada paylaşalım belki faydası olur. Bu arada Ustanın birisi debriyaj çatalından bahsetmişti bunu torna da düzeltilmesi gerekiyormuş aklınızda olsun.


    Çok çok geçmiş olsun. İnşallah tez zamanda iyileşirsiniz...
    Edit: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇUMRALI -- 18 Haziran 2011; 11:10:38 >




  • ÇOK Geçmiş olsun.
    Bugün fırsat bulabilirsem bugün renocuları bir gezeceğim. Danışıp soracağım bunu BASİT bir çözümü var mı diye?

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drtroy -- 18 Haziran 2011; 14:25:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coachya

    Hayırlı olsun. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin inşallah. Farlda temiz miydi alındığında? Yoksa temizlemek için uygulama yaptınız mı?



    ufak tefek çizikler dışında sorun yok aldığımda böyleydi ama uygulama yapmayı düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirbekmezci

    ve işte bende aranıza katıldım

    yaklaşık bir ay önce aldım buyrun resimler;

    ben beğendim bakın bakalım sizin yorumlarınız ne yönde..

    özellikler;

    -klima
    -4 airbag
    -abs
    -merkezi kilit
    -immobilizer
    -Hidrolik Direksiyon
    -Elektrikli Ön Camlar
    -Orjinal Teyp
    maşallah demeyi unutmayın :)

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    geçen hafta paslı olan jantları boyadık amerikan parklar yapıldı beyaz parklar takıldı plaka lambasına beyaz ledli ampül takıldı yavaş yavaş zevkime göre yapıyorum;

    ilk başta bu haldelerdi;


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    silindi ve kağıt bant çekildi;

     CLIO II SAHİPLERİ


    biraz da hava alsın dedik;

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    bacanak sağolsun yalnız bırakmadı beni

     CLIO II SAHİPLERİ


    şimdi boya zamanı;

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    yavaş yavaş bitiyor;


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    jant boyama bitti şimdi de aldığımız sıvı silikonla lastikleri ve plastik çıtaları parlatma zamanı;

    yan çıtaların ilk hali;
    (son hali ise son resimlerde mevcut)

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    ve işte boyanmış ve parlatılmış arka pati;

     CLIO II SAHİPLERİ


    bacanak yine iş başında :)

     CLIO II SAHİPLERİ


    işte bu da sıvı silikonla uygulama yapılan bölüm (sağ taraf) ve uygulama yapılmamış bölüm (sol)

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    motor da kirlenmiş

     CLIO II SAHİPLERİ


    biraz da motoru sildik;

     CLIO II SAHİPLERİ


    lastiklerimizin son hali (iyi iş oldu)

     CLIO II SAHİPLERİ


    asi genç diye buna derim :)

     CLIO II SAHİPLERİ


    iş bitti biraz da görsel şölen;

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    amerikan parklar ve beyaz park lambalarım;

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ



    kesinlikle photoshop vb. bi uygulama yoktur uygulama yaptığımız plastik kısımlar gerçeğiyle aynıdır..


    ve aracın son hali;

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ

     CLIO II SAHİPLERİ


     CLIO II SAHİPLERİ


    resimler neden görünmüyor .s



    bu resimler neden çıkmadı fikri olan var mı?




  • arkadaşlar selamlar daha öncede bir soru sormuştum ama sallayan pek olmadı 10 kişiye gerek yok işi iyi bilen 1 kişi sorularıma cevap verse sevinirim .. sorulara gelirsek ben şehir içi rahat kullanım amaçlı extra olarak 2. el bir 2005 clio hb dci aldım .. araç biraz bakımsız kalmış 1-2 eksiği dışında temiz araba ..

    -polen filtresi nerede ?
    -kapı çıtasının ucundaki dci yazan parçayı nereden bulabilirim ?
    -kapı içlerinden ve camlardan gelen çatırtılara bir çözüm varmıdır ?
    -ön kapı içindeki hoparlör büyüklüğü 13cm midir ? birde arka kapılarda hoparlör yeri yok arka tarafa hoparlör uygulaması için neler yapabilirim ? ( tavsiye edebileceğiniz marka model varmı ? )
    -würth ürünlerinin motor sesini min. seviyeye indirdiği söyleniyor kullanan varmı ?
    -gaza bastığımda vites biraz fazla oynuyor sebebi nedir ?
    -frene bastığımda öne doğru yığılma biraz fazla seviyede sebebi amortisör müdür ?
    birde arkadaşlar ilk defa dizel araç aldım ve haşır neşir olduğum bir ustam yok oturduğumuz yerden kazık yemeyelim o yüzden ön takım olsun motor olsun dikkat etmem gereken yerler neresi mutlaka değişmesi gerekenler ? ( filtreler ve yağ değişti )

    cevaplar için şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuvo' -- 18 Haziran 2011; 19:40:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLastViking

    arkadaşlar selamlar daha öncede bir soru sormuştum ama sallayan pek olmadı 10 kişiye gerek yok işi iyi bilen 1 kişi sorularıma cevap verse sevinirim .. sorulara gelirsek ben şehir içi rahat kullanım amaçlı extra olarak 2. el bir 2005 clio hb dci aldım .. araç biraz bakımsız kalmış 1-2 eksiği dışında temiz araba ..

    -polen filtresi nerede ?
    -kapı çıtasının ucundaki dci yazan parçayı nereden bulabilirim ?
    -kapı içlerinden ve camlardan gelen çatırtılara bir çözüm varmıdır ?
    -ön kapı içindeki hoparlör büyüklüğü 13cm midir ? birde arka kapılarda hoparlör yeri yok arka tarafa hoparlör uygulaması için neler yapabilirim ? ( tavsiye edebileceğiniz marka model varmı ? )
    -würth ürünlerinin motor sesini min. seviyeye indirdiği söyleniyor kullanan varmı ?
    -gaza bastığımda vites biraz fazla oynuyor sebebi nedir ?
    -frene bastığımda öne doğru yığılma biraz fazla seviyede sebebi amortisör müdür ?
    birde arkadaşlar ilk defa dizel araç aldım ve haşır neşir olduğum bir ustam yok oturduğumuz yerden kazık yemeyelim o yüzden ön takım olsun motor olsun dikkat etmem gereken yerler neresi mutlaka değişmesi gerekenler ? ( filtreler ve yağ değişti )

    cevaplar için şimdiden teşekkürler..


    Öncelikle bildiklerimi cevaplayayım. Polen filtresi araca önden baktığında sol kısımda bulunuyor.http://forum.donanimhaber.com/m_14821122/mpage_3/tm.htm Verdiğim linkte açılışı da gösteriliyor önceki sayfalarda.

    Kapı içlerinden gelen seslerin bazıları cam krikosundan kaynaklanabiliyor. En azından benimki öyle. Birgün söküp açıcam bende.

    würth ürünlerine gelince ben injeksiyon temizleyicisini kullandım. Kullanımda sonra serviste injeksiyonları kontrol ettirdiğimde hiçbir sıkınıtnın olmadığını söyledi. Bu arada araç 99 binde. İki kere uygulamak daha verimli olacağı söyleniyor.

    Vites bu modellerde biraz oynuyor direk bir kolla şanzımana bağlı çünkü. Yalnız çok oynama varsa arka orta şanzıman takozu var onu bir kontrol ettirdin. Onda orun varsa titreme artıyor.

    Dizeller konusuna gelince makine mühendisi olarak size tavsiyelerde bulunabilirim. Özellikle bizim 1.5 dci motorların karakteristiğine göre uygun devir aralığı 1500 ile 3000 devir. Tabi viteslere göre küçük farklılıklar gösteriyor. Özellikle ilk çalışmada kısa bir süre de olsa ısıtmak lazım motoru. Zaten ilk çalıştığı an ile 30 sn sonraki sesi çok daha farklı olur. Uzun yoldan geldikten sonra durulduğunda da hemen durdurulmamalı araç. Özellikle değiştirilmesi gerekenler. Her 15 binde hava filtresi, yağ filtresi, yağ. Her 30 binde mazot filtresi. Yalnız hava filtresi diyip geçmeyin muhakkak düzenli değişmesi lazım. Fiyatı da uygun zaten. Yakıt tüketimi konusunda da gayet memnun ediyor.




  • @coachya hocam cevaplar için teşekkür ederim mazot filtresini değiştirmedim onu en kısa zamanda değiştireyim pahalı bir parça olduğunu sanmıyorum zaten arada polen filtresinide değiştirtirim şu kapı içlerinede baktırayım ozaman takıldığım bir soru olursa size danışırım ..
  • arkadaşlar klima gazı dolum fiyatı nedir acaba? bakım yaptıran oldumu yakın zamanda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLastViking

    @coachya hocam cevaplar için teşekkür ederim mazot filtresini değiştirmedim onu en kısa zamanda değiştireyim pahalı bir parça olduğunu sanmıyorum zaten arada polen filtresinide değiştirtirim şu kapı içlerinede baktırayım ozaman takıldığım bir soru olursa size danışırım ..


    Mazot filtresi çok önemli. İnjeksiyonların sağlığı için. Mazot benzinden daha fazla partikül olur. Bunlar injeksiyonda birikirse tıkanır ve değişmesi gerekebilir. Çok pahalı değildir. En azından sağladığı faydaya göre küçük bir mebla. Dizele iyi bakarsanız benzinli motordan çok daha uzun ömürlü olur. Özellikle devire dikkat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI

    arkadaşlar klima gazı dolum fiyatı nedir acaba? bakım yaptıran oldumu yakın zamanda?


    Daha geçen gün sordum kaçak tespiti ve klima gazı dolumu için 75 TL dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blackeagle


    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI

    arkadaşlar klima gazı dolum fiyatı nedir acaba? bakım yaptıran oldumu yakın zamanda?


    Daha geçen gün sordum kaçak tespiti ve klima gazı dolumu için 75 TL dediler.

    TEŞEKKÜR EDERİM.
  • Cumralı, Dtroy
    Çok Teşekkürler... İnşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sert19 -- 20 Haziran 2011; 14:23:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sert19

    Cumralı, Dtroy
    Çok Teşekkürler... İnşallah.

    biz teşekkür ettik...
  • Arkadaşlar BU DEBRİYAJ MESELESİNE çözüm arıyorum.

    arabam 2005 model 1.4 16 clio HB. Debrijaj sertlğinden ziyade özellikle DEBRİYAJI BIRAKIRKEN BİR NOKTADAN SONRA ANİDEN İTTİRMESİ ve debriyaja BASARKEN PLASTİK BİRŞEYE SRÜTÜYORMUŞ hissinden ÇOK rahatsızım. Araba özellikle 2. VİTESE GEÇERKEN çok DİKKAT ETMEZSEM(ya ayağımı yavaşça çekmeliyim yada GAZI biraz fazla vermeliyim) ZIPLATARAK geçiş yapıyor. Debriyaj balatası bitik değil bu kesin.

    Buna benzer sorunları olan MEGANE'lar için debriyaj YAYI DEĞİŞİMİ ve DEBRİYAJ PARÇALARININ (hangi parça bilmiyorum) YAĞLANMASI gibi şeylerden bahsedilmiş.

    Bu soruna çözüm bulan arkadaş hiç oldu mu? Bu bahsedilen YAY nerdedir. DEBRİYAJ BALATASI DEĞİŞTİRMEK sorunu geçici çözüyormuş. Bu konunun üzerine giden yada çözüme denk gelen oldu mu? Klasik olarak RENOULT DEBRİYAJI BÖLEDİR deyip geçiyoruz ama sürüş konforumuzu çok etkileyen bir faktör bu.



    ARKADAŞLAR iki GÜN ÖNCE sanayiye gittim. Sorunuma bulunan çözümden bahsedeyim.

    İlk olarak pedala bakıldı. Pedallar gresle yağlanmış durumda olduklarından PEDAL'ın ses yapmadığından emin olduk.

    İkinci olrak DEBRİYAJ TELİNİN İÇ KISMINI ben yağladım ama değişen birşey olmadı.

    3. CÜSÜ ise sorunu çözdü. Motorun sağ tarafında şanzımanın önünde Debriya telinin bağlı olduğu SİYAH RENKTE bir çelik var. Bu çelik ŞANZIMANIN ön kısmına giriyor ve giridiği yerde Siyah plastik korumalıkvar. Zaten debriyaj pedalına bastığınızda hareket eden parça olduğundan karıştırma şansınız yok. Önce debriyaj telini çıkardık. Sonra iç kısma ışıla baktığımızda makara gibi bir yer gördük. parmağımızla dokunduğumuzda o kısımda yağ kalmadığı belli oluyordu. O makara olan ön şanzıman bölgesini sprey gresle yağladım. Baskı balataya gider korkumdan çok fazlada sıkamadım açıkçası. (Sadece tahmin yürütüyorum usatalar daha iyibilecektir fazla sıkmanın bir zararı olmaz).

    Bu işlemden sonra SES kayboldu, debrajın SERTLİĞİ DEĞİŞMEDİ, Ama ANİNDEN İTTİRMELERİ ÇOK AZALDI. Belki daha bol yağlasam dahada iyi olucak ama başıma iş almaktan kokrtum açıkçası. Burayı fazla yağlama konusunda daha ileri otomobil bilgisi olan üstadlara ihtiyaç var.

    [IMG=http://img847.imageshack.us/img847/2057/grnt023t.jpg][/simage]

    Uploaded with ImageShack.us



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drtroy -- 20 Haziran 2011; 23:00:11 >




  • Herkese merhaba. Ben de yeni katıldım Clio'culara. Öncelikle otomobil konusunda deneyimsizim ve yeni bir sürücüyüm. Çocuk sahibi olunca geniş bagajlı, uygun yakıt tüketen bir araç almanın iyi olacağını düşündüm. Aldığım araç : 2006 Clio Symbol Alize 1.5 DCI.
    Bir önceki iletide bahsedilen debriyajı bırakınca ani itme sorununu ben de yaşıyorum. Acemiliğimden olduğunu düşünüyordum dürüst olmak gerekirse. Gaz vererek debriyajdan ayağımı çekmeyi denedim sonuç değişmedi, kavramaya kadar getirip gaz vermeyi denedim yine bir silkeleme var. Acemiliğim dışındaki faktör drtroy 'un bahsettiği debriyaj teli çıkınca iç kısımda bulunan makara gibi parçanın yağlanması mıdır?
    Bir de kurslarda öğretilen "önce debriyaj sonra fren" diye bir mantık, ufak çaplı kaza yapmama neden oldu. Sıralamanın hatalı olduğunu eski sürücü dostlarım söyledi. Debriyaja basar basmaz daha frene yetişemeden aracın sıçraması sonucunda oluştu kaza. Bereket bir şey yok. Frene ani basmada araçta belli bir hız olmasa da ABS devreye girmekte midir? Bu çok basit olarak algılayacağınızı tahmin ettiğim fakat benim için önem arz eden soruları yanıtlayabilirseniz sevinirim. Çok teşekkürler şimdiden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmirliumut

    Herkese merhaba. Ben de yeni katıldım Clio'culara. Öncelikle otomobil konusunda deneyimsizim ve yeni bir sürücüyüm. Çocuk sahibi olunca geniş bagajlı, uygun yakıt tüketen bir araç almanın iyi olacağını düşündüm. Aldığım araç : 2006 Clio Symbol Alize 1.5 DCI.
    Bir önceki iletide bahsedilen debriyajı bırakınca ani itme sorununu ben de yaşıyorum. Acemiliğimden olduğunu düşünüyordum dürüst olmak gerekirse. Gaz vererek debriyajdan ayağımı çekmeyi denedim sonuç değişmedi, kavramaya kadar getirip gaz vermeyi denedim yine bir silkeleme var. Acemiliğim dışındaki faktör drtroy 'un bahsettiği debriyaj teli çıkınca iç kısımda bulunan makara gibi parçanın yağlanması mıdır?
    Bir de kurslarda öğretilen "önce debriyaj sonra fren" diye bir mantık, ufak çaplı kaza yapmama neden oldu. Sıralamanın hatalı olduğunu eski sürücü dostlarım söyledi. Debriyaja basar basmaz daha frene yetişemeden aracın sıçraması sonucunda oluştu kaza. Bereket bir şey yok. Frene ani basmada araçta belli bir hız olmasa da ABS devreye girmekte midir? Bu çok basit olarak algılayacağınızı tahmin ettiğim fakat benim için önem arz eden soruları yanıtlayabilirseniz sevinirim. Çok teşekkürler şimdiden.

    Debriyaj konusunda bir fikrim yok.

    Aracı kontrollu bir şekilde yavaşlatacaksak debriayja basmadan frene hafif şekilde veya kısa aralıklarda pompalayarak basılabilir.

    Aniden durmak gerekirse debriyaj ve frene aynı anda basmak gerekir. Bu durumda fren tabiri yerindeyse köklenmelidir yani sonuna kadar basılmalıdır. Hatta frene daha önceden basıp, kısa süre içersinde vakit kaybetmeden araç yavaşlarken debriyaja basıp aracın stop etmesini engellemiş oluruz. Sadece frene sert bir şekilde basılması durumunda araç viteste olduğundan dolayı aracın hızı düştüğünde stop etmesine neden olur. Sadece frene basıldığı durumlarda, araç viteste olduğundan ileriye gitme eğiliminde olacağından fren mesafesi uzayacağı söylenmektedir. Aynı anda basamıyorsak önce frene sonra da debriyaja basmak en mantıklısı bence. Zaten bir süre sonra refleks haline geliyor bu durum. Teoriler doğru olamasına rağmen bazen pratikte her zaman doğru sonuç vermeyebiliyor.

    Hazır konu açılmışken bilmeyenler olabilir diye bir uyarıda bulunmak isterim. Sürücülerin çoğu farkında olmadan sol ayağını sürekli debriyaj üzerinde tutmaktadır, ayağın ağırlığı ile debriyaj boşluğu kadar basık şekilde kullanılıyor. Bu durumda debriyaj balatasının kaçırmasına sebep olabilmektedir ve bu durum hem balatanın ömrünü kısaltır hem de kaçıran balata yakıt sarfiyatını arttırır. Bu durum bende artık bir alışkanlık haline gelmiş durumda, sol ayağımı ya paspas üzerine koyuyorum yada debriyajın yanındaki boş alana dayıyorum. Nacizane bir tavsiye...

    ABS, fren köklendiği zaman devreye girer, düşük hız da olsa eğer fren sisteminde problem yoksa ABS devreye girecektir. Hafif dokunuşlarda ABS'siz fren mantığıyla çalışmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmirliumut

    Herkese merhaba. Ben de yeni katıldım Clio'culara. Öncelikle otomobil konusunda deneyimsizim ve yeni bir sürücüyüm. Çocuk sahibi olunca geniş bagajlı, uygun yakıt tüketen bir araç almanın iyi olacağını düşündüm. Aldığım araç : 2006 Clio Symbol Alize 1.5 DCI.
    Bir önceki iletide bahsedilen debriyajı bırakınca ani itme sorununu ben de yaşıyorum. Acemiliğimden olduğunu düşünüyordum dürüst olmak gerekirse. Gaz vererek debriyajdan ayağımı çekmeyi denedim sonuç değişmedi, kavramaya kadar getirip gaz vermeyi denedim yine bir silkeleme var. Acemiliğim dışındaki faktör drtroy 'un bahsettiği debriyaj teli çıkınca iç kısımda bulunan makara gibi parçanın yağlanması mıdır?
    Bir de kurslarda öğretilen "önce debriyaj sonra fren" diye bir mantık, ufak çaplı kaza yapmama neden oldu. Sıralamanın hatalı olduğunu eski sürücü dostlarım söyledi. Debriyaja basar basmaz daha frene yetişemeden aracın sıçraması sonucunda oluştu kaza. Bereket bir şey yok. Frene ani basmada araçta belli bir hız olmasa da ABS devreye girmekte midir? Bu çok basit olarak algılayacağınızı tahmin ettiğim fakat benim için önem arz eden soruları yanıtlayabilirseniz sevinirim. Çok teşekkürler şimdiden.


    Sizin debriyajla ilgili bahsettiğiniz durum muhtemelen sizin acemiliğinizden kaynaklanan aniden çekme durumu. Birde buna dizel aracın yüksek torku eklenince ister istemez yaşatıyor. Ben böyle bir durum yaşamıyorum ancak aracın ilk zamanlarında özellikle 1. viteste bunu yapıyordum.




  • 15.000 civarı bir bütçe ile Clio 2 sahibi olmayı planlıyorum. Gönlümden 2001 üzeri 1.4 RTX geçiyor fakat daha temiz veya daha genç olarak 2004-05 1.2 Authetique modelleri de gözüme çarpmıyor değil, veya 2001 öncesi 8V modeller... Karşılaştırma yaparsak sizce hangi motor / model tercih edilmeli ?

    Kendime ait ilk aracım olacak, düz vites olmasını istiyorum. Yakıt tüketimi çok problem değil , LPG bu araçlarda olumsuz bir etki yaratıyor mu ?

    Sunroof'lu RTX sahiplerinden ayrıca Sunroof ile ilgili yorum almak isterim. Bu yaşta bir araçta mekanizma problemleri / ses yapma vs. açısından Sunroof tercih edilmemeli mi dersiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigitozcan

    15.000 civarı bir bütçe ile Clio 2 sahibi olmayı planlıyorum. Gönlümden 2001 üzeri 1.4 RTX geçiyor fakat daha temiz veya daha genç olarak 2004-05 1.2 Authetique modelleri de gözüme çarpmıyor değil, veya 2001 öncesi 8V modeller... Karşılaştırma yaparsak sizce hangi motor / model tercih edilmeli ?

    Kendime ait ilk aracım olacak, düz vites olmasını istiyorum. Yakıt tüketimi çok problem değil , LPG bu araçlarda olumsuz bir etki yaratıyor mu ?

    Sunroof'lu RTX sahiplerinden ayrıca Sunroof ile ilgili yorum almak isterim. Bu yaşta bir araçta mekanizma problemleri / ses yapma vs. açısından Sunroof tercih edilmemeli mi dersiniz ?

    Yakıt tüketimi söz konusu değilse sunrooflu rxt tavsiye ederim ama arabanın iyi bakımlı olması ve senin de çıkabilecek sürprizler için sabırlı olman gerek. Sunrooflu rxt 4 yıl kullandım 2 tane, bir kez tahliyesi tıkandı ve 2-3 damla su akıttı, ilk clio ile takla attım, tavan camı kırılmadı ama toplaması biraz zor oldu. Ses konusu; yarım açıkken bazen araba çapraz yaylanmalara girince hafif ses oluyordu. Ama bunlar sunroof'un verdiği zevkin yanında tolere edilecek şeyler. sunroof'u çok özlüyorum. Klimadan kat kat iyiydi bence.




  • 
Sayfa: önceki 419420421422423
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.