Şimdi Ara

Citröen E-C4 Alınır Mı ? (Elektrikli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba hocalarım. Sıfır Citröen C4 Elektrikli almayı düşünüyorum. Maddi durum sebebiyle %0 faiz 300 bin kredisi ile ancak bu şekilde iyi bir araba alıyorum.


    Hyundai i20 Active 2017 1.4 Otomatik 80.000 km 1 parça boyalı 1 parca onarımlı aracımı 720 Bine alıcısına teslim edip üstüne 220 nakit 300 kredi 150 Tüketici kredisi alarak toplam 1 milyon 400 e almayı planlıyorum.


    720 ye değerinde satıyor muyum sizce ?


    Peugeot, Reno, Hyundai vs bi çok markayı dolaştım fakat kredileri çok faizli yada beğendimiz arabalar pahalı, dizel istiyorduk ama nasip dizel yok bu sene C4 te. 2. Ellerde sıfıra çok yakın fiyatlarda.


    Durumu değerlendirebilirseniz fikrinizi söylerseniz sevinirim işin başında tabi biraz kafamız karışık




  • 5 aydır kullanıyorum. Evimde şarj ediyorum. Senede 1 kez 350km.lik bir uzun yolum var. Şehiriçi şu anda 30 kuruşa geliyor. Benzinli aracımda var. Sırf akü sebebiyle ayda 1 kullanıyorum. Yoksa yüzüne bile bakmam. Yazın şehiriçi 400km, şu anda da 300-325 km menzil var. Araç full dolu. Şarj imkanınız ve de uzun yol durumunuz bana yakın ise düşünmeden alın. Bir daha içten yanmalı aracın yüzüne bakmazsınız.
    Alınır mı alınmaz mı konusunda birşey diyemem çünkü araç hakkında en ufak bir bilgim yok.

    Ama elektrikli araç konusunda kesinlikle önceliklerinizi, beklentilerinizi ve de şarj etme durumunu iyice netleştirmelisiniz.

    Benim bir arkadaşım togg, başka bir arkadaşım ise elektrikli mokka aldı.

    Togg sahibi arkadaşım evde ve işte şarj imkanı olmadığı için avm de şarj ediyor. Togg u almadan önce parayı denkleştirmek için aracını satacaktı şimdi iyi ki satmamışım diyor. Çoğu yere yine benzinli araçla gidiyor.

    Mokka sahibi olan da benzer sorunlar yaşıyor.

    Bu iki arkadaşta çok yol yapan insanlar. Öncelikleri tasarruf ama gerekli planlama ve hazırlığı yapmadan çok doğru bir hamle değil bence.

    Migros’un 22kw şarj istasyonunda 5.5 TL, Beko’nun WAT dc şarjda 6.5 TL ye şarj ediyorum hocam.çok aldırış etmeyin bizim ülkede bilmeden konuşmak ata sporu. Aracımın şu an hesapladığım kadarıyla km/80 kuruş maliyeti var. Benim sakin kullanımım ile çoğu zaman araçtan inerken ortalama 13kw yi geçmiyor, 10-13 kW arası rakamlar görüyorum.


    Bayramda bi şarj istasyonu kampanya yapmış ücretsiz 2 kere full şarj ettim %20’den %100 e. Togg istasyonları %50 indirimliydi. Full sarjda 400 km gidiyor bu araba. Yıllardır milletin kanını emen benzinlikler 1 kez olsun %50 indirim yapmış mı acaba?.

  • Alınır mı alınmaz mı konusunda birşey diyemem çünkü araç hakkında en ufak bir bilgim yok.

    Ama elektrikli araç konusunda kesinlikle önceliklerinizi, beklentilerinizi ve de şarj etme durumunu iyice netleştirmelisiniz.

    Benim bir arkadaşım togg, başka bir arkadaşım ise elektrikli mokka aldı.

    Togg sahibi arkadaşım evde ve işte şarj imkanı olmadığı için avm de şarj ediyor. Togg u almadan önce parayı denkleştirmek için aracını satacaktı şimdi iyi ki satmamışım diyor. Çoğu yere yine benzinli araçla gidiyor.

    Mokka sahibi olan da benzer sorunlar yaşıyor.

    Bu iki arkadaşta çok yol yapan insanlar. Öncelikleri tasarruf ama gerekli planlama ve hazırlığı yapmadan çok doğru bir hamle değil bence.
  • 1.400'e ben olsam kesinlikle 2.el 1.5 BlueHDi alırdım,


    Elektrikli C4 açısından şunları söyleyebiliriz sadece Şehir içi kullanım için inanılmaz mantıklı bir otomobil mesela motor durduğu zaman çalışan 4 tane piston veya 3 tane piston 16 veya 12 tane valfi olmayacak yağ pompası olmayacak su pompası olmayacak yani su pompası var da çok daha basit bir sistem olarak var Kısaca şehir içi için çok mantıklı bir otomobil.


    Menzil olarak yazın klima açmazsanız 400 kilometrenin üstüne çok rahatlıkla çıkabilen bir araç evdeki prizle yaptığınız şarjda da saatte ortalama 40 kilometre gidecek kadar şarj oluyor yani bir saat şarjda 40 kilometre gidebiliyor.



    Ekstrem Soğuk havalarda Avrupa'da yapılan testlerde ise ortalama 200 kilometre gidebiliyor bu araç.



    Tabii burada aracı kışın kullanırken arka camı rezistansını kaloriferini veya içerideki nemi alması için klima kompresörlü devreye soktuğunuzu varsayıyorum ek olarak ön arka aydınlatma grubu Radyo ön koltuk ısıtma yanağını ısıtma Yani bunların hepsi 100 kilometrede nereden baksanız 3-4 kilowatt kadar enerjiyi fazladan tüketmenize neden olacak.


    Yurt dışında 54 kilowatt bataryalı olan versiyon var Onu da ısı pompası mevcut Türkiye henüz gelmedi





  • evde veya işyerınde sarj ımkanınız varsa hıc dusunmeyın E c4 aracı alın. dızelin 50 tl ye yaklastıgı yerde elektrıklı arac nımettır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALOK -- 19 Şubat 2024; 0:27:41 >
  • Çok merak ettim, 1400 e 2. El 1.5 BlueHDI almanın mantığı nedir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALOK

    evde veya işyerınde sarj ımkanınız varsa hıc dusunmeyın E c4 aracı alın. dızelin 50 tl ye yaklastıgı yerde elektrıklı arac nımettır.

    Evde sarj imkani var ise elektrikli arac kesinlikle yakit konusunda avantajli olacaktir fakat elektrikli arabalarda deger kaybi ozellikle de Citroen gibi bi markada ne mertebede olacak bilemiyoruz. Senelik yakittan yapilacak 10-20 bin TL'lik tasarruf cok farkli yerlerden cikabilir. Ben sizin yerinizde olsam elektrikli arabayi bu kadar rahat onermezdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -FoundeR- -- 19 Şubat 2024; 8:49:46 >
  • benzer durumdayım bende

    mg4 cıtroen opel mokka 3 modelide araştırıyorum

    burda en onemlı farklı bı konu 2 elde 0 yakın araçlar tercıh edılebilir

    cıtroen aksıne mg ve opelde 2 elde guzel fıyatlar yakalayabılıyorsunuz

  • Elektrikli araçlar artık hayatımızda. Artık bunlar akıllı cihaz olarak adlandırılır oldu. İstesekte istemesekte elektrikli araçlar her geçen gün artacak. Kaynağını unuttum ama 2023 yılında Dünyada en çok satılan sedan kategorisindeki ARAÇ (elektrikli araç demiyorum) Tesla model Y oldu (385.900 araç). Kaynak Durum bu ise daha fazla bu gerçeği yadsımasının anlamı yok.

    Gelelim sorunuza ben olsam temelde 2 şeye bakardım.
    1. Araç doğuştan elektrikli mi?
    2. Termal ısı yönetim sistemi (ısı pompası) var mı?
    Bunların haricinde ise aracın şarj yapısı 800 volt mu 400 volt mu? Rüzgar direnci ne? Bunlara göre karar verirdim. İlk ikisi yoksa almazdım o kadar net.

    Birde şöyle bir şey var. Adam diyor ki araç 300 -350 km gidiyor. Abi bu nedir diyor? Çözüm önerisini soruyorsun daha büyük batarya koysun diyor. Bu seferde aracın ağırlık artırıyor 50-55 ke batarya ile 350 km giden araç 70 kW batarya ile 450 gitmiyor. O nedenle ileride çıkacak araçlarda daha uzun menzil vaad etmeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrkamilk -- 20 Şubat 2024; 14:6:36 >




  • Hocam anladığım kadarıyla tek araç olarak elektrikli c4 düşünüyorsunuz bu aracın Türkiye'ye gelen versiyonunda ısı pompası yok tek araç olarak üzer. Bence ısı pompalı bir modele yönelin tek araç olacaksa yoksa soğuk havalarda bezdirebilir. Tabi hep kısa mesafe yapıyorsanız sorun olmaz.

  • evinde-işinde şarj imkanın var mı? şehiriçi şehirdışı araç ihtiyacın nasıl?

    bu sorulara cevap vermezsen alınır veya alınmaz demek afaki olur

  • 5 aydır kullanıyorum. Evimde şarj ediyorum. Senede 1 kez 350km.lik bir uzun yolum var. Şehiriçi şu anda 30 kuruşa geliyor. Benzinli aracımda var. Sırf akü sebebiyle ayda 1 kullanıyorum. Yoksa yüzüne bile bakmam. Yazın şehiriçi 400km, şu anda da 300-325 km menzil var. Araç full dolu. Şarj imkanınız ve de uzun yol durumunuz bana yakın ise düşünmeden alın. Bir daha içten yanmalı aracın yüzüne bakmazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 21 Şubat 2024; 23:38:29 >
  • ano16 kullanıcısına yanıt

    ısı pompası yok demişsiniz,c4 de mi yok, yoksa e-c4x de mi ısı pompası yok?

  • i20'nin sıfırı nerdeyse o fiyat. 7 yıllık i20 nasıl o fiyat ediyor anlamadım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Why Shy -- 22 Şubat 2024; 22:28:46 >
  • Arkadaşlar bütün cevap verenlere çok teşekkürler vakit ayırıp cevap verdiğiniz için. Burda yazılanları da dikkate alarak bi tercih yaptık ve tercihimiz Citröen C4-E almaktan yana oldu. Konuyu açtıktan yaklaşık 3 gün sonra aldım. şimdiye kadar sürekli olarak kullanıyorum. Çok memnunum demek abartı olmaz. Aldığım model Panoramik Cam Tavanlı Shine Bold Uzun Menzil. Bayide son kalan araç olunca ve 280.000 TL sıfır faizi de görünce almışken iyisini alalım dedik. Seçimlerden sonra biz zamları kovalayacağımıza zamlar bizi kovalasın dedik.


    Elimden geldiğince herkese yanıt vermek isterim.


    @auto_man hocam dediğinize katılıyorum uzun yolda belki biraz kafa ağrıtabilir fakat 54 kw uzun menzil aldım ben. Şu ana kadar ölçtüğüm kadarıyla tahminen 420 km ye kadar menzil alıyorum. Uzun yola henüz çıkmadım fakat ben %90 şehir içinde ve 7 yılda 80 bin km süren birisi olduğum için öyle sanıyorum ki çok memnun kalıcam. Arada uzun menzil yapacaksamda zaten 1 saatte bir 15 dakka duran birisiydim zaten. Sanırım en doğru kararı vermişim bizim adımıza.


    @Guest-1966D0217 Hocam dizel 1.5 dizel dişimize göre sadece 2. el 2022 model bulabildik. Gariptir ki sıfır araç fiyatlarına satmaya çalışan 2. elciler sağolsun hiç alasımız gelmedi. neymiş bu sene dizel yokmuşta arabası çok temizmişte bilmem ne. Bayide sıfırının 1.410 m olduğu yerde adam 1.375 m dan aşşağı inmem diyor. 1-2 kişide değil. 2.elde kredi çekince toplam ödemesiyle 1.7 m civarına geliyordu. Sıfırını 1410 a aldım sıfır faizle 280 bin çektim ve toplam 1.460 m a geldi toplam ödemem.


    @ALOK Gerçekten nimetmiş hocam. Hyundai i20 10 litre yakıyordu. 1 günde yaktığım benzin 350 idi benim. 350 ye şarj ediyorum 5 gün götürüp getiriyor araba beni şimdi.


    @tefennili sanırım elektrikli araçtan korkmaktan kaynaklı hocam. milletçe yeniye alışmamız uzun sürüyor. ön yargılı bi milletiz.


    @-FoundeR- daha sonra ne olur bilemiyorum fakat aracı sıfır almadan önce baktığım 2. el satan kimse 1.350 den aşapıya fiyat vermedi hocam. Tok bi durumdalar gördüğüm kadarıyla.





  • ImMaster kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı olsun. Kazasız belasız kullanırsınız inşallah.
  • @USR. uzun yola fazla çıkan biri değilim diyorsanız yada 2 saat-3 saatte bi 20 - 30 dakika durmak beni üzmez diyorsanız gerçekten harika araç hocam Citröen E-C4 tavsiye ederim.


    @mrkamilk Araç doğuştan elektrikli değil, fakat rüzgar konusunda iyi, 400w, ısı pompası var, 54 kw uzun menzil versiyonu motor gücü düşük menzilde 136 beygir uzun menzilde 156. Şu an için beklentimin çok üstünde açıkçası.


    @ano16 ısı pompası var hocam. ısı pompası olmayacak diye bi haber yapılmış o şekilde yayılıp gitmiş o kulaktan dolma bi bir bilgi olarak.


    @S_O_S Hocam uzun menzil çok bi kullanımım yok %90 şehiriçi, evimin yakınında tahminen 15 adet istasyıon var hızlı ve düşük hız olmak üzere.


    @vs-fb kullanım şeklimiz aynı evet hocam bundan sonra içten yanmalıya bende bakacağımı sanmıyorum. Evden şarj edememekle birlikte bende km 75 kuruşa mal ediyorum şu an. eski arabamda ki 3.5 tl km maliyetine göre devede kulak yinede.





  • @kocaballi ikisinde de var hocam almadan önce bayiye sorun tabiki. C4-E kullanıyorum bunda var en azından.


    @Why Shy Hocam benim arabamın sıfırı 1.115m yazan fiyatı. Normalde active modeli bu üretiliyor olsa şu an 1200-1250 ye satılırdı. Araç fiyatlarını pek takip edemiyorsunuz sanırım.

  • ImMaster kullanıcısına yanıt

    Son 1-2 ayda Hyundai felaket zam yaptı. Yoksa senin o 2. el aracın fiyatı sıfıra yakın yani.

  • Çok doğru bir karar vermişsiniz. Tebrik ederim. Bu fiyatlara bu dolulukta ve bu ekonomiklikte ikinci bir araç yok. Mg4 comfort alternatif olabilir. O da buna göre bomboş. Güle güle kullanın. Çok iyi fiyata almışsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 11 Mart 2024; 23:18:39 >
  • @why shy ona bakarsan bu arabada 1-2 ay önce 1-1.100 civarıydı sanaraın ülkede zam gelen tek şey Hyundai 😂 Ben arabayı aldığımda 2017 de 62.500’e aldım. Ben satarkende bayiler bile 675 bin veriyordu zaten ilan açıp 720 ye 3 günde sattım. Daha beklesem 750-775 arasını da zorlardım çünkü araç gerçek anlamda söylüyorum ter temizdi. Benim arabamdan daha kötülerine 800 yazanlar var. Ben hızlı satmam gerektiği ve sattığım kişi emekli albay olduğu için kıyamadım bu fiyata verdim. Yoksa sandığın gibi 2017 model diye ölü değil.

    @vs-fb aynen hocam i20 den buna geçince cidden her gün bi özellik keşfeder gibi oldum. İnsan anahtarsız açılıp kapanıyor, kendi el frenini çekip vitesi parka alıyor diye sevinir mi ? Bayide baktığımız zaman falan bu kadar güzel değildi araba ne zaman binmeye başladım o zaman zaman geçtikçe en doğrusu olduğunu anladım. Sizde kazasız belasız kullanın inşallah hocam 🙏🏽




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.