Şimdi Ara

Çinli otomobil markası SWM, Türkiye'de fabrika kurmak için başvuru yaptı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
2
Favori
3.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çinli otomobil markası SWM, Türkiye'de fabrika kurmak için başvuru yaptı
    Çinli Shineray Group tarafından satın alınan İtalyan otomobil markası SWM Motor, Türkiye’de fabrika kurmak için resmi başvuru yaptığını duyurdu. Şirketin Türkiye faaliyetlerini sürdüren ATMO Group CEO’su Anton Chernov, Türkiye’ye kurulacak fabrikanın yıllık 50 binden fazla üretim kapasitesine sahip olacağını söyledi.



    Türkiye’de Çin’den ithal edilen otomobillere yüzde 40 ek gümrük vergisi uyguluyor. Türkiye’de yatırım yapan markalara ise gümrük vergisinden muaf olma imkanı sunuluyor. SWM, Türkiye’de üretime başlayarak ucuza otomobil satmaya devam etmek istiyor.



    Türkiye'den Avrupa'ya ihracat yapılacak



    ATMO Group CEO’su Anton Chernov, Türkiye’de büyüme için uzun vadeli planları olduğuna vurgu yaptı. Türkiye’de yıllık 50 binden fazla araç üretim kapasitesine sahip bir üretim tesisi üzerinde çalışıldığını söyledi. Türkiye’deki fabrikada üretilecek SWM marka otomobiller Türkiye’de ve Balkan ülkelerinde ve AB bölgesindeki diğer pazarlarda satılacak.



    "Nihai karar devletin destek tedbirlerine bağlı"



    Bugün yapılan açıklamada başvuruların tamamlandığı duyurulurken Türkiye'de üretim için Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile görüşmelerin aylar öncesinden yapıldığı belirtildi. ATMO Group CEO’su Anton Chernov, açıklamasının devamında şu ifaderileri kullandı:



    “Ticaret Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ile görüşmelerimiz devam ediyor. Yeni projelerimiz için güçlü yerel ortaklarla aktif olarak iletişim halindeyiz. Ancak yatırım projesi hakkındaki nihai karar, devletten sağlanan destek tedbirlerine bağlı olacaktır."



    Ayrıca Bkz.Çinli BYD’den Türkiye’ye 1 milyar dolarlık elektrikli otomobil yatırımı iddiası



    Chernov, Türkiye'de modern hibrit ve elektrikli araçların yanı sıra bir dizi ticari aracın üretimini gerçekleştirmeyi planladıklarını kaydederek, "Tüm detayları netleştirmek için aktif olarak çalışıyoruz ve bu konuda devletin desteğini ve aktif yardımını umuyoruz." açıklamasında bulundu.



    SWM Türkiye Ticari Direktörü Burak Azmanoğlu, Türkiye’deki çalışmalar hakkında şu bilgileri paylaştı:



    "Son dönemdeki yasal düzenlemelerdeki değişikliklerle birlikte mevcut iş modelimizi, yerel üretim seçeneklerini de içerecek şekilde gözden geçirmeye başladık. Türkiye, uzun vadeli iş geliştirme açısından yüksek potansiyele sahip bir bölge. Profesyonel ve güçlü bir bayi ağı kurduk ve yeni ortaklar katılmaya devam ediyor. Satış sonrası hizmetler ve yedek parça tedarikinde genişleyen bayi ağımızla müşterilerimizi destekliyoruz. Türkiye genelinde ilk parti gelen araçlarımız yollarda. İlk müşterilerin yorumları çok olumlu oldu ve Türkiye'de markanın imajı için çok şey yaptık. Amacımız, Türk müşterilere yüksek kaliteli SUV modellerini uygun fiyatlarla sunmaya devam etmek ve istediğimiz konuma gelene kadar Türkiye'deki operasyonlarımızın gelişimine yatırım yapmaya devam edeceğiz."



    Türkiye'de 5 farklı SWM modeli satılıyor



    SWM Motor, 2023'ün sonunda Türkiye'de satışa başladı. SWM G01, G01F, G03F, G05 Pro ve elektrikli hafif ticari X30L EV modelleri ülkemizde satışa sunuldu. SWM otomobilleri 1.059.500 TL ile 1.495.000 TL arasında fiyatlara, elektrikli hafif ticari X30L EV modeli ise 1.199.500 TL'ye satılıyor.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/swm-motor-turkiyede-uretim-icin-basvuru-yapti/3268941







  • Cevap ekonomi değil, rekabet yoktu. Çinliler agresif ve yayılmacı bir politika izliyor. Yerli olarak 1 milyonun altında BYD ve SWM'ler gelince Renault ve Fiat içinde güzel günler bitecek. Adamlar B-C-D segment binek/SUV vs. hepsini domine etmeye çalışıyor.


    Chery gelirse ve Tiggo 8 yerli üretilirse ikinci elde al-sat tayfa tamamen biter.


    BYD, SWM, Chery derken belki ortak üretim için FAW vs. de gelir. Bu kadar firma için motor fabrikası da açabilirler. Brilliance vs. SWM'ye motor veriyor.


    Çin özellikle Japon ve Kore grubundan müşteri çekecek. Toyota ve Hyundai'nin fiyat avantajı kalmayacak. SWM büyük ihtimalle atmosferik Bayon parasına 1.5 156 PS SWM G01F satacak. Tasarımı da Dodge Durango gibi görünüyor.



    SWM G01 Manuel şu an 1199 liste fiyatına sahip, yerli olursa ulaşım maliyeti ve %40 ek vergi olmayacağı için 1 milyon 200 bin liralardan 800.000 liralara kadar düşebilir.


    Clio, Egea, i20 fiyatına adamlar C SUV satacak en boş araba bile Urban Egea'dan vs. daha dolu, bizimkiler ayni paraya arka cam manuel araba satmaya çalışıyor.


    Chery'ye vergi gelince cer çöp arabaları millete satarım hevesiyle heveslenenlere kötü haberler geliyor. 


    Bizim için temel kıstas 1 milyon altına sıfır araç satmalarıdır, mümkünse 800 bin altına inebilecek bir boş paket G01 isteriz.

    Ek vergi ile yatırım yaptırmak bu kadar kolaysa , yıllardır ülkemizde milyonlarca araç satan firmaların yapmama sebebi ne? İş gücü olarak çok daha ucuza olmasına rağmen gelmiyorsa firmalar altında yatan sebep "Ekonomiye Güvenmeme" olabilir mi?

    Ne olursa olsun 3 farklı markanın da üretim yapmak için başvurması (teşvik alma bile olsa) iyi bir şey. Hem istihdam hem de vatandaşın biraz olsun yeni arabaya binme olasılığı artar. 10 yaşından büyük araçlara milyon ? fiyatları da görmemiş oluruz biraz olsun.
    Hayret yatırım tek adam ülkesine gelmez demokrasi özgürlükler diyen ,devlete komisyoncu diye zirlayan primatlar çıt dememiş
    Noldu oğlum, sallıyordunuz Çinlilere vergi gelince yok togg için çıkardılar yok cart yok curt
    Bak nasıl yola geliyorlar vergiyi görünce gördünüz mü?
    Sizde utanma olsa yalan söylediğiniz için çıkıp özür dilersiniz de yüz astar olmuş artık
  • 50bin araç fena bi rakam değil. Üretim sadece iç pazara bile hitap etse getireceği vergi avantajı ile aracın fiyatına ciddi bir indirim gelmesini sağlar.

    Oluşturacağı katma değer de ayrıca önemli tabi. Diğer Çinli markalardan da çok daha büyük yatırımlar görürüz umarım.

  • Çıkarılan vergi işe yaramışa benziyor. Ülkamize hemen yatırım çekmiş gözüküyor.

  • Ek vergi ile yatırım yaptırmak bu kadar kolaysa , yıllardır ülkemizde milyonlarca araç satan firmaların yapmama sebebi ne? İş gücü olarak çok daha ucuza olmasına rağmen gelmiyorsa firmalar altında yatan sebep "Ekonomiye Güvenmeme" olabilir mi?

    Ne olursa olsun 3 farklı markanın da üretim yapmak için başvurması (teşvik alma bile olsa) iyi bir şey. Hem istihdam hem de vatandaşın biraz olsun yeni arabaya binme olasılığı artar. 10 yaşından büyük araçlara milyon ? fiyatları da görmemiş oluruz biraz olsun.

  • erdem552 kullanıcısına yanıt
    bence aracın fiyatına bir etkisi olmaz ekstra vergilerle o avantajı yok ederler merak etme.

  • TncyKrmn kullanıcısına yanıt

    Bizden daha ucuz iş gücüne sahip ülkeler var. Örneğin Mısır'da asgari ücret yaklaşık 130 dolar.

  • TncyKrmn kullanıcısına yanıt

    Cevap ekonomi değil, rekabet yoktu. Çinliler agresif ve yayılmacı bir politika izliyor. Yerli olarak 1 milyonun altında BYD ve SWM'ler gelince Renault ve Fiat içinde güzel günler bitecek. Adamlar B-C-D segment binek/SUV vs. hepsini domine etmeye çalışıyor.


    Chery gelirse ve Tiggo 8 yerli üretilirse ikinci elde al-sat tayfa tamamen biter.


    BYD, SWM, Chery derken belki ortak üretim için FAW vs. de gelir. Bu kadar firma için motor fabrikası da açabilirler. Brilliance vs. SWM'ye motor veriyor.


    Çin özellikle Japon ve Kore grubundan müşteri çekecek. Toyota ve Hyundai'nin fiyat avantajı kalmayacak. SWM büyük ihtimalle atmosferik Bayon parasına 1.5 156 PS SWM G01F satacak. Tasarımı da Dodge Durango gibi görünüyor.



    SWM G01 Manuel şu an 1199 liste fiyatına sahip, yerli olursa ulaşım maliyeti ve %40 ek vergi olmayacağı için 1 milyon 200 bin liralardan 800.000 liralara kadar düşebilir.


    Clio, Egea, i20 fiyatına adamlar C SUV satacak en boş araba bile Urban Egea'dan vs. daha dolu, bizimkiler ayni paraya arka cam manuel araba satmaya çalışıyor.


    Chery'ye vergi gelince cer çöp arabaları millete satarım hevesiyle heveslenenlere kötü haberler geliyor.Çinli otomobil markası SWM, Türkiye'de fabrika kurmak için başvuru yaptı 


    Bizim için temel kıstas 1 milyon altına sıfır araç satmalarıdır, mümkünse 800 bin altına inebilecek bir boş paket G01 isteriz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yine ne varsa italyanda var...

  • Araba alma arefesindeyim yalnız eylüle kadar almam gerekiyor. Bu çinliler işi biraz hızlandırsa iyi olur.

  • Harika bir haber

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elde avuçta ne varsa satan ve Çin'in üretim yeri olan hükümeti tebrik ediyorum. Nerede sıraya giriyoruz?

  • "BYD ve Cherry'nin ardından..." yazılmış ama Cherry'nin herhangi bir adım attığını okumadık.

  • Canberk06TR C kullanıcısına yanıt
    Çok güzel yorum 👏👏👏

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Jimmy77 J kullanıcısına yanıt
    %10 gümrük * %40 ek gümrük var şuan. Toplamda %54 yapıyor. Bunu ÖTV * KDV de yapınca ek gümrük vergisinden kurtulmaları bile başlı başına büyük düşüş demek oluyor.

  • Tek korkum bunlar fabrikaları açıp ütetime başladıktan sonra laaaaps diye araç ötvlerine zam yapmaları. Abi bizim hayrımıza bir iş yapılmaz yorumlar çok güzel çok mantıklı ama benim yıllardır tek gördüğüm fayda ilk yapılan ötv indirimi o da bizim için değil sektör için yapıldı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • road35 R kullanıcısına yanıt

    O zamana kadar iktidar değişir zaten...

  • Hayret yatırım tek adam ülkesine gelmez demokrasi özgürlükler diyen ,devlete komisyoncu diye zirlayan primatlar çıt dememiş
    Noldu oğlum, sallıyordunuz Çinlilere vergi gelince yok togg için çıkardılar yok cart yok curt
    Bak nasıl yola geliyorlar vergiyi görünce gördünüz mü?
    Sizde utanma olsa yalan söylediğiniz için çıkıp özür dilersiniz de yüz astar olmuş artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 8 Temmuz 2024; 17:11:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tundra202006 kullanıcısına yanıt

    Bu söylediğinizin konusunu açar mısınız,kayıtlı kalsın maksat


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tundra202006 kullanıcısına yanıt

    TOGG fabrikasını satmak için en doğru zaman, avrupalıların uyguladığı ek vergilerden kurtulmanın en hızlı yöntemi. Şuan satılırsa iyi paraya gider, 3-4 yıl sonra satılma durumu olursa para etmeyebilir. Hem Çinlilerden hem Avrupalı firmaların bir kısmı batacak, avrupadaki fabrika TOGG'a göre daha avantajlı olur.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.