Şimdi Ara

Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
173
Cevap
2
Favori
12.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özellikle Chery'nin rekabetçi fiyatlarla pazarda dikkat çeken satış adetlerine ulaşması sonrası Çin'den ithal edilen elektrikli otomobillere uygulanan ilave gümrük vergisinin kapsamı genişletildi. Yaklaşık bir ay sonra tüm Çinli otomobiller ek vergiyle birlikte %50 gümrük vergisine tabi olacak.



    Hal böyle olunca, tüketicilerin aklında Çinli markaların Türkiye pazarından çekilme ihtimali dolaşmaya başladı. Konuyla ilgili aydınlatıcı bilgi Chery Türkiye Başkanı Si Fenghuo ve Doğan Trend Otomotiv CEO'su Kağan Dağtekin'den geldi.



    "Türkiye'de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz"



    Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması
    Fenghuo, Türkiye'nin Chery'nin Avrupa stratejisinin önemli bir parçası olduğunu belirterek şunları söyledi:



    "Bu nedenle Chery markası olarak müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek adına Eylül 2022’de tamamen kendi özsermayemiz ile iştirak şirketimiz olan Chery Türkiye’yi kurduk. Hükümetin vergi düzenlemesi kararına saygı duyuyoruz. Mevcut durumu göz önüne aldığımızda; bir taraftan yapılan değişikliklere uyum sağlamak için çalışırken, diğer taraftan da ilgili Bakanlıklarla beraber Türkiye’de fabrika inşasının ve Türkiye’de üretimin fizibilite analizine yoğun bir şekilde çalışıyoruz. En kısa sürede Türkiye’de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz. Türkiye geneline yayılan yetkili satıcı ağımız ile satış ve servis hizmetlerimizle müşterilerimizin yanındayız ve yanında olmaya devam edeceğiz."



    "Yeni uygulama beklentimizden önce ve sert gerçekleşti"



    MG markasının Türkiye distribütörü Doğan Trend Otomotiv'in CEO'su Kağan Dağtekin ise son gelişmeler ışığında üretim çalışmalarını hızlandıracaklarını dile getirdi ve şöyle konuştu:



    "Çin otomotiv endüstrisinin son yıllarda hem teknoloji hem de kalite anlamında batılı markaların önüne geçmesi, daha üstün araçları daha rekabetçi fiyatlara piyasaya sunmasıyla dünya otomotiv camiası hareketli günler geçiriyor. Batılı otomotiv devleri bir yandan rekabet ederken diğer yandan Çinliler ile ortaklıklar yapmaya çalışıyorlar.



    Ayrıca Bkz.Çin’den gelen tüm otomobillerden artık ek yüzde 40 vergi alınacak



    Ülkelerin ekonomi ve ticaret yönetimleri de doğal olarak kendisini koruyacak tedbirleri değerlendiriyor. Bu bağlamda Avrupa Birliği’nin kısa zaman içinde vergisel tedbirler almasını beklerken Türkiye olarak, toplam gümrük vergisini yüzde 50’ye yükselttik. Bu yeni uygulama bizim beklentimizden daha önce ve sert yönde gerçekleşti.



    Biz Doğan Trend Otomotiv olarak, 2021 senesinde MG’yi ülkemize getirirken uzun bir maraton koşacağımızı biliyorduk. Bu sebeple, uzun vadeli stratejiye sahip güçlü bir marka olarak MG markasını tercih etmiştik. Bugün, Çin’de üretimi bulunan markalar arasında Avrupa’da lider ve 100 yıllık geçmişe sahip MG’nin ülkemizde de beğenildiğini kendine iyi bir yer edindiğini görüyoruz.



    Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması
    MG Yönetimi, Avrupa’daki gelişimini devam ettirmek üzere Avrupa’da üretim tesisleri kuracaklarını resmen paylaşmışlardı. Biz Doğan Trend olarak, Avrupa’da planlanan tesislerin ilki Türkiye’de olsun diye çalışıyoruz. MG ile geçen hafta niyet mektubu imzalama aşamasına geldik. Ancak net bir şekilde bilinmelidir ki yatırım karar alınması uzun bir süreçtir ve temennilerin ötesinde kati konuşmak doğru değildir. 



    Sanayi Bakanlığımız da bu yatırım konusunda işin içinde ve kendilerinden çok iyi destek alıyoruz. Hatta geçen Aralık ayında Sanayi Bakanımız Sayın Fatih Kacır’ın liderliğinde geniş bir ekiple SAIC-MG merkezinde üst yönetimleri ile projemizi değerlendirmiş ve ülkemizin sanayi kabiliyetlerini -özellikle otomotiv üretimindeki gücümüzü- aktarmıştık.



    Umarım çabalarımız karşılık bulur ve üretimi Türkiye olarak kazanırız. Ama her halükarda Avrupa ve/veya Türkiye’de üretim tesisi kurulduğunda MG markalı araçlarımız bugün olduklarından daha rekabetçi fiyatlar ve özelliklerle yoluna devam edecektir.



    Şimdi ana önceliğimiz elbette üretim çalışmalarını hızlandırmaktır. Ayrıca ⁠MG’den özel destek alarak fiyatları 8 Temmuz ve sonrası için mümkün mertebe dengelemeye çalışacağız ama bu noktada en büyük önceliğimiz ⁠mevcut müşteri ve bayilerimizi bu süreçte eksiksiz hizmetle desteklemek olacaktır."









  • 3 4 yıldır vatandaşın faydasına yapılan bir şey var mı merak ediyorum.
  • milletin hayrına bir adet işleri yok.

    basit şeylere bile ulaşılamıyor artık,et.yumurta süt ürünleri vs 2 tane alamıyorsun.
  • Hayır madem ithalatciyi ve vatandaşı zor duruma sokuyorsunuz, o zaman 800-900 e togg satın. Ya da büyüksehirleri metro6ve tramvaylarla donatın.

    Balık istifi gibi işe hastaneye eve gidiyor insanlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi swat882 -- 10 Haziran 2024; 9:6:52 >
  • Diğer markalar baktı ortalığı chery süpürüyor, toplanıp hükümete baskı yaptılar
  • tum acentalari servisleri kapatiyoruz deselerdi zam iptal olurdu belki :)
  • Hükümet çinliler burada üretim yapsınlar diye baskı yapıyor çok doğru ,aksi taktirde ülkenin otomotiv sektörünü ele geçirir ve üçüncü dünya ülkesi gibi hiçbir şey üretmeyip hep dışarıdan alırız.
  • Çöptain skywalker bayıldı. Rt bra
  • Saçma sapan işler ya, bırak millet istediği arabayı alsın zorla dayatamazsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 10 Haziran 2024; 9:15:55 >
  • Sen hükümet olarak dışarıdan gelen arabanın daha ucuzunu üret o zaman. Ama vergi daha kolayı başka bir halt yok.
  • sadiksoylu S kullanıcısına yanıt

    Senin 10 da 1'in anca vergi koyan İtalya ve Macaristan varken he gelirler bakakoyun. Biraz akıllı olun yaa

    Anca jantını üretirler burada :) :)

  • "Togg daha ucuz gözüksün yeğenime vergi yazın"
  • Çok ama çok saçma bir vergi oldu. Bu vergi ile kimi koruduk şimdi kardeşim. Geçen ay 100.305 adet araç satılmış. Yerli üretilen kaç araç var 29.272adet. Yani resmen avrupalı üretici korundu ama niye? Mg ve Chery fiyat performans diyebileceğimiz avrupalı markaların çok ama çok altına araç satıyordu. Hatta BMW nin suvu ile Tiggo 8 proyu kıyaslayanlar bile vardı. Diğer firmalar satmak çinlilerle rekabet etmek için araçları ucuzlattığını gördük.

    Bakın eğer satış hedeflerini tutturan çinli firmalar bunu daha da arttırmak için ve diğer komşu ülkelere de açılmak için ülkemize yatırım yapma kararı alabilirler. Şimdi Çinli üretici sen vergi koydun diye mi ülkemize gelip üretim için yatırım yapacak. Bu nasıl bir kafa.
  • Fabrika açıp parçalarını birleştirirler. Montaj fabrika olur sadece. Sorarlarsa ülkede üretime başladık derler bütün parçaları dışarıdan ayrı ayrı gelir burada birleştirilir. Telefon da yaptıkları gibi.
  • Fabrika kurma sözü umarım sözde kalmaz.
  • sadiksoylu S kullanıcısına yanıt
    Yani zamanında da böyle şeyler yapıldı gelip fabrikayı kurdular. Niye karın ağrısı oluyor anlamadım. Biz paranın dışarı çıkmasını istemiyoruz, böyle yapın satın diyorlar nesi kötü bu cidden anlayamıyorum…
  • Son yapacaklarınızı yapın bakalım bu kafayla gideceğiniz kesin. Vatandaşlarına 1 arabayı çok görüyorlar.
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt
    O zaman tüm ülkelerin üreticilerine aynı kanunu çıkarsınlar bu mantıkla
  • milletin aldığı ucuz sevilen bi cherry vardı onunda içinden geçtiler.
  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    Devlet nezdinde bakarsak Avrupa ile ikili ticaretimiz belli bir denge sağlıyor ama Çinle olan ticaretimizde ezici çoğunluğu Çin'e döviz akıtmak. Çinle aramızda ticaret dengeli olsaydı böyle bir karar alınması çok zor olurdu. ABD örneği var mesela ABD ile aramızdaki ilişkide sürtüşme olduğunda karşılıklı gümrük vergisi koyuldu. Çin'in elinde bu koz olmadığı için sesini çıkartamıyor.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.