Şimdi Ara

CHIP TUNING SONRASI ASTRAM GİTMİYOR... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
0
Favori
19.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aracınız kaç km de şu an?

    Ankarada iseniz problemi çözebiliriz,çevremde bu işi yapanlar var...


    Bence yaptıran kişi halletmeli bu sorunu..


    Yaptıran kişi halletmiş olsa idi arkadaşımız bize sormazdı problemini...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aracınız kaç km de şu an?

    Ankarada iseniz problemi çözebiliriz,çevremde bu işi yapanlar var...


    Bence yaptıran kişi halletmeli bu sorunu..


    Yaptıran kişi halletmiş olsa idi arkadaşımız bize sormazdı problemini...


    Kusura bakmayın yanlış yazmışım, araca yeni yazılımı uygulayan kişi manasında yazmıştım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aracınız kaç km de şu an?

    Ankarada iseniz problemi çözebiliriz,çevremde bu işi yapanlar var...


    Bence yaptıran kişi halletmeli bu sorunu..


    Yaptıran kişi halletmiş olsa idi arkadaşımız bize sormazdı problemini...


    Kusura bakmayın yanlış yazmışım, araca yeni yazılımı uygulayan kişi manasında yazmıştım..


    Estağfurullah,problem değil..

    Ben şu sonuca vardım yazılanlardan,yazılımı atan kişi ilgilenmiyor. İlgilense idi arkadaş bize sormazdı,şöyle bir problem oldu,giderildi derdi...

    Oysa yazılımı atan kişi hemen ilgilenmeli,piyasada bunu yapan kişinin adı duyulsa o kişi biter,çalışamaz bi daha... Hele 600 a yapacak, problem çıkacak ve problemi gidermeyecek. Çok riskli, kendisi zarar görür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aracınız kaç km de şu an?

    Ankarada iseniz problemi çözebiliriz,çevremde bu işi yapanlar var...


    Bence yaptıran kişi halletmeli bu sorunu..


    Yaptıran kişi halletmiş olsa idi arkadaşımız bize sormazdı problemini...


    Kusura bakmayın yanlış yazmışım, araca yeni yazılımı uygulayan kişi manasında yazmıştım..


    Estağfurullah,problem değil..

    Ben şu sonuca vardım yazılanlardan,yazılımı atan kişi ilgilenmiyor. İlgilense idi arkadaş bize sormazdı,şöyle bir problem oldu,giderildi derdi...

    Oysa yazılımı atan kişi hemen ilgilenmeli,piyasada bunu yapan kişinin adı duyulsa o kişi biter,çalışamaz bi daha... Hele 600 a yapacak, problem çıkacak ve problemi gidermeyecek. Çok riskli, kendisi zarar görür.


    Yukarılarda konuyu açan arkadaş daha yaptırdığı kişi ile görüşmediğini, tekrar yanına gitmeden bilgi almak için konuyu açtığını belirtmiş. Cumartesi problemi halletmeye gidecekmiş. Dediğiniz gibi işinin arkasında durmayan bu piyasada barınamıyor/barınamaz da..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aracınız kaç km de şu an?

    Ankarada iseniz problemi çözebiliriz,çevremde bu işi yapanlar var...


    Bence yaptıran kişi halletmeli bu sorunu..


    Yaptıran kişi halletmiş olsa idi arkadaşımız bize sormazdı problemini...


    Kusura bakmayın yanlış yazmışım, araca yeni yazılımı uygulayan kişi manasında yazmıştım..


    Estağfurullah,problem değil..

    Ben şu sonuca vardım yazılanlardan,yazılımı atan kişi ilgilenmiyor. İlgilense idi arkadaş bize sormazdı,şöyle bir problem oldu,giderildi derdi...

    Oysa yazılımı atan kişi hemen ilgilenmeli,piyasada bunu yapan kişinin adı duyulsa o kişi biter,çalışamaz bi daha... Hele 600 a yapacak, problem çıkacak ve problemi gidermeyecek. Çok riskli, kendisi zarar görür.


    Yukarılarda konuyu açan arkadaş daha yaptırdığı kişi ile görüşmediğini, tekrar yanına gitmeden bilgi almak için konuyu açtığını belirtmiş. Cumartesi problemi halletmeye gidecekmiş. Dediğiniz gibi işinin arkasında durmayan bu piyasada barınamıyor/barınamaz da..


    Haklısın,aynen...

    Sonucu merak ediyorum. Yapacak olan kişi arızayı düzeltemez,beceremesse o kişinin ismini burada paylaşmasını isteyeceğim konuyu açan arkadaştan... Böylelikle forumdaki arkadaşlarda aynı hataya düşmezler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Aracınız kaç km de şu an?

    Ankarada iseniz problemi çözebiliriz,çevremde bu işi yapanlar var...


    Bence yaptıran kişi halletmeli bu sorunu..


    Yaptıran kişi halletmiş olsa idi arkadaşımız bize sormazdı problemini...


    Kusura bakmayın yanlış yazmışım, araca yeni yazılımı uygulayan kişi manasında yazmıştım..


    Estağfurullah,problem değil..

    Ben şu sonuca vardım yazılanlardan,yazılımı atan kişi ilgilenmiyor. İlgilense idi arkadaş bize sormazdı,şöyle bir problem oldu,giderildi derdi...

    Oysa yazılımı atan kişi hemen ilgilenmeli,piyasada bunu yapan kişinin adı duyulsa o kişi biter,çalışamaz bi daha... Hele 600 a yapacak, problem çıkacak ve problemi gidermeyecek. Çok riskli, kendisi zarar görür.

    @set,
    Dostum oncelikle ilgine tesekkur ederim istanbulda yasiyorum, maalesef ankarada degilim, yazilimi yapan usta ile cumartesi gorusecegim Allah var hakkini yemeyelim mesele neyse cozeriz diyor sadece bazi saglik sorunlari var o yuzden bu cumartesine kaldi zaten bu konuyu sikayet babinda acmadim, engin tecrubelerinizden yararlanarak sorunun muhtemel sebeplerini arastiriyorum, eger ki yazilimdan kaynaklanan bir sorun yoksa ustayi nasil sorumlu tutarim ki?...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JonnyCaqe

    Yapan yer saglam yerse ve orjinal yazikim kyllanmissa,ucretsiz olarak sizin araciniza orjinal yazilimi yuklemek zorundadir.Ayria chipten aonrada size orjinal yazilimin bir kopyasini vermek zorundadir.Ben chip yaptirali 1yil oldu,cok memnunum.
    Yazilimdan sonra turbonun boostu (basinci) fazla gelirse araba "safe mode" gecer...
    Yani hariza var ve motor daha cok hassar gormesin diye arabanin gucunu kesiyor...sen arabayi bilgisyara taktir baksinlar hangi error codelar var diye.

    PS: Bugune kadar en az 8 arabaya chip tuning uygulamasi yaptirdim ve hicbirinde sorun cikmadi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    Şimdi beni taşlamaya başlarlar.Alınmayın ama mühendisler gerizekalımı chipli olarak araçları göndermesinler.Turbo saglamdır inşallah.Ama chip kesinlikle hata olmus.


    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalim lutfen...
    Araclarin beygir limiti birkac faktore bagli...
    1.guvenirlik...
    2.cesitli ulkelerde aracin beygirine gore odenen vergi...
    3.avrupanin koydugu "emission norm" limitin altinda kalabilmek icin euro3 , euro4 ,euro5...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JonnyCaqe

    Yapan yer saglam yerse ve orjinal yazikim kyllanmissa,ucretsiz olarak sizin araciniza orjinal yazilimi yuklemek zorundadir.Ayria chipten aonrada size orjinal yazilimin bir kopyasini vermek zorundadir.Ben chip yaptirali 1yil oldu,cok memnunum.
    90Hp olan bu araç chip tuning ile nakadara ulaşabiliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: levyeli

    90Hp olan bu araç chip tuning ile nakadara ulaşabiliyor?


    110HP dolaylarına ulaşır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: levyeli

    90Hp olan bu araç chip tuning ile nakadara ulaşabiliyor?


    110HP dolaylarına ulaşır..


    Cevap için teşekkürler baya iyimiş ama 110hp filan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil


    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Diesel araba hassas derler. Nazik kullanmak lazım derler. Sayfalar dolusu diesel araba kullanma prensiplerini yazarlar. Sonra da diesel arabaya hariçten ne idüğü belirsiz güç artırıcı, donanım, vs. bilmem ne taktırırlar. Fabrikadan çıktığı gibi kullanmanın nesi batıyor bu millete. Anlamıyorum.


    Şu an 160 hp civarı,aşağı yukarı 80 bin+ km'dir çiple kullanılan,hiçbir problemi olmayan 1.6 dizel 307 var.


    160 hp mi . motor ne ve sadece chiplemi bu kadar güç alındı ?


    140'tan fazla 160'tan az bir değerdi sanırım.Çip,egr iptali,komple egzoz,kutu içi performans filtre ve birkaç şey daha diye biliyorum. Bu arada sonucu merakla bekliyorum;çiple ilgili birkaç şey yazacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 14 Eylül 2011; 22:33:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Yazilimdan sonra turbonun boostu (basinci) fazla gelirse araba "safe mode" gecer...
    Yani hariza var ve motor daha cok hassar gormesin diye arabanin gucunu kesiyor...sen arabayi bilgisyara taktir baksinlar hangi error codelar var diye.

    PS: Bugune kadar en az 8 arabaya chip tuning uygulamasi yaptirdim ve hicbirinde sorun cikmadi.


    Gayet mantıklı geldi bu yorum bana
    arabam dynoda 85 çıkmıştı yazılımdan sonra 105 çıktı, yani öyle sınırları zorlayacak şekilde uygulama yapılmadı...
  • Madem ki memlekete gittiniz önce hava flitresini kontrol ediniz,

    Sonra Turbo'dan endişe ediyorsanız, Bir itfayiye aracı gibi bir ugultu çıkartıp çıkartmadıgına bakınız.

    Eğer aracınız siyah duman ilk chip yapıldıgına oranla fazlasıyla atıyorsa turbo hortumlarınızı kontrol ediniz.

    Turbo basıncıınzı aracınızı bilgisayara baglayarak kontrol ediniz, Turbo basınc değerleri normal değil ise bir şekilde intercooler delinmiş olabilme ihtimaline sahip.


    Sorunu ararken chip tuninge yogunlasmak yerine orjinal ve yeni bir hava flitresi takin ve memlekete gittiginizi oncelik tutun.

    Muhendisler geri zekalimi chip yapmiyor diyen arkadaslara cevaben, Tum dunyada araclar ayni normlarda mi calisiyor diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Madem ki memlekete gittiniz önce hava flitresini kontrol ediniz,

    Sonra Turbo'dan endişe ediyorsanız, Bir itfayiye aracı gibi bir ugultu çıkartıp çıkartmadıgına bakınız.

    Eğer aracınız siyah duman ilk chip yapıldıgına oranla fazlasıyla atıyorsa turbo hortumlarınızı kontrol ediniz.

    Turbo basıncıınzı aracınızı bilgisayara baglayarak kontrol ediniz, Turbo basınc değerleri normal değil ise bir şekilde intercooler delinmiş olabilme ihtimaline sahip.


    Sorunu ararken chip tuninge yogunlasmak yerine orjinal ve yeni bir hava flitresi takin ve memlekete gittiginizi oncelik tutun.

    Muhendisler geri zekalimi chip yapmiyor diyen arkadaslara cevaben, Tum dunyada araclar ayni normlarda mi calisiyor diyorum.


    Tavsiye ve uyarılarınız için teşekkür ederim.
    Memlekete gitmeden önce , yazılımı uygulattıktan sonra peryodik bakımını yaptırmıştım, hava filtresiyle ilgili bir sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü orjinal filtre taktırdım , uğultu yok arabamda lakin biraz daha sesli çalışma var, duman ise küçük viteste zorlarsam yani 4000 devir ve sonrasında var, turbo basınç değerini bilmiyorum, artık cumartesi baktırırız...




  • Flitreniz orjinal olsa bile Tikanma ihtimali eger memleketiniz kumlu tozlu vs ise turbonun chip ile basinci yukseltiginden daha fazla emme yapacaktir bu nedenle cabuk tikanir (Orjinal ise daha fazla flitreleme yapacagindan daha da cabuk tikanir). Ben turboda bir sorun oldugunu dusunmuyorum. Ancak Hava Flitreniz opellerde genelde kolay yerlerde oluyor. Bir degistirmenizde fayda var Degisimin uzerinden kac km yaptiniz ama 5bin de bir yeni flitre almak (kullanim kosullariniza gore degisir tabi) yakit fiyatlarinin 3.7TL/LT gibi oldugu bir donemde 5.000KM de bir flitre degistirmenin yakit ekonomisine kendisini amorti edecek kadar katkisi oldugundan degistirmeyi oneriyorum. Bir hava flitresi 20-25 Lira bu da 5-6 litre yakit demek, 1-2 depoda amorti edilebilecek bir harcama.

    Motorunuzun sesli calismasina mal olan etkenler, yakit degisikligi, Motor yagi ve flitreleri olabilir.

    Ayrica kotu yakit aldiginizi dusunuyorsaniz ya da daha once degismedi ise yakit flitresinde de bir tikaniklik olabilir bu da mazot pompasini koruyan elemanlardan biridir.

    Yani demek istedigim once flitrelerinizi bir gozden gecirin isterseniz. Araciniz hicbir hata vermiyor sesli calisiyor ve performansi dusuk ise yegane yaptigim uygulama once flitrelerini degistirip kontrol etmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Flitreniz orjinal olsa bile Tikanma ihtimali eger memleketiniz kumlu tozlu vs ise turbonun chip ile basinci yukseltiginden daha fazla emme yapacaktir bu nedenle cabuk tikanir (Orjinal ise daha fazla flitreleme yapacagindan daha da cabuk tikanir). Ben turboda bir sorun oldugunu dusunmuyorum. Ancak Hava Flitreniz opellerde genelde kolay yerlerde oluyor. Bir degistirmenizde fayda var Degisimin uzerinden kac km yaptiniz ama 5bin de bir yeni flitre almak (kullanim kosullariniza gore degisir tabi) yakit fiyatlarinin 3.7TL/LT gibi oldugu bir donemde 5.000KM de bir flitre degistirmenin yakit ekonomisine kendisini amorti edecek kadar katkisi oldugundan degistirmeyi oneriyorum. Bir hava flitresi 20-25 Lira bu da 5-6 litre yakit demek, 1-2 depoda amorti edilebilecek bir harcama.

    Motorunuzun sesli calismasina mal olan etkenler, yakit degisikligi, Motor yagi ve flitreleri olabilir.

    Ayrica kotu yakit aldiginizi dusunuyorsaniz ya da daha once degismedi ise yakit flitresinde de bir tikaniklik olabilir bu da mazot pompasini koruyan elemanlardan biridir.

    Yani demek istedigim once flitrelerinizi bir gozden gecirin isterseniz. Araciniz hicbir hata vermiyor sesli calisiyor ve performansi dusuk ise yegane yaptigim uygulama once flitrelerini degistirip kontrol etmek.




    2006 model getz marka aracımla Gecen mart ayında arabanın rutin yağ değişimi için oto yağcısına gitmiştim.Yağı değiştirdikten sonra arabada anlaşılmaz derecede seste bir değişme oldu
    Ancak gelecek ay evleneceğimden dolayı pek üstüne düşmemiştim.Ayrıyeten o zamandan sonra dizel aracımda bariz bir yakıt artışı ve araçda dizel olduğundan dolayı arkadan simsiyah duman atmaya başladı.
    Bugün işlerimin biraz hafiflemesi sebebiyle sanayi gittim.Normalde arabamın üstüne sizler gibi çok düşerim
    daha önce farketmiştim hava filtresi kapağı biraz açık kalıyordu.Bugün bir baktık araca ait hava filtresi olacağı yerde benzinli başka bir aracın hava filtresini takmış.
    Çıldırmamak elde değil......
    Sizlerinde başından geçen sanayi ustalarının çıldırttığı pozisyonlar var mı arkadaşlar


    @ferhan043 adli bir arkadaşın açtığı konudan aldım yukardaki bölümü,
    @aLLyC dostum,
    senin yorumunla birleşince filtre işi kafamı kurcalamaya başladı, chipten bir hafta sonra bakım yaptırmıştım, ertesi günde memlekete gittim...
    akşam bakım yaptırdığım yere bir gidip filtreleri kontrol ettireceğim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Yazilimdan sonra turbonun boostu (basinci) fazla gelirse araba "safe mode" gecer...
    Yani hariza var ve motor daha cok hassar gormesin diye arabanin gucunu kesiyor...sen arabayi bilgisyara taktir baksinlar hangi error codelar var diye.

    PS: Bugune kadar en az 8 arabaya chip tuning uygulamasi yaptirdim ve hicbirinde sorun cikmadi.


    Hakikaten,bu hiç aklımıza gelmemişti,bence gayet mantıklı......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Diesel araba hassas derler. Nazik kullanmak lazım derler. Sayfalar dolusu diesel araba kullanma prensiplerini yazarlar. Sonra da diesel arabaya hariçten ne idüğü belirsiz güç artırıcı, donanım, vs. bilmem ne taktırırlar. Fabrikadan çıktığı gibi kullanmanın nesi batıyor bu millete. Anlamıyorum.


    Dizel araba hassastır, nazik kullanmak gerekir, çalıştırınca-stop etmeden önce bir süre beklemek gerekir. Prensiplere uymak gerekir. Aracımda chip tuning var ama ne idüğü belirsiz güç arttırıcı, donanım vs. (artık ne kastettiysen, bizim köyde box diyorlar ona) takılı değil. Şu anki durumu fabrika çıkışından farksız, bir bozulma, yıpranma, olumsuz bir durum yok. Sadece 5 duyu ile hissedemediğin yazılım farklı. Belki çevreyi stock halinden daha fazla kirletiyorum ama Amerika'daki vatandaşların 4.6-5.7-6.1 litre hacme sahip motorları kadar kirletmiyorum. Chip tuning yaptırmamak için bir sebep söyleyin tamam diyeceğim. Neden basit bir işlemle %30 güç kazanmak varken stock haliyle yetineyim?


    daha yüksek güç üretimi için yazılım ile kısmen iptal ettiğin egr dönüşümü sayesinde NOx fabrikası dizel arabanla ortalama bir amerikalının asit yağmurları ve akciğer kanserine neden olan salınımının 10 katı daha fazla çevreyi kirlettiğini söyleyebilirim.

    daha büyük hacim daha verimsiz motor ve daha çok tüketim anlamına gelmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Diesel araba hassas derler. Nazik kullanmak lazım derler. Sayfalar dolusu diesel araba kullanma prensiplerini yazarlar. Sonra da diesel arabaya hariçten ne idüğü belirsiz güç artırıcı, donanım, vs. bilmem ne taktırırlar. Fabrikadan çıktığı gibi kullanmanın nesi batıyor bu millete. Anlamıyorum.


    Dizel araba hassastır, nazik kullanmak gerekir, çalıştırınca-stop etmeden önce bir süre beklemek gerekir. Prensiplere uymak gerekir. Aracımda chip tuning var ama ne idüğü belirsiz güç arttırıcı, donanım vs. (artık ne kastettiysen, bizim köyde box diyorlar ona) takılı değil. Şu anki durumu fabrika çıkışından farksız, bir bozulma, yıpranma, olumsuz bir durum yok. Sadece 5 duyu ile hissedemediğin yazılım farklı. Belki çevreyi stock halinden daha fazla kirletiyorum ama Amerika'daki vatandaşların 4.6-5.7-6.1 litre hacme sahip motorları kadar kirletmiyorum. Chip tuning yaptırmamak için bir sebep söyleyin tamam diyeceğim. Neden basit bir işlemle %30 güç kazanmak varken stock haliyle yetineyim?


    daha yüksek güç üretimi için yazılım ile kısmen iptal ettiğin egr dönüşümü sayesinde NOx fabrikası dizel arabanla ortalama bir amerikalının asit yağmurları ve akciğer kanserine neden olan salınımının 10 katı daha fazla çevreyi kirlettiğini söyleyebilirim.

    daha büyük hacim daha verimsiz motor ve daha çok tüketim anlamına gelmez.


    İyide biz burada chipi konuşuyoruz. Chip Tuningde EGR iptal edilmezki... O ayrı bir işlem istersen yaparsın,istemessen yapmassın,şart yok,sana bağlı ve bu iptal işlemine bende karşıyım.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.