Şimdi Ara

CHIP TUNING SONRASI ASTRAM GİTMİYOR... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
0
Favori
19.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birazdan peryodik bakim yaptirdigim yere gidecegim filtreleri kontrol ettirecegim hava filtresi isi iyice kafami kurcaliyor
  • Bu chiplerinde uyduruğu filan oluyomu yav
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Diesel araba hassas derler. Nazik kullanmak lazım derler. Sayfalar dolusu diesel araba kullanma prensiplerini yazarlar. Sonra da diesel arabaya hariçten ne idüğü belirsiz güç artırıcı, donanım, vs. bilmem ne taktırırlar. Fabrikadan çıktığı gibi kullanmanın nesi batıyor bu millete. Anlamıyorum.


    Dizel araba hassastır, nazik kullanmak gerekir, çalıştırınca-stop etmeden önce bir süre beklemek gerekir. Prensiplere uymak gerekir. Aracımda chip tuning var ama ne idüğü belirsiz güç arttırıcı, donanım vs. (artık ne kastettiysen, bizim köyde box diyorlar ona) takılı değil. Şu anki durumu fabrika çıkışından farksız, bir bozulma, yıpranma, olumsuz bir durum yok. Sadece 5 duyu ile hissedemediğin yazılım farklı. Belki çevreyi stock halinden daha fazla kirletiyorum ama Amerika'daki vatandaşların 4.6-5.7-6.1 litre hacme sahip motorları kadar kirletmiyorum. Chip tuning yaptırmamak için bir sebep söyleyin tamam diyeceğim. Neden basit bir işlemle %30 güç kazanmak varken stock haliyle yetineyim?


    daha yüksek güç üretimi için yazılım ile kısmen iptal ettiğin egr dönüşümü sayesinde NOx fabrikası dizel arabanla ortalama bir amerikalının asit yağmurları ve akciğer kanserine neden olan salınımının 10 katı daha fazla çevreyi kirlettiğini söyleyebilirim.

    daha büyük hacim daha verimsiz motor ve daha çok tüketim anlamına gelmez.


    Daha yüksek güç üretimi için EGR iptali yapmadım. Hatta bir süre EGR'yi iptal etmeden kullandım. Motorun canına okuduğu, ciddi kurum birikimine neden olduğu için iptal ettim. Mekanik iptal; sac levha tıkayarak yaptım. Yüklenen yazılımın EGR ile bağlantısı yok. Çünkü aracımda EGR elektronik olarak kontrol edilemiyor. Bana kazandırdığı max. 2-3 PS'tir, kazancını önemsemiyorum. Bir yakınımızın dizel aracı 100.000'e gelmeden EGR ve motor kurum bağladığı için ciddi masraf açtı. İki ucu moklu değnek..

    5.7-6.1 motorlu bir Amerikan aracı aracımın stock halinden 3 katı civarı çevreyi kirletiyor. Kaba bir araştırma sonucunda bu kadar sonuca varabildim. Detaylı rakamlar verir misiniz?

    Merak ettiğim bir durum daha var;
    Günümüz dizel araçlarının büyük bir kısmında EGR, nispeten daha az yaygın olarak da DPF bulunuyor. Ve aracın sürekli düşük devirlerde kullanılması sonucu bu sistemlerde tıkanıklık meydana geliyor ve elektronik sistemler aracı belli bir süre yüksek devirde kullanmanız konusunda uyarıyor. Sebep kurumların yakılıp motorun temizlenmesi. Yani sormak istediğim nokta bu kurumun direk atılması ile sonradan yakılarak atılması arasındaki fark nedir?

    @trojana
    Araç kaç BG'di, chip tuningle ne kadar artış elde edildi? Motora ne kadar yüklenildi o açıdan soruyorum. Autoshow'un yayınladığı makaleyi aradım ancak bulamadım. Ulaşma şansınız varsa paylaşır mısınız? Stockken de bu durumun yaşanma ihtimali var, uygulama hatalı yapılmış da olabilir. Yapanın kim olduğunu uluorta çamur at izi kalsın olarak değil de özelden paylaşır mısınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: will.i.am

    Bu chiplerinde uyduruğu filan oluyomu yav


    Bu bir nesne değil ki uyduruk olsun. 1 ve 0'lardan oluşan yazılım. Parça değil yani.(box ayrı) Uyduruktan kasıt bilinçsiz uygulamadır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK


    quote:

    Orijinalden alıntı: will.i.am

    Bu chiplerinde uyduruğu filan oluyomu yav


    Bu bir nesne değil ki uyduruk olsun. 1 ve 0'lardan oluşan yazılım. Parça değil yani.(box ayrı) Uyduruktan kasıt bilinçsiz uygulamadır..


    Bilgilendirme için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana


    quote:

    Orijinalden alıntı: set


    quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Ben aylar evvel autoshow dergisinde okudum, almanya baskısından alıntı yapmışlardı. çip kesinlikle motora zarar veriyor. Yaptırılmaması lazım. Biz yaşadık gördük, motoru elimize aldık, 13.000 tl masraf çıkarmıştı.


    Kaçıncı km de zarar görmüştünüz?...
    Merak ettimde...


    112.000 km, araç 2007 renault grand scenic. yaptırdığımız yerde istanbulda ünlü bir usta dergilere felan çıkıyor.


    Buralarda Renaultlara chip tuning yaptirmak istersen bile bu isi yapanlar yapmiyorlar...
    Renaultun 2002-2007 arasi uretilen dizel motorlari hepsi sorunlu.
    Size baska turlu anlatayim...galerimde sattigim araclara 1 yil garanti veriyorum. Garantiyi bir ispanya sirketinden satin aliyorum ve adamlar renault megane, scenic ve espace modelleri icin garanti satmiyorlar...




  • Baska bir konuya da aciklik getirmek gerekirse...
    Eski arabalarda baska chip takiliyordu...
    Yeni modellerde boyle birsey soz konusu degil. Orijinal yazilimi daha verimli hale getiriyorlar. Yani chip mip yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Sorular aklıma teker teker geliyor kusura bakmayın.

    1. Sıfır iken mi chiptuning yaptırdınız ya da kaçıncı km de chip tuning yapıldı?
    2. EGR iptali yapıldı mı?
    3. Çok sert kullanır mısınız?
    4. Carbon Clean yaptırır mıydınız?
    5. Stop etmeden önce beklemeye, motor ısınmadan yüklenmemeye, iyi yakıt almaya özen gösterir miydiniz (bu koşullar chipsiz araçta da problem çıkabilir.)
    6. Aracınızda çıkan arıza neydi?


    Araç amaca oğlunundu.

    1. Sıfırken yapılmadı. 20-25 bin km civarındaydı.
    2. yapılmadı
    3. kesinlikle kullanmaz çok titizdir. fakat araç büyük ve 7 kişilik olunca yaptırmak zorunda kaldı. Performansı gerçekten iyi değildi.
    4. bir defa yapıldı sanırım.
    5. Aracın sahibi bu konularda oldukça hassastır.

    Benim anlamadiklarim var chipi kmin yaptigini neden soylemiyorsunuz bilgiler bizim icin cok onemli wimmer gibi unlu bir markamiydi
    Araciniz dizel mi
    otomatik mi
    Motor hacmi nedir
    Cikan sorun neydi 13bin TL motor 0 olarak degisir sanziman da degisir

    Bir yandan size hak verirken 120000 km de motoru yeniletecek bir uygulama olsaydi diye yaklasiyor bir yandan insan




  • Aksam bakim yaptirdigim yere gittim,filtrelerin hepsi orjinal, bana gaza basip turbo hortumlarini kontrol etti, turbo basincini koruyamiyor ya hortumda kacak var yada gaz kelebegi sorunlu dedi,%90 yazilimdan dedi,is kaldi cumartesine...
  • Turbo contasi degisebilir bu durumda turbo contasi diye google yaparasaniz daha detayli bilgi alabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Turbo contasi degisebilir bu durumda turbo contasi diye google yaparasaniz daha detayli bilgi alabilirsiniz


    Pekiyi bu durum chip tuningden mütevellit bir sorunmudur?
    yoksa tesadüfenmi denk gelmiştir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Turbo contasi degisebilir bu durumda turbo contasi diye google yaparasaniz daha detayli bilgi alabilirsiniz


    Pekiyi bu durum chip tuningden mütevellit bir sorunmudur?
    yoksa tesadüfenmi denk gelmiştir?


    Her ikisininde olma ihtimali var. Şu anda aracının turbo tesisatında büyük ihtimalle kaçak var. İntercooler delinmiş olabilir, hortumlar patlamış olabilir, bağlantılar gevşemiş olabilir vs.

    Eğer chipteki yazılımdan sonra turbo basıncı fazla açılmış sa mevcut tesisatın bu basınca direnmesinde sorun olmuş olabilir. Veya tam tersine başka bir sorundan dolayıda kaçak oluşmuş olabilir.

    Bunu buradan anlamak atmasyondan başka bir şey olmaz, onarımı yapan ustanın fikri önemli.




  • JasoNBuraK

    Araç 100 bg di 125 bg oldu, tork da 200 dü 250 oldu. Autoshow un mayıs ayında yayınlanmış sayılarından biriydi sanırım. Bu mesele Auto Bild e haber olduysa (dolayısı ile autoshow a) bence yanlış yapılmadan değil ,çünkü uzun bir süre performanslı kullandık sorun yoktu ve birgün aniden motor bitti, hiçbir belirti göstermeden. Usta ismi konusuna girmeyeceğim, bence genel olarak bu iş bir atı dopingleyerek devamlı koşturup sonundada hayvanın iflas etmesine benziyor.

    aLLyC

    Araç dizeldi, düz vites, turbo ve motor komple bitti zaten.


    Sonuç olarak, ben bunları yazdım başımıza geldi, sıkıntısını çektik. İsteyen yinede taktırsın buna diyebileceğim hiç bir şey yok. Ama ben asla yanaşmam.
  • Çok geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Turbo contasi degisebilir bu durumda turbo contasi diye google yaparasaniz daha detayli bilgi alabilirsiniz


    Pekiyi bu durum chip tuningden mütevellit bir sorunmudur?
    yoksa tesadüfenmi denk gelmiştir?


    Her ikisininde olma ihtimali var. Şu anda aracının turbo tesisatında büyük ihtimalle kaçak var. İntercooler delinmiş olabilir, hortumlar patlamış olabilir, bağlantılar gevşemiş olabilir vs.

    Eğer chipteki yazılımdan sonra turbo basıncı fazla açılmış sa mevcut tesisatın bu basınca direnmesinde sorun olmuş olabilir. Veya tam tersine başka bir sorundan dolayıda kaçak oluşmuş olabilir.

    Bunu buradan anlamak atmasyondan başka bir şey olmaz, onarımı yapan ustanın fikri önemli.

    President hakli eger flitreleri kontrol ettiyseniz chip tuning islemini yaptirdiginiz yer ile irtibata gecmenizde fayda var (eger guvenilir bir yer ise) duruma gore aracinizin yazilimina mudahale edebilir, intercooler delindi ise (muhtemelen distan delinmistir ancak chipten oturu delinmesi pek bir zor geliyor hava flitresinden gecerek 280bin devir donen pallerden gecen ya da kopan bir parcagin gecerek intercooler i delmesi gibi bir durum oldu ise) garantiden araca verdigi zarari telafi etmesi gerek.

    Bundan sonra daha az masraf etmek icin chip yapilan yere eger guveniyorsaniz bir de orasi ile konusun

    trojana: Anladim tabi ama motor tek bir parca degil tabi icinde n tane eleman mevcut keske daha detayli bilgi verebilseydiniz. Usta ismini bana pm araciligiyla ulastirirsaniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 16 Eylül 2011; 11:29:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Çok geçmiş olsun.


    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    JasoNBuraK

    Araç 100 bg di 125 bg oldu, tork da 200 dü 250 oldu. Autoshow un mayıs ayında yayınlanmış sayılarından biriydi sanırım. Bu mesele Auto Bild e haber olduysa (dolayısı ile autoshow a) bence yanlış yapılmadan değil ,çünkü uzun bir süre performanslı kullandık sorun yoktu ve birgün aniden motor bitti, hiçbir belirti göstermeden. Usta ismi konusuna girmeyeceğim, bence genel olarak bu iş bir atı dopingleyerek devamlı koşturup sonundada hayvanın iflas etmesine benziyor.

    aLLyC

    Araç dizeldi, düz vites, turbo ve motor komple bitti zaten.


    Sonuç olarak, ben bunları yazdım başımıza geldi, sıkıntısını çektik. İsteyen yinede taktırsın buna diyebileceğim hiç bir şey yok. Ama ben asla yanaşmam.


    Aracı performanslı kullanmak motor ömrünü azaltır... Bunu eklemek isterim. Size hak veriyorum bu konuda,başınıza gelen bu olaydan sonra chipe yaklaşmamanız son derece normal.




  • Çip sonrası aracın sürüş dinamikleri değiştiği gibi sürücüsünün de değişiyor,bu da unutulmamalı.Çip sonrası araçlara hesapsızca yükleniliyor bunu da anlamak güç.Her şeyin bir sınırı var.
  • @trojana nın örneği beni şaşırtmadı. X5 3.0d aracına chip tuning yapan bir tanıdığım sürekli S modda araca yüklenerek kullandı, motor bir süre sonra iflas etti. Sandık motor getirttiler. Ama araç stockken de aynı kullanımla bir süre sonra yine yürüyemez hale gelirdi..
  • Sonuç ne oldu,çözüldü mü problem?
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.