Şimdi Ara

C4 Dizelde Motorun ısıtılması ve stop edilmesi hakkında bilgi istiyorum

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Duyduğum kadarıyla dizel araçların hareket ettirilmeden önce bir müddet motorunun ısınması gerekiyormuş bu görüş benim bildiğim eski dizellerde geçerliydi şimdikilerde de geçerli mi? Bir de arabayı yolculuk bitiminde kontağı kapatmadan önce arabanın rölantide birkaç dakika çalıştırdıktan sonra stop edilmesi gerekiyormuş. Bu tür uygulamalar arabayla kaç km gittikten sonra yapılması gerekiyor. Bunları yapmazsam arabanın motoruna bir zararı olurmu? Aracım C4 110 Beygir MCP Dizel Otomatik.Teşekkürler.



  • Aracın hayırlı olsun kardeşim.
    Aracın güneşlik kısmında bununla ilgili uyarı var.Tabiki motor için ( Turbo arızası olmaması için )
    kesinlikle yapılması gereken bir davranış.
    Böyle bir uyarı yazdıklarına göre mutlaka yapılmalı.
    Tekrar hayırlı olsun güle güle kullan.
    Not:Kullanım kitapçığını mutlaka okumanı tavsiye ederim.Önemli bilgiler mevcut.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mamurs

    Duyduğum kadarıyla dizel araçların hareket ettirilmeden önce bir müddet motorunun ısınması gerekiyormuş bu görüş benim bildiğim eski dizellerde geçerliydi şimdikilerde de geçerli mi? Bir de arabayı yolculuk bitiminde kontağı kapatmadan önce arabanın rölantide birkaç dakika çalıştırdıktan sonra stop edilmesi gerekiyormuş. Bu tür uygulamalar arabayla kaç km gittikten sonra yapılması gerekiyor. Bunları yapmazsam arabanın motoruna bir zararı olurmu? Aracım C4 110 Beygir MCP Dizel Otomatik.Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ROSEFALCON

    Aracın hayırlı olsun kardeşim.
    Aracın güneşlik kısmında bununla ilgili uyarı var.Tabiki motor için ( Turbo arızası olmaması için )
    kesinlikle yapılması gereken bir davranış.
    Böyle bir uyarı yazdıklarına göre mutlaka yapılmalı.
    Tekrar hayırlı olsun güle güle kullan.
    Not:Kullanım kitapçığını mutlaka okumanı tavsiye ederim.Önemli bilgiler mevcut.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mamurs

    Duyduğum kadarıyla dizel araçların hareket ettirilmeden önce bir müddet motorunun ısınması gerekiyormuş bu görüş benim bildiğim eski dizellerde geçerliydi şimdikilerde de geçerli mi? Bir de arabayı yolculuk bitiminde kontağı kapatmadan önce arabanın rölantide birkaç dakika çalıştırdıktan sonra stop edilmesi gerekiyormuş. Bu tür uygulamalar arabayla kaç km gittikten sonra yapılması gerekiyor. Bunları yapmazsam arabanın motoruna bir zararı olurmu? Aracım C4 110 Beygir MCP Dizel Otomatik.Teşekkürler.
    evet yapılması gerekli olan, aksi durumda turbo sorunları ile boğuşacağınız
    ve maalesef benim de yaptığım bir hareket.
    hareket etmeden önce biraz beklemeyi ve yüksek devre çıkmamayı anlıyorum ancak
    teknolojinin bu kadar ilerlediği bir devirde hala bizi araçtan inmeden önce min 30sn
    bekleten teknolojiyi kınamak istiyorum. sistemleri mutlaka çok farklıdır ama
    şahinde bile motor sıcakken stop ettikten sonra fan bir süre daha çalışır ve durur.
    buna benzer bir sistemi neden yapmazlar da o yazıyı siperliğe koyup, uygulamadığınızda da
    garanti dışı kalmanız için bahane olarak kullanırlar anlamak mümkün değil.
    en sinir bozucu olduğu anlardan birkaçı ;

    1- uzun yola çıktınız ve yakıt almanız için istasyona yanaştınız. biliyorsunuz uzun yolda en az
    1dk beklemeden stop etmemek gerekir. pompaya yanaştınız ve bekliyorsunuz. pompacı önce kapağı açmaya
    çalışır muhtemelen ancak açması için anahtarınıza ihtiyacı vardır. araçta otursanız olmaz kapatsanız hiç olmaz.
    her seferinde adama durumu mu açıklamam gerekecek?
    ben ne yapıyorum istasyona girmeden önce devrimi azaltıp yavaşlayarak kendimce turbonun devreden çıkmasını
    ya da az devir çevirmesini sağlıyorum ve istasyona vitesi boşa atarak giriyorum
    (yapmak zorunda mıyım HAYIR, hoşuma gidiyor mu HAYIR)

    2- evinizin işyerinizin önüne geldiniz hava soğuk, araçtakiler indiler ve sizi bekliyorlar. ailedense hadi
    neyse alışıklar. peki iş gereği fazla tanımadığınız birileri ise??
    ben ne yapıyorum stop etmeden ya ceketimi giyiyorum ya da bagajdan bişeyler alıp 30sn yi
    tamamlamaya çalışıyorum.
    (yapmak zorunda mıyım HAYIR, hoşuma gidiyor mu HAYIR)

    3- yolda giderken marketten bişey almanız gerekti. bir ekmek ya da gazete v.s.
    yarım dakikalık iş için bir o kadar daha beklemeniz gerek.
    ben ne yapıyorum, yanımda birisi varsa çalışır vaziyette bakkala giriyorum.
    yoksa ya bekliyorum ya da riski göze alıp aracı stop etmeden işimi hallediyorum.
    (yapmak zorunda mıyım HAYIR, hoşuma gidiyor mu HAYIR)

    4-(ben pek yapmasam da) aracınızı verdiğiniz eşiniz dostunuz kardeşiniz uyarsanız da
    yılların verdiği alışkanlıkla bunu yapmayacak ya da unutacaktır. titiz birisi iseniz sinir olduğunuzla kalacaksınız.

    yetkili servislerde uyarıyı yapıyorlar ancak kendileri uygulamıyorlar. çünkü pratikte mümkün değil.
    bu arada 2,5TDİ motorlu bir ford 360bin kmde ve sahibine bu durumu sorduğumda "ilk kez senden
    duyuyorum abi, hiç de bekleme yapmayız direkt stop ederiz ve hiç turbom arızalanmadı" dedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    evet yapılması gerekli olan, aksi durumda turbo sorunları ile boğuşacağınız
    ve maalesef benim de yaptığım bir hareket.
    hareket etmeden önce biraz beklemeyi ve yüksek devre çıkmamayı anlıyorum ancak
    teknolojinin bu kadar ilerlediği bir devirde hala bizi araçtan inmeden önce min 30sn
    bekleten teknolojiyi kınamak istiyorum. sistemleri mutlaka çok farklıdır ama
    şahinde bile motor sıcakken stop ettikten sonra fan bir süre daha çalışır ve durur.
    buna benzer bir sistemi neden yapmazlar da o yazıyı siperliğe koyup, uygulamadığınızda da
    garanti dışı kalmanız için bahane olarak kullanırlar anlamak mümkün değil.
    en sinir bozucu olduğu anlardan birkaçı ;

    1- uzun yola çıktınız ve yakıt almanız için istasyona yanaştınız. biliyorsunuz uzun yolda en az
    1dk beklemeden stop etmemek gerekir. pompaya yanaştınız ve bekliyorsunuz. pompacı önce kapağı açmaya
    çalışır muhtemelen ancak açması için anahtarınıza ihtiyacı vardır. araçta otursanız olmaz kapatsanız hiç olmaz.
    her seferinde adama durumu mu açıklamam gerekecek?
    ben ne yapıyorum istasyona girmeden önce devrimi azaltıp yavaşlayarak kendimce turbonun devreden çıkmasını
    ya da az devir çevirmesini sağlıyorum ve istasyona vitesi boşa atarak giriyorum
    (yapmak zorunda mıyım HAYIR, hoşuma gidiyor mu HAYIR)

    2- evinizin işyerinizin önüne geldiniz hava soğuk, araçtakiler indiler ve sizi bekliyorlar. ailedense hadi
    neyse alışıklar. peki iş gereği fazla tanımadığınız birileri ise??
    ben ne yapıyorum stop etmeden ya ceketimi giyiyorum ya da bagajdan bişeyler alıp 30sn yi
    tamamlamaya çalışıyorum.
    (yapmak zorunda mıyım HAYIR, hoşuma gidiyor mu HAYIR)

    3- yolda giderken marketten bişey almanız gerekti. bir ekmek ya da gazete v.s.
    yarım dakikalık iş için bir o kadar daha beklemeniz gerek.
    ben ne yapıyorum, yanımda birisi varsa çalışır vaziyette bakkala giriyorum.
    yoksa ya bekliyorum ya da riski göze alıp aracı stop etmeden işimi hallediyorum.
    (yapmak zorunda mıyım HAYIR, hoşuma gidiyor mu HAYIR)

    4-(ben pek yapmasam da) aracınızı verdiğiniz eşiniz dostunuz kardeşiniz uyarsanız da
    yılların verdiği alışkanlıkla bunu yapmayacak ya da unutacaktır. titiz birisi iseniz sinir olduğunuzla kalacaksınız.

    yetkili servislerde uyarıyı yapıyorlar ancak kendileri uygulamıyorlar. çünkü pratikte mümkün değil.
    bu arada 2,5TDİ motorlu bir ford 360bin kmde ve sahibine bu durumu sorduğumda "ilk kez senden
    duyuyorum abi, hiç de bekleme yapmayız direkt stop ederiz ve hiç turbom arızalanmadı" dedi.

    Alıntıları Göster
    Turbo devrinin yavaşlaması için uzun uzun beklemeye gerek yoktur. Zaten araç rölantide iken saniye içinde turbo yavaşlar ve ilk çalışma ve makul zamanda durabileceği bir devir olan ve hiçbir şarj yapmadığı 3500rpm e dek düşer. (Tabi turbo, şarj etmeye başladığı anda devri 40 bin rpm e kadar yükselir)

    1 dakika boyunca rölanti ile 5 saniye rölanti arasında turbonun devrinin düşmesi açısından bir fark yoktur. Yani motorunuzun rolantiye gelip, park işlemini yapıp, rolantide 5 saniye beklemesini sağlayın. Zatan hava alışı azaldığında turbo, içeride şarj ettiği fazla hava ile yavaşlar. (Tabi dışa üfleme vanası yoksa) ve stop ettiğinizde de içeride kalan yağ, turbo durana kadarki birkaç saniye boyunca rulmanları yağlamaya fazlasıyla yeter.
    Yani boş yere motorininizi harcamayın.

    Motor ısınması konusunda da, ısınma başlayana kadar motorunuzu çok yüksek devirlere (3000 ve üstü) çıkarmamanız önerilir. Isınma süresi boyunca zaten su sıcaklığı 60 santigrada gelene kadar hararet göstergesi çok fazla ilerlemez.

    Günümüzdeki motorlarda yağlama işlemi için yağ pompası,tüm bileşenlere (silindir bloğu, krank mili içi) gibi noktalarda bulunan "yağ galerileri" içine basınçlı olarak yağ pompalayarak "cebri yağlama" yaptığından, ve marşa basmadan evvel elektrik gücüyle ilk yağlama sağlandığından, motorun ısınana kadar parçaların yağsız kalması gibi birşey sözkonusu değildir.

    Yani çalıştırırken motorunuz, enjektör ısıtıcı uyarısını geçtikten sonra marşa basıp, 10 saniye çalıştırdıktan sonra, aracınız hareket etmeye hazır hale gelir. hararet göstergesinde tek dilim gördüğünüzde, aracınızı tam güç kullanabilirsiniz.

    Teknoloji, yakıt ekonomisi ve bekleme sürelerinin azaltılması için vardır. Gereken önlemleri zaten mühendisler almışlardır. Yani zorlamadığınız ve aracı bağırttıktan hemen sonra stop ettirmediğiniz sürece problem yaşamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEA24002F -- 7 Ocak 2009; 20:31:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEA24002F

    Turbo devrinin yavaşlaması için uzun uzun beklemeye gerek yoktur. Zaten araç rölantide iken saniye içinde turbo yavaşlar ve ilk çalışma ve makul zamanda durabileceği bir devir olan ve hiçbir şarj yapmadığı 3500rpm e dek düşer. (Tabi turbo, şarj etmeye başladığı anda devri 40 bin rpm e kadar yükselir)

    1 dakika boyunca rölanti ile 5 saniye rölanti arasında turbonun devrinin düşmesi açısından bir fark yoktur. Yani motorunuzun rolantiye gelip, park işlemini yapıp, rolantide 5 saniye beklemesini sağlayın. Zatan hava alışı azaldığında turbo, içeride şarj ettiği fazla hava ile yavaşlar. (Tabi dışa üfleme vanası yoksa) ve stop ettiğinizde de içeride kalan yağ, turbo durana kadarki birkaç saniye boyunca rulmanları yağlamaya fazlasıyla yeter.
    Yani boş yere motorininizi harcamayın.

    Motor ısınması konusunda da, ısınma başlayana kadar motorunuzu çok yüksek devirlere (3000 ve üstü) çıkarmamanız önerilir. Isınma süresi boyunca zaten su sıcaklığı 60 santigrada gelene kadar hararet göstergesi çok fazla ilerlemez.

    Günümüzdeki motorlarda yağlama işlemi için yağ pompası,tüm bileşenlere (silindir bloğu, krank mili içi) gibi noktalarda bulunan "yağ galerileri" içine basınçlı olarak yağ pompalayarak "cebri yağlama" yaptığından, ve marşa basmadan evvel elektrik gücüyle ilk yağlama sağlandığından, motorun ısınana kadar parçaların yağsız kalması gibi birşey sözkonusu değildir.

    Yani çalıştırırken motorunuz, enjektör ısıtıcı uyarısını geçtikten sonra marşa basıp, 10 saniye çalıştırdıktan sonra, aracınız hareket etmeye hazır hale gelir. hararet göstergesinde tek dilim gördüğünüzde, aracınızı tam güç kullanabilirsiniz.

    Teknoloji, yakıt ekonomisi ve bekleme sürelerinin azaltılması için vardır. Gereken önlemleri zaten mühendisler almışlardır. Yani zorlamadığınız ve aracı bağırttıktan hemen sonra stop ettirmediğiniz sürece problem yaşamazsınız.

    Alıntıları Göster
    hareket etmeden önce motorun ısınmasını beklemek diye bir şey yok,

    araçta kızdırma bujisinin ışığının sönmesini beklemeniz yeterli, zaten üreticiler her zaman aracı rölantide ısınmasını beklemeyin biran evvel yola çıkın derler.

    kapatmadan önce bir süre bekleme gereği doğru, ama atıyorum park etmeden yer arıyor veya yaklaşırken boşa alıyorsanız veya bir süre trafiğe-ışıklara takılmışsanız o süre zarfında turbo yeteri kadar yağlanmış ve soğumuş demektir, üstüne bir de 5-10 saniye kadar yani emniyet kemerinizi çözüp farları-camları kapatacak kadar oyalansanız yeterli olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    hareket etmeden önce motorun ısınmasını beklemek diye bir şey yok,

    araçta kızdırma bujisinin ışığının sönmesini beklemeniz yeterli, zaten üreticiler her zaman aracı rölantide ısınmasını beklemeyin biran evvel yola çıkın derler.

    kapatmadan önce bir süre bekleme gereği doğru, ama atıyorum park etmeden yer arıyor veya yaklaşırken boşa alıyorsanız veya bir süre trafiğe-ışıklara takılmışsanız o süre zarfında turbo yeteri kadar yağlanmış ve soğumuş demektir, üstüne bir de 5-10 saniye kadar yani emniyet kemerinizi çözüp farları-camları kapatacak kadar oyalansanız yeterli olur.

    Alıntıları Göster
    motorun ısınması dediğim rölantide dakikalarca çalıştırmak değil.
    emniyet kemerini takarken geçen süre idi bahsettiğim.
    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim eğer 5 saniye yeterli ise
    dediğiniz gibi gereksiz yere yakıt harcayıp çevreyi kirletmenin anlamı yok.
    her seferinde 30sn-1dk lık süre motorun çalışmaya devam etmesi sanırım
    turbonun ömrü boyunca en az kendi maliyeti kadar yakıtı fazladan harcamak anlamına gelir.
    aracı çalıştırır çalıştırmaz yola koyulun ifadesi benzinli araçlar için olduğunu düşünüyordum.
    dizelde 30sn kadar çalışmasında fayda var diye biliyorum.
    yüksek devire çıkmak için en az 2 çizgiye gelmesini bekliyorum.
    tekrar teşekkürler..




  • hava çok soğuksa -5 -10 -15 , motoru en az 1 dk rölantide çalıştırmanız, motorun ömrü için iyi olur,
    şehiriçi trafikte araç kullandıktan sonra, 5 -10 sn rölantide çalıştırın ve stop edin
    uzun yol veya devirli uzun süre kullandıktan sonra 1 dakika rölantide çalıştırın ve stop edin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mamurs

    Duyduğum kadarıyla dizel araçların hareket ettirilmeden önce bir müddet motorunun ısınması gerekiyormuş bu görüş benim bildiğim eski dizellerde geçerliydi şimdikilerde de geçerli mi? Bir de arabayı yolculuk bitiminde kontağı kapatmadan önce arabanın rölantide birkaç dakika çalıştırdıktan sonra stop edilmesi gerekiyormuş. Bu tür uygulamalar arabayla kaç km gittikten sonra yapılması gerekiyor. Bunları yapmazsam arabanın motoruna bir zararı olurmu? Aracım C4 110 Beygir MCP Dizel Otomatik.Teşekkürler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    hava çok soğuksa -5 -10 -15 , motoru en az 1 dk rölantide çalıştırmanız, motorun ömrü için iyi olur,
    şehiriçi trafikte araç kullandıktan sonra, 5 -10 sn rölantide çalıştırın ve stop edin
    uzun yol veya devirli uzun süre kullandıktan sonra 1 dakika rölantide çalıştırın ve stop edin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mamurs

    Duyduğum kadarıyla dizel araçların hareket ettirilmeden önce bir müddet motorunun ısınması gerekiyormuş bu görüş benim bildiğim eski dizellerde geçerliydi şimdikilerde de geçerli mi? Bir de arabayı yolculuk bitiminde kontağı kapatmadan önce arabanın rölantide birkaç dakika çalıştırdıktan sonra stop edilmesi gerekiyormuş. Bu tür uygulamalar arabayla kaç km gittikten sonra yapılması gerekiyor. Bunları yapmazsam arabanın motoruna bir zararı olurmu? Aracım C4 110 Beygir MCP Dizel Otomatik.Teşekkürler.
    Bana bu 30sn-1dk gibi bekleme süreleri çok abartı geliyor.
    Sistemleri ne kadar benzerlik veya farklılık gösteriyordur bilmiyorum ama daha önce 50.000 km Ford Fiesta TDCI kullandım ve marşa basıp yola çıktım. Durur durmaz marşı kapattım hiç böyle bir bekleme uygulaması yapmadım herhangi bir sorun da yaşamadım.
    Kalkışta hava soğuksa tamam bir süre beklenebilir belki ama kış aylarında olacak birşey bu zaten. Ama durduktan sonra 1dk beklemeyi anlamıyorum. Hiçbir zaman otobanda 180'le giderken aniden sağa çekip motoru kapatmıyoruz ki. Şehiriçine giriyorsun, bir sokağa otoparka vs giriyorsun park yeri arıyorsun manevra yapıp parkediyorsun filan bu sırada zaten hızın 40'ın altına düşüyor kesin. O saatten sonra da arabayı stop etmeden önce 30sn-1dk beklemenin bir anlamı olmamalı o hızlara düştüğünde zaten turbo yavaşlamış ya da durmuş olmuyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoadRR

    Bana bu 30sn-1dk gibi bekleme süreleri çok abartı geliyor.
    Sistemleri ne kadar benzerlik veya farklılık gösteriyordur bilmiyorum ama daha önce 50.000 km Ford Fiesta TDCI kullandım ve marşa basıp yola çıktım. Durur durmaz marşı kapattım hiç böyle bir bekleme uygulaması yapmadım herhangi bir sorun da yaşamadım.
    Kalkışta hava soğuksa tamam bir süre beklenebilir belki ama kış aylarında olacak birşey bu zaten. Ama durduktan sonra 1dk beklemeyi anlamıyorum. Hiçbir zaman otobanda 180'le giderken aniden sağa çekip motoru kapatmıyoruz ki. Şehiriçine giriyorsun, bir sokağa otoparka vs giriyorsun park yeri arıyorsun manevra yapıp parkediyorsun filan bu sırada zaten hızın 40'ın altına düşüyor kesin. O saatten sonra da arabayı stop etmeden önce 30sn-1dk beklemenin bir anlamı olmamalı o hızlara düştüğünde zaten turbo yavaşlamış ya da durmuş olmuyor mu?

    Alıntıları Göster
    doğrudur haklısın ...
    böyle durumlarda aniden stop etmen gerekirse( araç rölantide kalmadan), şehir içinde 15 sn, uzun yolda 1dk bekle diyorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: RoadRR

    Bana bu 30sn-1dk gibi bekleme süreleri çok abartı geliyor.
    Sistemleri ne kadar benzerlik veya farklılık gösteriyordur bilmiyorum ama daha önce 50.000 km Ford Fiesta TDCI kullandım ve marşa basıp yola çıktım. Durur durmaz marşı kapattım hiç böyle bir bekleme uygulaması yapmadım herhangi bir sorun da yaşamadım.
    Kalkışta hava soğuksa tamam bir süre beklenebilir belki ama kış aylarında olacak birşey bu zaten. Ama durduktan sonra 1dk beklemeyi anlamıyorum. Hiçbir zaman otobanda 180'le giderken aniden sağa çekip motoru kapatmıyoruz ki. Şehiriçine giriyorsun, bir sokağa otoparka vs giriyorsun park yeri arıyorsun manevra yapıp parkediyorsun filan bu sırada zaten hızın 40'ın altına düşüyor kesin. O saatten sonra da arabayı stop etmeden önce 30sn-1dk beklemenin bir anlamı olmamalı o hızlara düştüğünde zaten turbo yavaşlamış ya da durmuş olmuyor mu?




  • Bilgilerini paylaşan ve yardım eden bütün arkadaşlara teşekkürler ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoadRR

    Bana bu 30sn-1dk gibi bekleme süreleri çok abartı geliyor.
    Sistemleri ne kadar benzerlik veya farklılık gösteriyordur bilmiyorum ama daha önce 50.000 km Ford Fiesta TDCI kullandım ve marşa basıp yola çıktım. Durur durmaz marşı kapattım hiç böyle bir bekleme uygulaması yapmadım herhangi bir sorun da yaşamadım.
    Kalkışta hava soğuksa tamam bir süre beklenebilir belki ama kış aylarında olacak birşey bu zaten. Ama durduktan sonra 1dk beklemeyi anlamıyorum. Hiçbir zaman otobanda 180'le giderken aniden sağa çekip motoru kapatmıyoruz ki. Şehiriçine giriyorsun, bir sokağa otoparka vs giriyorsun park yeri arıyorsun manevra yapıp parkediyorsun filan bu sırada zaten hızın 40'ın altına düşüyor kesin. O saatten sonra da arabayı stop etmeden önce 30sn-1dk beklemenin bir anlamı olmamalı o hızlara düştüğünde zaten turbo yavaşlamış ya da durmuş olmuyor mu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: RoadRR

    Bana bu 30sn-1dk gibi bekleme süreleri çok abartı geliyor.
    Sistemleri ne kadar benzerlik veya farklılık gösteriyordur bilmiyorum ama daha önce 50.000 km Ford Fiesta TDCI kullandım ve marşa basıp yola çıktım. Durur durmaz marşı kapattım hiç böyle bir bekleme uygulaması yapmadım herhangi bir sorun da yaşamadım.
    Kalkışta hava soğuksa tamam bir süre beklenebilir belki ama kış aylarında olacak birşey bu zaten. Ama durduktan sonra 1dk beklemeyi anlamıyorum. Hiçbir zaman otobanda 180'le giderken aniden sağa çekip motoru kapatmıyoruz ki. Şehiriçine giriyorsun, bir sokağa otoparka vs giriyorsun park yeri arıyorsun manevra yapıp parkediyorsun filan bu sırada zaten hızın 40'ın altına düşüyor kesin. O saatten sonra da arabayı stop etmeden önce 30sn-1dk beklemenin bir anlamı olmamalı o hızlara düştüğünde zaten turbo yavaşlamış ya da durmuş olmuyor mu?


    Araç motorunun 1000rpm civarında 5 saniye kalması, turbonun güvenli bir şekilde yavaşlaması için yeterli bir süredir. Motor o durumda stop edilince zaten güvenli bir şekilde turbo da birkaç saniye içinde durur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-AEA24002F

    quote:

    Orjinalden alıntı: RoadRR

    Bana bu 30sn-1dk gibi bekleme süreleri çok abartı geliyor.
    Sistemleri ne kadar benzerlik veya farklılık gösteriyordur bilmiyorum ama daha önce 50.000 km Ford Fiesta TDCI kullandım ve marşa basıp yola çıktım. Durur durmaz marşı kapattım hiç böyle bir bekleme uygulaması yapmadım herhangi bir sorun da yaşamadım.
    Kalkışta hava soğuksa tamam bir süre beklenebilir belki ama kış aylarında olacak birşey bu zaten. Ama durduktan sonra 1dk beklemeyi anlamıyorum. Hiçbir zaman otobanda 180'le giderken aniden sağa çekip motoru kapatmıyoruz ki. Şehiriçine giriyorsun, bir sokağa otoparka vs giriyorsun park yeri arıyorsun manevra yapıp parkediyorsun filan bu sırada zaten hızın 40'ın altına düşüyor kesin. O saatten sonra da arabayı stop etmeden önce 30sn-1dk beklemenin bir anlamı olmamalı o hızlara düştüğünde zaten turbo yavaşlamış ya da durmuş olmuyor mu?


    Araç motorunun 1000rpm civarında 5 saniye kalması, turbonun güvenli bir şekilde yavaşlaması için yeterli bir süredir. Motor o durumda stop edilince zaten güvenli bir şekilde turbo da birkaç saniye içinde durur.

    Alıntıları Göster
    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm


    bu linkte her türlü sorunun cevabı var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hightech33

    http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm


    bu linkte her türlü sorunun cevabı var...

    Alıntıları Göster
    Bende grand picasso var. güneşliğe bir not yapıştırmışlar stop etmeden önce 1 dk rölantide çalıştırın diye. Ama asıl kitapçığında birkaç saniye yazıyor. Bence de turbonun yavaşlaması için emniyet kemerini çıkarıp sağı solu kontrol için gereken 10- 15 sn yeter bu işe.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Picassoyollarda

    Bende grand picasso var. güneşliğe bir not yapıştırmışlar stop etmeden önce 1 dk rölantide çalıştırın diye. Ama asıl kitapçığında birkaç saniye yazıyor. Bence de turbonun yavaşlaması için emniyet kemerini çıkarıp sağı solu kontrol için gereken 10- 15 sn yeter bu işe.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Picassoyollarda

    Bende grand picasso var. güneşliğe bir not yapıştırmışlar stop etmeden önce 1 dk rölantide çalıştırın diye. Ama asıl kitapçığında birkaç saniye yazıyor. Bence de turbonun yavaşlaması için emniyet kemerini çıkarıp sağı solu kontrol için gereken 10- 15 sn yeter bu işe.



    Evet bende de yeni C4 var zaten o güneşlikteki not kullanım kılavuzuyla çelişiyor. Kullanım kılavuzundaki yazı çok daha mantıklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoadRR

    quote:

    Orjinalden alıntı: Picassoyollarda

    Bende grand picasso var. güneşliğe bir not yapıştırmışlar stop etmeden önce 1 dk rölantide çalıştırın diye. Ama asıl kitapçığında birkaç saniye yazıyor. Bence de turbonun yavaşlaması için emniyet kemerini çıkarıp sağı solu kontrol için gereken 10- 15 sn yeter bu işe.



    Evet bende de yeni C4 var zaten o güneşlikteki not kullanım kılavuzuyla çelişiyor. Kullanım kılavuzundaki yazı çok daha mantıklı.

    Alıntıları Göster
    Bu islemi hic yapmayan ve turbuyu eline alanlar oldugu gibi yillarca bunun bilincinde bile olmayip kut diye stop eden arkadaslarim olup da hic sorun yasamaynalr var. Kismet diyelim.

    isinma ve devirli kullanma olayina gelirsek, benim isyerim 5,5 km uzaklikta ve daha motor isinma lambalarinin hicbiri yanmadan isyerime gidiyorum. E-5'te sabahin 06:30'unda yol cok sakin oldugundan 100-120 arasi basiyorum. Simdi motor isinmiyor diye 1800 - 2000 devirlerde ve atiyorum 70-80'le mi tamamlayacagim parkuru ????

    Ya da soyle mi desek dogru, "mesafen kisa ise dizel araba satin alma, benzinliden sasma."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Bu islemi hic yapmayan ve turbuyu eline alanlar oldugu gibi yillarca bunun bilincinde bile olmayip kut diye stop eden arkadaslarim olup da hic sorun yasamaynalr var. Kismet diyelim.

    isinma ve devirli kullanma olayina gelirsek, benim isyerim 5,5 km uzaklikta ve daha motor isinma lambalarinin hicbiri yanmadan isyerime gidiyorum. E-5'te sabahin 06:30'unda yol cok sakin oldugundan 100-120 arasi basiyorum. Simdi motor isinmiyor diye 1800 - 2000 devirlerde ve atiyorum 70-80'le mi tamamlayacagim parkuru ????

    Ya da soyle mi desek dogru, "mesafen kisa ise dizel araba satin alma, benzinliden sasma."

    Alıntıları Göster
    Biraz da şans işi ama hocam sizde takdir edersiniz ki daha kısa mesafelerde kullanılan araçlar daha çabuk yıpranır. Şu kış günlerinde ben özellikle dikkat ediyorum da 5.5 km.de hararet ibrem yerinden oynamıyor. Ancak 8.km.de bir kademe yükseliyor ve sonrasında hızla motor optimal sıcaklığına ulaşıyor.

    5.5 km için bisiklet kullansan çok daha ekonomik olur hocam :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acharad

    Turbo devrinin yavaşlaması için uzun uzun beklemeye gerek yoktur. Zaten araç rölantide iken saniye içinde turbo yavaşlar ve ilk çalışma ve makul zamanda durabileceği bir devir olan ve hiçbir şarj yapmadığı 3500rpm e dek düşer. (Tabi turbo, şarj etmeye başladığı anda devri 40 bin rpm e kadar yükselir)

    1 dakika boyunca rölanti ile 5 saniye rölanti arasında turbonun devrinin düşmesi açısından bir fark yoktur. Yani motorunuzun rolantiye gelip, park işlemini yapıp, rolantide 5 saniye beklemesini sağlayın. Zatan hava alışı azaldığında turbo, içeride şarj ettiği fazla hava ile yavaşlar. (Tabi dışa üfleme vanası yoksa) ve stop ettiğinizde de içeride kalan yağ, turbo durana kadarki birkaç saniye boyunca rulmanları yağlamaya fazlasıyla yeter.
    Yani boş yere motorininizi harcamayın.

    Motor ısınması konusunda da, ısınma başlayana kadar motorunuzu çok yüksek devirlere (3000 ve üstü) çıkarmamanız önerilir. Isınma süresi boyunca zaten su sıcaklığı 60 santigrada gelene kadar hararet göstergesi çok fazla ilerlemez.

    Günümüzdeki motorlarda yağlama işlemi için yağ pompası,tüm bileşenlere (silindir bloğu, krank mili içi) gibi noktalarda bulunan "yağ galerileri" içine basınçlı olarak yağ pompalayarak "cebri yağlama" yaptığından, ve marşa basmadan evvel elektrik gücüyle ilk yağlama sağlandığından, motorun ısınana kadar parçaların yağsız kalması gibi birşey sözkonusu değildir.

    Yani çalıştırırken motorunuz, enjektör ısıtıcı uyarısını geçtikten sonra marşa basıp, 10 saniye çalıştırdıktan sonra, aracınız hareket etmeye hazır hale gelir. hararet göstergesinde tek dilim gördüğünüzde, aracınızı tam güç kullanabilirsiniz.

    Teknoloji, yakıt ekonomisi ve bekleme sürelerinin azaltılması için vardır. Gereken önlemleri zaten mühendisler almışlardır. Yani zorlamadığınız ve aracı bağırttıktan hemen sonra stop ettirmediğiniz sürece problem yaşamazsınız.




    çook güzel anlatmışsın... yeni c4 aldım, turbo arızası denip duruluyordu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spyman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Acharad

    Turbo devrinin yavaşlaması için uzun uzun beklemeye gerek yoktur. Zaten araç rölantide iken saniye içinde turbo yavaşlar ve ilk çalışma ve makul zamanda durabileceği bir devir olan ve hiçbir şarj yapmadığı 3500rpm e dek düşer. (Tabi turbo, şarj etmeye başladığı anda devri 40 bin rpm e kadar yükselir)

    1 dakika boyunca rölanti ile 5 saniye rölanti arasında turbonun devrinin düşmesi açısından bir fark yoktur. Yani motorunuzun rolantiye gelip, park işlemini yapıp, rolantide 5 saniye beklemesini sağlayın. Zatan hava alışı azaldığında turbo, içeride şarj ettiği fazla hava ile yavaşlar. (Tabi dışa üfleme vanası yoksa) ve stop ettiğinizde de içeride kalan yağ, turbo durana kadarki birkaç saniye boyunca rulmanları yağlamaya fazlasıyla yeter.
    Yani boş yere motorininizi harcamayın.

    Motor ısınması konusunda da, ısınma başlayana kadar motorunuzu çok yüksek devirlere (3000 ve üstü) çıkarmamanız önerilir. Isınma süresi boyunca zaten su sıcaklığı 60 santigrada gelene kadar hararet göstergesi çok fazla ilerlemez.

    Günümüzdeki motorlarda yağlama işlemi için yağ pompası,tüm bileşenlere (silindir bloğu, krank mili içi) gibi noktalarda bulunan "yağ galerileri" içine basınçlı olarak yağ pompalayarak "cebri yağlama" yaptığından, ve marşa basmadan evvel elektrik gücüyle ilk yağlama sağlandığından, motorun ısınana kadar parçaların yağsız kalması gibi birşey sözkonusu değildir.

    Yani çalıştırırken motorunuz, enjektör ısıtıcı uyarısını geçtikten sonra marşa basıp, 10 saniye çalıştırdıktan sonra, aracınız hareket etmeye hazır hale gelir. hararet göstergesinde tek dilim gördüğünüzde, aracınızı tam güç kullanabilirsiniz.

    Teknoloji, yakıt ekonomisi ve bekleme sürelerinin azaltılması için vardır. Gereken önlemleri zaten mühendisler almışlardır. Yani zorlamadığınız ve aracı bağırttıktan hemen sonra stop ettirmediğiniz sürece problem yaşamazsınız.




    çook güzel anlatmışsın... yeni c4 aldım, turbo arızası denip duruluyordu...

    Alıntıları Göster
    bu gün arabamı balıkesir desil den teslim aldım, turbo için çalıştırma işini sordum.

    yok böyle birşey o problemlerin hepsi düzeltildi dediler...

    bu arada c4 picassonun honda jazz ile hiç alakası yok, yaşamadan anlatılacak gibi değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spyman

    bu gün arabamı balıkesir desil den teslim aldım, turbo için çalıştırma işini sordum.

    yok böyle birşey o problemlerin hepsi düzeltildi dediler...

    bu arada c4 picassonun honda jazz ile hiç alakası yok, yaşamadan anlatılacak gibi değil...


    Arkadaşım kaça aldın? (5 kişilik mi?)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheSanitarium

    quote:

    Orijinalden alıntı: spyman

    bu gün arabamı balıkesir desil den teslim aldım, turbo için çalıştırma işini sordum.

    yok böyle birşey o problemlerin hepsi düzeltildi dediler...

    bu arada c4 picassonun honda jazz ile hiç alakası yok, yaşamadan anlatılacak gibi değil...


    Arkadaşım kaça aldın? (5 kişilik mi?)

    Alıntıları Göster
    desilden 5 kişilik aldım. 51500..

    kampanyadan..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.