Şimdi Ara

Bugün rot balanscıya gittim, travers yamukmuş..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
1
Favori
32.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Net bir şekilde kontrol etmeden 2. el almanın cezası budur eminde olamıyorum.. Olay şu;
    Benim aracın alttan sağolsun ya ben yada önceki sahibi sağlam bir şekilde yaya yoluna mı artık neresiyse geçirmiş, rot ile tekerlekleri tutan şaseye bağlı bir baya büyük bir parçanın ezilmesine bu sebeple 6-7 mm civarında bir fark oluşmasına neden olmuş tekerlekler hizasında, yani sol teker biraz geride sanki.. Acaba bu fark ne gibi zararı olabilir, sordum parçanın değişmesi yüklü miktarda para tutabilir dedi, baya büyük bir parça kendiside gösterdi usta, motor bloğu ile tekerlekleri tutuyor gibi bişey cok büyük yani..

    Asıl sorum bu fark ne gibi sorunlara yol acabilir, kendisi sağa çeker araç tatlı tatlı o kadar hissetmezsin bile dedi ama ben yine de otomobil ailesine sormak istedim.

    Yan sanayi parçası 800 lira, birde bunu takma ücreti 1000 lirayı bulur diyorlar etti 1800Lira. Ne 1000 lirası arkadaşım ne takıyorsunuz yav, baştan motor mu toplayın dedik, alt tarafı travers takıcaksınız söküp, tekeri öne cekip. Sonra rot ayarına bakıcaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 29 Mart 2016; 1:05:28 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    sıkıntı ne yaratıyor?


    sağa çeker tatlı tatlı dedi 100 giderken fakat daha değişik sorunlar yaratır mı bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    travers yamuk anlaşılan.Çıkmasını bulursan değiştirt.Benim aracımda da traversin salıncak bağlanan vida boşluğunda işlem vardı ve sol ön teker bu sebeple 2-3 santim olması gereken yerden uzaktı.Sola çekme yapıyordu.Çıkma travers buldum 200tlye.Değiştirttim düzeldi.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Travers Düzeltme: Bilmen Gerekenler

    Araçlarının düzenli bakımlarını yaptırmak, sağlıklı ve güvenli bir şekilde seyahat etmen için hayati önem taşır. Travers, aracının şasinin bir parçasıdır ve tekerleklerin düzgün bir şekilde hizalanmasını sağlar. Traversin yamulması, aracının sürüş dinamiklerini ve lastiklerinin ömrünü olumsuz etkileyebilir.

    Traversin düzeltme fiyatı, hasarın şiddetine ve onarımın karmaşıklığına bağlı olarak değişir. Küçük hasarlar birkaç yüz TL'ye mal olabilirken, daha ciddi hasarlar binlerce TL'ye kadar çıkabilir.

    Travers düzeltme süreci tipik olarak şunları içerir:

    • Hasarlı traversin çıkarılması
    • Traversin düzleştirilmesi veya değiştirilmesi
    • Traversin yeniden takılması
    • Tekerlek hizalaması

    Bazı durumlarda, travers kaynak yapılarak onarılabilir. Ancak bu, hasarın yeri ve şiddetine bağlı olarak her zaman mümkün değildir.

    Motor traversi değişmiş bir araç, traverse bağlı diğer bileşenlere zarar verme potansiyeli nedeniyle daha dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Traversin hasar görmesi, süspansiyon, direksiyon ve fren sistemlerine zarar verebilir.

    Tofaş kısa travers zararları, özellikle yüksek hızlarda sürüş sırasında araç kontrolünün kaybedilmesine neden olabilir. Bu nedenle, tofaş kısa traversin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önemlidir.

    Traversin yamuk olup olmadığını anlamak için şu belirtilere dikkat etmelisin:

    • Direksiyonda titreşim
    • Tekerleklerin anormal şekilde aşınması
    • Aracın bir yöne çekmesi
    • Lastiklerin erken patlaması

    Traversin yamuk olduğunu düşünüyorsan, aracını en kısa sürede bir yetkili servise veya uzman bir tamirciye götürmelisin. Erken teşhis ve onarım, daha ciddi hasarların ve maliyetlerin önlenmesine yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çıkma olarak araştırın ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Çıkma olarak araştırın ?

    hocam hiç üstelemedim sorun cıkarmaz diyince sadece fark etmezsin bile hafif sağa çeker direksiyonu bırakınca diyince ama yazın düşünebilirim o parçanın değişimini. Çıkma nereden bakıyoruz nasıl olucak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Çıkma olarak araştırın ?

    hocam hiç üstelemedim sorun cıkarmaz diyince sadece fark etmezsin bile hafif sağa çeker direksiyonu bırakınca diyince ama yazın düşünebilirim o parçanın değişimini. Çıkma nereden bakıyoruz nasıl olucak?

    Alıntıları Göster
    sıkıntı ne yaratıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    sıkıntı ne yaratıyor?


    sağa çeker tatlı tatlı dedi 100 giderken fakat daha değişik sorunlar yaratır mı bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    sıkıntı ne yaratıyor?


    sağa çeker tatlı tatlı dedi 100 giderken fakat daha değişik sorunlar yaratır mı bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    travers yamuk anlaşılan.Çıkmasını bulursan değiştirt.Benim aracımda da traversin salıncak bağlanan vida boşluğunda işlem vardı ve sol ön teker bu sebeple 2-3 santim olması gereken yerden uzaktı.Sola çekme yapıyordu.Çıkma travers buldum 200tlye.Değiştirttim düzeldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    travers yamuk anlaşılan.Çıkmasını bulursan değiştirt.Benim aracımda da traversin salıncak bağlanan vida boşluğunda işlem vardı ve sol ön teker bu sebeple 2-3 santim olması gereken yerden uzaktı.Sola çekme yapıyordu.Çıkma travers buldum 200tlye.Değiştirttim düzeldi.

    Hocam 700 lira diyor yav
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Bence büyük bir problem yaratmıyacaksa degistirmeye masraf yapmaya gerek yok. Zaten sağa ve sola çekme nerdeyse çogu arabada olur bendede var. 100 ila üstü hızlarda zaten elımızı bırakmadıgımız için onuda sağa sola cekmesinin problemide kalmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Bence büyük bir problem yaratmıyacaksa degistirmeye masraf yapmaya gerek yok. Zaten sağa ve sola çekme nerdeyse çogu arabada olur bendede var. 100 ila üstü hızlarda zaten elımızı bırakmadıgımız için onuda sağa sola cekmesinin problemide kalmaz.

    hocam aynen bende öyle düşünüyorum tek korkum başka sorunlar çıkartması da ondada çıkartmaz dedi
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Çıkartmazsa hiç sıkıntı etme. Keyıfle kullan :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Bence büyük bir problem yaratmıyacaksa degistirmeye masraf yapmaya gerek yok. Zaten sağa ve sola çekme nerdeyse çogu arabada olur bendede var. 100 ila üstü hızlarda zaten elımızı bırakmadıgımız için onuda sağa sola cekmesinin problemide kalmaz.

    öyle deme sola ya da sağa çeken arabayla uzun yol adamı bitirir.60 kmlik yol gidip gelmiştim arabayı düz tutmak için kolum ağrıdı.Meğer sol ön tekerin havası azalmış
  • ototube kullanıcısına yanıt
    Bendeki 100 gibi hızlarda giderken frene basarken direksiyonu biraktıgımda saga cekıyor ama oyle rahatsız edici birsey degil sadace ellerimi bırakırsam anlıyorum. Direksiyonu tutunca birşey olmuyor yani
  • Viraj kabiliyetini etkiler konforu vs etkiler şasenin burkulurken daha fazla zorlanması sebep olur diye düşünüyorum 7mm az değil hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gittigin lastikci rot ayari yaptimi yoksa yapmadanmi teshisi koydu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    gittigin lastikci rot ayari yaptimi yoksa yapmadanmi teshisi koydu?
    Hocam travers isimli parça eğilmiş. Maliyetli bir parçadır. Ayrıca benzer bir sorun şu anda bende de salıncak kaynaklı var. Neyse ki ucuz benimki. Eğer bugüne kadar rahatsız etmediyse devam edin ama aracı limitlerine yakın kullanıyorsanız ya da rahatsız oluyorsanız değiştirin.
  • Sıkıntı arkada olsaydı girişin değiştirin derdim de önün kontrolü zaten basit arka sağlam olduğu sürece virajlarda vs sıkıntı çıkarmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    gittigin lastikci rot ayari yaptimi yoksa yapmadanmi teshisi koydu?
    Travers eğriliği basit birşey değildir. Travers aracın ön yükünü taşıyan parçadır. Alt Tablalar ve motor alt kulağı traverse bağlıdır. Traversin eğri olması ön düzen geometrisini mutlaka bozacaktır ki zaten çekme var diyorsunuz. Çekme var ise ön düzen geometrisi bozuktur. Bu yol tutuştan tutunda direksiyonun toplamasına kadar etki eder. Tablalar içe yaslandıysa ya da dışa açıldıysa akslara yük bindirip zamanla bozulmasına, seyir esnasında uğultu yapmasına (motor kulağından dolayı vibrasyon ve uğultu dahil) kadar mevzu olur ve illahaki kasıntı dediğimiz olayı yapıyordur.
    Sizin aracınız hayati bir darbe almamış olabilir, seyir güvenliğini etkilemiyor olabilir ancak anlattıklarımdan birisi ya da bir kaçı mutlaka mevcuttur.
    Bu nedenle çıkma bir travers alıp taktırmanız en azından konfor namıma yararlı olacaktır.
    Sanayideki tamirciler birşey olmaz yada söküp şasecide düzeltelim diyecektir. Şaseci ısıl işlem uygulayıp çektirerek düzeltme yapacaktır ve malzemenin tüm mukavemetini zayıflatacaktır.

    Maddi durum el vermiyor ise hurdacılardan arkadan kazalı bir araçtan kendiniz gözünüzün önünde söktürüp alın. Önden kazalı araçlarda traverse aşırı yük binmektedir hatta forumda bir video vardı önden kaza yaparken aracın alttan çekilen videosu. Videoda travers aşırı esneme yapmaktadır. bu nedenle uzak durun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    gittigin lastikci rot ayari yaptimi yoksa yapmadanmi teshisi koydu?
    Herşeyi etkiler. Kamber, kaster, akerman... ne varsa. Direksiyon hiç bir hızda orjinali gibi keskin olmaz. Sadece toe ayarlanırsa lastik aşınmasını etkilemez pek.

    Zamanla aksları, motor lastiklerini, varsa motor amortisörlerini bozabilir. Değiştirmek lazım. Bozuk travers değişmeyecek de, ne değişecek.
  • Bu demektir ki kelimenin tam anlamıyla duzgun bi araba bulmak 2 seneyi alır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Bu demektir ki kelimenin tam anlamıyla duzgun bi araba bulmak 2 seneyi alır
    sanayide şaseciler olur. onlar düzeltebilir belki
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.