Şimdi Ara

Bugün rot balanscıya gittim, travers yamukmuş.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
30.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafik olmayan yolda 30 la 40 la giderken freni kokle bak gor noluyo. Duz yolda aman aman bisey hissetmezsin ama dedigimi yaparsan bir daha 60 km nin uzerine cimmazsin ciksan da frene basma daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte böyle ustalar yüzünden piyasada yengeç gibi yürüyen binlerce araç var. Bahsettiği mm ölçeği az bir rakam değil. Böyle konularda sıkıntı çıkarmaz diyenlerin de otomobil den ne kadar anlamış olduğunu görürsünüz.
    Bilenler gerekli cevapları vermiş zaten ek olarak zorlandığında şasi uzun vadeli hayatını dahi etkiler şasi bağlantılarına dengesiz yükler açar değiştirilmeyip zamanla rot'ların motor kulaklarının yamulduğu örnekler biliyoruz. Yürüyen yapısının hayatı neredeyse travers ve bağlantı noktaları. Düzeltme işi lüzumsuz piyasada o işi düzgün yapamıyorlar şimdi ki hafif alüminyum malzeme de o işe pek uygun değil. Pahalı gelen için ise hiç yoksa uzun vadede rot balans yaptırıp durmanın kimi zaman lastikleri dengesiz yedirtip durmadan totalde daha pahalı değil.
  • Sanayilerde çıkma satan dükkanlar dolu.

    Aracın marka ve hangi şehirdesiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Sanayilerde çıkma satan dükkanlar dolu.

    Aracın marka ve hangi şehirdesiniz ?
    uzun yolda yüksek süratte tehlikeli olabilir, çıkmacı ya da orjinal değiştirmeye çalışın
  • Traversi egecek kadar vurduysa saglam vurmus.w211 aracimdaki kazada travers kirildi.Sifiri 6000 tl idi.Sizinki 700 tl ise hic dusunmeden degistirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nuvo'

    gittigin lastikci rot ayari yaptimi yoksa yapmadanmi teshisi koydu?

    rot ayarını yaptı fakat işte lastik mm farkından dolayı orada bilgisayardaki derece yeşil yapamadı bir türü, biri yeşil o vurulan taraf kırmızı ama öne çekilde yeşil olcak derecede yaptı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam travers isimli parça eğilmiş. Maliyetli bir parçadır. Ayrıca benzer bir sorun şu anda bende de salıncak kaynaklı var. Neyse ki ucuz benimki. Eğer bugüne kadar rahatsız etmediyse devam edin ama aracı limitlerine yakın kullanıyorsanız ya da rahatsız oluyorsanız değiştirin.

    Yok hocam 100 zor geçen bir insanım, şehirler arası yollarda 95 sabitleyip keyifli yolculuk taraftarı olan kişiyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Travers eğriliği basit birşey değildir. Travers aracın ön yükünü taşıyan parçadır. Alt Tablalar ve motor alt kulağı traverse bağlıdır. Traversin eğri olması ön düzen geometrisini mutlaka bozacaktır ki zaten çekme var diyorsunuz. Çekme var ise ön düzen geometrisi bozuktur. Bu yol tutuştan tutunda direksiyonun toplamasına kadar etki eder. Tablalar içe yaslandıysa ya da dışa açıldıysa akslara yük bindirip zamanla bozulmasına, seyir esnasında uğultu yapmasına (motor kulağından dolayı vibrasyon ve uğultu dahil) kadar mevzu olur ve illahaki kasıntı dediğimiz olayı yapıyordur.
    Sizin aracınız hayati bir darbe almamış olabilir, seyir güvenliğini etkilemiyor olabilir ancak anlattıklarımdan birisi ya da bir kaçı mutlaka mevcuttur.
    Bu nedenle çıkma bir travers alıp taktırmanız en azından konfor namıma yararlı olacaktır.
    Sanayideki tamirciler birşey olmaz yada söküp şasecide düzeltelim diyecektir. Şaseci ısıl işlem uygulayıp çektirerek düzeltme yapacaktır ve malzemenin tüm mukavemetini zayıflatacaktır.

    Maddi durum el vermiyor ise hurdacılardan arkadan kazalı bir araçtan kendiniz gözünüzün önünde söktürüp alın. Önden kazalı araçlarda traverse aşırı yük binmektedir hatta forumda bir video vardı önden kaza yaparken aracın alttan çekilen videosu. Videoda travers aşırı esneme yapmaktadır. bu nedenle uzak durun.

    Hocam uğultu yapmıyor fakat 1. viteste kalkışta bir ses gel geliyor veya geri geri giderken sol taraftan ondan olabilir, tek sorun çekmesi sanırım çarşamba uzun yol yapıcam ondan onra fikir paylaşabilirim. Aslında çekme olayıda sol tarafa yapıyordu, adam sağ taraf geride sağ çeker diyince iyice kafam dağıldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Herşeyi etkiler. Kamber, kaster, akerman... ne varsa. Direksiyon hiç bir hızda orjinali gibi keskin olmaz. Sadece toe ayarlanırsa lastik aşınmasını etkilemez pek.

    Zamanla aksları, motor lastiklerini, varsa motor amortisörlerini bozabilir. Değiştirmek lazım. Bozuk travers değişmeyecek de, ne değişecek.

    Hocam öyle diyorsunuz da direksiyon da herhangi bir sorun yok gibi? Denedim bugun dönüş yapıp bıraktım kendisi topladı direksiyon her hangi bir ses vs. bir sorun yaratmadan. Oradan darbe aldım da baktığımda tam koruma yerini vurmuşum sanırım sadece azıcık gerice kacırmış o kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Trafik olmayan yolda 30 la 40 la giderken freni kokle bak gor noluyo. Duz yolda aman aman bisey hissetmezsin ama dedigimi yaparsan bir daha 60 km nin uzerine cimmazsin ciksan da frene basma daha iyi.

    Denendi hocam, 50-60 giderken usta sert fren yaptı direksiyonu bırakarak sola çekme yaptı hafıf, sorun yaratmadı. Yarın bir de ben denerım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 29 Mart 2016; 0:24:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Sanayilerde çıkma satan dükkanlar dolu.

    Aracın marka ve hangi şehirdesiniz ?

    2011 model fiesta hocam eskişehirdeyim.
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Piyasa aracı kardeşim. Rahatlıkla istediğin parçayı bulabilirsin.

    Türkiyede olsaydım istanbuldan yardımcı olurdum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Naber

    Piyasa aracı kardeşim. Rahatlıkla istediğin parçayı bulabilirsin.

    Türkiyede olsaydım istanbuldan yardımcı olurdum.

    Parça yı kendim aldıktan sonra nasıl yol izlicem nereye götürüp taktırcaz vs. veya nerede araştırcaz. Kötü yanı şu hiç sanayi ortamı bilgim yok, ilk aracım.
  • Travers değişimi için motorun askıya mi alınması gerekiyor? Bilmediğinden soruyorum. Deli bir işçilik istiyorlar. Balata değişimi için motorun lifte alınması gereken araçlarda 400tl falan çıkar işçilik.

    Dolayısı ile 1000tl işçilik deli para. Eğer motorun lifte alınması gerekiyorsa, balata bitene kadar idare edip, değişim sırasinda bu da halledilir.

    Çıkmasını arayın. Ucuza bulursanız alın. Balata değişiminde bunu da saplarsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Net bir şekilde kontrol etmeden 2. el almanın cezası budur eminde olamıyorum.. Olay şu;
    Benim aracın alttan sağolsun ya ben yada önceki sahibi sağlam bir şekilde yaya yoluna mı artık neresiyse geçirmiş, rot ile tekerlekleri tutan şaseye bağlı bir baya büyük bir parçanın ezilmesine bu sebeple 6-7 mm civarında bir fark oluşmasına neden olmuş tekerlekler hizasında, yani sol teker biraz geride sanki.. Acaba bu fark ne gibi zararı olabilir, sordum parçanın değişmesi yüklü miktarda para tutabilir dedi, baya büyük bir parça kendiside gösterdi usta, motor bloğu ile tekerlekleri tutuyor gibi bişey cok büyük yani..

    Asıl sorum bu fark ne gibi sorunlara yol acabilir, kendisi sağa çeker araç tatlı tatlı o kadar hissetmezsin bile dedi ama ben yine de otomobil ailesine sormak istedim.

    Yan sanayi parçası 800 lira, birde bunu takma ücreti 1000 lirayı bulur diyorlar etti 1800Lira. Ne 1000 lirası arkadaşım ne takıyorsunuz yav, baştan motor mu toplayın dedik, alt tarafı travers takıcaksınız söküp, tekeri öne cekip. Sonra rot ayarına bakıcaksınız.

    Merhaba


    Öncelikle geçmiş olsun. Arkadaşların da bahsettiği gibi, araç alttan çok sert bir darbe almadan bu parça kolay kolay eğilmez.

    Bence sıkıntıyı bir şekilde çözün. Aracın lastikleri ve ön düzeni hayati önem taşır, kesinlikle hafife almayın.

    Bu sıkıntı dan dolayı aracınızın rot ayarı bozuk olacaktır. Bu sebeple, aracın yol tutuşu, ani frenleme de dreksiyon tepkisi,fren mesafesi, uzun yolda kamyon vb gibi araçları sollarken savrulması, çok rüzgarlı hava ve ıslak zeminler de aracı yolda tutamama vb gibi önemli riskleri olacaktır.

    Yukarıda da bahsettiğim gibi lastikler ve ön düzen çok önemli, bu sebeple bir şekilde sorunu hallediniz. Doğabilecek kötü sonuçlar ile sevdiklerinizi ve sizi sevenleri üzmeyiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alks


    quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Net bir şekilde kontrol etmeden 2. el almanın cezası budur eminde olamıyorum.. Olay şu;
    Benim aracın alttan sağolsun ya ben yada önceki sahibi sağlam bir şekilde yaya yoluna mı artık neresiyse geçirmiş, rot ile tekerlekleri tutan şaseye bağlı bir baya büyük bir parçanın ezilmesine bu sebeple 6-7 mm civarında bir fark oluşmasına neden olmuş tekerlekler hizasında, yani sol teker biraz geride sanki.. Acaba bu fark ne gibi zararı olabilir, sordum parçanın değişmesi yüklü miktarda para tutabilir dedi, baya büyük bir parça kendiside gösterdi usta, motor bloğu ile tekerlekleri tutuyor gibi bişey cok büyük yani..

    Asıl sorum bu fark ne gibi sorunlara yol acabilir, kendisi sağa çeker araç tatlı tatlı o kadar hissetmezsin bile dedi ama ben yine de otomobil ailesine sormak istedim.

    Yan sanayi parçası 800 lira, birde bunu takma ücreti 1000 lirayı bulur diyorlar etti 1800Lira. Ne 1000 lirası arkadaşım ne takıyorsunuz yav, baştan motor mu toplayın dedik, alt tarafı travers takıcaksınız söküp, tekeri öne cekip. Sonra rot ayarına bakıcaksınız.

    Merhaba


    Öncelikle geçmiş olsun. Arkadaşların da bahsettiği gibi, araç alttan çok sert bir darbe almadan bu parça kolay kolay eğilmez.

    Bence sıkıntıyı bir şekilde çözün. Aracın lastikleri ve ön düzeni hayati önem taşır, kesinlikle hafife almayın.

    Bu sıkıntı dan dolayı aracınızın rot ayarı bozuk olacaktır. Bu sebeple, aracın yol tutuşu, ani frenleme de dreksiyon tepkisi,fren mesafesi, uzun yolda kamyon vb gibi araçları sollarken savrulması, çok rüzgarlı hava ve ıslak zeminler de aracı yolda tutamama vb gibi önemli riskleri olacaktır.

    Yukarıda da bahsettiğim gibi lastikler ve ön düzen çok önemli, bu sebeple bir şekilde sorunu hallediniz. Doğabilecek kötü sonuçlar ile sevdiklerinizi ve sizi sevenleri üzmeyiniz

    En kısa sürede ayarlicam hocam aklıma zaten, 1-2 arası bir fiyata hallolur gibi gözüküyor, yarın bir servisten fiyat bekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    quote:

    Orijinalden alıntı: alks


    quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Net bir şekilde kontrol etmeden 2. el almanın cezası budur eminde olamıyorum.. Olay şu;
    Benim aracın alttan sağolsun ya ben yada önceki sahibi sağlam bir şekilde yaya yoluna mı artık neresiyse geçirmiş, rot ile tekerlekleri tutan şaseye bağlı bir baya büyük bir parçanın ezilmesine bu sebeple 6-7 mm civarında bir fark oluşmasına neden olmuş tekerlekler hizasında, yani sol teker biraz geride sanki.. Acaba bu fark ne gibi zararı olabilir, sordum parçanın değişmesi yüklü miktarda para tutabilir dedi, baya büyük bir parça kendiside gösterdi usta, motor bloğu ile tekerlekleri tutuyor gibi bişey cok büyük yani..

    Asıl sorum bu fark ne gibi sorunlara yol acabilir, kendisi sağa çeker araç tatlı tatlı o kadar hissetmezsin bile dedi ama ben yine de otomobil ailesine sormak istedim.

    Yan sanayi parçası 800 lira, birde bunu takma ücreti 1000 lirayı bulur diyorlar etti 1800Lira. Ne 1000 lirası arkadaşım ne takıyorsunuz yav, baştan motor mu toplayın dedik, alt tarafı travers takıcaksınız söküp, tekeri öne cekip. Sonra rot ayarına bakıcaksınız.

    Merhaba


    Öncelikle geçmiş olsun. Arkadaşların da bahsettiği gibi, araç alttan çok sert bir darbe almadan bu parça kolay kolay eğilmez.

    Bence sıkıntıyı bir şekilde çözün. Aracın lastikleri ve ön düzeni hayati önem taşır, kesinlikle hafife almayın.

    Bu sıkıntı dan dolayı aracınızın rot ayarı bozuk olacaktır. Bu sebeple, aracın yol tutuşu, ani frenleme de dreksiyon tepkisi,fren mesafesi, uzun yolda kamyon vb gibi araçları sollarken savrulması, çok rüzgarlı hava ve ıslak zeminler de aracı yolda tutamama vb gibi önemli riskleri olacaktır.

    Yukarıda da bahsettiğim gibi lastikler ve ön düzen çok önemli, bu sebeple bir şekilde sorunu hallediniz. Doğabilecek kötü sonuçlar ile sevdiklerinizi ve sizi sevenleri üzmeyiniz

    En kısa sürede ayarlicam hocam aklıma zaten, 1-2 arası bir fiyata hallolur gibi gözüküyor, yarın bir servisten fiyat bekliyorum

    En doğrusunu yaparsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benimde linea da arka torsiyon egrilmis.Adam nasil cukura girmisse onde sorun yok arka torsiyon baglantisi yamulmus.Araba rot balans yaptirdim kac defa habire azda olsa sola cekiyordu sinir olmustum.Cekicle yapacakti gerek yok demistim sonrada sattim gitti.Alan adamda al satciymis binici degil baktim hemen ilana koymus.

    ALIRKEN computest e gosterin ve muhakkak yanal kayma testine bakin.Aracta sorun varsa orada yuzdelerden anlarsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Kardesim durum budur malesefki benim arabanin traver buclari bozulmuş aldim 15 lira tanesi arac megan 2 takmasina 600tl almaya calistilar :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Benimde linea da arka torsiyon egrilmis.Adam nasil cukura girmisse onde sorun yok arka torsiyon baglantisi yamulmus.Araba rot balans yaptirdim kac defa habire azda olsa sola cekiyordu sinir olmustum.Cekicle yapacakti gerek yok demistim sonrada sattim gitti.Alan adamda al satciymis binici degil baktim hemen ilana koymus.

    ALIRKEN computest e gosterin ve muhakkak yanal kayma testine bakin.Aracta sorun varsa orada yuzdelerden anlarsiniz.

    Computest derken o islem nerede yapiliyor? Biraz acarmisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.