Şimdi Ara

Bu Ecnebiler Ya Cesur ya Deli;Su İle Kurum Temizliği Yapıyorlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
4.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yanma odasındaki kurumu temizlemek için boğaz kelebeği yolundan sprey şişesiyle su püskürterek yapıyorlar.
    2.dünya savaşından beri uygulanan bir tekniği yeni duymam beni şaşırttı.
    Bazı uygulamalar aşağıda.
    http://www.youtube.com/watch?v=bv4a3k-6Z4w
    http://www.youtube.com/watch?v=FXZHXWrH-TA
    http://www.youtube.com/watch?v=3j6JjXkvKVw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet0761 -- 2 Ağustos 2012; 22:38:39 >







  • Mantığı nedir onu çözemedim tam olarak.

    Benzinli arabalarda uzun süre yüksek devir çevirdiğinizde de kurumu atar.Ben çok düşük devir kullandığımdan motoru kurum bağlatıyorum.Bunu gidermek için bazen direkt asılıyorum 4'te 200'e o da 6500 devir yapıyor zaten,o hızda 5 dk gittin mi egsozum kapkara oluyor
  • ? :D :) :( anlam veremedim motoru suyla yıkamak gibi bişi herhalde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZNTVOLVO

    ? :D :) :( anlam veremedim motoru suyla yıkamak gibi bişi herhalde...
    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    İlk aklıma gelen buydu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Alıntıları Göster
    Arabanız uzun yaşar calgon'la
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Egzozdan köpük atar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Alıntıları Göster
    Hava filtresini olduğu yerden,boğaz kelebeğinden geçmek suretiyle,ara ara pulvarizasyon yaparak ve rölantiyi 2500dd'da tutarak yanma odasında su buharının oluşturduğu kuvvetle kurumlar sökülüyor.İşin garip tarafı yabancı forumlarda bu konu ile ilgili o kadar çok yorum,başlık var ki,anlatamam.
    Tek sorun fazla su püskürtünce pistonlar falan kırılıyormuş basınca dayanamayıp.Zor bir iş değil ancak riski var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Birazda ultra yoğun kıvamlı domestos attınmı cillop
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerÇel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Birazda ultra yoğun kıvamlı domestos attınmı cillop

    Alıntıları Göster
    It works in two ways, The water droplets explode into steam in the combustion chamber, and the shockwave loosens the gunk, and the superheated steam itself cleans




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    It works in two ways, The water droplets explode into steam in the combustion chamber, and the shockwave loosens the gunk, and the superheated steam itself cleans

    Evet,zaten diğer adı buharlı temzlik(steam cleaning)
    Bu arada yukarıda domestos muhabbeti yapan arkadaşların konuya daha ciddi müdahil olmalarını arzu ederdim ama konu marka fanatikliği olmadığı için gırgır geçildi maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet0761 -- 2 Ağustos 2012; 17:33:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    It works in two ways, The water droplets explode into steam in the combustion chamber, and the shockwave loosens the gunk, and the superheated steam itself cleans

    Evet,zaten diğer adı buharlı temzlik(steam cleaning)
    Bu arada yukarıda domestos muhabbeti yapan arkadaşların konuya daha ciddi müdahil olmalarını arzu ederdim ama konu marka fanatikliği olmadığı için gırgır geçildi maalesef.

    Alıntıları Göster
    Ben çok yaptım. Hatta bu iş için yaptığım "T" hortumu hala durur. Su çok iyi ibir çözücüdür, yüksek ısıda silindirlerdeki karbonu çözebiliyor.

    Pistonların kırılması (hydrolock) için suyu çok yüksek hızla dökmek lazım, spreyle pek olabilecek şey değil. Sıvı esnemediği için çalışan motorda pistonlara zarar vereblir. Burada önemli olan motor hızıyla ilgili bir hızda dökmek. Bir de çok hızlı dökülünce silindirler soğuyor bu da etkisini azaltıyor. Açıkçası epey karbon biriktirmiş bir motorda rolantide pek verim alamadım, ama yük altında çok daha verimli çalışıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Egzozdan köpük atar.

    Yok o değil de hava filtresine eter yerine oda spreyi sıkmak gelmişti aklıma. Egsozdan ne güzel kokular gelir öyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Motora banyo yaptırmak bu galiba. Birde hacı şakir koysak içine mis gibi olur.

    Egzozdan köpük atar.

    Yok o değil de hava filtresine eter yerine oda spreyi sıkmak gelmişti aklıma. Egsozdan ne güzel kokular gelir öyle

    Alıntıları Göster
    En iyi temizleyici nitrogliserin. Kökten çözüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Ben çok yaptım. Hatta bu iş için yaptığım "T" hortumu hala durur. Su çok iyi ibir çözücüdür, yüksek ısıda silindirlerdeki karbonu çözebiliyor.

    Pistonların kırılması (hydrolock) için suyu çok yüksek hızla dökmek lazım, spreyle pek olabilecek şey değil. Sıvı esnemediği için çalışan motorda pistonlara zarar vereblir. Burada önemli olan motor hızıyla ilgili bir hızda dökmek. Bir de çok hızlı dökülünce silindirler soğuyor bu da etkisini azaltıyor. Açıkçası epey karbon biriktirmiş bir motorda rolantide pek verim alamadım, ama yük altında çok daha verimli çalışıyor.

    T hortumunu boğaz kelebeğine mi taktınız?Bir de araç marka ve modeli ne idi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Ben çok yaptım. Hatta bu iş için yaptığım "T" hortumu hala durur. Su çok iyi ibir çözücüdür, yüksek ısıda silindirlerdeki karbonu çözebiliyor.

    Pistonların kırılması (hydrolock) için suyu çok yüksek hızla dökmek lazım, spreyle pek olabilecek şey değil. Sıvı esnemediği için çalışan motorda pistonlara zarar vereblir. Burada önemli olan motor hızıyla ilgili bir hızda dökmek. Bir de çok hızlı dökülünce silindirler soğuyor bu da etkisini azaltıyor. Açıkçası epey karbon biriktirmiş bir motorda rolantide pek verim alamadım, ama yük altında çok daha verimli çalışıyor.

    T hortumunu boğaz kelebeğine mi taktınız?Bir de araç marka ve modeli ne idi?

    Alıntıları Göster
    Uzun kilometreler yapmış ve sökülmüş bir motorun piston veya sübapını alın, tazyikli su yada tazyikli buhar ile temizlemeye çalışın bakalım işe yarıyor mu?

    Pistonun üstünü kazırsın yine zor çıkar kurum.

    Kısacası bu uygulama bana mantıklı gelmedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Uzun kilometreler yapmış ve sökülmüş bir motorun piston veya sübapını alın, tazyikli su yada tazyikli buhar ile temizlemeye çalışın bakalım işe yarıyor mu?

    Pistonun üstünü kazırsın yine zor çıkar kurum.

    Kısacası bu uygulama bana mantıklı gelmedi.

    Alıntıları Göster
    Kuru buzla temizlik yapanlar da var.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    En iyi temizleyici nitrogliserin. Kökten çözüm.

    naptın hoca ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Uzun kilometreler yapmış ve sökülmüş bir motorun piston veya sübapını alın, tazyikli su yada tazyikli buhar ile temizlemeye çalışın bakalım işe yarıyor mu?

    Pistonun üstünü kazırsın yine zor çıkar kurum.

    Kısacası bu uygulama bana mantıklı gelmedi.

    Sizin mantıklı demediğiniz uygulama 2.dünya savaşından beri uygulanmaktaymış ve bununla ilgili onlarca konu yüzlerce deneyim var,video var.İngilizceniz varsa topic verebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Uzun kilometreler yapmış ve sökülmüş bir motorun piston veya sübapını alın, tazyikli su yada tazyikli buhar ile temizlemeye çalışın bakalım işe yarıyor mu?

    Pistonun üstünü kazırsın yine zor çıkar kurum.

    Kısacası bu uygulama bana mantıklı gelmedi.

    Sizin mantıklı demediğiniz uygulama 2.dünya savaşından beri uygulanmaktaymış ve bununla ilgili onlarca konu yüzlerce deneyim var,video var.İngilizceniz varsa topic verebilirim.

    Valla 2. dünya savaşında yokluktan kullanmış olabilirler bilemiyorum. Bana mantıklı gelmedi sadece. Silindirin içine su vermek aracıma en son yapacağım şeydir. Temizlenmesi gerekiyorsa motoru açar temizlerim ama bunu yapmam, yapana da mani olmam :) Carbon Clean'ın bile tavsiye edilebilirliği tartışılırken su bana pek mantıklı gelmiyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.