Şimdi Ara

Broadway RN mi RNİ mi? ACİL YARDIM EDERMİSİNİZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
83.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Broadway rn nin rni den farkı nedir RNİ tutulmuyor diyorlar sebebi nedir yakıt mı kasa mı? RN karbüratörlü rni enjeksiyonla bu nedenden dolayı RNİ çok mu yakıyor sebebi nedir acaba RNİ gerçekten tutulmuyor mu? Bir rni var çelik jantlı sıralı sistem lpg li işli yeni muayeneli almak istiyorum ama sonra elimde patlamasından korkuyorum RN ler tutulanı diyorlar RNİ ise tutulmuyormuş sebebi nedir? Yardımcı olursanız SEVİNİRİM



  • son benzin zamlarından sonra lpgli 98-99 broadway almayı aklımdan geçiriyorum, aynı soruyu bende düşünmüştüm.
    1- bildiğim kadarıyla RNİ tek nokta enjeksiyon sistemine sahip, verimli bir sistem değil sanırım ve bu yüzden benzini fazla yakar diye tahmin ediyorum
    2- bu tür araçlar ekonomik olsun diye alındığı için karbüratörlü olanın arıza açtığında masrafı daha az olacaktır.
    3- tek nokta enjeksiyona sıralı sistem lpg olur mu ? olursa karbüratörlü olandan daha fazla bir fiyata lpg sistemini takarlar muhtemelen ve her çalıştırmada ilk birkaç dakika benzinde kullanacağı için ekonomik olmaz, ama dediğim gibi tek nokta enjeksiyonlu araçlar sıralı sistem lpgli mi bir bilen söylesin bize.
    4- kesinlikle elde patlaması diye birşey olmaz emin olun, nihayetinde yedek parçaları çok ve ucuz olan araçlar ve müşterisi her zaman her an var ama şahsen bende lpg li RN modelini almayı düşünüyorum, çelik jantı olup olmamasına takılmıyorum 200-400 tl civarına çelik jant bulmak mümkün zaten.
    5- RN ile RNİ kasa arasında hiç farkı yok diye biliyorum. fark donanımda olabilir.




  • RN karbüratörlü RNİ tek nokta enjeksiyonlu diye biliyorum.

    RNİ lerin tutulmaması diye bişey yok sadece RN ler daha çok tercih edilir sebebide karbüratörlü olduğu için bakımı ucuz arızası kolaydır. kagan arkadaşın belirttiği gibi direk lpg ile çalışabilir ve benzine ihtiyaç duymaz yani sadece lpg ile çalışabilir.

    ama RNİ ler tek nokta enjeksiyonlu olduğu için ilk lpg takılırken daha pahalıya takılır sistem biraz daha karmaşık olduğu için bakım ve arızaları RN lere göre daha zor ve pahalıdır. ilk çalıştırıldığında benzin ile çalışır bir müddet sonra lpg ye geçer yani sadece lpg ile çalışmaz bununda şöyle bi dezavantajı vardır iş yeriniz örneğin 3 km uzakta ise siz sabah arabayı çalıştırıp yola çıktığınızda özellikle kışın motor daha geç ısınacağından lpg ye hiç geçemeden işinize varmış olabilirsiniz dolayısıyla lpg nin avantajını yaşayamayabilirsiniz. İşte bütün bu sebeplerden RN ler daha çok tercih edilir. ama lpg ye geçtikten sonra RNİ lerin daha az yaktığınıda söylemeliyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaşlar Broadway rn nin rni den farkı nedir RNİ tutulmuyor diyorlar sebebi nedir yakıt mı kasa mı? RN karbüratörlü rni enjeksiyonla bu nedenden dolayı RNİ çok mu yakıyor sebebi nedir acaba RNİ gerçekten tutulmuyor mu? Bir rni var çelik jantlı sıralı sistem lpg li işli yeni muayeneli almak istiyorum ama sonra elimde patlamasından korkuyorum RN ler tutulanı diyorlar RNİ ise tutulmuyormuş sebebi nedir? Yardımcı olursanız SEVİNİRİM


    1999 Broadway RNi'yi 10 yıldır kullanıyoruz, 30 binde almıştık şu anda 150bin civarında. Bu güne dek periyodik bakımlar haricinde bir masrafımız olmadı. RNi tek nokta enjeksiyonlu ve oldukça verimli bir motor. Şehiriçinde bir depo benzinle rahatlıkla 600 km gidebiliyor ve İstanbul-Antalya arasını tek depo benzinle gidebiliyor. güç/ağırlık oranı yüksek olduğu için ataklıkta güncel hiç bir arabadan geri kalmaz. RNi'nin tutulmama gibi bir sorunu olamaz. Kim diyorsa RNi'nin ne olduğunu bilmiyordur. LPG olarak sıralı sistem takamazsınız ancak tek nokta enjeksiyonlu araçlar için yapılmış olan mikserli sistemlerle gayet uyumlu çalışır. Ancak LPG'ye ihtiyacınız olacağını sanmıyorum.

    Diğer arkadaşların yazdığı gibi arabanın ikinci eli çok kıymetli. Bu gün arabayı pazara çıkarsak rahatlıkla 9-10 bin lira edebilir. Klimasız, hidrolik direksiyonu olmayan bir aracın bu para etmesi düşündürücü, ancak yurdum insanının Broadway aşkına hayran olmamak elde değil. Bu araba hiç bir koşulda elinizde patlamaz merak etmeyin. Bakımlı bir araba ise yolunuzu çevirip satın almak isteyebilirler.

    Araç zorlu arazi koşulları için biçilmiş kaftan. Antalya sıcaklarında hararet nedir bilmiyor, altı yüksek olduğu için jip gibi gidemediği yol yok.

    Bana bu gün bu arabayı alır mısınız derseniz, ben almam. Çünkü artık bir arabada hidrolik direksiyon ve klima lüks değil standart donanım ve arabanın rayici değerinden yüksek. Broadway alana kadar Dacia Solenza alın daha iyi. En azından arabada çok noktadan enjeksiyonlu Clio motoru var ve hidrolik direksiyon klima gibi artıları var. Emin olun vereceğiniz para da çok yakın olacaktır.




  • İkinci elde anlaşılmaz bir şekilde değerinin çok çok üstünde satılan bir araba Brodway. Tutulmayan bir modeli yok üstünde brodway yazıyorsa kesin satarsın elinde kalmaz. Ama kesinlikle tavsiye etmem. Hidrolik dreksiyon yok, klima yok, günvenlik ve konfor hiç yok. Yedek parçası ucuz diye 4-5 bin tl edecek bir arabaya 8-9 bin vermek çok mantıksız. sahibinden.com adresine bakarsan o paraya çok güzel hundai accent 1.5 GLS bulabilirsin. Üstelik klima ve hidrolik direksiyonda içinde. ayrıca ikinci eli ve yedek parçası da çok ucuz.

    Keşke biri halkımızın Brodway hayranlığının sebebini tam olarak açıklasa. Gerçekten anlaşılır gibi değil...
  • Bende RN var ama RNi'de piyasası olan hatta arabayı bilene RN'lerden daha değerli olan araçtır.
    Motoru LPG ile uyumludur, tek nokta enjeksiyonlu olmasına karşın farklı mikserle eski sistem LPG uygulanıp sadece gaz ile çalışır.
    RN'den farkları,
    Enjeksiyonlu motor.
    Alaşım jant ve biraz geniş lastik.
    Direksiyon simidi,
    Arka koltuk tasarımı farklı başlıklı gibi bir şekli var.

    Temizse özellikle küçük yerlerde sıkıntısız (parça ve usta açısından) kullanılabilecek, memleketin yol, parça, piyasa ve fiyat gibi tüm koşullarına uygun alınası araçtır.
  • Rn motor soğuk günlerde 3-4 marştan önce çalışmaz.Tabi motoru boğmazsan çalışır.Rn den uzak durmanı tavsiye ederim.
    Rni elekronik sistem belki durum farklıdır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Broadwayı memlekette 30-40 km sürmüştüm RN 96 modeli LPG liydi gaza bastın mı gerçekten fırlıyor tabiri caiz ise çok atik bir araç az da yakıyor parçasıda ucuz ama İstanbul gibi bir metropolde karmakarışık stresli trafiği içinde klimasız hidroliksiz airbagsiz broadwayı kullanmak işkence olabilir ama yinee ilk arabam olacağı için broadway almayı düşünüyorum 1 tıl biner satarım diye düşünüyorum. 2011 yılında yeni MTV vergi kanunu yürürlüğe girerse fiyatının ciddi oranda düşeceğini tahmin ediyorum çünkü artık araç yaşlandıkça vergisi artacak ne kadar havayı kirletiyorsa o kadar fazla vergi alınacak şu an ki vergi sisteminin tam tersi olacak yeni arabanın vergisi düşük eskisinin yüksek olacak fakir fukara ne yapacak hiç düşünmezler
  • hocam vergi konusu yanlış anlaşılıyor sanırım, belli bir yıldan sonraki araçlardan emisyona göre alınır, örneğin 01.01.2011 tarihinden sonra trafiğe çıkan araçları kapsar, öncesi eski sistemden vergilendirilmeye devam eder. sizin dediğiniz şekilde olsa kimse 5000-10000 tllik araca 2000 tl vergi vermez, isyan çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganss

    hocam vergi konusu yanlış anlaşılıyor sanırım, belli bir yıldan sonraki araçlardan emisyona göre alınır, örneğin 01.01.2011 tarihinden sonra trafiğe çıkan araçları kapsar, öncesi eski sistemden vergilendirilmeye devam eder. sizin dediğiniz şekilde olsa kimse 5000-10000 tllik araca 2000 tl vergi vermez, isyan çıkar.



    inşallah dediğiniz gibi olur yoksa piyasa allak bullak olur fakirim arabaya bile binemez
  • lpg ye gerek yok.rni zaten az yakan bır arac.2004-2009 arası broadway 1.4 rni sahıbıydım.ıyı arabaydı ne yalan soylıyeyyım.tamam klıması ve hıdrolık dreksyonu yoktu.vede evet guvenlık 0 ama o araba ıle de 90 km hız gecılmez yanı80 beygırlık motoru şasisini gayet ıyı tasımaktaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganss

    hocam vergi konusu yanlış anlaşılıyor sanırım, belli bir yıldan sonraki araçlardan emisyona göre alınır, örneğin 01.01.2011 tarihinden sonra trafiğe çıkan araçları kapsar, öncesi eski sistemden vergilendirilmeye devam eder. sizin dediğiniz şekilde olsa kimse 5000-10000 tllik araca 2000 tl vergi vermez, isyan çıkar.



    Ben ne yazık ki, yeni vergi düzenlemesi konusunda sizin gibi iyimser değilim. Olsa olsa, emeklilik yaşının yükseltilmesi örneğindeki gibi kademe olabilir. Halk olarak tepkisiz kladığımız sürece ve doğru düzgün, "kazanç üzerinden vergi sistemi" ne geçilmediği sürece, "salma vergi" sisteminin en önemli kalemlerinden biri olan, MTV' de ciddi manada halkın yararına ve emisyon değerleri düşük araçları lehine bir düzenleme beklemek çok fazla iyimserlik olur.

    Haa, yeni vergi düzenlemesi eskisini aratırsa, isyan falan çıkmaz ama, huni satışları artabilir.

    Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaşlar Broadway rn nin rni den farkı nedir RNİ tutulmuyor diyorlar sebebi nedir yakıt mı kasa mı? RN karbüratörlü rni enjeksiyonla bu nedenden dolayı RNİ çok mu yakıyor sebebi nedir acaba RNİ gerçekten tutulmuyor mu? Bir rni var çelik jantlı sıralı sistem lpg li işli yeni muayeneli almak istiyorum ama sonra elimde patlamasından korkuyorum RN ler tutulanı diyorlar RNİ ise tutulmuyormuş sebebi nedir? Yardımcı olursanız SEVİNİRİM


    Sayın @polimex,

    Sizin sorunuza gelirsek; 9 serisinin tutulmayan aracı pek yok (Arjantin motorlu Fairway' ler hariç). Bir arkadaşımdan alıp 8-9 sene kadar kullandığım R9 spring' im vardı. Beş yıl kadar önce gaz taktırmıştım. Hiç bir sorun yaşamadan yıllarca kullandım. Aracın bendeki, son iki yılında, sık sık çevremde araç ihtiyacı olan insanlara verdim. Son kullanan üç kişinin arasında mındar oldu! Motor susuz kalmış, yaptırdım. Amortisör vs. sorunları da çıkınca, moralim bozuldu sattım. Bu son olay ve kazalar haricinde hiç problem çıkarmadı. İşinde uzman bir servise yılda bir gidip, gerekenleri yaptırdığınızda hiç arıza yaşamadan uzun süre kullanabilirsiniz.

    Ben yolda kalma endişesi yaşamadan, çok defa uzun yol yaptım, tatile gittim.

    Yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, H.Direksiyon yok, ABS yok, Hava yastığı yok vs. vs. ama; günümüz şartlarında Türkiye' de F/P oranı en iyi araç! Yaşından ve motor hacminden ötürü vergisi yok desek yeri.Az yakıyor. Ağırlığına göre gücü de oldukça yeterli. Rampa performansı mükemmel (gaz takılıyken, rampada araçta dört kişi ve bagaj tıka basa dolu olduğu halde çok rahat 120-130 yapabiliyor -gerçi tavsiye etmem- araç gerçekten çok atak)

    Şu son LPG zammından sonra, gazsız RNİ daha uygun olabilir. Enjeksiyonlular hem daha az benzin yakıyor hem gaz takmazsanız daha güvenli bir araç kullanmış olursunuz.

    Eğer bu araçlardan alacak olursanız size bir tavsiyem var; fren merkezlerini, balatalarını-disklerini aldığınız gibi değiştirin. Hatta bir kitten bahsediyorlardı frenler için, bulabilirseniz o kitten taktırın. Başka araç kullandıysanız frenlerini hiç beğenmeyeceksiniz.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar


    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex

    Arkadaşlar Broadway rn nin rni den farkı nedir RNİ tutulmuyor diyorlar sebebi nedir yakıt mı kasa mı? RN karbüratörlü rni enjeksiyonla bu nedenden dolayı RNİ çok mu yakıyor sebebi nedir acaba RNİ gerçekten tutulmuyor mu? Bir rni var çelik jantlı sıralı sistem lpg li işli yeni muayeneli almak istiyorum ama sonra elimde patlamasından korkuyorum RN ler tutulanı diyorlar RNİ ise tutulmuyormuş sebebi nedir? Yardımcı olursanız SEVİNİRİM


    Sayın @polimex,

    Sizin sorunuza gelirsek; 9 serisinin tutulmayan aracı pek yok (Arjantin motorlu Fairway' ler hariç). Bir arkadaşımdan alıp 8-9 sene kadar kullandığım R9 spring' im vardı. Beş yıl kadar önce gaz taktırmıştım. Hiç bir sorun yaşamadan yıllarca kullandım. Aracın bendeki, son iki yılında, sık sık çevremde araç ihtiyacı olan insanlara verdim. Son kullanan üç kişinin arasında mındar oldu! Motor susuz kalmış, yaptırdım. Amortisör vs. sorunları da çıkınca, moralim bozuldu sattım. Bu son olay ve kazalar haricinde hiç problem çıkarmadı. İşinde uzman bir servise yılda bir gidip, gerekenleri yaptırdığınızda hiç arıza yaşamadan uzun süre kullanabilirsiniz.

    Ben yolda kalma endişesi yaşamadan, çok defa uzun yol yaptım, tatile gittim.

    Yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, H.Direksiyon yok, ABS yok, Hava yastığı yok vs. vs. ama; günümüz şartlarında Türkiye' de F/P oranı en iyi araç! Yaşından ve motor hacminden ötürü vergisi yok desek yeri.Az yakıyor. Ağırlığına göre gücü de oldukça yeterli. Rampa performansı mükemmel (gaz takılıyken, rampada araçta dört kişi ve bagaj tıka basa dolu olduğu halde çok rahat 120-130 yapabiliyor -gerçi tavsiye etmem- araç gerçekten çok atak)

    Şu son LPG zammından sonra, gazsız RNİ daha uygun olabilir. Enjeksiyonlular hem daha az benzin yakıyor hem gaz takmazsanız daha güvenli bir araç kullanmış olursunuz.

    Eğer bu araçlardan alacak olursanız size bir tavsiyem var; fren merkezlerini, balatalarını-disklerini aldığınız gibi değiştirin. Hatta bir kitten bahsediyorlardı frenler için, bulabilirseniz o kitten taktırın. Başka araç kullandıysanız frenlerini hiç beğenmeyeceksiniz.

    Saygılar...


    öncelikle bu değerli yorumunuz için teşekkür ederim FREN KİTİ derken ne kast ettiğini anlamadım olayın tam olarak ne olduğunu KİT denen o parça nerde bulunur




  • rni teknokta enerji motor 80 hp tavsiye ederim bu arabayı.Uzun yolda 90-100 arası 5.5-6 litre yakıyor.iyi bir bakım şart.Güvenlik dersen bmw ile 160km/saat hızda kaza yaptığını düşün... ortadan bölünen porhce lerin resimlerini netten görebilisiniz .her kaza ölümcüldür.Hız risktir<<.Duramayacağın hızda asla gitme.>>
    Allah kimseye kaza bela vermesin.
  • vay be çok pahalılar
  • broadway çocukluğumun arabası ilk arabamızdı koyu yeşil 91 model klimasız hidrolik direksiyonsuz teyipsizdi (babam aracı aldıktan sonra ertesi gün gidip roadstar teyip almıştı birtane :D

    onunla bir yaz günü izmitten yola çıkıp ananemlere yunanistana gidip gelmiştik

    hayatımda hiç unutamadığım ve geri dönmek istediğim birkaç anımdan biridir ozamanlar 5-6 yaşlarımdaydım

    babam her pazar günü beni kucağına oturtup bizim mahallenin oralarda bana araba sürdürürdü dün gibi hatırlıyorum

    arabayı aldıktan sonra öğrendik ki araba meğerse ön cama kadar kazalıymış ama ozamanlar boya hasar takntısı yoktu kimsede severek kullanmıştık çok ta kolay satmıştık

    birlikteliğimiz kısa sürdü yeni bir ev almak için sattık yeşil ördeğimizi :S

    babam eve yürüyerek geldiğinde hıçkırıklarla ağlamıştım 1 ay sonra araba kapının önünde belirivermişti yine babam aracı tekrar aldı sanmıştım fakat gelen aracın yeni sahibiymiş ve aracı üzerine almak için babamdan imza almaya gelmiş tekrar yıkılmıştım

    satmamıza yakın zamanlarda sabahın erken saatlerinde araç çalışmamaya başlamıştı sanırım aküdeydi problem şimdi olsa çözülene kadar uğraşırım ama 6 yaşımda sabahları babamlar arabayı iterken sadece gülmekle yetiniyordum :D

    bunları neden anlattım bilmiyorum ama içmden geldi

    buraya kadarı kendi anımdır sadece paylaşmak istedim... sonrası ise broadway lerin 1.4 motoru hakkındadır[b/]

    son olarak güzel arabadır enjeksiyonlusu tutulmaz diye birşey olacağını sanmıyorum

    birşey daha söyleyeyim 2001 senesinde 97 model r19 europa aracımız vardı rn modeldi ve 1.4 karburatörlü motor vardı sanırım broadway le aynı motor

    araç lpg ile kesinlikle ayar tutmadı hatta benzinleyken bile hep stop ederdi soğukta çalışmazdı hava filtresi sürekli tıkanırdı

    söylentilere göre bu aracı sıfır km olarak alıp galeriden çıkartırken bile çalıştıramama gibi sorun yaşayan bile varmış bence enjeksiyonluyu tercih edin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 10 Kasım 2013; 23:22:57 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.