Şimdi Ara

BOYKOT ve/veya TEPKİ PLATFORMU (Klima elektriklerinin bağlanmaması)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar;

    Bir süredir forumda sizlerle görüştüğümüz ve sizin de bildiğiniz üzere Yeni iş güvenliği yasası gereği klimacıların elektrik bağlaması yasaklanmış durumda.

    Ancak elbette ki şirketlerin, yetkili servislerin, işletmelerin kendi klima personellerine elektrik bağlama ehliyeti aldırmalarına dair yasal bir engel bulunmamaktadır.

    Evet kimsenin kanuna karşı çıkmasını istemiyoruz.

    Lakin kanun diyor ki ''Elektrik bağlama ehliyeti olmayan kişiler KALICI elektrik bağlantısı yapamaz''

    Bu tanımlama içerisinde ''Belgesi olan Klimacılar elektrik bağlayamaz'' diye bir şey var mı? YOK

    ''Klimacılar elektrik bağlama yetkisi için ehliyet alamaz'' diye bir ibare var mı? o da YOK.

    Peki değerli arkadaşlar, bu işi yaparak para kazanan KLİMACILARIN, olması gereken bir belgeye sahip olmamaları yüzünden tüketiciler neden elektrikçilere 80-100TL ekstra para ödemek zorunda kalsın?

    Değerli Dostlar İNANIN Kİ işin çözümü çok basit, sadece işletmelerin işine gelmiyor ve bu yükü tamamen tüketicinin üzerine atıyorlar.

    Bakınız yapmaları gereken tek şey, personellerini kursa gönderip bu ehliyeti aldırmak, Bu kadar. Ondan sonra da o meşhur 3 adet kabloyu yani FAZ NÖTR ve TOPRAK uçlarını artık bağlayabilecekler.

    Değerli dostlar dikkat ederseniz aslında YASAK olan, elektriği BAĞLAMA kısmı. Ancak elektrik işinin TAMAMI tüketicinin üzerine atılıyor. YASAK diyerek işin içinden çıkıyor ve KAÇIYORLAR.

    YASAK olanı sadece o 3 kabloyu bağlamak arkadaşlar, yani aslında kabloyu çekmek, sigortasını bağlamak, kroşesini çakmak yine klimacının işi.


    BURADAN HAREKETLE;

    Tepkimizi göstermeli ve tüketici olarak elimizdeki en büyük KOZ olan Satın alım gücümüzü bu işgüzarlara karşı silah olarak kullanmalıyız.

    Bu nedenle sizlerden ricam, Lütfen klima ürünlerinizi satın alma aşamasında elektrik bağlantı işinin yetkili servise ait olduğu, eğer yetkili servis bağlamayacaksa ELEKTRİKÇİ MASRAFININ ya servis tarafından ya da satış kanadı tarafından karşılanması konusunda ısrarınızı dile getirin. Gerekiyorsa ''Bu şekilde değilse almıyorum'' diyebilmelisiniz.

    Tekrar ediyorum arkadaşlar, YASAK olanı sadece KALICI bağlantı yapmak yani FAZ NÖTR ve TOPRAK uçlarını şebeke hattına bağlamak.

    Yani 3 tane kablo bağlamak için gerekli olan 5 dakikalık süreden KAÇMAYA ÇALIŞAN servisler bu 3 kablodan hareketle YASAK diyerek elektrik işinin tamamından kendilerini azat ediyorlar ve 3 kuruş indirimli almaya çalıştığınız klimalarınız için sizlere ortalama 100TL ekstra masraf çıkartıyorlar.

    Eğer sosyal ve satın alım gücümüzü etkin şekilde kullanamazsak, bu gün elektrikçi, yarın alçıcı, öbür gün gazcı diye bizlere tek tek her şeyin parasını ödetirler.

    LÜTFEN, rica ediyorum bu konuya destek veriniz. bu konudaki tecrübelerinizi bu başlık altında paylaşınız, Burası yoğun bir ilgi görecek olursa kurumlara resmi kanaldan da baskı yapma imkanı bulabiliriz.


    Umuyorum ki hep birlikte başarılı bir hareketin öncüsü oluruz ve amacımıza ulaşırız.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Destek olmaya çalışacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hector81 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim, ne kadar yayabilirsek, tepkimizi ve biz tüketicilere bilinçli yapılan bu haksızlığı ne kadar duyurabilirsek, kurumlar yetkili servislerine ''Bu belgeyi aldırmanız lazım'' baskısını o kadar kurarlar.

    Biz sesimizi çıkartmazsak bu ihale bizde kalır arkadaşlar.
  • Güncel diyelim.
  • Bir destek mesajı da benden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chnbs kullanıcısına yanıt
  • MertMeteAlp kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim ilginize ve desteğinize.
  • Çok doğru bir tepki olduğu kanaatindeyim. Yoksa dediğiniz gibi tüketiciye sürekli birşeyler yıkma çabası artarak büyütecektir. Ben de canı gönülden destekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum destekliyorum... klima sohbetinin geçtiği her yerde konuyu gündeme getirecegim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Desteginize tesekkur ederim.

    Kanun dur boynumuz kıldan ince elbette lakin, sizinde belirttiginiz uzere tuketicinin dahi yapabilecegi 5 dakikalik bir işi, olayin akışını degistirerek, tesisatini cekmeyerek, kablosunu cakmayarak, sigortasini baglamayarak daha buyuk boyuta ve tabiki masraf kapisi haline getirmeye kimsenin hakki olmadigini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onur1971 kullanıcısına yanıt
    Cok tesekkur ederim, konuyu me kadar yaygin ve bilinen hale getirebilirsek, klima almayi dusunen her vatandaş icin faydali bir harekette bulunmuş oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • phatron_23 kullanıcısına yanıt
    Elbette sayın hocam. Kırık cam teorisini bilen herkes, bu gün elektrik baglantisi ile baslatilan bu tuketici aleyhine olan hareketin buyuyerek ilerleyecegini bilir. Bu anlamda desteginiz icin cok tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle destekliyorum
  • Herkese Merhabalar
    İyi haftalar dilerim Adem hocam güzel bir konuya değinmiş yüreğine sağlık.
    Şahsım adıma destekliyorum..
  • Bende bu aralar klima alacağım özellikle bu konuyada belirteceğim alırken yapmıyorsanız almıycam şeklin,dediğiniz gibi bu işin sonu nakliyesi bile bize yıkmaya kadar gider.
    100 tl elektirk,100 lira nakliye,100 tl ilk kurulum ücreti,100 lira gaz parası,50 tl alçı.
  • Valla hocam o sadece belge ile alakalı değil. Klima servisleri zaten çok aşırı para kazanmıyor siz de biliyorsunuz. Montaj dahiller de firmanın dahil edip ekstra para vermesi lazım ki firmaları hepimiz iyi biliyoruz maliyetleri kısmak için her şeyi yaparlar.

    Bir de tabi olası elektrik olaylarından kaynaklanan sorunlardan uzak durmak için yapılan bir şey. Bildiğim kadarıyla siz de servisiniz siz işiniz de iyi olabilir elektrik işlerinden vs anlayabilirsiniz. Ancak Türkiyedeki servislerin %90 dökülüyor. Ben evime gelecek olan kişinin artık elektrik işini yapmasını geçti. Klimayı düzgün montajını yapsın eli yüzü düzgün saygılı insan olması için dua ediyorlar. Bu konuda da Arçelik-Beko servisleri gerçekten diğer servislere göre bir tık daha öndeler benim gördüğüm kadarıyla.

    Umarım istediğiniz-miz olur ama şu şartlar da zor bile diyemiyorum direk olarak imkansız bence :)
  • Dkan7 kullanıcısına yanıt
    Aman hocam etmeyin eylemeyin, zaten verilen servis hizmet kalitelerinin yükseltilmesi için ayrı bir mücadele yürütüyoruz o konuda size katılıyorum lakin burada tam olarak bahsettiğimiz şey faz nötr ve toprak uçlarının buata veya panoya bağlanması konusudur.

    yanlış anlaşılmasın zaten konu bana yeterince saçma geliyor zira TEST çalıştırması için enerji veriyorsunuz cihaza, test için çalıştırırken fiş takıp yapmıyorlar, ucu açık olan bağlantı noktalarını birbirine bükerek test edip sonra, ''Benim işim bitti klima çalışıyor hadi elektrikçi çağırın'' diyerek gidiyorlar.

    Tamam olayın bu kısmını YASAL olması nedeniyle eleştirmek haddim değil diyeyim lakin bu YASAK kelimesinin arkasına sığınmaları nedeniyle ortaya tüketici mağduriyeti çıkıyor, Şöyle ki;

    Bakınız mevcut yasal durumda olması gereken şekil şu

    BOYKOT ve/veya TEPKİ PLATFORMU (Klima elektriklerinin bağlanmaması)


    Yani yasal zorunluluk nedeniyle siz klimacı olarak (klimacılara hitaben yazıyorum) Bu resimdeki gibi tüm tesisat işini bitirir sigorta bağlantısını yapar montajı tamamlar sadece RESMİ enerji bağlantısını yaptırması için tüketiciyi elektrikçiye yönlendirirsiniz ve tüketici bir elektrikçiye 20-30TL bedel öder (Bunu dahi tüketiciye ödetmek ne kadar etiktir tartışılır) ve işlem nihai sona erdirilir.


    Peki bu YASAK kelimesini AVANTAJ belleyen klimacı kardeşlerimiz ne yapıyor?

    BOYKOT ve/veya TEPKİ PLATFORMU (Klima elektriklerinin bağlanmaması)


    İşte kabloyu aynen böyle bırakıp ''Abi bizim işimiz bitti, sen şimdi elektrikçiyi çağır gerisini yapsın'' diyerek evden ayrılıyor.

    Şartlar böyle olunca evinize gelen elektrikçinin insafına kalmışsınız artık 10 metre uzaktaki buatımı beğenir, o gün vergi taksiti ödemesi gereken elektrikçi kardeşimiz 20 metre uzaktaki panodan enerji çekmeyimi uygun görür bilemiyoruz lakin bir tesisat çekip, kroşeleyip, sigortalayıp bağlantıyı yapmasının ortalama maliyetini forumdaki örneklerden hareketle 100TL olarak görüyoruz zaten.


    Her firmada uygulama farklıdır bunu bilirim lakin, X firmasındaki uygulama, 5 metre elektrik tesisat kablosu (Haberleşme 5 + enerji 5 olmak üzere) dahilindeki alana kadar yakın bir nokta var ise o noktaya, yakın nokta yok ise 5M sonrası metre başına SADECE KABLO BEDELİ olarak tüketiciden ödeme alıp işlemin tamamlanacağı yönde idi.

    Güncel mevzuata göre YASAK kelimesinin arkasına sığınan klimacı ne yapıyor? tüketicinin hakkı olan o 5 metreyi de vermeye gerek görmeden ''İşlem tamam abi elektrikçi çağır'' diyerek arkasına bile bakmadan çıkıp gidiyor.

    Değerli hocam tüketici kanadı olarak aslında firmaların bize tanıdığı bir çok avantajı ve hakkı bilmiyoruz, bilen servislerin bu avantajların üzerine konmasına vesile oluyoruz, Bu anlamda mutlaka ki bütün tüketicileri mutlaka yoğun şekilde bilgilendirmek zorundayız.

    Ben en son APOLLON REİS isimli kardeşimizin klima montajındaki faciayı görünce özellikle TEMİZLİK-VAKUM-ALÇI konularına servislerin riayet etmediğine dair oturup kuruma yazı yazdım. Binlerce kere söylenip eğitimlerde milyonlarca kere anlatılşmsına rağmen maalesef hiç bir teknoloji insanoğlunun artniyetinin önüne geçebilecek seviyeye gelemedi,ğindne dolayı halen bu sıkıntıları yaşıyoruz.



    Yukarıdaki iki örnek arasında çok ama çok fark var hocam, lakin yine de, birinci örnekteki dahi yapılmış olsa o eve hiç bir elektrikçi bedava gelmiyor. ben de diyorum ki madem öyle bu bedeli neden tüketici üstlenmek zorunda kalsın. Bu işten para kazanan ya satışı yapan yada montajı yapan, o zaman bu YASAL olan mevzuatı yasalara uygun hale getirmek de bu işten ekmek yiyenlerin vazifesi olması gerekmez mi sizce de?

    Saygı ile.
  • Bu arada, yukarıdaki resimleri rastgele internetten aldım arkadaşlar.
  • 10 gunluk klima arastirmasi sonucunda 24 m2 odaya arcelik 12330 model klimayi bugun karar verip aldik. Montaja yarin gelecekler elektrik tesisatini kendileri doseyeceklermis yakinlarda buat ya da priz yok balkona mutfaktan cekilecek biz mi yapacagiz dedim hayir her seyi biz yapiyoruz dedi. Tekrar sordum balkona elektrik cekilmesi lazim diye. Bakalim yarin nasil bir montaj sureci yasayacagiz. Vakumu sordum yapiyoruz zaten dedi.umarim sorunsuz temiz bir montaj olur.

    Ekleme: uniteler arasi boru mesafesi kisa, kiraci oldugumdan dolayi ilerde kullanmak icin hakkim olan borunun tamamini kayipsiz bir sekilde montaj isteyebilir miyim? Fazlaligi dolama-kivirma gibi bir seyler oluyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Daci -- 22 Mayıs 2017; 19:2:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam;

    Boruyu 3M kullandık bu da sizin 2M borunuz gibi bir uygulama yok açık ifade edeyim.
    Lakin içerisinden çıkan KİT ile montaj yapacaklarsa zaten fazlasını kesme imkanları yok zira ALM kitlere havşa açılmaz (Teknik olarak açılsa da prosedürler olarak açılmaz) Bakır boru kullanıyorlarsa da zaten dediğim gibi ya montajda 5M kestirir fazlasını arkaya sardırırsınız ya da ihtiyaç kadar keser yine fazlasını arkaya bırakır arkadaşlar.

    Montaj sürecini ve elektrik konusunu lütfen paylaşınız. Ayrıca sizden ricam, Elektriği kendileri bağlıyor ise bağlayan arkadaşın ehliyeti varmıymış sorarmısınız lütfen.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.