Şimdi Ara

BOYKOT ve/veya TEPKİ PLATFORMU (Klima elektriklerinin bağlanmaması) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yoo dedikleriniz de haklısınız aslında dünyalar kadar paraları ödeyen müşteriye ekstra bir yük yapılmaması lazım. Fakat bu kısmı servislerin karşılaması gerçekten çok zor. Yeteneklerini geçtim çoğu kendi yağında kavrularak çalışıyor. Arçelik-Beko servisleri genel olarak biraz iyi para kazanıyorlar diğerleri dediğim gibi bundan dolayı servislere yapın demektense. Yeni klima alanlar firmalara mail atması ve ya bunun için imza toplama gibi genel bir hareket yapılabilir. Çünkü yetkili servis max 250 TL montaj bedeli alıyor firmadan ve klimadan bakır boru, kablo vs vs çıkmıyor. Bir de bu bedeller 30-45 gün sonra yatıyor. Servisler bundan dolayı zor geçiniyor. Hee firma bu bedeli karşıladıktan sonra yapabilirler.

    Ama benim kanaatim bu kablo bağlama meselesinden daha önemli olan düzgün işçiliktir bence. Çünkü düşünsenize zar zor klima almışınız eve gelip takıyorlar ve APOLLON REİS'e gelen servis gibi gelip güzelim evinizi mahvediyorlar. Bilmiyorum elektrik bağlantısından daha önemli geliyor bana.

    Bir de elektrik bağladıktan sonra '' Evime servis klima bağladı yangın çıktı'' gibi başlıklarla konular çıkabilir




  • Dkan7 kullanıcısına yanıt
    Hocam "vermiyorlar" diyorsunuz ancak, borusundan kablosuna kadar firmalar servislere bu materyalleri veriyorlar. İşçilik ucretlerinin dusuklugu konusunda hemfikiriz zira birinci dereceden mağdur olan kişi olarak benden iyi kimse bilmez bunu zira TOPLU MONTAJ adı altinda 60TL ye klima takmis isletmenin sahibiyim ben :)



    Ancak bu ayrı bir hak arama konusu olmalı.



    Kablosundan vazgeçtim sizin verdiginiz ornekteki arkadasin firmasi, sigortasina ve sigorta kutusuna kadar servislerine bunu veriyor. Hatta ilgili marka, tuketicisine 15 metreye kadar alyminyum boruyu ucretsiz veriyor. 5 metre bakir birusunu ucretsiz veriyor, ara iletisim kablosu-ic unite icin 5 metre-dis unite icin 5 metre kablo - sigorta ve sigorta kutusu - dekoratif bantı - dekoratif kapagi ve macununa kadar servislere veriyor ki ucretsiz olarak bu unsurlar tuketicilerine kullanilsin diye.



    Ben ki, bayilere yapilan bu giydirme calismalari, gorsel reklamlar etkinlikler mangal partileri vs gibi seylere ayrilan butcenin servislere ayrilmasi durumunda en azindan bir nebze daha ileri yolmkat edilebilecegini savunan birisiyim lakin en onemli ofak noktasinin SATIŞ SATIŞ SATIŞ oldugu gunumuzde ne kadar umursaniriz o da banbaska bir tartisma konusu olur.



    Ben ulkemiz kosullarinda yapmis olmak icin yapilan ancak arkasinin sorgulanmadigi icin sadece teoride kalan uygulamalarin ucunun tuketiciye dayanmasi konusuna sessiz kalmamak gerektigi dusuncesindeyim o nedenle mucadele ediyorum. Aslinda cok sey yazilir hocam com da sohbet ederiz ama aksama dogru yazabilirim detaylari artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam şöyle söyleyeyim şimdi her firmanın servis ağı ayrı siz yanlış hatırlamıyorsam Vestel servisiydiniz. Benim bu kadar servis hakkında bilgi sahibi olmamın nedeni yakın tanıdığım var. Özel servisti sonradan LG servisi oldu. LG servislerine hiç bir şekilde bakır boru, kablo vs verilmiyor. Montaj malzemesini servis kendisi gidip çarşıdan alıp müşteriye montaj yapıyorlar. Montajdan sonra bilgileri merkeze ilettikten sonra fatura kesiliyor. Fatura tarihinden itibaren 45 gün sonra geliyor :)

    Ama size sonuna kadar katılıyorum. Herkes satış satış satış modunda ciro peşinde ama satış sonrasında patlıyorlar :)
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Merhaba klimanın montajı az evvel bitti, her şey istediğim gibiydi temiz çalıştılar, montaj içime sindi deyip çay ikramı için ben mutfaktayken klimayı çalıştırmışlar. Vakumu sorunca "gazını aldık" dedi "ya olur mu öyle şey onla o bir mi?" dedim beni ikna etmye çalıştı ben dinlemedim. Vakum cihazını getirmediklerini fark etseydim önceden uyarırdım fakat iş işten geçti. neyse yarın tekrar vakum için geliriz dediler, tamam dedim uzatmadım fazla. Elektriği de kendileri çekip, kendileri bağladı "normalde biz yapmıyoruz ama müşteri mağdur olmasın diye yapıyoruz" dedi elektrik yetki belgen var mı? diye de sormadım artık neyse dedim iş bozulmasın. Montaj kiti alüminyumdu ucunun bakır olduğunu ben sormadan söyledi, yakında bunlar da kalkacak farklı bir boru kullanılacak dedi ben de "hıımm iyiymiş" dedim.

    Boru deliğini arkadan macunlamadılar delik açık kaldı. Dış ünite kutusunu götürdüler iç ünite kutusunu bırakmışlar içinde ambalajlı 3m filtre vardı yedek mi yoksa takılması gereken filtre mi bilmiyorum.
    Vakum için adamlara trip attım, sonra da kaba davrandığımı düşündüm moralim bozuldu. Şimdi klima çalışıyor performansı iyi ses yok. Tekrar geldiklerinde vakum ve sonrasında gaz basma olayı olacak değil mi başka bir şey yok takip etmem gereken?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dkan7 kullanıcısına yanıt
    Tamam azizim, birisi malzemeyi servise verip elinde olmasını sağlayıp parasını peşin kesip sonra sisteme girdiği kadarını ödeme yolunu seçiyor.
    Diğeri ise servise ''nereden alırsan al bana fatura et ben sana öderim'' yolunu seçiyor.

    Ancak genel sonuç olarak tüketicinin hakkı olan boru ve kablo servis aracılığı ile tüketiciye ulaştırılıyor.

    Bahsettiğiniz uygulama 7-8 yıl öncesine kadar neredeyse kurumların tamamı tarafından kullanılıyordu ancak sistemsel çalışmayı tercih edenler şimdi herşeyi SAP CRM veya ARON vs gibi programlar üzerinden hallediyor. Servislerin işi zor hocam, bahsettiğiniz gibi 54 gün valör çalışıldığı dahi oluyor. İstemediğin halde BULUNSUN mantığı ile gönderilen yedek parçalar vs derken bir dönem benim YP depo listem 194.000TL seviyelerine çıkmıştı zira sirkülasyonum yüksekti bölgeden dolayı, en son bir baktım fabrika depoda bulunmayan bazı yedek parçaları istemeye başlamışlardı, SSH ile (Servisten Servise Hareket) ben sevk etmeye başlamıştım falan filan. Gerçekten hizmet sektörü zor, ancak bizler ''Valla benim işim de zor, tüketici de kendi derdine yansın'' dememeliyiz, bizler de onlar adına mücadele etmeliyiz.

    Ben çok kızardım mesela, forumda da bir kaç arkadaşa bu şekilde cevap vermişliğim vardır, Vatandaş gelir foruma konu açar, ''Lanet olsun X servisine, gelip iki tık tık yaptı 50TL aldı, haram zıkkım olsun''

    Yalan değil vallahi çok ağırıma gidiyor bunları okuyunca, cevap yazmadan da duramıyorum. Arkadaş, o iki tık tıkı yapmak için en az asgari cretli 2 personel, en az 20 - 30 bin TL değerinde bir araba senin ayağına kadar geliyor, zaten işi iki tık tık yapmak, madem iki tık tık bu kadar basit bir şeymiş, kendin yapaydın o zaman demek gerekiyor, bazen kafam çok atarsa yazıyorum yalan değil, çoğu zaman lisanı münasip ile izah etmeye çalışsam da bazen böyle birinci dereceden sahneye daldığım da olabiliyor :)

    Bu vesile ile basit bir fıkra anlatayım müsaadenizle;

    Bir gemi, okyanusta dümeni kilitlenmiş gidiyormuş, bir sürü teknisyen, tekniker, usta, Mühendis gelmiş gitmiş neler yapmış iş bir türlü çözülememiş, gemi rotadan çıkmış olay vahim bir hal almak üzereyken bir tavsiye üzere X ustayı çağırmışlar.

    X usta özel olarak helikopterle alınmış getirilmiş, usta bakmış incelemiş araştırmış, bir tane çekiç almış bir vurmuş sistem düzelmiş.

    Herkes mutlu gemi düzelmiş işler yoluna girmiş ustaya sormuşlar

    ''usta borcumuz ne kadar?''

    Usta cevap vermiş

    ''10.000 USD''

    Adamın parasını verip yollamışlar lakin, yönetim kurulu üyeleri bu 10.000USD lik faturayı görünce itiraz etmişler ve ''Ustaya söyleyin rapor istiyoruz nereye ne kadar ödendi bu 10.000USD nin açıklaması nedir?''

    Ustaya yazıp çizmişler ve ustadan mail aracılığı ile bir liste gelmiş

    Listede yazan şunlarmış

    Çekiç 2 dolar
    Nereye vuracağını bilmek 9998 dolar



    Saygıyla Hocam




  • DÜn gaza geldim me bayine gidip krigamin zen 18 alcaktım,anlastık herseyde ,dedim elektrik bağlantısı yapcakmısınız biz yapamıyoruz artık sigortayıda takmıyorsunuz evet takmıyoruz dediler, isterseniz anlaşmalı olduğumuz elektirikçiyi göndeririz dediler.Bu konuda okuduklarıma istinaden sigortaya kadar takmanız gerekıyor diye belirttim yine yok dediler.Şimdi ben 6 bin tl klimaya para vercem ama siz gelceniz elektiriğini bağlamadan gitceksiniz evet öyle olcak diye cevap verıyolar birde.Klimayı almadan çıktım valla benim ufak oğlum 4 yasında o bile sinirlendi oyuncağını felan attı tepkimizi koyduk ailecek çıktık bayiden.
  • .Kara. kullanıcısına yanıt


    Vallahi bence örnek davranış.

    6.000TL lik bir satış iptal oldu şimdi, Ne için? 20TL lik bir sigorta ve 3 tane kabloyu bağlamamak için öyle mi? ve bu adamlar biliyoruz ki bu klimadan en az ama en az 1.000TL para kazanıyorlar. Bu nasıl bir vurdumduymazlık, bu nasıl bir burnundan kıl aldırmamazlıktır anlamış değilim.

    Bunu ne kadar yaygınlaştırabilirsek, hakkımızı o kadar çok savunabiliriz. Kaç satış iptaline kadar dayanabilecekler göreceğiz bakalım.

    Bu anlamda katkınız ve desteğinizden dolayı çok teşekkür ediyorum.
  • .Kara. kullanıcısına yanıt
    Ne yaptınız hocam, son durum nedir?
  • önemli konu
  • Hazır boykot varsa doğruca klima fiyatları boykot edilsin bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.