Şimdi Ara

BOYALI ARABA ALINIR MI ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
73.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben ağır hasar kayıtlı araç aldım..Booyalı olması daha iyi tertemiz.. ..ustama gösterip aldım.. 90 bin km de avensis prime 2.0 aldım .47 bine..cruze olmuş 40 bin..
  • Bu boya takıntısı ülkemize galericilerin bıraktıkları bir miras bence. Adamlar sırf fiyat kırabilmek için söyledikleri saçma sapan şeyler kulaklarımıza yerleşti. Ve sahibinden com la birlikte herkez galerici olup çıktı. İnsalar arabanın kaportasını sanki organ gibi değerlendirip değişince yada boyanınca bişey oluyormuş, görevini yerine getirmiyormuş gibi düşünülüyor ki bu yanlış. Olay boyanın yada değişimin uygun şekilde yapılması bence. Aracın şase, podye, direk, motor, aktarma organlarında ve şanzımanında bir sıkıntı olmadığı sürece dış saçın boyanması yada değişmesi okadarda sıkıntı değildir bence. Artık günümüzde yaya güvenliği gibi bir husus var ki kaportanın ince olması,darbe esnasında çabuk yamulup bükülüp darbeyi emmesi için tasarlanıyor. Ki bu husus sadece yaya değil ayrıca sürücü güvenliği içinde hayati önem arz etmekte. Daracık sokaklar, üst üste park etmiş araçlar, acemi sürücüler derken arabaların sağının solunun cizik göçük içinde olması kadar normal bir durum yok. Tabi herkez sıfır gibi ikinci el araç almak ister ama sırf araçta 3-5 parça boya var diye araca hurda muamelesi yapmak yada değerinden 5-10 bin fiyat kırmak çakallıktan başka bişey değildir. Arabayı alırken boyalı diye fiyat kır satarken ne olacak diye laf söyle yok böyle bir dünya.




  • Tavan - kaput ve komple boyalı araba almam.



    Diger boyali onarimların fotografina bakar, yetkili serviste yapilani tercih ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dış görünüşe gereğinden fazla önem veren bir milletiz.

    Aracın en önemli hususu şaşenin ve yürüyenin sağlam olmasıdır. Kaporta ve boya buna nazaran çok daha önemsizdir. Sonuçta bu sadece bir deriden ibarettir. İnsan düşün ki derisi yanmış, tedavi (boya) nakil (değişim) yapılmış, ama iç organlar ve iskelet sapasağlam. Bir diğer insan da derisi ipek gibi ama iskelet yamuk, organlar iflas etmiş. Hangisi daha iyidir ?

    Ben zamanında Megane 1 almıştım ikinci el. Motor kaputunda boya delik deşikti. (çakıl gibi bir şey dökülmüş-çarpmış) Jantlar da sürtme izi doluydu. Birkaç ufak çizik de vardı. Ama geri kalanı taş gibiydi. Gönül rahatlığı ile aldım. İlk işim kaputu orjinali ile değişmek oldu. Boya filan hiç düşünmedim. 1.4 benzinli (tüp taktım) manueldi ve çok memnundum. Kırıkkale'den LPG alıp Giresun Eynesil'e kadar gitmiştim 34 litre ile. Normal hıza uyarak 620 km kadar.

    Sonra sağ ön kapı da da gitti. Nizamiyeden çıkıyordum, asker sürgülü parmaklık kapıyı harş diye çekerek açtı. Ben de geçmeye başladım. Zemin eğimli olduğundan kapı arkaya çarparak geri geldi ve ben geçerken sağ ön kapıya çarptı. Kapı hem yamuldu hem de boyası kazındı. Kapıyı da orjinali ile değiştim. Hepsini fotoğrafladım. Aracı 13'e almıştım, bakımdan çıkarken kafadan 18 diyen oldu 7-8 ay sonra. Satmadım zira memnundum. (Kasko değeri 15 idi)

    Gel zaman git zaman satayım, yükselteyim dedim. Bu arada toprak mahsülünün biri sağ arka stopu kırmıştı. Orjinalini aldım, değiştirmeye vakit olmadığından bagajdaydı. Stop çalışıyordu, sadece 3-4 cm çapında bir delik vardı. Temiz benzerlerinin fiyatı da 21-22 liraya çıkmıştı. 18-19 ile ilana koyduk ki pişman olduk sonradan. Tüm hasar ve en küçük çizik fotoları ile. Arabaya 8 takla atmış muamelesi yaptılar. 12-13 teklif eden oldu. Pazara götürdüm, çakal tayfası aynı şekilde davrandı. Çünkü değişeni varmış. Muhtemelen kazalıymış. Fotolar var yahu.

    Oysa ben kaputu değişmeyip boyatsam sözde değişen olmazdı. Kapıyı da değişmeyip düzeltsem ve boyatsam yine değişen olmazdı. Bakım boyası der geçilirdi. Yahu mevcut değişimler ciddi hasar ve kaza nedeni ile değil ki. Arabanın şaşesi yürüyeni sapasağlam. Kaput-kapı zaten hareketli parça. Arabanın sağlamlığına zaten ciddi etkileri yok. Bu haldeyken çöp muamelesi gördü. Oysa arabayı yamultup toplasam, motoru bitirsem, bakımlı temizlik boyalı diye kaktırsam daha iyi giderdi.

    Vazgeçtik satmaktan. Bir süre daha bindim ve sonra malın biri çarptı önden dururken. Yetkili servis 2400 masraf çıkardı, piyasası da 23-24 olmuştu. (kasko da 15600 idi) Tampon, farlar, sağ-sol çamurluk değişecekti. Motorda sorun yoktu. Bunu dışarda rahat 1200-1300 civarına yaptırırdım. Parça değişmeden düzelttirip boyat, farları değiş tamam. Sonra bakım boyalı diye 19-20 liradan satardım en az. Niye değişen olmazdı sonuçta.

    Millet takıntısı nedeni ile toplanmış arabalara bilmeden ne paralar veriyor. Kayıtsız tonlarca hasarı varken. Oysa düzgünce yapılmış ve şaseyi etkilemeyen değişim-boya için çöp muamelesi çekiliyor. Ne diyelim herkes değerini bulur sonuçta. (ben de arabayı kaskodan hurdaya çıkarıp 15600 aldım vicdanen rahat şekilde)




  • Tavan hariç aracımda boya var, alırken de bu şekilde almıştım.



    Şasi direklerde oynama yoksa alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biri de benim arabayı Allah rızası için boyatıverse keşke. Araba alırken özellikle boyalı ve kazalı olanlarını tercih ederim. Ağır hasar kaydı verilen öyle araçlar gördüm ki, 5-7 bine toplanacak araçlara servisin çıkardığı şişirme kayıtlara itibar bile etmiyorum. Yapılan kazanın eksper raporu, fotoğrafları varsa aracın, şase, podye, direklerde, aktarma organlarında ve motorda birşey yoksa piyasasından ucuza alır mis gibi binerim.
  • Belli bir yaşa kadar komple boyalı araba alırım ağır kazası yoksa çünkü paslanan çürüyen bir yerleri varsa komple boyanınca bu sorunlarda temizlenmiş oluyor.
  • araçta macun yoksa kulelerde oynama yoksa şasede oynama yoksa yürüyeni sağlamsa boyalı araç aldığına sevinmelisin bile tertemiz parlak boyalı sıfır gibi aracın olur sonuçta.Fakat türkiyede kimseye güvenemeyeceğin için elinde bir mıknatıs götür kaportada gezdir az çeken yeri macunludur.
  • Merhaba arkadaşlar

    Muhabbeti hortlatacağım ama fikirlerinize ihityacım var.

    Bir arkadaşa araç alacağız ve sol kapı ile sol ön çamurluk boyalı.. İstediğiniz ekspere gösterebilirsin diyor satıcı, harici nokta yok diyor.
    Varsayalım doğru... peki kaza fotoğrafları ile ilgili ne düşünüyorsunuz?
     BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu fotoğrafı da görmenizi istiyorum..


     BOYALI ARABA ALINIR MI ? BOYALI ARABA ALINIR MI ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.