Şimdi Ara

Bosch ve Delphi: “Dizele aynen devam”

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Delphi’den dizel devrimi

    Dünyanın önde gelen otomotiv ekipmanları üreticilerine emisyon ve yakıt tasarrufu çözümleri sunan Delphi Technologies, dizel motor arenasında çığır açacak yeni teknolojisini gün yüzüne çıkardı. SCR (Seçici Katalist İndirgeme) adını alan teknoloji, dizel motorlarda performans artışı sağlarken, zararlı nitrojen oksit (Nox) emisyonları suya ve zararsız nitrojene dönüştürülerek ortadan kaldırılıyor ve CO₂ emisyonları da daha düşük seviyelere geliyor. Bu teknoloji gerçek sürüş şartlarında yapılan testlerde NOx emisyonlarını yüzde 80’e kadar azaltırken şirket, 2020 yılına kadar her sene 11 milyondan fazla SCR sistemi satılacağını öngörüyor.

    Bosch: Dizelin geleceği var...

    Alman otomotiv devi Bosch’un CEO'su Dr. Volkmar Denner ise şirket tarihine geçen son konuşmasında şu ifadeleri kullandı: Geliştirdiğimiz yeni teknoloji, dizelin sonunun geldiğine dair iddialara son noktayı koyuyor. Gerçek sürüş testlerimizde Avrupa’da 2020 yılında yürürlüğe girmesi planlanan limitlerin bile altına indik. Kara yolu trafiğinin sebep olduğu karbondioksit (CO₂) emisyonlarının daha şeffaf şartlarda ölçülmesi çağrısında bulunuyoruz…

    13 mg NOx salımı

    Avrupa’da yeni binek otomobillerin ortalama 168 miligramdan fazla NOx yaymaması gerekiyor, 2020’de bu limit 120 miligrama düşürülecek. Bosch’un geliştirdiği sistemle donatılan araçlar ise bugün 13 miligram NOx kadar az bir miktarda emisyona neden oluyor. Bu rakam 2020 yılında yürürlüğe girecek limitin yaklaşık onda birine denk geliyor.

    TAYSAD Başkanı Alper Kanca: Yasağın en fazla konuşulduğu Almanya’da bile markalar dizel yatırımlarını sürdürüyor. Çin ve Hindistan gibi ülkelerde hızla yayılmaya devam eden dizel kullanımının Türkiye’de de uzun bir geleceğe sahip olduğunu düşünüyoruz.

    Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura: Evet gelecekte hibrit, elektrikli ve yakıt hücreli motorlar hayatımızda olacak ve bizde buna göre planlar alıyoruz. Mesela ilk yüzde 100 elektrikli modelimizi 2019 yılında yollara çıkarmayı hedefliyoruz ve Türkiye’deki altyapı uygun olursa bu yeni elektrikli aracımızı Türkiye’de satışa sunmaya hazırız. Tüm bunlara rağmen yeni dizel motorumuzu Honda’nın 2025 vizyonu çerçevesinde geliştirdik ve dünyanın birçok ülkesinde yoğun talep gören Civic modelimiz, geliştirdiğimiz bu yeni dizel motoru kullanmaya başladı.

    Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker: Ürün gamımızda dizel, yeni nesil benzinli, hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlar bulunan bir marka olarak, yatırımlarımız daha çok çevreci otomobillerden yana. Dizel motorların yeni standartları karşılaması için geliştirilmesi gerektiğine inanıyoruz. Üretim maliyetleri önemli bir konu, bu çerçeveden bakacak olursak üç dört sene içerisinde üretilecek çevreci ve düşük emisyonlu dizel motorların fiyat konusunda hibritlere yaklaştığını unutmamak gerek. Kısaca özetlersek, kısa ve orta vadede büyük segment ve ticari araçlarda dizel kullanımının devam edeceğine inanıyoruz.

    Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın: Gelişmeleri çok yakından takip ediyoruz ve tüm alternatifler için yatırımlarımız devam ediyor. Dizel konusu gündemin en sıcak konusu. Bizim önemli konu başlıklarından birisi de çevrecilik. Ürün gamımızda yer alan ve SCR teknolojisi kullandığımız 1,6 BlueHdi motorumuz sınıfının en çevreci motoru. Peugeot olarak yeni normlara bugünden hazırız. Dizelin Türkiye'deki talebi hâlâ çok yüksek ve Avrupa'da yaşanan trendin aksine dizel güçlü konumunu hâlen koruyor.

    Mazda Satış Sonrası Direktörü Tamer Atsan: Dizel ve benzinli motorlarda daha alınacak çok yol var, 2050 yılında üretilen motorların sadece yüzde 15’inin tamamen elektrikli olacağını tahmin ediyoruz. Geri kalanları ise hibrit ile beraber çalışan motorlar olacak (hibrit benzinli ve hibrit dizel). Mazda olarak dizelin geleceğine yürekten inanıyoruz, geliştirilen çevreci motorlarla, düşürülen emisyon değerleri ile dizel motorlar önümüzdeki dönemde kullanılmaya devam edecek ve son dönemde oluşan olumsuz algı ortadan kalkacaktır.

    motor1.com Türkiye’den alıntıdır .
    https://tr.motor1.com/news/241465/dizel-motorlara-teknoloji-takviyesi/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Dizel almamak herkes için fakirlik örneği değildir aynı zamanda tercih meselesidir.Dizel alıp bakım yaptıracak parası olmayan enjektör,pompa,turbo,egr,dpf gibi parçaların çıkaracağı ağır masrafları karşılayamayan abi hurdacı da çıkma enjektör,pompa ve turbo var mı diye tamircisine ağlayan ama her fırsatta benzinli tüplü araçları küçük gören lpg pötlüyo hee diye kendini tatmin eden tiplemeler hem maddi hem manevi olarak gerçek fakirlerdir.
    Çevreci dediğiniz elektrikli arabaların bataryasını üretirken çevrenin daha çok içine ediliyor. Elektriği üretirken daha çok içine ediliyor. Elektrikli araba , dizel üretmeyi beceremeyen Amerika ve çinin ürettiği bir saçmalıktır. 13mg noX hiçbir şey değil. Bence olması gereken binekte benzine geçmek ticaride verimli dizellere geçmek
  • Hep kendilerine hep.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel almaya gücü yetmeyen fakirlere acı koymuş gelişmelerdir. Halbuki ne güzel bıdı bıdı ediyorlardı forumda, dizel kirli, elinizde kalacak, vesaire.

    Not: Bu mesajı eksileyemiyorsunuz bu size daha çok koyacak ahahahha
  • Asırlık defter 2-3 yılda kapanamazdı zaten,bir de volkswagen gibi firma sahtekarlık yaptı diye bütün markaları cezalandırmak akıllıca olmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Dizel olmazsa neden ulaşım olmazmış? Benzin ile ulaşım yapılamıyor mu? İş makinası çalışmıyor mu?

    Türkiye deki benzin pahalılığını dünyaya mal etmek saçma değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tip furyaları, sıçramaları burası gibi pazarda gram yeri olmayan ülkeler belirlemez. Avrupa ve Abd toplumları için çevre algısının, geri kalmış toplumlarda karşılığı yoktur. Yani hayali bile kurulamaz.

    Gelişmiş toplumlarda elektrikli otomobil teknolojisi ve buna olan talep yükselişte. Hatta dizele talep düşüşte. Benzine yöneliş var. Dizel = kirli algısı kemikleşti bile. Buna buralarda niye burun kıvırılıyor, o dediğim sosyolojik farktan dolayı.

    Dizel bitmez diye bir durum da yok. Eninde sonunda bitecek. Fosil yakıtlar yenilenebilir enerji değil. Mazda zaten yeterli parası olmadığı için bu mevzuda geri kalmış bir firma. Bmw mercedes’ in de, kendini buna gizliden gizliye hazırlamadığına inanıyorsanız, bu sektör hakkında pek bilginiz yok demektir.

    Kendi umutsuz vaka hayalleri üzerinden, bir teknolojik atılıma, arkasına iki büyük markayı alarak düşmanlık beslemek bize özgüdür anca. Yarın o çok güvendiğiniz bmw mrc, iki dakikada bir devri kapatıverirler. Sen de arkasından bakarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stasi -- 12 Mayıs 2018; 10:22:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel denen ne idüğü belirsiz, leş ve ucube yakıt derhal tüm dünyada binek otomobillerde satışı yasaklanmalı.

    Otomobilde ağır vasıta, iş makinası yakıtının ve unitesinin ne işi var kardesim? Araba dediğin benzinle calısır, benzinle gider. Mis gibi, ipek gibi.

    Benzinde binmeye bütçesi yetmeyen de gitsin lpg taktırsın. Mis gibi tertemiz çevre dostu yakıt.
  • Elbette fosil yakıt önümüzdeki yıllarda bitecek ancak 200 ün üzerinde ülke olan bu Dünya'da herkesin Norveç gibi yeşil enerjiye sahip olarak elektrikliye geçmesini beklemek aşırı derecede komik.

    Bir günde elektrikliye mi geçecektik ? Dedemizin dizel arabasına mı binemeyecektik 1 gecede ? 1 gecede fosil yakıtsız mı kalacaktık ?


    1.Dünya Savaşı'ndan önce oto şovda 10 araçtan 6 tanesi elektrikli iken 1922'deki oto şovda elektrikli araç yoktu. Bugün de bazı lobiler tarafından TESLA aşırı öne çıkarılıyor bu normal bir şey değil. Yine de ellerinde patladı şimdilik.

    İleride hidrojen yakıt hücreliler, hibritler, elektrikliler elbet aşırı artacak.
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Cok degil 5 sene sonra cikacak dizel motorlar hem performansta hem emisyonda hemde ses ve titresimde benzinli motorlari aratmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnadına dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Cok degil 5 sene sonra cikacak dizel motorlar hem performansta hem emisyonda hemde ses ve titresimde benzinli motorlari aratmayacak
    Hiç sanmıyorum. En yenisi bile bence beş para etmez.

    Millet eski 302 v8 sürer gibi harharhar geziyor sokakta.


  • halilcrs kullanıcısına yanıt
    Dizel ile benzin patlama güçleri bir değil. Agir yük taşıması agir iş makinalarında benzin kullanamazsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell



    Heyyy yavrum bee.
    Gençlerin bunun canlısını dinleyememiş olması ne kadar acı :)




  • Burada kritik nokta burası:

    "Avrupa’da yeni binek otomobillerin ortalama 168 miligramdan fazla NOx yaymaması gerekiyor, 2020’de bu limit 120 miligrama düşürülecek. Bosch’un geliştirdiği sistemle donatılan araçlar ise bugün 13 miligram NOx kadar az bir miktarda emisyona neden oluyor. Bu rakam 2020 yılında yürürlüğe girecek limitin yaklaşık onda birine denk geliyor"

    Dizeller 90lı yılların sonlarına doğru yaygınlaşırken en büyük kozları düşük CO2 emisyonu idi. Sonradan NOx salınımı da bir kriter olarak esas alınınca rüzgar dizellerin aleyhine döndü. Şimdi ise 2020 de zorunlu hale gelecek olan 120 miligramın çok çok altında, 13 miligrama düşürülmüş Bosch tarafından. İnsanoğlu her şeye bir çare buluyor işte.

    Bu sisteme sahip bir dizel motor hem CO2 hem de NOx salınımı olarak benzinlilerden ciddi derecede çevreci olacak.
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Tamam.Ceo'lar hemen kaldırmaya karar verdi dizeli bu sözünden sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Heyyy yavrum bee.
    Gençlerin bunun canlısını dinleyememiş olması ne kadar acı :)

    Alıntıları Göster
    Aynen. Gençliğimde bunlar Ankara' da belediye otobüsüydü. Bindiğimde bilerek en arkaya motorun oraya gider, tavandan çıkan egzoz borusuna yaslanıp orda motor seslerini dinlerdim.

    Şanzımanları da arada bir geçmez takılırdı. GAAARRÇ şeklinde bir sesten sonra geçerdi. Hey gidi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O zaman şu gözyaşartıcı videoyu izleyelim :) adamlar süper iş çıkarmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=AoALwaJP6Fw
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    O zaman şu gözyaşartıcı videoyu izleyelim :) adamlar süper iş çıkarmış.

    https://www.youtube.com/watch?v=AoALwaJP6Fw
    On numara. Jilet gibi çıkarmışlar
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    İstanbul da bile doğalgazla çalışan otobüs kullanıldı bir dönem. Yani ulaşım durmadı. Dizel olmasa benzinle olurdu, cng ile olurdu. Bir şekilde işler yürürdü. Yorumunuzu çok saçma bulduğum için yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.