Şimdi Ara

BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
1
Favori
1.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2002 model 316ti

    Motor kodu: N42B18 yakl. 185bin km de



    Problem:

    1. Motor yağı sıcakken rölantide egsozdan mavi-gri arası duman gelmesi yada bir süreden sonra gaza basınca duman gelmesi
    2. Yaklaşık 1000km de yaklaşık 600ml motor yağı tüketimi


    Sorunun kaynağı: Subap lastikleri


    Etkilenebilecek motorlar N40, N45, N46, N13 kısaca tüm benzinli BMW ler



    İhtiyaç olan aletler:

    1. Sente aparatı
    2. 10mm, 16mm, 22mm lokma
    3. Yay bastırma aparatı
    4. Çubuklu mıknatıs
    5. Çokça Sabır


    Subap lastiklerinin yeri:

    2 ve 3 yekpare geliyor. Sökmek için 9 nolu parçası bastırıp 1 nolu tırnaklar mıknatıs yardımıyla aldım.

    Tabi bu işlemi yaparken subapın silindirin içine düşmesini istemeyiz.

    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Söküm işlemi:

    Emme ve egsoz egzantirikleri sökmek gerekiyor bundan dolayı zinciri sökmek gerekli.

    Üst plastikleri, bobinleri, bobin elektrik tesisatını, bujileri ve Külbütör kapağını söktüm.

    Ortaya çıkan manzara bu:


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Motor sentedemi diye kontrol etmek istedim.

    Emme egzantiriğine sente aparatı girmek istemedi.

    Aparatı yanlış yapmışlarBMW Subap lastikleri değişimi (resimli) 


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Firmayla iletişime geçip yeni aparat bekledim.

    Beklerken vanos (ekzantirik dişlilerinin) civatalarını sökerek zinciri boşa çıkardım.

    Daha sonra valvetronik motorunu ve emme ekzantiriğini söktüm.

    Egsoz ekzantiriğini söktüm.

    Piyanoları topladım.



    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Subapların silindirin içerisine düşmemesi için buji deliğinden içeri halat salladım. Krankı döndürerek halatı sıkıştırdım.

    Subap bastirma aparatını demircide pula 2 çubuk kaynattırarark yaptırmıştım.

    Uzun bir civata ile subab yayını sıkıştırıp tırmakları mıknatısla çektim.


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Daha sonra yayı serbest bırakınca yay şapkasıyla yayı söktüm.

    Kargaburun yardımıyla subap lastiği de geldi.


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Üzerinden çıkanlar sertleşmiş, yağ yakmasına şaşırmamalı


    Aynı işlemi 16 subap için tekrar ettim.


    Yabancı forumlardan gelen tavsiyeler üzerine zincir paletlerini kontrol etmek için alt zincir paletini söktüm.

    Ortaya çıkan manzara:


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)

    Üst palet te sökerken kırıldı.

    Fabrikanın taktığı paletler hiç değişmemiş.

    Zincir paletlerini ve gergiyi yeni aldım.


    Gerginin tasarımı değişmiş. Eskisine göre ucu biraz daha uzun.

    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)



    Zincir paletlerini de değiştirdikten sonra Ekzantirikleri ve vanosları geri taktım.


    BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)


    Egzantrikleri ve volanı kilitledikten sonra

    Vanos civatalarını 10Nm 90 + 90derece torkladım.

    Kilitleri söküp cırcırla krankı 2 tur döndürüp senteyi tekrar kontrol ettim.


    Bu sırada Valvetronic yayları yük altında olduğu için takarken piyanoları yerinden çıkardı.

    3 defa egzantirikleri sökmek zorunda kaldım.BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)  Senteyi tekrar tekrar kontrol ettim.


    Külbütör kapağı, bobin buji tesisatı topladıktan sonra marş bastım.


    Toplam iş 5 günümü aldı.

    Şuan duman sorunu tamamen çözüldü.


    N42 Valvetronicten dolayı işçiliği zor bir motor diğer markalarda da sorun çözümü daha kolay olacaktır.


    Umarım forum kurallarına aykırı birşey yapmamışımdır.








  • Suan deli gibi bunu arastiriyorum

    2005 N46B20A motorda hicbir problem yok ama yag yakiyor tum yabanci siteler subab lastikleri dedi ama TR de yapan usta bulamadim herkes motoru acmadan olmaz diyor ama videolari inceledim yabancilarda hep sizin gibi ustten yapiyorlar

    sadece bi kisi bende aparat var ben yaparim dedi ama motor yapma parasi istedi :(

    valla iyi cesaret ve super iş elinize saglik


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt

    Sorunu doğru tespit etmek gerekiyor.


    Aşağıdakiler subap lastiği semptomları:

    Valvetronikli motorlarda gaz kelebeği sürekli açık olduğu için subap lastiği hatası sonucu manifoldun içine hatta filtre kutusuna yağ veriyor.

    Motor sıcakken rölantide bir süre bekleme sonrası mavi duman başlıyor.


    Ustalar kaba iş yaparak çok para kazanmak istiyor. Bu iş pek onların tarzı değil.

  • burakhuseyin B kullanıcısına yanıt

    aynen öyle motor sıcakken ışıklarda durduğunda birden mavi duman başlıyor yada çok fazla dur kalk yaparken,

    seyir halinde kesiliyor

    motorda başka bir problem yok zaten daha 168.000km de sadece subab lastikleri zaman aşımına uğramış




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 28 Mart 2025; 9:42:13 >
  • Merhabalar,


    Emeğinize sağlık tane tane anlatmışsınız.


    2009 E90 316i 246 binde N45B16 kodlu motorumda motor ısındığında alt devirlerde gaza yüklendiğimde geç tepkime ve yoğun bir duman atma sorunu ve haliyle yağ eksiltme sorunu da mevcut. Ustaya gitmeden araştırdığımda subap lastiklerinin bu motorlarda kronik olduğunu okudum ve usta da anlattıklarıma ve kilometresine göre subap lastiklerden yapıyor olabileceğini söyledi.


    Ustamın söylediği benim de aklıma takılan: üst kapak sökülecek silindir kapağı taşlamaya gidecek, silindir kapak contası değişecek, külbütor kapağı contası sağlam değilse değişecek ve subap lastikleri değişecek. İnternette üst kapağı sökmeden yapabilen yerler var, gördüğüm kadarıyla siz de öyle yapmışsınız. Üst kapak sökmeden değiştirmek maliyeti çok daha düşürmez mi? Sizce ustamı üzüp sökmeden yapan yer aramalı mıyım? Çünkü motorun sessiz çalışması, rölantisinin düzgün olması sebebiyle diğer parçaların değişmesine sökülmesine pek sıcak bakmıyorum.


    Yani kısaca üst kapak sökülmeden, subap lastiklerinin motorun üstünde değişmesi ne fark ettirir, hangi parçalar sökülmez? Şimdiden teşekkürler.





  • muratguvenc M kullanıcısına yanıt

    Murat bey merhaba,


    Tabi ki silindir kapağı sökmeden yapılan işlem maliyeti çok daha düşük olacaktır.


    Benim tavsiyem şudur:

    Kompresyon ölçtürün eğer silindirlerin biri yada ikisi diğerlerine göre düşük çıkarsa silindir kapağını açtırın.


    Silindir kapağını açınca ustanız bunun üstünü yaparsak sekmanlar kaçırır derse (ki diyebilir) komple motor yapma maliyetiyle başbaşa kalırsınız.

    Ben bunu yaşadım.


    Ben alüminyum motorların olabildiğince sökülmemesi taraftarıyım.

    Bundan dolayı kompresyon ölçümüne göre karar verin derim.

  • Elinize emeğinize sağlık. Harika iş çıkartmışsınız.

    Ayrıca bilginizi ve emeğinizi anlatıp o da yetmeyip fotoğraflı resimli paylaştığınız için teşekkür ederim.



    Aynı sorun benim e46 Compact n40b16 da mevcut.

    Bir ustam var (sadece bmw yapan küçük bir servis) bu işlemi anlattım adam uzaklara bakıp cevap vermedi daha bana..

    Hangi ildesiniz BMW Subap lastikleri değişimi (resimli) 

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastik değişimi ve sibop
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.