Aracım 2002 model 316ti Motor kodu: N42B18 yakl. 185bin km de Problem:
Sorunun kaynağı: Subap lastikleri Etkilenebilecek motorlar N40, N45, N46, N13 kısaca tüm benzinli BMW ler İhtiyaç olan aletler:
Subap lastiklerinin yeri: 2 ve 3 yekpare geliyor. Sökmek için 9 nolu parçası bastırıp 1 nolu tırnaklar mıknatıs yardımıyla aldım. Tabi bu işlemi yaparken subapın silindirin içine düşmesini istemeyiz. ![]() Söküm işlemi: Emme ve egsoz egzantirikleri sökmek gerekiyor bundan dolayı zinciri sökmek gerekli. Üst plastikleri, bobinleri, bobin elektrik tesisatını, bujileri ve Külbütör kapağını söktüm. Ortaya çıkan manzara bu: ![]() Motor sentedemi diye kontrol etmek istedim. Emme egzantiriğine sente aparatı girmek istemedi. Aparatı yanlış yapmışlar ![]() Firmayla iletişime geçip yeni aparat bekledim. Beklerken vanos (ekzantirik dişlilerinin) civatalarını sökerek zinciri boşa çıkardım. Daha sonra valvetronik motorunu ve emme ekzantiriğini söktüm. Egsoz ekzantiriğini söktüm. Piyanoları topladım. ![]() Subapların silindirin içerisine düşmemesi için buji deliğinden içeri halat salladım. Krankı döndürerek halatı sıkıştırdım. Subap bastirma aparatını demircide pula 2 çubuk kaynattırarark yaptırmıştım. Uzun bir civata ile subab yayını sıkıştırıp tırmakları mıknatısla çektim. ![]() Daha sonra yayı serbest bırakınca yay şapkasıyla yayı söktüm. Kargaburun yardımıyla subap lastiği de geldi. ![]() Üzerinden çıkanlar sertleşmiş, yağ yakmasına şaşırmamalı Aynı işlemi 16 subap için tekrar ettim. Yabancı forumlardan gelen tavsiyeler üzerine zincir paletlerini kontrol etmek için alt zincir paletini söktüm. Ortaya çıkan manzara: ![]() Üst palet te sökerken kırıldı. Fabrikanın taktığı paletler hiç değişmemiş. Zincir paletlerini ve gergiyi yeni aldım. Gerginin tasarımı değişmiş. Eskisine göre ucu biraz daha uzun. ![]() Zincir paletlerini de değiştirdikten sonra Ekzantirikleri ve vanosları geri taktım. ![]() Egzantrikleri ve volanı kilitledikten sonra Vanos civatalarını 10Nm 90 + 90derece torkladım. Kilitleri söküp cırcırla krankı 2 tur döndürüp senteyi tekrar kontrol ettim. Bu sırada Valvetronic yayları yük altında olduğu için takarken piyanoları yerinden çıkardı. 3 defa egzantirikleri sökmek zorunda kaldım. Külbütör kapağı, bobin buji tesisatı topladıktan sonra marş bastım. Toplam iş 5 günümü aldı. Şuan duman sorunu tamamen çözüldü. N42 Valvetronicten dolayı işçiliği zor bir motor diğer markalarda da sorun çözümü daha kolay olacaktır. Umarım forum kurallarına aykırı birşey yapmamışımdır. |
BMW Subap lastikleri değişimi (resimli)




-
-
Suan deli gibi bunu arastiriyorum
2005 N46B20A motorda hicbir problem yok ama yag yakiyor tum yabanci siteler subab lastikleri dedi ama TR de yapan usta bulamadim herkes motoru acmadan olmaz diyor ama videolari inceledim yabancilarda hep sizin gibi ustten yapiyorlar
sadece bi kisi bende aparat var ben yaparim dedi ama motor yapma parasi istedi :(
valla iyi cesaret ve super iş elinize saglik
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorunu doğru tespit etmek gerekiyor.
Aşağıdakiler subap lastiği semptomları:
Valvetronikli motorlarda gaz kelebeği sürekli açık olduğu için subap lastiği hatası sonucu manifoldun içine hatta filtre kutusuna yağ veriyor.
Motor sıcakken rölantide bir süre bekleme sonrası mavi duman başlıyor.
Ustalar kaba iş yaparak çok para kazanmak istiyor. Bu iş pek onların tarzı değil.
-
aynen öyle motor sıcakken ışıklarda durduğunda birden mavi duman başlıyor yada çok fazla dur kalk yaparken,
seyir halinde kesiliyor
motorda başka bir problem yok zaten daha 168.000km de sadece subab lastikleri zaman aşımına uğramış
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 28 Mart 2025; 9:42:13 > -
Merhabalar,
Emeğinize sağlık tane tane anlatmışsınız.
2009 E90 316i 246 binde N45B16 kodlu motorumda motor ısındığında alt devirlerde gaza yüklendiğimde geç tepkime ve yoğun bir duman atma sorunu ve haliyle yağ eksiltme sorunu da mevcut. Ustaya gitmeden araştırdığımda subap lastiklerinin bu motorlarda kronik olduğunu okudum ve usta da anlattıklarıma ve kilometresine göre subap lastiklerden yapıyor olabileceğini söyledi.
Ustamın söylediği benim de aklıma takılan: üst kapak sökülecek silindir kapağı taşlamaya gidecek, silindir kapak contası değişecek, külbütor kapağı contası sağlam değilse değişecek ve subap lastikleri değişecek. İnternette üst kapağı sökmeden yapabilen yerler var, gördüğüm kadarıyla siz de öyle yapmışsınız. Üst kapak sökmeden değiştirmek maliyeti çok daha düşürmez mi? Sizce ustamı üzüp sökmeden yapan yer aramalı mıyım? Çünkü motorun sessiz çalışması, rölantisinin düzgün olması sebebiyle diğer parçaların değişmesine sökülmesine pek sıcak bakmıyorum.
Yani kısaca üst kapak sökülmeden, subap lastiklerinin motorun üstünde değişmesi ne fark ettirir, hangi parçalar sökülmez? Şimdiden teşekkürler.
-
Murat bey merhaba,
Tabi ki silindir kapağı sökmeden yapılan işlem maliyeti çok daha düşük olacaktır.
Benim tavsiyem şudur:
Kompresyon ölçtürün eğer silindirlerin biri yada ikisi diğerlerine göre düşük çıkarsa silindir kapağını açtırın.
Silindir kapağını açınca ustanız bunun üstünü yaparsak sekmanlar kaçırır derse (ki diyebilir) komple motor yapma maliyetiyle başbaşa kalırsınız.
Ben bunu yaşadım.
Ben alüminyum motorların olabildiğince sökülmemesi taraftarıyım.
Bundan dolayı kompresyon ölçümüne göre karar verin derim.
-
Elinize emeğinize sağlık. Harika iş çıkartmışsınız.
Ayrıca bilginizi ve emeğinizi anlatıp o da yetmeyip fotoğraflı resimli paylaştığınız için teşekkür ederim.
Aynı sorun benim e46 Compact n40b16 da mevcut.
Bir ustam var (sadece bmw yapan küçük bir servis) bu işlemi anlattım adam uzaklara bakıp cevap vermedi daha bana..
Hangi ildesiniz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X