Aracım 2002 model 316ti
402 bin kmde
Problem:
- Yolda neredeyse her çukurda tak tuk ses gelmesi
- Fren sırasında erken Abs müdahalesi
Sorunun kaynağı: Amortisörler
İhtiyaç olan aletler:
- 12mm, 17mm, 19mm lokma
- yay sıkıştırma aparatı
- kriko
- 2 adet sehpa
aracım 360 bin km lerden beri ön yürüyen sesi yapıyordu
Sağ amortisör yağ boşaltmaya başlayınca değişim kaçınılmaz oldu.
Söküm epey basit aslında
Aracı sehpaya aldıktan sonra tekerleri söküyoruz.
Kaliperleri söküp hortumu kasmaya kenara koyuyoruz.
Alttaki civatayı gevşetince akson kolu diskle beraber aşağı düşüyor.

Z rotunda somunu söküyoruz.
akson kolunu amortisörden tamamen ayırıp öne doğru eğiyoruz.
Kuledeki 3 somunu da sökünce amortisör chatten ayrılıyor.

Üzerinden çıkan amortisörden üst tablayı ve yayı kullanacağımız için amortisörü atmıyoruz.

orjinal olanlar f30 larla aynı fiyatta olduğu için asya işi amortisör yada yerli maysan uygun fiyatlı çözüm olarak kalıyor.
Ben arabayı virajdan viraja vurmayı sevdiğim için ve 6 silindirlerde kullanılan maysan versiyonu tercih ettim.

İlkel yöntemlerle Yaylardan birini söküp yenisine takamadığım için amortisörleri ustaya götürmeye karar verdim
Yeni amortisörün içinde yay varmış meğer, bundan dolayı piston tam yukarı çıkmıyor.

Yeni körük ve koruma lastiğiyle toplanmış amortisörü söktüğüm gibi geri taktım.

Civata ve somunları tork değerine göre sıktım.
Yük altında körük epey sıkıştı.

Arabanın sol tarafı biraz yüksek kaldı.

Sola tarafın akson civatasını gevşetip atından krikoyla sıkıştırdım anca yerine oturdu. (Sağda bu işlemi yapmıştım)
Son durum:

Arka amortisörler hala orjinal bu arada
Lastikler eski olmasına rağmen fren hissedilir şekilde iyileşti.
Çok sert fren dışında Abs çalışmıyor artık.
Amortisör sesi yok denecek kadar az.
Ön yükseklik biraz arttı.
Görev tamam
Aracım 2002 model 316ti
Motor kodu: N42B18 yakl. 185bin km de
Problem:
- Motor yağı sıcakken rölantide egsozdan mavi-gri arası duman gelmesi yada bir süreden sonra gaza basınca duman gelmesi
- Yaklaşık 1000km de yaklaşık 600ml motor yağı tüketimi
Sorunun kaynağı: Subap lastikleri
Etkilenebilecek motorlar N40, N45, N46, N13 kısaca tüm benzinli BMW ler
İhtiyaç olan aletler:
- Sente aparatı
- 10mm, 16mm, 22mm lokma
- Yay bastırma aparatı
- Çubuklu mıknatıs
- Çokça Sabır
Subap lastiklerinin yeri:
2 ve 3 yekpare geliyor. Sökmek için 9 nolu parçası bastırıp 1 nolu tırnaklar mıknatıs yardımıyla aldım.
Tabi bu işlemi yaparken subapın silindirin içine düşmesini istemeyiz.

Söküm işlemi:
Emme ve egsoz egzantirikleri sökmek gerekiyor bundan dolayı zinciri sökmek gerekli.
Üst plastikleri, bobinleri, bobin elektrik tesisatını, bujileri ve Külbütör kapağını söktüm.
Ortaya çıkan manzara bu:

Motor sentedemi diye kontrol etmek istedim.
Emme egzantiriğine sente aparatı girmek istemedi.
Aparatı yanlış yapmışlar

Firmayla iletişime geçip yeni aparat bekledim.
Beklerken vanos (ekzantirik dişlilerinin) civatalarını sökerek zinciri boşa çıkardım.
Daha sonra valvetronik motorunu ve emme ekzantiriğini söktüm.
Egsoz ekzantiriğini söktüm.
Piyanoları topladım.

Subapların silindirin içerisine düşmemesi için buji deliğinden içeri halat salladım. Krankı döndürerek halatı sıkıştırdım.
Subap bastirma aparatını demircide pula 2 çubuk kaynattırarark yaptırmıştım.
Uzun bir civata ile subab yayını sıkıştırıp tırmakları mıknatısla çektim.

Daha sonra yayı serbest bırakınca yay şapkasıyla yayı söktüm.
Kargaburun yardımıyla subap lastiği de geldi.

Üzerinden çıkanlar sertleşmiş, yağ yakmasına şaşırmamalı
Aynı işlemi 16 subap için tekrar ettim.
Yabancı forumlardan gelen tavsiyeler üzerine zincir paletlerini kontrol etmek için alt zincir paletini söktüm.
Ortaya çıkan manzara:

Üst palet te sökerken kırıldı.
Fabrikanın taktığı paletler hiç değişmemiş.
Zincir paletlerini ve gergiyi yeni aldım.
Gerginin tasarımı değişmiş. Eskisine göre ucu biraz daha uzun.

Zincir paletlerini de değiştirdikten sonra Ekzantirikleri ve vanosları geri taktım.

Egzantrikleri ve volanı kilitledikten sonra
Vanos civatalarını 10Nm 90 + 90derece torkladım.
Kilitleri söküp cırcırla krankı 2 tur döndürüp senteyi tekrar kontrol ettim.
Bu sırada Valvetronic yayları yük altında olduğu için takarken piyanoları yerinden çıkardı.
3 defa egzantirikleri sökmek zorunda kaldım.
Senteyi tekrar tekrar kontrol ettim.
Külbütör kapağı, bobin buji tesisatı topladıktan sonra marş bastım.
Toplam iş 5 günümü aldı.
Şuan duman sorunu tamamen çözüldü.
N42 Valvetronicten dolayı işçiliği zor bir motor diğer markalarda da sorun çözümü daha kolay olacaktır.
Umarım forum kurallarına aykırı birşey yapmamışımdır.
Son Giriş: 4 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 4 gün
Mesaj Sayısı: 8
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 8
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 259)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 3 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Otomobil Yardım (Motor Mekanik Multimedya)






Yeni Kayıt
Özel Mesaj

Görüntülenme
Yanıt Yok
0





