Şimdi Ara

***BMW E39-E46***

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
6.024
Cevap
66
Favori
326.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çoğu BMW modelleri hakkında bilgi almanızı sağlamak adına oluşturulmuş sayfadır. Soru sormadan önce lütfen konuyu okuyunuz.Konunun ağırlığı E39-E46'dır. Geriye kalan kısım ise F10-F30-E90-E60 içeriklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GrandLotus -- 27 Kasım 2016; 0:20:53 >



  • Arkadaşlar hepinize selamlar,

    E39 hakkındaki en uzun ve en çok bilgi içeren forumumuza artık 3 yılı geçkin süredir E39 kullanıcısı olarak ben de birşeyler katmak aracı kullanan, almayı düşünen arkadaşlara tavsiyeler vermek isterim.

    2000 model E39 5.28i kullanıcısıyım. Aracımı satın almadan önce aceleci davranmadım. Açıkçası bu kasaya güçlü motorun daha iyi gittiğini söyleyebilirim. Tabii burda 5.20'ye güçsüz demiyorum. Diğer markalara göre oldukça güçlü ama kendi içerisinde 5.25 ve üzerini tercih ederek araç aramaya başlamanızı tavsiye ederim. Özellikle orijinalliğini korumuş olmasına özen gösterdim. Bakımlı ve yıpranmamış araçlar kendilerini belli ediyor zaten ama o kaput açılmadan ve iyi bir ekspertiz yapılmadan da net yorum yapmak doğru değil. Tabii benim gibi renk takıntınız yoksa işiniz daha kolay.

    Aracı satın aldığımda araç 17 yaşındaydı. Bu 17 yılın 11 yılı kaskolu kullanılmış. İyi ve detaylı bir ekspertiz için otoraporu tercih ettim. Tavsiye de ederim. Araç ilk kez Adanalı bir abimiz tarafından satın alınmış. Sadece sağ ön çamurluk yetkili serviste boyanmış. Onun dışında lokal birkaç boya haricinde boyasızdı. Motor bölümü ve diğer aksamları incelediğimizde de tüm sensörler orijinal siemens, bosch, hella gibi üreticilerdendi. Yani alacağınız aracın yaşının 20 civarında olacağını düşünürsek geçmişini iyi araştırmalısınız. Kimlerin elinden geçtiği çok önemli. Örneğin yaşından dolayı normal olarak bazı sensörler arızalanabiliyor. Eski sahipleri bu sensörleri fiyatından dolayı yan sanayi parçalarla değiştirebiliyor. Bu dediğim her yan sanayi parçanın kötü olacağına gelmez ama bazıları cidden çok kötü tercihler yapabiliyor.

    Bence boya konusu çok önemli değil. Yaşlı araç nihayetinde. Ciddi kaza geçirmemişse, güneş yanığı çizik vs nedenlerle boyatılabilir. Satıcıyla detaylıca bu konuyu da konuşun derim. Örneğin kendim aracı aldıktan sonra bazı lokal rötüşlar yaptırdım. Ama öncesi ve sonrası fotoğraflarını çekip sakladım. Satmayı düşünürsem bir gün alıcının içi rahat olacak. Siz de fotoğraf isteyin.

    İşin mekanik kısmına geldiğimizde, aracı aldığınızda otomatik ve manuel olarak kullanın. Dur kalk yapın. Vitesi geri konumuna aldığınızda vurma sesi var mı gözlemleyin. Vites D konumunda frene basılı iken metalik ıslık sesi geliyor mu dinleyin. Aracı aniden hızlandırın ve vites geçişlerinin kararlı olup olmadığını gözlemleyin. Kick-down (gaz pedalı altındaki düğmeye basmak) yaparak kalkış yapın veya sabit hızdayken yapın. Boğulma silkeleme titreme var mı gözlemleyin. Yokuş yukarı durun ve D konumunda geri kaçırma yapıyor mu gözlemleyin. Bu saydıklarımda sıkıntı yok ise muhtemelen şanzımanınız birkaç yıl daha sıkıntı çıkarmayacaktır. Ama yine de aracı satın aldığınızda biraz paraya kıyıp iyi bir makineyle şanzıman yağını sıfırlamanızı öneririm. Böylelikle tork konvertör hatası varsa da kaybolacaktır. Güncel 10,5 lt MOTUL şanzıman yağ değişimi cihazla 1500-1800 TL civarında.

    Alt takım ve fren durumu da önemli size ek masraf çıkarabilir. Ancak hem orjinal parça fiyatları çok uçurum değil. Hem de çok kaliteli Alman yan sanayi firmaları var.

    Park sensörünü kontrol edin. Sürekli bip sesi geldiğinde yaklaşık arkanızdaki cisme 30 cm. kalması gerekli. Tüm sensörleri tek tek parmağınızla kapatıp bip sesi derecesini ve parmağınızdaki ultrasonik titreşimi kontrol edin.

    Motor etrafında yağ terlemeleri yaşına göre normaldir. Yağ kapağını açın ve motor yağ renginde bir gariplik olup olmadığına bakın. Hava Akışmetre (Debimetre) orijinal olarak Siemens-VDO tarafından üretildi. Özellikle bu parçayı kontrol edin. Soğutma sisteminde ve bağlantılarında antifriz, kireç izleri var mı kontrol edin.

    Yağmur sensörü var ise aktif hale getirerek, ön cama su dökün. Ön ve arka farların Hella olup olmadığını kontrol edin. Elektrikli koltuk ve direksiyon var ise tüm fonksiyonları kontrol edin.

    Aracın eksikleri de olsa içinize sindiyse alın. En fazla biraz masraf yapar düzeltirsiniz. Şahsım adına yapılmış en güzel araba olduğunu düşünüyorum. 32 yaşındayım ve yaklaşık 20 yıldır bu arabanın hayranıyım. İnsan her arabadan indiğinde dönüpte tekrar aşık olur mu? Oluyor.

    Piyasanın tavan yaptığı bu dönemde bu kadar teknolojiye sahip, sağlam ve karizmatik bir araç düşünün ve bu araç 20 yaşında. Çağının çok ötesinde yapıldığı kesin. Kıçı kırık çoğu son model boş araçlardan önde.

    Araca nasıl bakmalıyız peki? Bunlar nacizane deneyimlerim. Akıl akıldan üstün illa ki.

    Aracımın motor yağ ve filtrelerini her 12.000 km. de aksatmadan yapıyorum. Önceleri Castrol kullanır iken son dönemde MOTUL yağa geçtim. 5w-30 ve 5w-40 kullandım. Bu iklime göre değişebilir. Ben egedeyim. Soğuk memlekettekiler 0w-30 kullanabilirler. Motul yağı şiddetle tavsiye ederim. Aşınmaya karşı en dayanıklı yağ olduğunu gösteren çok sayıda deney var. Şanzıman ve motor yağımda bu markayı kullanıyorum. Aracın alt takımını ön arka ayırmadan elden geçirin. Sevdiklerimizi ve en önemlisi kendimizi taşıyoruz bu araçta. O yüzden her bakımda değişmesi gereken alt takım parçasının gözünün yaşına bakmıyorum. Lastik olarak KUMHO fiyat/performans olarak en iyisi diyebilirim. Fiyatları da oldukça uygun. Son olarak DUNLOP Sport lastikleri tercih ettim. Bir tık daha yumuşak ve yol tutuşunda çok başarılı. Ön 235/45R17 Arka 255/40R17 kullanıyorum. (BMW fabrika tavsiyesi) Tabi ön ve arka ebatları aynı da yapabilirsiniz. Ama ben yol tutuş açısından arkayı geniş tercih ediyorum.


    Yazmakla bitirmek zor ancak bu aracı kullananlara en büyük tavsiyem soğutma sistemini kontrol ettirmeleri, haftada en az 1 kez suyuna yağına bakmalarıdır. Motorun bu 2 kritik elemanında sorun yok ise diğer problemler zamanla hallolur. O yüzden öncelikle yaz-kış demeden antifriz kullanmanızı tavsiye ederim. Yeşil inorganik antifriz özellikle bu araca uygun olandır. Hararet göstergenizi arada bir kontrol etmeyi unutmayın. Çünkü bu motor hararetli çalışır ve yüksek sıcaklık en büyük düşmanı. Hararetiniz yükseldiyse panik yapmayın kenara çekin. Risk almayın. Özellikle bu araca yabancı olan arkadaşlar aracı almadan önce mutlaka "" BMW Coolant Air Bleeding "" videolarını izleyerek alsınlar.

    Son olarak birer maşallahınızı alırım diyerek Nazlı kızın fotoğraflarını paylaşıyor. Hepinize daha güzel arabalar nasip olmasını diliyorum.

    Sağlıcakla kalın.
  • Aracınız tertemizmiş. Kaça aldınız acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    Aracınız tertemizmiş. Kaça aldınız acaba ?

    41.500'e anlaştık 45.500'e maal oldu hocam
  • Bir akrabamizda da var aynisi binerim arasira gercekten yilina hatta gunumuze gore mukemmel diyebilirim otomatik vites gecisleri fena degil, ruzgar sesini aliyor cidden ama motorun sesi cok hosuma gidiyor o sese odaklaniyorum hep :)

    Allah kaza,bela vermesin yolunuz acik olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    Bir akrabamizda da var aynisi binerim arasira gercekten yilina hatta gunumuze gore mukemmel diyebilirim otomatik vites gecisleri fena degil, ruzgar sesini aliyor cidden ama motorun sesi cok hosuma gidiyor o sese odaklaniyorum hep :)

    Allah kaza,bela vermesin yolunuz acik olsun.

    Çok teşekkür ederim.Aracın sesi gerçekten mükemmel onuda eklerdim ama üşendim biraz :)Rüzgar sesi gerçekten hoş...
  • cok guzel bir arac . on konsol , direksiyon felan ne kadar saglam oldugunu gosteriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AkcaNon

    cok guzel bir arac . on konsol , direksiyon felan ne kadar saglam oldugunu gosteriyor

    Teşekkür ederim daha iyilerine binmeniz dileğiyle
  • Aracınız çok güzel çok iyi bir inceleme olmuş

    Kazasız belasız iyi günlerde sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOldof498

    Aracınız çok güzel çok iyi bir inceleme olmuş

    Kazasız belasız iyi günlerde sürüşler dilerim.



    Çok teşekkür ederim.Daha iyilerini almanız dileğiyle.Düşünen arkadaşlar var forumda umarım yardımcı olur fikir edinebilirler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GrandLotus -- 25 Ağustos 2013; 2:54:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    quote:

    Orijinalden alıntı: xOldof498

    Aracınız çok güzel çok iyi bir inceleme olmuş

    Kazasız belasız iyi günlerde sürüşler dilerim.



    Çok teşekkür ederim.Daha iyilerini almanız dileğiyle.Düşünen arkadaşlar var forumda umarım yardımcı olur fikir edinebilirler

    Rica ederim . Sağolun inşallah. Düşünen arkadaşlar varsa bu konu mutlaka yardımcı olacaktır.

    Bu arada motor sesini merak ettim ekleseydiniz keşke yada bir test drive yapsaydınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xOldof498 -- 25 Ağustos 2013; 2:57:40 >




  • eline koluna sağlık grandlotus..forumdaki belkide en çok merak edilen araçlardan biri olan efsane e39 incelemen çok hoş olmuş..bmw nin en sevdiğim kasalarından bir tanesi. yakıt değerlerin ise lpg cidden çok iyi diyebilirim.. ben passat 45 litre lpg ile 410 km yapıyorum basarsam 380 km..senin bu değerlerin çok çok iyi 6 silindire göre..tekrar teşekkürler allah kaza bela vermesin güle güle kullanın..
  • güzel araba güle güle kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboy87

    eline koluna sağlık grandlotus..forumdaki belkide en çok merak edilen araçlardan biri olan efsane e39 incelemen çok hoş olmuş..bmw nin en sevdiğim kasalarından bir tanesi. yakıt değerlerin ise lpg cidden çok iyi diyebilirim.. ben passat 45 litre lpg ile 410 km yapıyorum basarsam 380 km..senin bu değerlerin çok çok iyi 6 silindire göre..tekrar teşekkürler allah kaza bela vermesin güle güle kullanın..

    Çok teşekkür ederim.Araç uzun yolda çok az yakıyor motoruna göre.Ben bu az yakmasını 140km/h ile giderken 2500 d/d seyretmesine bağlıyorum.90 km/h cc ile aktuel tüketim 4 lt gösteriyor. @EmreKaanYksl




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOldof498

    quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    quote:

    Orijinalden alıntı: xOldof498

    Aracınız çok güzel çok iyi bir inceleme olmuş

    Kazasız belasız iyi günlerde sürüşler dilerim.



    Çok teşekkür ederim.Daha iyilerini almanız dileğiyle.Düşünen arkadaşlar var forumda umarım yardımcı olur fikir edinebilirler

    Rica ederim . Sağolun inşallah. Düşünen arkadaşlar varsa bu konu mutlaka yardımcı olacaktır.

    Bu arada motor sesini merak ettim ekleseydiniz keşke yada bir test drive yapsaydınız

    Motor sesinide en kısa sürede ekler ve size haber veririm.Motor sesi gerçekten çok hoş.




  • Patronda ayni aracın 99 model olani var oda 5.20i. İçi bej olan modellerden hiz sabitleyici sensör falan sizin aracinizdaki herşey ondada var. Ama 2001den sonra cikanlar daha performansli oldugunu soyluyorlar. Bence dogru cunku patronunkisi cok performansli degil. Ama şu bir gerçekki aracin kullanim zevki bambaşka. Sunrooftan ses geliyor diye servise gitmistim neyse deneme amaçli e-5 e ciktik adam yolu uzattikca uzatiyor. Şuan çoğu sifir araçtan bu zevki alamazsiniz diyordu surekli adam:).Patronun aracida baya temiz. Ama sizinkisi gibi hos gorunmuyor distan.2001den sonra cikanlar daha karizma duruyor. Bence cok dogru secim yapmissiniz hayirli olsun insallah. He bu arada vitesi 1e getirip 4bin devirden sonra iyice gaza koklenin yeri kaziyor hissi verecektir:):)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet hocam araçta yeni tip şanzıman ve motor mevcut.Komple LED'le birleştirildi ve çok daha hoş bir görünüme kavuştu.Motor 20 hp ve 20 nm tork , 200cc daha fazla motor hacmine sahip oluyor makyajlılar.Bakımlarını düzenli yapdırılırsa ömürlük bir motora sahip



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GrandLotus -- 2 Eylül 2013; 0:05:20 >
  • az yakmasının çok çok sebebi olabilir ama benim aklıma ilk gelen kesinlikle güncel bir motor olması ..yani çift vanoslu yani değişken zamanlı sübap kontrol sisteminin bulunması..bu da yakıt ekonomisine ve sürüş keyfine çok çok etki yapıyor ve burada mesele aracı hangi devirde sürdüğünüze göre şekillendirmek demek..tabi burada steptronic şanzımanın da hakkını vermek gerek..lpg ile şu ana kadar başınızı ağrıtmamasına çok mutlu oluyorum takipteyim hala durumunu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboy87

    az yakmasının çok çok sebebi olabilir ama benim aklıma ilk gelen kesinlikle güncel bir motor olması ..yani çift vanoslu yani değişken zamanlı sübap kontrol sisteminin bulunması..bu da yakıt ekonomisine ve sürüş keyfine çok çok etki yapıyor ve burada mesele aracı hangi devirde sürdüğünüze göre şekillendirmek demek..tabi burada steptronic şanzımanın da hakkını vermek gerek..lpg ile şu ana kadar başınızı ağrıtmamasına çok mutlu oluyorum takipteyim hala durumunu

    En iyisi neyse o LPG sistemini uyguladılar araca.Umarım bir sorun çıkmaz.BMW motorlarının Prins LPG kiti ile arasının iyi olduğunu öğrendim ve birazda paraya kıyarak LPG'sini taktık.Almanya'da LPG takılan tüm BMW'lerde Prins LPG mevcuttu o zamandan aklımda kalmıştı bizede nasipmiş uyguladık.Bakalım sorunsuz kullanıyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    İki arabayıda iyi biliyorum, E270cdi 520ia'dan daha performanslı ve ara hızlanmalarda daha iyi bir araçtır.

    Düşük bir ihtimal benzin avantajı ile Bmw 200km hızdan sonra belki geçebilir. Onun dışında ara hızlanmalarda şansı yok.

    Ara hızlanmada geçmiyorum zaten.Benim arkadaşımda var ışıklarda duruyoruz orda kalkış yapıyoruz 70-75 cm önde oluyorum.120'den sonra gitmeye başlıyor.180'den sonra ben gidiyorum.200-25 gibide bırakıyoruz.Ama ara hızlanmalarda 1 tır boyu fark atıyor
  • Hayırlı olsun akrabamızda vardı satmıştı ordan biliyorum çok kaliteli.Manuel'di 3 vites'i iyiydi arabanın.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.