Şimdi Ara

***BMW E39-E46*** (301. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.023
Cevap
66
Favori
326.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 298299300301302
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Karpuz jantmı, derhal terket burayı

    Alıntıları Göster
    Kardeş sen buralardamiydin? Bende nereye kayboldu bu adam diyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın hocam araç modeliniz nedir? Ona göre beğeninize sunmak istediğim jant çeşidi var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Karpuz jantmı, derhal terket burayı

    Alıntıları Göster
    Zevkler tartisilmaz kardes,
    Bence e39 a yakisan jantlardan bi tanesidir karpuz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exotic.

    Sayın hocam araç modeliniz nedir? Ona göre beğeninize sunmak istediğim jant çeşidi var
    Hocam e39 , 1998 model 5.20

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: schwifty

    benim araçta düz yolda giderken dsc devre dışı kaldı. aşağıdaki resimdeki gibi yandı ışıklar. arabayı durdurup tekrar çalıştırdığımda söndü sonra tekrar yandı. şimdi hep yanıyor. dsc beyninden yada direksiyon açı sensöründen kaynaklanıyormuş galiba.

    Hocam merhaba. E46 Compact kullanıyorum.Aynı şekilde bende de bu ışıklar çıktı.Sorunu düzeltebildiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar ben de 98 525iA ile aranıza katıldım.
    Önceki sahibi arabada benim beğenmediğim bazı değişiklikler yapmış. Bu sebeple bazı parçalar gerekli. Burdaki arkadaşlardan elinde olan varsa PM atabilir.

    Kapı içlerinin büyük tutma yerleri (bej)
    Orta konsol
    Angle far takımı
    Arka sağ-sol makam perdeleri (kelebek dahil)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E39 2000 model 520 için jant lastik almak istiyorum ebatları ne olmalı? 225/55 R16 uygun olur mu?
  • BMW Araçlara Nasıl Carplay Yapılır ile İlgili Bir Konu açtım.

    Konu hakkında fikirlerinizi belirtirseniz memnuniyet duyarım.

    Aklınızdaki soruları cevaplamaya çalışacağım.


    TIKLAYINIZ
    https://forum.donanimhaber.com/carlinkit-andream-vs-mmi-kutusu-kablosuz-carplay-ve-android-auto-ana-konu--144810039




    BMW Aracıma Nasıl Carplay Yaptım?










  • Arkadaşlar hepinize selamlar,

    E39 hakkındaki en uzun ve en çok bilgi içeren forumumuza artık 3 yılı geçkin süredir E39 kullanıcısı olarak ben de birşeyler katmak aracı kullanan, almayı düşünen arkadaşlara tavsiyeler vermek isterim.

    2000 model E39 5.28i kullanıcısıyım. Aracımı satın almadan önce aceleci davranmadım. Açıkçası bu kasaya güçlü motorun daha iyi gittiğini söyleyebilirim. Tabii burda 5.20'ye güçsüz demiyorum. Diğer markalara göre oldukça güçlü ama kendi içerisinde 5.25 ve üzerini tercih ederek araç aramaya başlamanızı tavsiye ederim. Özellikle orijinalliğini korumuş olmasına özen gösterdim. Bakımlı ve yıpranmamış araçlar kendilerini belli ediyor zaten ama o kaput açılmadan ve iyi bir ekspertiz yapılmadan da net yorum yapmak doğru değil. Tabii benim gibi renk takıntınız yoksa işiniz daha kolay.

    Aracı satın aldığımda araç 17 yaşındaydı. Bu 17 yılın 11 yılı kaskolu kullanılmış. İyi ve detaylı bir ekspertiz için otoraporu tercih ettim. Tavsiye de ederim. Araç ilk kez Adanalı bir abimiz tarafından satın alınmış. Sadece sağ ön çamurluk yetkili serviste boyanmış. Onun dışında lokal birkaç boya haricinde boyasızdı. Motor bölümü ve diğer aksamları incelediğimizde de tüm sensörler orijinal siemens, bosch, hella gibi üreticilerdendi. Yani alacağınız aracın yaşının 20 civarında olacağını düşünürsek geçmişini iyi araştırmalısınız. Kimlerin elinden geçtiği çok önemli. Örneğin yaşından dolayı normal olarak bazı sensörler arızalanabiliyor. Eski sahipleri bu sensörleri fiyatından dolayı yan sanayi parçalarla değiştirebiliyor. Bu dediğim her yan sanayi parçanın kötü olacağına gelmez ama bazıları cidden çok kötü tercihler yapabiliyor.

    Bence boya konusu çok önemli değil. Yaşlı araç nihayetinde. Ciddi kaza geçirmemişse, güneş yanığı çizik vs nedenlerle boyatılabilir. Satıcıyla detaylıca bu konuyu da konuşun derim. Örneğin kendim aracı aldıktan sonra bazı lokal rötüşlar yaptırdım. Ama öncesi ve sonrası fotoğraflarını çekip sakladım. Satmayı düşünürsem bir gün alıcının içi rahat olacak. Siz de fotoğraf isteyin.

    İşin mekanik kısmına geldiğimizde, aracı aldığınızda otomatik ve manuel olarak kullanın. Dur kalk yapın. Vitesi geri konumuna aldığınızda vurma sesi var mı gözlemleyin. Vites D konumunda frene basılı iken metalik ıslık sesi geliyor mu dinleyin. Aracı aniden hızlandırın ve vites geçişlerinin kararlı olup olmadığını gözlemleyin. Kick-down (gaz pedalı altındaki düğmeye basmak) yaparak kalkış yapın veya sabit hızdayken yapın. Boğulma silkeleme titreme var mı gözlemleyin. Yokuş yukarı durun ve D konumunda geri kaçırma yapıyor mu gözlemleyin. Bu saydıklarımda sıkıntı yok ise muhtemelen şanzımanınız birkaç yıl daha sıkıntı çıkarmayacaktır. Ama yine de aracı satın aldığınızda biraz paraya kıyıp iyi bir makineyle şanzıman yağını sıfırlamanızı öneririm. Böylelikle tork konvertör hatası varsa da kaybolacaktır. Güncel 10,5 lt MOTUL şanzıman yağ değişimi cihazla 1500-1800 TL civarında.

    Alt takım ve fren durumu da önemli size ek masraf çıkarabilir. Ancak hem orjinal parça fiyatları çok uçurum değil. Hem de çok kaliteli Alman yan sanayi firmaları var.

    Park sensörünü kontrol edin. Sürekli bip sesi geldiğinde yaklaşık arkanızdaki cisme 30 cm. kalması gerekli. Tüm sensörleri tek tek parmağınızla kapatıp bip sesi derecesini ve parmağınızdaki ultrasonik titreşimi kontrol edin.

    Motor etrafında yağ terlemeleri yaşına göre normaldir. Yağ kapağını açın ve motor yağ renginde bir gariplik olup olmadığına bakın. Hava Akışmetre (Debimetre) orijinal olarak Siemens-VDO tarafından üretildi. Özellikle bu parçayı kontrol edin. Soğutma sisteminde ve bağlantılarında antifriz, kireç izleri var mı kontrol edin.

    Yağmur sensörü var ise aktif hale getirerek, ön cama su dökün. Ön ve arka farların Hella olup olmadığını kontrol edin. Elektrikli koltuk ve direksiyon var ise tüm fonksiyonları kontrol edin.

    Aracın eksikleri de olsa içinize sindiyse alın. En fazla biraz masraf yapar düzeltirsiniz. Şahsım adına yapılmış en güzel araba olduğunu düşünüyorum. 32 yaşındayım ve yaklaşık 20 yıldır bu arabanın hayranıyım. İnsan her arabadan indiğinde dönüpte tekrar aşık olur mu? Oluyor.

    Piyasanın tavan yaptığı bu dönemde bu kadar teknolojiye sahip, sağlam ve karizmatik bir araç düşünün ve bu araç 20 yaşında. Çağının çok ötesinde yapıldığı kesin. Kıçı kırık çoğu son model boş araçlardan önde.

    Araca nasıl bakmalıyız peki? Bunlar nacizane deneyimlerim. Akıl akıldan üstün illa ki.

    Aracımın motor yağ ve filtrelerini her 12.000 km. de aksatmadan yapıyorum. Önceleri Castrol kullanır iken son dönemde MOTUL yağa geçtim. 5w-30 ve 5w-40 kullandım. Bu iklime göre değişebilir. Ben egedeyim. Soğuk memlekettekiler 0w-30 kullanabilirler. Motul yağı şiddetle tavsiye ederim. Aşınmaya karşı en dayanıklı yağ olduğunu gösteren çok sayıda deney var. Şanzıman ve motor yağımda bu markayı kullanıyorum. Aracın alt takımını ön arka ayırmadan elden geçirin. Sevdiklerimizi ve en önemlisi kendimizi taşıyoruz bu araçta. O yüzden her bakımda değişmesi gereken alt takım parçasının gözünün yaşına bakmıyorum. Lastik olarak KUMHO fiyat/performans olarak en iyisi diyebilirim. Fiyatları da oldukça uygun. Son olarak DUNLOP Sport lastikleri tercih ettim. Bir tık daha yumuşak ve yol tutuşunda çok başarılı. Ön 235/45R17 Arka 255/40R17 kullanıyorum. (BMW fabrika tavsiyesi) Tabi ön ve arka ebatları aynı da yapabilirsiniz. Ama ben yol tutuş açısından arkayı geniş tercih ediyorum.


    Yazmakla bitirmek zor ancak bu aracı kullananlara en büyük tavsiyem soğutma sistemini kontrol ettirmeleri, haftada en az 1 kez suyuna yağına bakmalarıdır. Motorun bu 2 kritik elemanında sorun yok ise diğer problemler zamanla hallolur. O yüzden öncelikle yaz-kış demeden antifriz kullanmanızı tavsiye ederim. Yeşil inorganik antifriz özellikle bu araca uygun olandır. Hararet göstergenizi arada bir kontrol etmeyi unutmayın. Çünkü bu motor hararetli çalışır ve yüksek sıcaklık en büyük düşmanı. Hararetiniz yükseldiyse panik yapmayın kenara çekin. Risk almayın. Özellikle bu araca yabancı olan arkadaşlar aracı almadan önce mutlaka "" BMW Coolant Air Bleeding "" videolarını izleyerek alsınlar.

    Son olarak birer maşallahınızı alırım diyerek Nazlı kızın fotoğraflarını paylaşıyor. Hepinize daha güzel arabalar nasip olmasını diliyorum.

    Sağlıcakla kalın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OrhanA. -- 5 Ağustos 2020; 16:11:45 >




  • Çalışması gereken motor sıcaklığı nedir?
    Benim araç 99-103 derece arasında gidip geliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Selamünaleyküm , arkadaşlar 2003 facelift 3.18i sahibiyim otomatik şanzıman , arabayı çok sevdim çok performans aramıyorum ve benzin harici kullanmıyorum 2 sorunum mevcut bilen arkadaş yol gösterebilir mi,

    1. Aracım soğukken ilk çalıştırmada patala patala çalışıyor ( daha önce enjeksiyonlardan dolayı boğulma mevcuttu araçta o yüzden gözle enjeksiyonların yerleri ile oynamıştım boğulma düzeldi ama bu sefer patala patala çalışmaya başladı ) 2sn falan patala patala çalışıyor sonra düzeliyor 2. 3. Kapatıp çalıştırmada sorun olmuyor.

    2. Arabanın kapıları ve camları açılmıyor 2 gün önce çalışıyordu akşam bıraktım sabah çalışmadı öğleden sonra çalışmaya başladı dün akşam bıraktım sabah kalktım yine çalışmadı (kumanda pilini değiştirdim) , arabaya anahtar ile açıp giriyorum fakat sadece şoför kapısını açabiliyorum içeriden ne camları açabiliyorum ne kapı kilitlerini. Bazen geliyor açılıyor sonra tekrar gidiyor.


    Bursa da ikamet ediyorum arkadaşlar bilgi be usta tavsiyesi için buraya yazdım , ustam var fakat bir süredir ailevi rahatsızlıklar yaşıyor annesini kaybetti babası hasta şuanda o yüzden başını ağrıtmak istemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E46-318i

    Selamünaleyküm , arkadaşlar 2003 facelift 3.18i sahibiyim otomatik şanzıman , arabayı çok sevdim çok performans aramıyorum ve benzin harici kullanmıyorum 2 sorunum mevcut bilen arkadaş yol gösterebilir mi,

    1. Aracım soğukken ilk çalıştırmada patala patala çalışıyor ( daha önce enjeksiyonlardan dolayı boğulma mevcuttu araçta o yüzden gözle enjeksiyonların yerleri ile oynamıştım boğulma düzeldi ama bu sefer patala patala çalışmaya başladı ) 2sn falan patala patala çalışıyor sonra düzeliyor 2. 3. Kapatıp çalıştırmada sorun olmuyor.

    2. Arabanın kapıları ve camları açılmıyor 2 gün önce çalışıyordu akşam bıraktım sabah çalışmadı öğleden sonra çalışmaya başladı dün akşam bıraktım sabah kalktım yine çalışmadı (kumanda pilini değiştirdim) , arabaya anahtar ile açıp giriyorum fakat sadece şoför kapısını açabiliyorum içeriden ne camları açabiliyorum ne kapı kilitlerini. Bazen geliyor açılıyor sonra tekrar gidiyor.


    Bursa da ikamet ediyorum arkadaşlar bilgi be usta tavsiyesi için buraya yazdım , ustam var fakat bir süredir ailevi rahatsızlıklar yaşıyor annesini kaybetti babası hasta şuanda o yüzden başını ağrıtmak istemiyorum.
    Kapıları tamamen gitti :) artık hiç açılmıyorlar , kapı kilidi boşta Kaldı sağa sola boşta dönüyor hiç birşeyi açıp kapamıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E46-318i -- 31 Ağustos 2020; 1:14:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgen

    Çalışması gereken motor sıcaklığı nedir?
    Benim araç 99-103 derece arasında gidip geliyor.

    95/110 arasi normal hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese selamin aleykum bende 2000 e39 520i var son 1 aydır araç EML yakıyor ve gaz yemiyor araç sesinde de değişiklik oluyor boguluyormus gibi bi ses oluyor özellikle bugün çok eziyet etti kontağı kapatıp bi 15 saniye kasar bekleyip açtıktan sonra sönüyor calistiriyorum yine sıkıntı yok az bi gaz verdikten sonra tekrar EML yaniyor ve araç yine gaz yemiyor dip gaz yapınca surekli 2000 devir ile rölanti arasında gidip geliyor kontağı kapatıp açtıktan sonra mars basmadan EML sönünce aracı çalıştırmadan gaz pedalına basiyorum bi yerde ufak bi tık yapmasıyla tekrar EML yakıyor sorun nedir başına gelen varmidir nasıl çözmüştür çok yeri araştırdım çözüm bulamadım şimdiden yardımlarınızı için teşekkürler




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atkndnzli -- 21 Aralık 2020; 0:43:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atkndnzli A kullanıcısına yanıt

    Merhaba e46-e39 kasanın EML problemi %90 oranında gaz kelebeğinden yapar

  • LordMayros kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler gaz kelebeğini temizledim düzeldi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrhanA. O kullanıcısına yanıt
    Hocam değerli bilgileriniz için teşekkür ederiz, fakat piyasa fırladı bu konuda bir çözüm yok mu :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar naçizane fikrinizi almak istiyorum. E46 aracınız var tümüyle orjinal ama ve kaza yaptınız ön tampon komple değişecek olsa değişmişken orijinalmi takardınız yoksa E46 M Tampon mu takardırnız?

    bmwyedek.com
    Bmw 3 Serisi E46 Kasa Ön Tampon M Tip İthal 51117893328
    https://bmwyedek.com/3_Serisi_E46_on_Tampon_M_Tip_ithal_51117893328
  • Arkadaşlar merhaba, kendi aracım olan BMW 3.20d e46 kasa arabamın eskiden kumandadan arabayı açtığım zaman hem ön hemde arka direklerin üstündeki ışıklar yanıyordu fakat şimdi sadece ön tavan ışığı ve ayak aydınlatmaları yanıyor, arka direklerdeki ışıklar yanmıyor. Kendim gidip tuşuna bastığım zaman yanıyor fakat arabayı kitlediğimde sönmüyor veya açtığımda yanmıyor. Bilenler yardımcı olabilir mi ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • KDGEPLBW1N K kullanıcısına yanıt

    Arka direklerde 2 adet ışık bulunur bitanesi üzerindeki anahtarla açılırken diğer anahtar merkezi kilitle birlikte çalışır

  • 
Sayfa: önceki 298299300301302
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.