Şimdi Ara

BMW DSC SİSTEMİ (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
5
Favori
87.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yeehee.

    Merhaba
    Bende 99 model e46 3.20i var.
    Sadece ASC diye bir düğme var.
    Bugün 10 sn basılı tuttum. sürekli göstergenin ortasında yanık kaldı. Geri kapatayım dediğimde kapanmadı. İlla arabayı istop etmek gerekti. Acaba o şekilde tümüyle devreden çıkmışmıdır?
    ESP ışığı ve el fireni uyarı lambası sarı renk yanmadı. Tam olarak nasıl anlayabilirim tüm ASC DSC ESP vs. devreden çıkıp çıkmadığını ?



    Dediğiniz gibi tamamen devre dışı kalmış...

    Zaten ilk basış traction kontrol yani çekiş kontrolünü devre dışı bırakıyor. diğeri ise denge kontrolünü devre dışı bırakıyor.

    * * *

    @kadiruysal ekranda o an o ışık yanıyorsa sistem devrede ve aracı dengeye sokuyor demektir... sistemi kapattığınızda konsolda simgesi açık durur ki dalgınlığınıza gelip devredeymiş gibi hareket yapmayın araçla diye..




  • e46 1999 model 3.20i var bende
    şimdi el fireni uyarı lambam el firenini kaldırınca yanmıyor. Heralde içeriden ampülü patladı..
    ASC tuşuna 10 saniye basılı tutunca sanırım el fireni ikaz lambası sarı yanıyormuş. Ben bunu göremiyorum..
    Bugün sabah ilk defa 10 saniye basılı tuttum. Sonra kapatmak için 1 kez daha bastım ama kapanmadı. Sonra uzun süre basılı tuttum fakat tekrar aktif olmadı ASC .. İlla aracı istop ettirmek gerekti.. Aracı istop edip çalıştırınca tekrar aktif oldu.

    Yetkili servisleri aradığımda durumu anlattığımda birisi sorun var getir dedi, birisi normal bir sorun yok dedi fakat anlamadım.

    Şimdi ben ASC'nin tüm fonksiyonlarıyla 10 sn basılı tutunca kapandığını nerden bileceğim?

    El fireni ikaz lambası hiç çalışmadığı için bilemiyorum.

    Beyler Yardım . . . . :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    E39'da ASC+T diye gecer ve vitesin sol on tarafındaki dugmedir.. Sürekli açıktır.. Ani ve aşırı gaz verdiğinizde kadranların ortasında yanıp sönen sarı bir ünlem lambası gorursunuz.. İste o sistemin çalıştığını gösterir.. Sistemi kapatmak icin ASC + T tuşuna yaklaşık 10sn kdr basili tutmanız gerekir.. Bunun sonucunda demin belirttiğim sarı ışık sabit olarak yanar ancak bu sefer ABS hariç hiçbir güvenlik önlemi aktif olmaz ve aracınızın arkadan savrulması soz konusu olabilir.. Kısacası hayatınızı tehlikeye atabilecek kazalara sebep verebilir.. Sistemin kapatılmasını kesinlikle önermem o yüzden..

    TechZone kardeş emeklein için çok teşekkrler yazdığın bilgilendirmeleri okudukça okuyorum baya bilgi sahibi oldum sayende. bende de 2001 320i var dediğin gibi vitesin ilersinde küllüğün üstünde ASC tuşu var. o tuşa bastığımda ekranda yuvarlak içerisinde ünlem işareti çıkıyo ve aracım virajlarda fazla gaz verdiğim zaman kaydırma yapıyor fakat bi yerden sonra araç kendini toparlıyor. bana da tuşa uzun bas komple iptal olur dediler ama ben tahminen 6-7 saniye basılı tuttum panel de bi değişiklik olmadı. dediğin gibi en az 10 saniye basılı tutmamız mı gerekiyor yoksa bu asc yi komple kapama işlemi her araçta mevcut olmayabilir mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sseagal


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    E39'da ASC+T diye gecer ve vitesin sol on tarafındaki dugmedir.. Sürekli açıktır.. Ani ve aşırı gaz verdiğinizde kadranların ortasında yanıp sönen sarı bir ünlem lambası gorursunuz.. İste o sistemin çalıştığını gösterir.. Sistemi kapatmak icin ASC + T tuşuna yaklaşık 10sn kdr basili tutmanız gerekir.. Bunun sonucunda demin belirttiğim sarı ışık sabit olarak yanar ancak bu sefer ABS hariç hiçbir güvenlik önlemi aktif olmaz ve aracınızın arkadan savrulması soz konusu olabilir.. Kısacası hayatınızı tehlikeye atabilecek kazalara sebep verebilir.. Sistemin kapatılmasını kesinlikle önermem o yüzden..

    TechZone kardeş emeklein için çok teşekkrler yazdığın bilgilendirmeleri okudukça okuyorum baya bilgi sahibi oldum sayende. bende de 2001 320i var dediğin gibi vitesin ilersinde küllüğün üstünde ASC tuşu var. o tuşa bastığımda ekranda yuvarlak içerisinde ünlem işareti çıkıyo ve aracım virajlarda fazla gaz verdiğim zaman kaydırma yapıyor fakat bi yerden sonra araç kendini toparlıyor. bana da tuşa uzun bas komple iptal olur dediler ama ben tahminen 6-7 saniye basılı tuttum panel de bi değişiklik olmadı. dediğin gibi en az 10 saniye basılı tutmamız mı gerekiyor yoksa bu asc yi komple kapama işlemi her araçta mevcut olmayabilir mi ?

    benim e46'da dsc diye tuş vardı makyajlı kasaydı benim araç.Tek basışta %30 civarı kapatıyor.5-6 sn uzun bastığımda el freni işareti turuncu yanıyordu diye hatırlıyorum.Araç tamamen kontrolü sürücüye bırakıyor.Asc sistemde belki tamamen kapatılmayabilir ama dsc de dediğim gibi




  • Ben genelde yollar kuru oldugunda DTC'i kapatiyorum benim 650i'de...
    Ondan oncede M3 varken kapaliydi DSC...
  • Selamlar başlıkla pek alakalı degil benim sorum ama en faydalı mesajlar bu forumda yazılmış, sağlıklı cevaplar alabileceğimi düşünüyorum.
    2003 model 3.30 D almayı düşünüyorum 38.000 tl ye 160000 kmde, bu aracın kaskosu, Bakim masrafları, kronik sorunu hakkında bilgi alabilir miyim acaba? Aylık 1500-2000 km kullanımla yakıt+Bakim+kasko ortalama kac tl harcama çıkarır bu araç ? Vereceğiniz bilgiler icin şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dtc nin espirisini hala çözemedim, kapatınca farkı anlıyamadım

    dsc ve esp aynı anlamda demişsizniz ama esp kapatılınca ben farkı anlamazkeni dsc kapatılınca bariz belli oluyor. farklı aracımda şehir içinde asla dsc kapatmayı gözüm yemezken diğer aracımda esp kapattıgımda fark olmuyor

    okul otoparkı ve pazar alanları gibi yerlerde arada keyif için yanlıyorum ama ondada baya lastik kokusu geliyor, bu zorlamala araca zarar veriyormudur lastikler dısında


    2Gündür güzergahımda yakıt değeri ölçüşü yaptım, dtc ve dsc nin yakıta etkisi varmı diye. Hareket halinde dsc kapattıgmda sanki araç daha verimli gibi oluyor gibi geldikten sonra (yinede trafikte kapatılmasına karşıyım dsc nin, her ne kadar deneme amaçlı kapatsamda)

    dtc ve dsc aktifken 7lt yaktım

    (22km yol, aynı saatler, aynı güzergah, 1km dısında hız sabitleme açık 80km hız. Hava sıcaklıkları 2derece farklıydı)

    dtc ve dsc kapalı iken 6lt yaktım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manyetizma -- 27 Mart 2014; 0:25:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyetizma

    dtc nin espirisini hala çözemedim, kapatınca farkı anlıyamadım

    dsc ve esp aynı anlamda demişsizniz ama esp kapatılınca ben farkı anlamazkeni dsc kapatılınca bariz belli oluyor. farklı aracımda şehir içinde asla dsc kapatmayı gözüm yemezken diğer aracımda esp kapattıgımda fark olmuyor

    okul otoparkı ve pazar alanları gibi yerlerde arada keyif için yanlıyorum ama ondada baya lastik kokusu geliyor, bu zorlamala araca zarar veriyormudur lastikler dısında


    2Gündür güzergahımda yakıt değeri ölçüşü yaptım, dtc ve dsc nin yakıta etkisi varmı diye. Hareket halinde dsc kapattıgmda sanki araç daha verimli gibi oluyor gibi geldikten sonra (yinede trafikte kapatılmasına karşıyım dsc nin, her ne kadar deneme amaçlı kapatsamda)

    dtc ve dsc aktifken 7lt yaktım

    (22km yol, aynı saatler, aynı güzergah, 1km dısında hız sabitleme açık 80km hız. Hava sıcaklıkları 2derece farklıydı)

    dtc ve dsc kapalı iken 6lt yaktım

    yanlama: fren balataları özellikle arka, rotlar ve balansa zarar verir.




  • 1999 yılından beri hem ailede hem kendi aracım olarak çeşitli bmw'ler ile haşır neşir oldum, hala da bmw kullanıyorum.

    Şu an 6 yıldır kullandığım bmw'de hem DSC hem de DTC var.

    Hem DSC hem DTC'li modellerde; tuşa bi kere basarsanız, DSC devreden çıkar, DTC devrede kalır. Tuşa uzun süre basılı tutarsanız hem DSC hem DTC devreden çıkar (çekiş kontrol sistemlerinin tamamı devreden çıkar). Artık sadece fren sistemleri devrededir, ABS, varsa EBD gibi, onlarında çekişe etkisi olmaz.

    DSC & DTC etki olayına kendimce bir de ben açıklama yapayım:

    DSC'nin açılımı dynamic stability control'dür. Araç patinaja düştüğünde, ya da savrulduğunda, hatta kafadan kaydığında bile devreye girer. Gerekirse sizin ayağınız gazda olmaya devam etse bile gazı keser, lastiklere giden tahriği keser, gerekirse uygun lastiğe yada lastiklere fren uygular. Her farklı savrulma biçiminde aracın toparlanması için gerekli frenleme farklıdır. Yani fren uygulanan lastik sadece 1 lastikte olabilir, 2 de olabilir, tüm lastiklere de olabilir, birine az birine çok da olabilir. Bunların tümünün kararı sensorden bilgi alan bilgisayar tarafından mili saniyeler içinde verilir ve uygulanır.

    DTC (Dynamic Traction Control) 'de ise DSC'nin daha geç, daha yumuşak ve daha az etkiyle devreye girer. DSC'ni müdehalesi cart diye hissedilirken, DTC'de araç biraz kayar, ya da biraz sarar, ondan sonra DTC yumuşakça dokunur ve toparlar işi. Bir de ben DTC'de frenleme olayının daha az olduğunu deneyimledim hep.

    DSC' devredeyken yanalayamazsınız. DTC devredeyken çok kısa hafif kıç atışları olabilir, ama bence onlar da yanlamadan sayılmaz =)

    Bu iki sistemin bir diğer önemli avantajı, bir nevi kilitli diferansiyel gibi de hareket edebilmeleridir yerine göre. Yani arka iç teker patinaja düşünce, ondaki gücü elektronik olarak dış tekere de aktarırlar. Bu da bi avantajdır. Ama gerçek kilitli diferansiyelin tüm avantajlarını yaşatamazlar tabi ki.

    Benim tecrübelerime göre;

    Hızlı otoban sürüşlerinde, misal 150-250 km ile otobanda tam gaz yardırıyosun, hatta şerit değiştiriyosun, yer yer makas vs. Bu durumda DSC kesinlikle ve de kesinlikle devrede olmalıdır. 200+ süratlerde şerit değiştirirken önüme çıkan ani araçta frene dokununca aracın arkasının koptuğunu ve DSC'nin devreye girip toparladığını yaşadım çok defa. Bu gibi hızlarda her şey çok çabuk olup bittiğinden DTC bence yetersiz kalır, geç kalır. DSC'nin çabukluğu lazımdır.

    Şehir içi hızlı tempolu sürüşlerde DTC yeterlidir. Ama kendine güvenen, arkadan itişli aracı kullanmasını bilen, kayınca toplayabilecek, ne zaman kayar nerde kayar bilecek arkadaşlar ikisine de tamamen devreden çıkarıp kullanabilirler. Ben şehir içi eğlence aradığım zaman ikisini de kapatırım. Ama otobanda yüksek süratte kesinlikle DSC devrede olmalı.

    Islak yol koşıllarında ise, yağmurda DSC devrede olmalıdır. Karda ise durum bence farklı. Ben karda hepsini kapatırım, çünkü fren yaparak aracın ilerlemesine engel olabiliyorlar. Aracın arkası kayarsa ben zaten kendim kontra verip toparlarım, ama arabanın ben gaza dokununca ilerlemesi lazım. DSC bazen fren yaparak ilerlemeni engelliyor. DTC ise karda yokuş çıkarken lazım, çünkü bi lastik patinaja düşünce gücü diğer lastiğe aktarıyor.

    Kar lasiği ile her sene Uludağ ya da Kartalkayaya 2 sistemi de kapatıp yan yan çıkmak eğlenceli oluyor mesela... =)

    Not: Çekiş kontrol sistemleri çok faydalıdır, ama hiç bir çekiş kontrol sistemi, merkez kaç kuvvetini yenemez. Aracı dengede tutar. Ama hız o kadar yüksektir ki, eğer o aracın o hızda o virajı dönmesi mümkün değilse, çekiş kontrolleriyle de dönemez,. Çekiş kontrol sistemleri, sadece belli sınırlar içinde aracın kaymasını, kopmasını, savrulmasını engeller. Bir de acemi ellerde farkında olmadan doğabilecek savrulmaları, kaymalar kopmaları engellerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz 1985 -- 27 Mart 2014; 14:18:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    1999 yılından beri hem ailede hem kendi aracım olarak çeşitli bmw'ler ile haşır neşir oldum, hala da bmw kullanıyorum.

    Şu an 6 yıldır kullandığım bmw'de hem DSC hem de DTC var.

    Hem DSC hem DTC'li modellerde; tuşa bi kere basarsanız, DSC devreden çıkar, DTC devrede kalır. Tuşa uzun süre basılı tutarsanız hem DSC hem DTC devreden çıkar (çekiş kontrol sistemlerinin tamamı devreden çıkar). Artık sadece fren sistemleri devrededir, ABS, varsa EBD gibi, onlarında çekişe etkisi olmaz.

    DSC & DTC etki olayına kendimce bir de ben açıklama yapayım:

    DSC'nin açılımı dynamic stability control'dür. Araç patinaja düştüğünde, ya da savrulduğunda, hatta kafadan kaydığında bile devreye girer. Gerekirse sizin ayağınız gazda olmaya devam etse bile gazı keser, lastiklere giden tahriği keser, gerekirse uygun lastiğe yada lastiklere fren uygular. Her farklı savrulma biçiminde aracın toparlanması için gerekli frenleme farklıdır. Yani fren uygulanan lastik sadece 1 lastikte olabilir, 2 de olabilir, tüm lastiklere de olabilir, birine az birine çok da olabilir. Bunların tümünün kararı sensorden bilgi alan bilgisayar tarafından mili saniyeler içinde verilir ve uygulanır.

    DTC (Dynamic Traction Control) 'de ise DSC'nin daha geç, daha yumuşak ve daha az etkiyle devreye girer. DSC'ni müdehalesi cart diye hissedilirken, DTC'de araç biraz kayar, ya da biraz sarar, ondan sonra DTC yumuşakça dokunur ve toparlar işi. Bir de ben DTC'de frenleme olayının daha az olduğunu deneyimledim hep.

    DSC' devredeyken yanalayamazsınız. DTC devredeyken çok kısa hafif kıç atışları olabilir, ama bence onlar da yanlamadan sayılmaz =)

    Bu iki sistemin bir diğer önemli avantajı, bir nevi kilitli diferansiyel gibi de hareket edebilmeleridir yerine göre. Yani arka iç teker patinaja düşünce, ondaki gücü elektronik olarak dış tekere de aktarırlar. Bu da bi avantajdır. Ama gerçek kilitli diferansiyelin tüm avantajlarını yaşatamazlar tabi ki.

    Benim tecrübelerime göre;

    Hızlı otoban sürüşlerinde, misal 150-250 km ile otobanda tam gaz yardırıyosun, hatta şerit değiştiriyosun, yer yer makas vs. Bu durumda DSC kesinlikle ve de kesinlikle devrede olmalıdır. 200+ süratlerde şerit değiştirirken önüme çıkan ani araçta frene dokununca aracın arkasının koptuğunu ve DSC'nin devreye girip toparladığını yaşadım çok defa. Bu gibi hızlarda her şey çok çabuk olup bittiğinden DTC bence yetersiz kalır, geç kalır. DSC'nin çabukluğu lazımdır.

    Şehir içi hızlı tempolu sürüşlerde DTC yeterlidir. Ama kendine güvenen, arkadan itişli aracı kullanmasını bilen, kayınca toplayabilecek, ne zaman kayar nerde kayar bilecek arkadaşlar ikisine de tamamen devreden çıkarıp kullanabilirler. Ben şehir içi eğlence aradığım zaman ikisini de kapatırım. Ama otobanda yüksek süratte kesinlikle DSC devrede olmalı.

    Islak yol koşıllarında ise, yağmurda DSC devrede olmalıdır. Karda ise durum bence farklı. Ben karda hepsini kapatırım, çünkü fren yaparak aracın ilerlemesine engel olabiliyorlar. Aracın arkası kayarsa ben zaten kendim kontra verip toparlarım, ama arabanın ben gaza dokununca ilerlemesi lazım. DSC bazen fren yaparak ilerlemeni engelliyor. DTC ise karda yokuş çıkarken lazım, çünkü bi lastik patinaja düşünce gücü diğer lastiğe aktarıyor.

    Kar lasiği ile her sene Uludağ ya da Kartalkayaya 2 sistemi de kapatıp yan yan çıkmak eğlenceli oluyor mesela... =)

    Not: Çekiş kontrol sistemleri çok faydalıdır, ama hiç bir çekiş kontrol sistemi, merkez kaç kuvvetini yenemez. Aracı dengede tutar. Ama hız o kadar yüksektir ki, eğer o aracın o hızda o virajı dönmesi mümkün değilse, çekiş kontrolleriyle de dönemez,. Çekiş kontrol sistemleri, sadece belli sınırlar içinde aracın kaymasını, kopmasını, savrulmasını engeller. Bir de acemi ellerde farkında olmadan doğabilecek savrulmaları, kaymalar kopmaları engellerler.



    yazınız için çok teşekkürler.Bazen gaza gelip ada dönüşlerinde arkayı koparmak için 1 kademe kapatıyorum dtc devrede dediğiniz gibi hafif bırakıyor sonra topluyor.Bir ara tamamen kapatıp deneyeceğim dsc devredeyken topuk gaz kalktığımda sarı kayma ışığı yanıp sönüyor




  • qwerty0909 Q kullanıcısına yanıt
    hocam bide bu dtc dsc kapatmanın yakıta gerçekten etkisi varmı biliyormusunuz
  • dsc dtc nin yakıt hiç bi etkisi olmaz.
  • hepimizin bildiği bütün araçlarda ESP ya da TC (bmw'de DTC) tuşuna bastığınızda o sistem devre dışı kalır ve ekranda o sistemin devre dışı kaldığını gösteren uyarı sembolü yanar. sistemi tekrar devreye sokmak için ilgili tuşlara basılır ve ekrandaki uyarı sembolleri söner. şimdi size bmw'nin kullanım kitapçığında bu sistemlerin devreye alınıp kapatılması ile ilgili, bence tam bir fiyasko olan ve bilinenin tam tersini söyleyen kısmı size aktarıyorum.

    - DTC'nin devreye sokulması: tuşa basınız, gösterge panelindeki TDC kontrol lambaları yanar.

    - DTC'nin devreden çıkarılması: tuşa tekrar basınız, gösterge panelindeki DTC kontrol lambaları söner.

    bmw'nin izahından bir şey anlayan varsa beri gelsin.
  • Kitapçıkta aslında çok güzel yazılmıştı be okduğumda bilgilnmişttim.

    Özetle anlatmaya çalışayım

    DSC (dinamik stabilite kontrol) tuşa bamadığınız sürece daima aktiftir ve ekranda bir şey yazmaz herhangi bir ışık yanmaz.

    DTC (dinamik traksiyon kontrol) tuşa basmadığınız sürece aktif değidir ve ekranda bir şey yazmaz herhangi bir ışıkta yanmaz.

    DTC yi DSC nin lite versiyonu gibi düşünebilirsiniz yani aktif olduğunda belirli bir değere kadar patinaja ve kaymaya izin verir buda DSC nin devreden çıkmasıyla mümkündür. Dolayısyla DSC ve DTC nin aynı anda devrede olması diye bir durum söz konusu değildir.

    Tuşa kısa süreli bastığımızda DSC devre dışı olur ve DTC devreye girer kontrol panelinde Traction yazarak durumu bildirir. Bu ne için kullanılır ? mesela kaygan yada karlı bir zemindesiniz aracın kalkabilmesi ve lastiklerin tutunabilmesi için arabanın bir miktar patinaj yapması gerekir bunun için güvenliktten çok fazla ödün vermeden DSC kadar katı kuralcı olmayan DTC devreye alınır. Sistem belirli bir oranda kayma ve patinaja izin verir.

    Tuşa uzun süreli bastğınızda DSC devreden çıkar ve panelde off yazar, zaten devrede olmayan DTC ise mevcut kapalı durumuna devam eder. Artık arabada bu sistemle ilgili bir kontrol söz konusu değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 4 Eylül 2014; 21:40:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maxib0sS

    Bu sistem gücü motordan mı kesiyor yoksa fren gibi bi sistem mi?

    2-3 yıl önceki bilgime göre bmw'de fren pedleri ile (her tekere özel fren komutu göndererek) yapıyor. mercedes de ise motordan kesiyor. dediğim gibi 2011deki araştırmam böyleydi şimdi hala aynı mı emin değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman06

    Kitapçıkta aslında çok güzel yazılmıştı be okduğumda bilgilnmişttim.

    Özetle anlatmaya çalışayım

    DSC (dinamik stabilite kontrol) tuşa bamadığınız sürece daima aktiftir ve ekranda bir şey yazmaz herhangi bir ışık yanmaz.

    DTC (dinamik traksiyon kontrol) tuşa basmadığınız sürece aktif değidir ve ekranda bir şey yazmaz herhangi bir ışıkta yanmaz.

    DTC yi DSC nin lite versiyonu gibi düşünebilirsiniz yani aktif olduğunda belirli bir değere kadar patinaja ve kaymaya izin verir buda DSC nin devreden çıkmasıyla mümkündür. Dolayısyla DSC ve DTC nin aynı anda devrede olması diye bir durum söz konusu değildir.

    Tuşa kısa süreli bastığımızda DSC devre dışı olur ve DTC devreye girer kontrol panelinde Traction yazarak durumu bildirir. Bu ne için kullanılır ? mesela kaygan yada karlı bir zemindesiniz aracın kalkabilmesi ve lastiklerin tutunabilmesi için arabanın bir miktar patinaj yapması gerekir bunun için güvenliktten çok fazla ödün vermeden DSC kadar katı kuralcı olmayan DTC devreye alınır. Sistem belirli bir oranda kayma ve patinaja izin verir.

    Tuşa uzun süreli bastğınızda DSC devreden çıkar ve panelde off yazar, zaten devrede olmayan DTC ise mevcut kapalı durumuna devam eder. Artık arabada bu sistemle ilgili bir kontrol söz konusu değildir.

    Bravo sistem aynen senin anlattigin gibi , yukaridaki mesajlarda bilinenin aksine araci ilk calistirdiginizda dsc on dtc off'dur , tusa 1 kez basinca dtc on olur ve aracla hafif oynamaniz icin dscden izin koparir guvenli kaymalara olanak saglar ve dediginiz gibi limitli patinaj anahi saglar , daha uzun bastiginizda ikisi de off okur ve arac tamamen sizi ait olur,

    Peki karli yolda kalkislarda dtc on yapmak iyidir demis bmw , giderken dtc on olmali mi yoksa hafif patinaj ise yarar mi yoksa dsccon dtc off konumda mi (yani aracin ilk calistirildigndaki hali) seklinde mi gidilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BMW nin kitapçıkta belirttiği gibi karlı ve buzlu zeminde kesinlikle DTC on DSC off olmalıdır. DSC on gidilirse araç saçmalıyor.
    Deneyimle sabittir. Ben kışı karı ve buzu bol bir memleketteyim. Bir kaç gün önce DTC on yapmayı unutmuştum, araçla giderken bir yerde durmuştum tekrar kakmaya çalıştığımda (zemin karla karışık buz) lastiklerim yeni kışlık lastik olmasına rağmen araç çok çok zor kalktı ve acayip tepkiler verdi DTC on yaptım ve araç rahatlayıp düzgünce hızlandı. Karlı, buzlu zeminde trafiğe çıkıldığına araç devamlı DTC on yapılmalıdır çünkü her durup kalkma aynı riski taşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coolman06

    BMW nin kitapçıkta belirttiği gibi karlı ve buzlu zeminde kesinlikle DTC on DSC off olmalıdır. DSC on gidilirse araç saçmalıyor.
    Deneyimle sabittir. Ben kışı karı ve buzu bol bir memleketteyim. Bir kaç gün önce DTC on yapmayı unutmuştum, araçla giderken bir yerde durmuştum tekrar kakmaya çalıştığımda (zemin karla karışık buz) lastiklerim yeni kışlık lastik olmasına rağmen araç çok çok zor kalktı ve acayip tepkiler verdi DTC on yaptım ve araç rahatlayıp düzgünce hızlandı. Karlı, buzlu zeminde trafiğe çıkıldığına araç devamlı DTC on yapılmalıdır çünkü her durup kalkma aynı riski taşıyor.

    Dsc off konumunda dikkatli olmak lazim yanliz yuksek hizlara cikanildigimiz durumlarda risk tasir kontrol tamamen sizde oluyor, bu konumdacen guzel 2, vitesde kullanmak , ya da hic dscyi kapatmadan sadece dtc on modda kullanmak zaten bmw de bunu tavsiye ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Haklısınız karlı buzlu havalarda en fazla DTC on yapılmalıdır.

    Yukarıda yazdıklarımda düzeltme yapmak istiyorum DTC on yapıldığında DSC devreden çıkıyor gibi bir ifade kullanmışttım. Ben öyle düşünüyordum ancak hatalıdır.
    DTC on yapıldığında DSC yine on, ancak belirli bir limite kadar kaymaya izin veriyor.

    Bugün kar kaplı zeminde DTC on konumundayken gayet güzel ve birazda patinaj yaparak gayet güzel kalktım. Test için gaza iyice basarak patinajı arttırmaya çalıştım ve bir noktaya gelince hemen DSC ışığı yandı ve daha fazlasına izin vermeden araba kıçını atmaya başladığı an devreye girdi ve düzeltti.

    DTC on iken bile DSC gayet başarılı idi.
  • Merhabalar 2004 model 3.0d x5 aracımda ne yaptım ne ettiysem bi türlü dsc yi kapatamadım. 10 saniye kadar uzun basılı tutuyorum tuşa en ufak bi tepki yok. Her türlü bastım basılı tuttum ama hic bir tepki yok kapandi uyarısı falan çikmiyor göstergelerde bunun sebebini öğrenebilirmiyim beyinde bir arizami var acaba çünkü birden bi şeytan dolduruyo yanliyim diyorum köklüyorum gazı ama araba patinaja düşmüyorki dsc açikken. Bi patinaja düşse devamını getireceğim bilen varsa cevaplarsa sevinirim. Eğer beyinde falan bir ariza varsa tahmini kaç lira masraf çikarır ? İyi forumlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.