orada yazan öyle.. ama her zaman yolda dediğin gibi olmuyor..
Tabii ki, ulus yokuşunda millet mercedesiyle yolda kalmışken ben mondeoyla iki sağ iki sol tur attırıp çıkarıyodum arabayı yokuş yukarı... bazı yerlerde arkadan itişliler dediğin gibi gömülüp kalıyor arka tekerler, ama o tuşun böyle el altında olmasının nedeni, dediğim gibi diye düşünüyorum dostum ama somut bir internet araştırması da bulamadım
Uzman olmadığım için yorum yapmam ne kadar doğru olur bilmiyorum ama, sanki donanımcı aras beyin dediği daha mantıklı geliyor. Aksi halde DTC nin kapatılma seçeneği neden sunulsunki? Çünkü techzone beyin anlatımına göre DTC nin kapalı olmasının tek mantığı; Aracın kolay savrulmasına olanak verip kontrolün sürücü tarafından sağlanması... Ki eğitim almamış kişilere de önerilmiyor. Dolayısıyla BMW, DTC için OFF yada ON şeklinde seçenek sunuyorsa bunun başka bir sebebi olması gerek ve buda donanımcı aras bey in bahsettiği durum olabilir... Tabi bu benim olayı yorumlama şeklim. Yoksa zaten konuya hakim biri olmadığım gibi yanlış bilgilendirme yapmakta istemem. çünkü bunları en iyi bilen konuyu açan techzone beydir...
karda ilerlemek isteyen önden çeker ya da arkadan itiş otomobil sahibi bir insan öncelikli olarak neyi bilmeli??
- gaza kesinlikle fazla basmamak.. gaza fazladan basanların hali ortada.. karda ilerleyemezler.. aynı mantıkla DSC - DTC'nin açık olması da fazladan patinajı engelleyip olduğunuz yerde kalmamanızdır.. ama öyle durumlar oluyor ki, DSC - DTC'yi kapatıp, aracın gaz kesmesini önlerseniz yolunuza devam edebiliyorsunuz.. kısacası o düğme durum her neyi gerektiriyorsa onun için konuşmuş bir düğmedir..
Arkadaşlar, dostum, kafayı yemek üzereyim.
DTC'yi kapattığımda daha çabuk hızlandığını düşünüyorum aracımın. Bu ne kadar doğrudur? Psikolojik mi yoksa gazı kesmediği için daha mı atak oluyor.
Gazı keserken yanıp sönüyor uyarı ışığı, değil mi?
patinaj zaman kaybettiren bir sey aras.. sana oyle geliyordur :D
patinaja kalmıyoki, köklemediğin sürece fazla patinaja kalmıyor... o yüzden algılayamıyorum hangisi daha iyi
3.30ci kullandigim zamanlarda dsc kapali kalkis yaptigimda arkalar asfalta tutunsun diye gazi hafif biraka biraka 1. vitesi bitirirdim.. 2. vitese gectigimde de hafif bir patinaj ve dewam ederdim.. ama dsc acik olunca tekelerlerin bosa donmesini engelliyor.. dolayisiyla daha iyi bir kalkis sergiliyordu.. dedigim gibi DSC ile kalkmak zaman acisindan daha iyi.. DSC kapaliyken tekerin patinaja kalip fazladan 3 - 5 tur atsa yerinde sayiklarsin..
DSC mi DTC mi? hangisi?
DSC tamamen sistemi kapatmıyor mu? eğer öyle kalktıysan iyi tutturmuşsun bi sağ bi sol darmaduman olabilirmiş
simdi aslinda o olay şöyle:
Dscli modeller var
Dsc + dtcli modeller var
sadece dtcli modeller war.. ama sonuc olarak hepsi ayni isi yapiyor.. yani sonuc olarak ayni seylerden konusuyoruz.. o yuzden bence takilma bu kdr :)
DSC + DTC'yi senin kasadaki sport tuşuna benzetiyorum dostum. Açıklamalarından öyle anladım yani... Ben DTC'kapattığımda sadece DSC açık oluyor ki bana %15 %30 civarı patinaj çekmeme izin veriyor. Dahasına izin vermiyor. O yüzden özellikle hangisi diye sormuştum... Sen de olmasan cevap veren yok üstadım benim
işte her modelde farklı şekilde işliyor.. sana hangisi daha iyi geliyorsa o şekilde kullan kalkışta lazım olduğunda.. ama normal kullanımda kesinlikle açık olsun..
DSC hep açık. O normal araçların ESP'si oluyor zannedersem. Ama DTC yani çekiş Dynamic Tracktion Control (Dinamik çekiş kontrolü) bazen kapatıp fırlamalık yapabiliyorum köşe dönerken. Savurmuyor ama patiye izin veriyor... DSC'yi kapatıp fırlamalık yapmaya kalkarsam dağa taşa vururum arabayı, o kadar arkadan itiş tecrübem olmadığı için DSC hep açık ama DTC'yi zaman zaman kapatıp kendimi eğitiyorum...
patinaja izin verdiği için zaten daha fazla savrulma imkanı veriyor ama sistem açık olduğu için bir noktadan sonra bunu önlüyor...
teşekkür ederim... çok yararlı bir forum olmuş emeğinize ellerinize sağlık :)
rica ederim
DSC - DTC Olayı bmw nin her aracında bulunmaktamıdır mesela z4m roadster 23i ? birde aracı tek bir tuşla mod degistirdigimiz Sport -Normal seçenekleri arasındaki fark tam olarak nedir? simdiden tesekkurler.
sevgili kardesim, arabayi siparis ettim diyorsun daha arac hakkinda en ufak bir bilgin yok.. oncelikli olarakwww.bmw.com.tr ye girip Z4 hakkinda bir suru bilgiye ulasabilecegin yer var. Bir zahmet oraya bakarsan aklina gelen her sorunun cevabinin orada oldugunu goreceksin.. niye arastirma yapmayip inatla burada soru soruyorsun anlamis degilim.. once arastirmani yaparsin anlamadigin kisimlar olursa soru sorarsin.. senin daha bmw'den bmw'nin sistemlerinden haberin yok arabanin resmine bakarak alacagim diyorsun..
sevgili techzone'un mesajına biraz ekleme yapiyim birazda açıklık getireyim. Ben hayatımda ilk kez bir modelini aldığım bu markanın her şeyini araştırdım ve burada techzone'un yazdığı her mesajı tek tek okudum. yani aracı aldıktan sonra aklına takılanları sorabilirsin elbette ama daha aracı almadan aracın en önemli şeyini yani güvenlik sistemlerini "bu araçta yok" diyosan yani bilmiyorsan bence satın alma kararını tekrar gözden geçir.
Elbette araç alan herkes bu kadar detaya bakmıyor. bilmek zorunda da değilsin asla. nitekim hanımına kızına araç alan insanlar var ve bayanlar bi kere bile açıp kapatmıyor full güvenlik kullanıyolar. ama senin gibi yani z4 gibi bi modeli alan biri biraz bu işleri bilmeli ki başı araçla derde girmesin ilerde sorun yaşamasın.... tamamen senin için söylüyorum...
buarada tekrar okudum bu sayfayı bu vesileyle, ne kadar önemli bilgiler var...
quote:
Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras
sevgili techzone'un mesajına biraz ekleme yapiyim birazda açıklık getireyim. Ben hayatımda ilk kez bir modelini aldığım bu markanın her şeyini araştırdım ve burada techzone'un yazdığı her mesajı tek tek okudum. yani aracı aldıktan sonra aklına takılanları sorabilirsin elbette ama daha aracı almadan aracın en önemli şeyini yani güvenlik sistemlerini "bu araçta yok" diyosan yani bilmiyorsan bence satın alma kararını tekrar gözden geçir.
Elbette araç alan herkes bu kadar detaya bakmıyor. bilmek zorunda da değilsin asla. nitekim hanımına kızına araç alan insanlar var ve bayanlar bi kere bile açıp kapatmıyor full güvenlik kullanıyolar. ama senin gibi yani z4 gibi bi modeli alan biri biraz bu işleri bilmeli ki başı araçla derde girmesin ilerde sorun yaşamasın.... tamamen senin için söylüyorum...
buarada tekrar okudum bu sayfayı bu vesileyle, ne kadar önemli bilgiler var...
quote:
Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras
sevgili kardesim, arabayi siparis ettim diyorsun daha arac hakkinda en ufak bir bilgin yok.. oncelikli olarakwww.bmw.com.tr ye girip Z4 hakkinda bir suru bilgiye ulasabilecegin yer var. Bir zahmet oraya bakarsan aklina gelen her sorunun cevabinin orada oldugunu goreceksin.. niye arastirma yapmayip inatla burada soru soruyorsun anlamis degilim.. once arastirmani yaparsin anlamadigin kisimlar olursa soru sorarsin.. senin daha bmw'den bmw'nin sistemlerinden haberin yok arabanin resmine bakarak alacagim diyorsun..
Cevaplarınız icin tesekkurler ama bunları yazmak yerine 1 satır ile sorumu cevaplasaydınız daha makbule gecerdi sonucta techzone unda bildigi gibi 3 gündür soru soruorm ve halen cevap alabilmis degilim bu forumdan tekrar tesekkurler
sen once arabayi bi ogren ondan sonra cevap veririm.. bu zamana kdr bu forumda hic kimseye BMW'yi anlatmadim.. biraz fikir sahibi olan insanlara yol gosterdim.. BMW'nin sistemlerini anlattim genelde herkes bu konulaei okuyup yararlandi..