Şimdi Ara

BMW DSC SİSTEMİ (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
105
Cevap
5
Favori
87.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende de e39 kasa bir 5.20i var ama bunlar bende yoktur die tahmin ediorum aracımın özelliklerini bilmiorum çünkü ikinci sahibiyim nerden öğrenebilirim ve eğer bu sistemler varsa her zaman mı devrede yoksa biz mi sokuyoruz iptal edersek nasıl açarız
  • E39'da ASC+T diye gecer ve vitesin sol on tarafındaki dugmedir.. Sürekli açıktır.. Ani ve aşırı gaz verdiğinizde kadranların ortasında yanıp sönen sarı bir ünlem lambası gorursunuz.. İste o sistemin çalıştığını gösterir.. Sistemi kapatmak icin ASC + T tuşuna yaklaşık 10sn kdr basili tutmanız gerekir.. Bunun sonucunda demin belirttiğim sarı ışık sabit olarak yanar ancak bu sefer ABS hariç hiçbir güvenlik önlemi aktif olmaz ve aracınızın arkadan savrulması soz konusu olabilir.. Kısacası hayatınızı tehlikeye atabilecek kazalara sebep verebilir.. Sistemin kapatılmasını kesinlikle önermem o yüzden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 13 Ağustos 2011; 2:39:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    E39'da ASC+T diye gecer ve vitesin sol on tarafındaki dugmedir.. Sürekli açıktır.. Ani ve aşırı gaz verdiğinizde kadranların ortasında yanıp sönen sarı bir ünlem lambası gorursunuz.. İste o sistemin çalıştığını gösterir.. Sistemi kapatmak icin ASC + T tuşuna yaklaşık 10sn kdr basili tutmanız gerekir.. Bunun sonucunda demin belirttiğim sarı ışık sabit olarak yanar ancak bu sefer ABS hariç hiçbir güvenlik önlemi aktif olmaz ve aracınızın arkadan savrulması soz konusu olabilir.. Kısacası hayatınızı tehlikeye atabilecek kazalara sebep verebilir.. Sistemin kapatılmasını kesinlikle önermem o yüzden..


    yalnız benimkinde sadece asc yazıyor:s bi sorun olur mu
  • olmaz
  • hocam saat itibari ile iyi sabahlar demem lazım geliyor :) konunu baştan sona okudum çok faydalı olmuş tebrikler
    ellerine sağlık benim sorum olucak nasip olursa 95 ve sonrası (ne zaman son buluyor bilmiyorum) bir E36 model var kafamda tabi
    bütcem ne kadarına el verir yani 3.16 da olabilir 3.20 de senin uzmanlığına dayanarak bu kasada DSC & DTC & elektronik
    bir başka şürüş yardımcı sistemi varmıdır? yardımların için şimdiden teşekkürler (hani 95 modelde olmazda 97 veya 98 varsa yada 3.16 yok ama3.20 de var belirtirsen sevinirim)
  • E36 kasalara o kadar hakim değilim... o yüzden kesin bir şey diyemiyorum.. ancak araştırılması gerek..

    güncel..
  • Fevkalade...
  • merhaba bir şey sormak istiyordum kaza yaptım refüje çıkıp ağaca çarptım kimseye ya da bir araca falan çarpmadım acaba servis dscnin kapatılmıs oldugunu anlayabılır mı kazadan sonra arabayı çalıştırıp geri kapattım 1-2 kez teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miklaaa

    merhaba bir şey sormak istiyordum kaza yaptım refüje çıkıp ağaca çarptım kimseye ya da bir araca falan çarpmadım acaba servis dscnin kapatılmıs oldugunu anlayabılır mı kazadan sonra arabayı çalıştırıp geri kapattım 1-2 kez teşekkürler

    Sanırım anlayamaz. Fakat benim arkadaşım da kaldırıma çıktı yanlarken.. Aynı bu şekilde anlattı servise fakat tutanağa başka şekilde yazıldı. Yani servis bizim tarafımızda sigorta şirketinin değil :)
  • konu biraz karışmış bende googledan araştırırken buraya geldim

    anladığım kadarıyla

    DSC diğer markalardaki esp , DTC asr anlamına geliyor..

    benim kullandığım bmw de sport+,sport ve comfort modu var.sport+ moduna alınca ekranda uyarı çıkıyor ama bu kapatılan sistem dsc mi dtc mi ?

    bir de,

    dsc tuşuna 1 kere basıp çekmek ve 5 saniye basılı tutup çekince aradaki fark nedr ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    konu biraz karışmış bende googledan araştırırken buraya geldim

    anladığım kadarıyla

    DSC diğer markalardaki esp , DTC asr anlamına geliyor..

    benim kullandığım bmw de sport+,sport ve comfort modu var.sport+ moduna alınca ekranda uyarı çıkıyor ama bu kapatılan sistem dsc mi dtc mi ?

    bir de,

    dsc tuşuna 1 kere basıp çekmek ve 5 saniye basılı tutup çekince aradaki fark nedr ?

    ikinci soruna cevap vereyim ,
    ilk basışta traction off , anti patinaj sistemi kapanıyor , 5 sn basılı tutunca anti patinaj sistemi + esp kapanıyor eğlence başlıyor.
  • Anladim bende oyle tahmin etmistim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar daha öncede konu açıldımı bilmiyorum aciliyetten hemen yazmam lazım aracım 2008 model x5 3.0 sd istanbuldan bolu istikametine giderken silecek suyum bitti doldurduktan sonra haraket ettiğimizde PARK İŞARETİ KIRMIZI YANIP SÖNMEYE BAŞLADI VE UYARI SESİ VERDİ ARA SIRADA PARK İŞARETİ SARI OLUYO VE ÖYLE KALIYOR ŞU ILGAZDAYIZ SEBEBİ NE DİR ACİL CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM SAYGILAR...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyler61

    arkadaşlar daha öncede konu açıldımı bilmiyorum aciliyetten hemen yazmam lazım aracım 2008 model x5 3.0 sd istanbuldan bolu istikametine giderken silecek suyum bitti doldurduktan sonra haraket ettiğimizde PARK İŞARETİ KIRMIZI YANIP SÖNMEYE BAŞLADI VE UYARI SESİ VERDİ ARA SIRADA PARK İŞARETİ SARI OLUYO VE ÖYLE KALIYOR ŞU ILGAZDAYIZ SEBEBİ NE DİR ACİL CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM SAYGILAR...


    kullanma kilavuzunu açıp bakın! orada her şey yazmakta!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok acayip derecede kar yağmıştı yolda kalmıştım çıktıgım yolda yokuştu,önümdeki araç durunca bende mecburen zar zorda olsa durdum,sonra kalkamadım.dtcyi kapattım işe yaramadı,dsc kurtardı beni.yalnız şöyle birşey oldu,önümdeki araç dönüş yaptı ve yol boştu bende çıkabilmek için dsc kapalı şekilde çıktım.ibre 190 a geldi korktum yavas yavas cıkmaya başladım.araca bir zararı olmuşmudur?
  • Bende geçenlerde Adapazarında karda mahsur kaldım fakat ben sürekli bir kere basıp çekiyorum 10 saniye bekletmiyorum. Sanırım ondan sebep araç hareket etmedi yerinden. Bir sonraki karda 10 saniye basıp kapatmam daha uygun olacak gibi. Ama tabii durum şudur benim kar dedigim incecik bir tabaka idi ve bu yoktu ama sulu kar sebebi ile patinaj çekmesi gereken durumda çekmiyordu. Aslında lastik o durumda 2-3 dönse muhtemelnen asfalta varacak ve az da olsa bir hareket şansı tanıyacaktı bana ama olmadı.

    10 saniye basınca da DSC ışığı turuncu yanmaya devam ediyor degil mi farklı bir ünlem veya renk beklememe gerek var mı?

    Bu arada aracım e46 320d.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Aras tam tersi.. Karda kesinlikle DSC - DTC'nin kapatılmaması gerek ki araç patinaja kalmadan ilerlesin.. senin dediğin özellikle 4x4'lerde yapılan bir şey.. ama arkadan itişlilerde patinaja kalınırsa teker kara gömülüyor ve sağa sola hareket kabiliyeti olmadığı için maşuk gibi kalıyorsun




    Benim aldığım kitapçıkda benim söylediğim şekilde anlatıyor ama. O tuşu koymamızın sebebi sizin karda o tuşu kapatarak patinajla da olsa ilerlemeniz içindir, dsc aktif olursa karda ilerleyemezsiniz çünkü teker patinaj çekmesin diye araç gazı kendiliğinden limitler diyor....

    Tüm araçlarda esp tuşunun hemen el altında olmasının sebebi de bu değil mi dostum? Yani yanlışsam tabi düzelt ama böyle okudum ondan merak ettim bende şimdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: culers

    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Siz mantığı tam ters şekliyle anlamışsınız. DTC tuşuna basmazsanız zaten sistem devrede demektir. Eğer basarsanız devre dışı bırakırsınız. Ön konsolda dtc sembolü gözükür ve dtc'nin kapalı olduğunu sembolize eder.

    3 saniye basılı tutarsanız hem dtc hem de dsc devre dışı kalır ki bunun amacı karlı ve buzlu yolda sistemi devredışı bırakıp "ilerleyebilmek" içindir. yoksa sistem buz var araba dengede değil diye düşünür ve gazı keser. Araçda olduğu yerde sayar durur.


    evet, ben dtc tuşuna basınca aktif edildiğini düşünmüştüm..

    'dtc off' şeklinde bir uyarı olsa daha iyi olabilirmiş..

    neyse anlaşılmıştır..


    on/off mantığını anladıysanız sorun yok evet yanına ufak bir off yazısı konabilirmiş ama dsc'yi kapattığında ünlem içinde kayan bir araba resmi var dikkat et sonun bu olur gibi bir mesaj veriyor

    Kitapta dediğin gibi yazıyor Aras, hatta aracımı aldığımda teslim eden görevli de bu şekilde anlatmıştı. Karlı yolda sadece bir kere basın DTC yi kapatın ve aracın arkasının yanal hareketler yaparak kardan kurtulmasını sağlayın... 10 sn basarsanız tamamen kapanır DSC de devreden çıkar demişti...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Aras tam tersi.. Karda kesinlikle DSC - DTC'nin kapatılmaması gerek ki araç patinaja kalmadan ilerlesin.. senin dediğin özellikle 4x4'lerde yapılan bir şey.. ama arkadan itişlilerde patinaja kalınırsa teker kara gömülüyor ve sağa sola hareket kabiliyeti olmadığı için maşuk gibi kalıyorsun




    Benim aldığım kitapçıkda benim söylediğim şekilde anlatıyor ama. O tuşu koymamızın sebebi sizin karda o tuşu kapatarak patinajla da olsa ilerlemeniz içindir, dsc aktif olursa karda ilerleyemezsiniz çünkü teker patinaj çekmesin diye araç gazı kendiliğinden limitler diyor....

    Tüm araçlarda esp tuşunun hemen el altında olmasının sebebi de bu değil mi dostum? Yani yanlışsam tabi düzelt ama böyle okudum ondan merak ettim bende şimdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: culers

    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Siz mantığı tam ters şekliyle anlamışsınız. DTC tuşuna basmazsanız zaten sistem devrede demektir. Eğer basarsanız devre dışı bırakırsınız. Ön konsolda dtc sembolü gözükür ve dtc'nin kapalı olduğunu sembolize eder.

    3 saniye basılı tutarsanız hem dtc hem de dsc devre dışı kalır ki bunun amacı karlı ve buzlu yolda sistemi devredışı bırakıp "ilerleyebilmek" içindir. yoksa sistem buz var araba dengede değil diye düşünür ve gazı keser. Araçda olduğu yerde sayar durur.


    evet, ben dtc tuşuna basınca aktif edildiğini düşünmüştüm..

    'dtc off' şeklinde bir uyarı olsa daha iyi olabilirmiş..

    neyse anlaşılmıştır..


    on/off mantığını anladıysanız sorun yok evet yanına ufak bir off yazısı konabilirmiş ama dsc'yi kapattığında ünlem içinde kayan bir araba resmi var dikkat et sonun bu olur gibi bir mesaj veriyor

    Kitapta dediğin gibi yazıyor Aras, hatta aracımı aldığımda teslim eden görevli de bu şekilde anlatmıştı. Karlı yolda sadece bir kere basın DTC yi kapatın ve aracın arkasının yanal hareketler yaparak kardan kurtulmasını sağlayın... 10 sn basarsanız tamamen kapanır DSC de devreden çıkar demişti...



    Ben o şekilde hafif yanlayarak kullanıyodum karlı yollarda :) çevreniz genişse yani 2-3 şeritlik yoldaysanız çok keyifli oluyor. Gece denemiştim kaldığım kasabada...

    enfes




  • 1) kıç atmaz kalkısta carpmazsın.
    2) virajlarda dengeye girer de siz beelli bir yerden sonra -ki hızınız ve viraja gore degısır- toparlayabilir misiniz onu kestiremeyiz. gecen unkapanı koprusunun altındakı viraja sollayarak biraz sert girdim hemen uyarı cıktı. uyarı cıkınca devreden de cıkıyo gibime geliyo. cunku bi yerden sonra mudahalesı kendi programsal sınırlarını aşıyo ve uyarı veriyor gibi.
    ya da devereye giriyo ve devreye girdim der gibi olabilir.bu ikilemi cozemdım ama devreye girdigi kesin. aynısı alfa 156 da başıma gelmıstı ve ıykı devreye gırmıstı demıstım
  • Merhaba
    Bende 99 model e46 3.20i var.
    Sadece ASC diye bir düğme var.
    Bugün 10 sn basılı tuttum. sürekli göstergenin ortasında yanık kaldı. Geri kapatayım dediğimde kapanmadı. İlla arabayı istop etmek gerekti. Acaba o şekilde tümüyle devreden çıkmışmıdır?
    ESP ışığı ve el fireni uyarı lambası sarı renk yanmadı. Tam olarak nasıl anlayabilirim tüm ASC DSC ESP vs. devreden çıkıp çıkmadığını ?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.