Şimdi Ara

BMW DSC SİSTEMİ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
5
Favori
87.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DTC, DSC'nin bir alt sistemi.. DSC'nin ne olduğunu zaten daha önce anlatmıştım...

    dediğin gibi berk, DSC tuşuna 1 kere bastığındaki durum ile 10sn kdr basılı tuttuğundaki durum farklı..

    DSC'nin araca neler yaptırmayacağını öğrenmiştik.. işte DSC tuşuna 1 kere bastığımızda DTC aktif oluyor.. DTC'de DSC gibi aynı işleri yapar ama müdahale etmeden önce tekerleklerin %5 oranından daha fazla kaymasına müsaade eder.

    10sn kadar basılı tuttuğunda ise DSC/DTC tamamen devre dışı kalır ve ABS dışındaki güvenlik önlemleri devre dışı kalır..

    bunun dışında birde tüm BMW'lerde standart olarak gelen CBC (Cornering Brake Control-Virajlarda Fren Kontrolü) sistemi vardır.. bunu çok az kişi biliyor.. bu da özellikle virajlarda görev üstlenir.. ön ve arka içteki tekerleklerdeki frenleme basıncını bir miktar azaltır.. yüksek hızla girilen virajlardaki frenlemelerde aracın herhangi bir spin riskini çok büyük oranda azaltır..




  • Tesekkurler Techzone. CBC yi ben de bilmiyordum. Guzel bir sistemmis.

    O zaman bu demek oluyor ki 10 sn basili tutmamak lazim.

    DTC devredeyken (yani tusa bir kere basarak) bir kac kere deneme yaptim mesela kalkista biraz patinaja izin veriyor ama yine de devreye giriyor sistem. Demek bu yuzde 5 ile alakali bir durum. Guzel bilgiler tekrar tesekkurler.
  • komple kapatıpta kullanabilirsiniz ancak ileri sürüş eğitimi almış olmanız gerek.. aracın neye, ne tepki vereceğini bilmeniz ve ona göre kullanmanız gerekiyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    komple kapatıpta kullanabilirsiniz ancak ileri sürüş eğitimi almış olmanız gerek.. aracın neye, ne tepki vereceğini bilmeniz ve ona göre kullanmanız gerekiyor..


    Öncelikle tüm BMW konularındaki bilgilendirmeleriniz için teşekkürler
    Bahsi geçmişken benim merak ettiğim bir konu da Türkiye'de bu ileriş sürüş eğitimi BMW veya başka bir firma tarafından düzenli aralıklarda veya belirli zamanlarda verilmekte mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misery1903


    quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    komple kapatıpta kullanabilirsiniz ancak ileri sürüş eğitimi almış olmanız gerek.. aracın neye, ne tepki vereceğini bilmeniz ve ona göre kullanmanız gerekiyor..


    Öncelikle tüm BMW konularındaki bilgilendirmeleriniz için teşekkürler
    Bahsi geçmişken benim merak ettiğim bir konu da Türkiye'de bu ileriş sürüş eğitimi BMW veya başka bir firma tarafından düzenli aralıklarda veya belirli zamanlarda verilmekte mi?

    uzun süreli borusan müşterisi olmanız ve daha önce birkaç tane araç almış olmanız (Land Rover - BMW - MINI) gerekmekte ... zaten BMW sahiplerinin hepsine de değil sadece bu konuda meraklı olanlara davetiye gidiyor... her sene istanbul ve ankara'da 15 kişilik gruplar halinde eğitim alınıyor... kısacası yılda 30 borusan müşterisine bu davetiyeler özel olarak gidiyor... şu anda Türkiye'nin en iyi eğitim veren markası BMW'de zaten..

    ha bunun kadar olmasa da buna yakın bir eğitim almak isterseniz Auto-Drom'u öneririm...http://www.auto-drom.com/





  • Bilindik ESP değil mi bu DSC? Honda'da farklı ismi kullanıyor sanırım.Versiyon farklarından olsa gerek isim değişikliği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Bilindik ESP değil mi bu DSC? Honda'da farklı ismi kullanıyor sanırım.Versiyon farklarından olsa gerek isim değişikliği.



    Honda'lardakinin adı VSA olsa gerek, her marka ismini değiştirerek sunabiliyor. BMW'nin DSC sisteminin normal ESP'lerden üstün olduğu genel olarak kabullenilmiş bir şey yanlış bilmiyorsam da, sistemin bu başarısı arabanın üstünlüğünden mi gelmekte onu bilemiyorum.

    ESP'nin değişik adlarının listesi burada mevcut:http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control

    Bir de yanlışım varsa TechZone hocam düzeltsin, diğer sistemler DSC gibi iki kademeli değil, ya açık ya kapalı olmaktalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi misery1903 -- 2 Ocak 2011; 22:14:42 >




  • teoride aynı ancak DSC içinde DTC sisteminide barındırıyor.. çoğu markada ESP'yi ya açarsınız ya da kaparsınız..

    BMW'de DSC açıkken araç hiçbir şekilde "ekstra çabada gösterseniz bile" yoldan çıkmaz, stabilitesini korur... DSC tuşuna 1 kere basarsanız DSC tam kapanmaz ve DTC aktif olur.. bu da yukarıda belirttiğim gibi "DTC'de DSC gibi aynı işleri yapar ama müdahale etmeden önce tekerleklerin %5 oranından daha fazla kaymasına müsaade eder." DSC tuşuna yakşaık 10 sn basılı tutarsanız DSC komple devre dışı kalır ve aracı yolda tutmak tamamen sizin becerinize kalan bir şeydir..

    ayrıca BMW'nin bu sistemi diğer markalara göre daha hızlı karar vermekte ve milisaniyeler içinde uygulayarak en kötü yol şartlarında bile maksimum yol tutuşu sağlamaktadır..

    konudaki ilk mesajımda, sondan bir önceki videoda 5.28i Sportwagon ile diğer araçların aynı koşullarda nasıl tepki verdiğini görebilirsiniz.. dediğim gibi teoride aynı şeyler uygulamada da aynı şeyleri yapıyorlar ancak BMW milisaniyeler içinde karar verip uyguladığı için diğer markalara göre bu konuda tamamen üstün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 7 Ocak 2011; 21:04:19 >




  • Teşekkürler hocam çok güzel açıklama olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Teşekkürler hocam çok güzel açıklama olmuş.

    rica ederim
  • Güzel sohbet dönmüş konuda :).Cok güldüm..

    Bmw 2004 3.18 ti sahibi olarak, dsc ile bir anımı anlatmak ıstıyroum.Daha aldıgmın 2. günüydü hatırlamıyorsam.Zekeriyaköy den bahçeköy yolunu bilen varsa o düzlüğü bilir, o yolda bir kamyon sollıyım dedım, yerlerde hafif ıslak.Kamyon onumdeydi, ben soluna gectim gaza bastım, arabanın arkası o kadar güzel atıyordu ki, ilk baslarda hafif korkmustum ama sonra cok keyif vermisti..yavaslayıp yavaslayıp gaza basıyordum :)...

    Bnce dsc hayat kurtarıcak bır teknoloji.Ben kendı arabamın steptenın yanında toplamda 75 kg lık agırlık koydum.Cunkı genelde tek kısı kullanıyorum.Sımdı bıraz daha arkasını atması daha kontrollu oluyor!
  • elinize sağlık..

    peki DTC tuşuna basmazsak, DTC hiç müdahale etmiyor mu??
  • sorunuzu anlamadım...
  • Siz mantığı tam ters şekliyle anlamışsınız. DTC tuşuna basmazsanız zaten sistem devrede demektir. Eğer basarsanız devre dışı bırakırsınız. Ön konsolda dtc sembolü gözükür ve dtc'nin kapalı olduğunu sembolize eder.

    3 saniye basılı tutarsanız hem dtc hem de dsc devre dışı kalır ki bunun amacı karlı ve buzlu yolda sistemi devredışı bırakıp "ilerleyebilmek" içindir. yoksa sistem buz var araba dengede değil diye düşünür ve gazı keser. Araçda olduğu yerde sayar durur.
  • Aras tam tersi.. Karda kesinlikle DSC - DTC'nin kapatılmaması gerek ki araç patinaja kalmadan ilerlesin.. senin dediğin özellikle 4x4'lerde yapılan bir şey.. ama arkadan itişlilerde patinaja kalınırsa teker kara gömülüyor ve sağa sola hareket kabiliyeti olmadığı için maşuk gibi kalıyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Siz mantığı tam ters şekliyle anlamışsınız. DTC tuşuna basmazsanız zaten sistem devrede demektir. Eğer basarsanız devre dışı bırakırsınız. Ön konsolda dtc sembolü gözükür ve dtc'nin kapalı olduğunu sembolize eder.

    3 saniye basılı tutarsanız hem dtc hem de dsc devre dışı kalır ki bunun amacı karlı ve buzlu yolda sistemi devredışı bırakıp "ilerleyebilmek" içindir. yoksa sistem buz var araba dengede değil diye düşünür ve gazı keser. Araçda olduğu yerde sayar durur.


    evet, ben dtc tuşuna basınca aktif edildiğini düşünmüştüm..

    'dtc off' şeklinde bir uyarı olsa daha iyi olabilirmiş..

    neyse anlaşılmıştır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Kowalski -- 7 Mart 2011; 23:01:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    Aras tam tersi.. Karda kesinlikle DSC - DTC'nin kapatılmaması gerek ki araç patinaja kalmadan ilerlesin.. senin dediğin özellikle 4x4'lerde yapılan bir şey.. ama arkadan itişlilerde patinaja kalınırsa teker kara gömülüyor ve sağa sola hareket kabiliyeti olmadığı için maşuk gibi kalıyorsun




    Benim aldığım kitapçıkda benim söylediğim şekilde anlatıyor ama. O tuşu koymamızın sebebi sizin karda o tuşu kapatarak patinajla da olsa ilerlemeniz içindir, dsc aktif olursa karda ilerleyemezsiniz çünkü teker patinaj çekmesin diye araç gazı kendiliğinden limitler diyor....

    Tüm araçlarda esp tuşunun hemen el altında olmasının sebebi de bu değil mi dostum? Yani yanlışsam tabi düzelt ama böyle okudum ondan merak ettim bende şimdi


    quote:

    Orijinalden alıntı: culers

    quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    Siz mantığı tam ters şekliyle anlamışsınız. DTC tuşuna basmazsanız zaten sistem devrede demektir. Eğer basarsanız devre dışı bırakırsınız. Ön konsolda dtc sembolü gözükür ve dtc'nin kapalı olduğunu sembolize eder.

    3 saniye basılı tutarsanız hem dtc hem de dsc devre dışı kalır ki bunun amacı karlı ve buzlu yolda sistemi devredışı bırakıp "ilerleyebilmek" içindir. yoksa sistem buz var araba dengede değil diye düşünür ve gazı keser. Araçda olduğu yerde sayar durur.


    evet, ben dtc tuşuna basınca aktif edildiğini düşünmüştüm..

    'dtc off' şeklinde bir uyarı olsa daha iyi olabilirmiş..

    neyse anlaşılmıştır..


    on/off mantığını anladıysanız sorun yok evet yanına ufak bir off yazısı konabilirmiş ama dsc'yi kapattığında ünlem içinde kayan bir araba resmi var dikkat et sonun bu olur gibi bir mesaj veriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    on/off mantığını anladıysanız sorun yok evet yanına ufak bir off yazısı konabilirmiş ama dsc'yi kapattığında ünlem içinde kayan bir araba resmi var dikkat et sonun bu olur gibi bir mesaj veriyor


    ben de diyorum hem dtc aktif hem ünlem var..ne iştir..

    büyük bir ikilemden kurtuldum vallahi..




  • Sonuç olarak, motor devir göstergesi ve hız göstergesi arasındaki ekranda DTC ışığı yanıyosa dtc kapalı demektir. Dikkatli kullanmak için uyarı mahiyetinde sabit yanar o :)
  • orada yazan öyle.. ama her zaman yolda dediğin gibi olmuyor..
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.