Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3295. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 32933294329532963297
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1-Kış aylarında yağ deşiklik uyarısı hızlı azalıyor. Anladığım kadarıyla Km ye bağlı değil, yağın durumuna bağlı, araç ne derse o. Yağ hususunda riske girmemek lazım. Filtre değişimi de serviste Km ye bağlı değil. Anahtar ne derse onu yapıyorlar. Filtreler pek değişmiyor serviste. Hava filtresini sen de değiştirebilirsin.
    2-Kullandığım aynı model araçta Fren hidroliği 40.000-de değişmişti. 20.000 Km biraz düşük geldi. Bu işlemi servis dışında düzgün yapamıyorlar, mevzusu eski sayfalarda var.
    3-Saatin ilerlememesi hususu ilginç, yazılıma müdahale edilmiş , elektronik bir sıkıntı olabilir, bu tür spesifik sorunların tespitini serviste yaptırmakta fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferther -- 7 Şubat 2019; 16:57:35 >
  • alce A kullanıcısına yanıt
    Benim de araba 316i ve 2000km sonra bakımı var, ben de onlineyedekparçadan 270 liraya mann filtre seti(yağ-hava-polen) aldım. Bakımı gerekli teçhizatlar olduktan sonra kendiniz de yapabilirisiniz. Bütün aşamaların videoları youtubeta mevcut. Hava filtresini değiştirmek için alet bile gerekmiyor. Polen filtresini değiştirmek için 10mm kapalı anahtar veya lokma ve T20 torx gerekiyor. Yeri torpido gözünün altındaki panelin içinde. Yağ değişimini de yapabilirsiniz ama biraz kirli iş ve daha fazla alet gerektiriyor. Yağı shell gibi benzincilerden alınca değişimi ücretsiz yapıyorlar, uğraşmaya gerek yok. Kendiniz yapmanız için arabayı liftle veya krikoyla kaldırmanız veya çukurda altına girmeniz ya da rampaya alıp altına yatmanız lazım. Bir de 36mm anahtar ve 8mm allen anahtarı gerekiyor.
    Motor temizlik ve katkı maddeleri önerilmiyor. Ankara için 0W-30 yağ kullanmanızı tavsiye ederim. 4,25 litre yağ kullanılıyor.
  • Yağ konusu konuşulurken bir konuya değinmek istiyorum. Yurt dışı forumlarında tartışılan ve hem fikir olunan bir konu N13 kodlu motor ve bir çok Yeni bmw motorları çok sık yağ değişimlerini sevmeyen bir motor, kaliteli bir yağ ile minimum 15000 bin km çok rahat gidebilirsiniz. 30.000 binden önce değiştirmeyen o kadar çok kişi var ki. Shell yağ bmw nin önerdiği yağ ama servislerde koyulanlar shell’in kendi sitesinde tavsiye ettiği değil daha dandik olanı, zaten tavsiye edileni piyasada bulmakta çok zor. Tavsiyem lique Molly Yada motul 8100fe xclean kullanmanız. Bmw nin orijinal yağ ve hava filtresi inanılmaz kalitelidir mann ve benzeri markalarla boşuna uğraşmayın. Ve her yağ filtre değişiminde yakıt filtrenizi değiştirin, ustanız gerek yok değiştermeye der ama değiştirin, çok pahalı bir şey değil zaten. Bmw nin yağlarda olmasını istediği sertifika kodu longlife 01 dir orada ki longlife kodu boşuna değildir. Son olarak hidrolik yağ değişim periyodu 2 sene Yada 40-50 bin km ama bana sorarsanız senede bir değiştirin kaybınız olmadığı gibi uzun yol yapıyorsanız çok faydasını bile görürsünüz

    Özetle 10 bin km de artık dünyada yağ değişimi yapılmıyor yeni bmw motorları yağ değişimleri ve katkı maddelerini sevmiyor 20-30 bin km aralığında yağınızı ve filtrelerinizi değiştirin. Bahsettiğim şey orijinal parçalar ve üst düzey kaliteli yağ için geçerlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barcelona

    Yağ konusu konuşulurken bir konuya değinmek istiyorum. Yurt dışı forumlarında tartışılan ve hem fikir olunan bir konu N13 kodlu motor ve bir çok Yeni bmw motorları çok sık yağ değişimlerini sevmeyen bir motor, kaliteli bir yağ ile minimum 15000 bin km çok rahat gidebilirsiniz. 30.000 binden önce değiştirmeyen o kadar çok kişi var ki. Shell yağ bmw nin önerdiği yağ ama servislerde koyulanlar shell’in kendi sitesinde tavsiye ettiği değil daha dandik olanı, zaten tavsiye edileni piyasada bulmakta çok zor. Tavsiyem lique Molly Yada motul 8100fe xclean kullanmanız. Bmw nin orijinal yağ ve hava filtresi inanılmaz kalitelidir mann ve benzeri markalarla boşuna uğraşmayın. Ve her yağ filtre değişiminde yakıt filtrenizi değiştirin, ustanız gerek yok değiştermeye der ama değiştirin, çok pahalı bir şey değil zaten. Bmw nin yağlarda olmasını istediği sertifika kodu longlife 01 dir orada ki longlife kodu boşuna değildir. Son olarak hidrolik yağ değişim periyodu 2 sene Yada 40-50 bin km ama bana sorarsanız senede bir değiştirin kaybınız olmadığı gibi uzun yol yapıyorsanız çok faydasını bile görürsünüz

    Özetle 10 bin km de artık dünyada yağ değişimi yapılmıyor yeni bmw motorları yağ değişimleri ve katkı maddelerini sevmiyor 20-30 bin km aralığında yağınızı ve filtrelerinizi değiştirin. Bahsettiğim şey orijinal parçalar ve üst düzey kaliteli yağ için geçerlidir.
    Merhabalar, 2 noktaya değineceğim, birincisi motorun yağ değişimini sevmemesi diye bir şey olamaz (ilk yağmdeğişimi değilse, çünkü fabrikada konulan ilk yağ rodaj yağıdır ve görevini tamamlaması beklenir değiştirmedeb önce) içten yanmalı herhangi bir motor için yapılabilecek en iyi davranış her zaman münkün olduğu kadar erken yağ değişimidir (üreticinin belirlediği spesifikasyonlarda). N47 motorlu eski aracım 30k km 2 yılda bir yağ değişimi istesede ben hiç 15k 1 yılı geçirmedim

    İkincisi de orjinal hava filtresi n13 motorda bmw logolu mahle çıkıyor genelde (borusan bunu kullanıyor hatta son bakımda lx2077/5 kullanmış fakat doğru parça lx2077/3 tür /3 /5 den daha yüksektir daha fazla yüzey alanına sahiptir. Yani 40-80 lira arası bir parçayı orjinal diye 300-400 liralara almanın bir mantığı yok (sadece hava filtresi için konuşuyorum) elimde orjinal bmw logolu mahle de var, 30 liraya aldığım bmw logosuz bosch da var, 70 liralık bmw logosuz mann filter da var. Kalite olarak aralarıda %2, %3 den fazla fark yoktur hatta malzeme kalitesi en yüksek olan logosuz mann aralarında, bmw mannı 2.0dizel motorlarda orjinal filtre olarak kullanıyor genelde.

    Diğer yorunlarınıza bir itirazım yok bu ikisi dışında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Rodaj yagi konusu zaten, icinde capak vs barindirabilecegi icin hepimizi hemfikir oldugu noktadir. Ancak yabanci forumlarda gercekten de bu araclarin yag degisim periyodunu cok daha uzun tutuyorlar.
    Ben de senede 1 kere yag degistirilmesinin normal oldugunu dusunuyorum.

    Filtreler konusunda, birkac filteyi (man, mahle, bosch) elinize alip kontrol ederseniz asiri bir fark olmadigini gorebilirsiniz. Zaten hepsi kendini kanitlamis uretici. Dolayisi ile hava filtresinde en uygun fiyatli opsyonun kullanilmasi taraftariyim. Bu arada hava filtresini belli donemlerde cikarip, hava tutarak temizlemenizin olumlu etkisi vardir. Yani sadece periyodik bakimdan bakima o kapagi acip en pahali hava filtresini takmak cok motor dostu bir hareket degil. Demek istedigim bu islere ufaktan girince, gerekli forumlari ve youtube videolarini izledikce zaten araciniz icin en iyi ne olur kendiniz tecrube etmeye baslarsiniz.

    Insanlarimizin biraz daha ``do it yourself`` konusunda kendini gelistirmesi gerekiyor. Amerikalilar neredeyse motor indirip kaldirirken, biz de silecek degistirmeyi bilmeyen 10/15 yillik ehliyet sahibi insanlar var.
    Ayni sekilde yurt disinda yasarken, birakin ev temizligini, evinin duvar kagidini, boyasini kendisi yapan bayanlar vardi. Disaridan gerekli aletleri kiralayarak ve aracin arkasina bir romork takip bunlari tasiyan, haftasonunu ailece tamir bakim yaptiklari icin tulumla geciren ayni ofiste calistigimiz bir cok arkadasimiz vardi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mutluthegreat -- 8 Şubat 2019; 13:30:59 >




  • Merhabalar aracim f30 316i 4000 km de 1 litre yag eksiltiyor 5w30 kullaniyorum 5w40 a yada 0w40 a gecsem yag eksiltme durumu olumlu yonde etkilenir mi ? Kacak vs yok heryerine baktirdim aracin

    Suan ilk defa 5w30 motul 8100 xclean+ aldim ve deniyorum bakalim sonuc ne olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mutluthegreat M kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinize tamamen katılıyorum, insanımız kendi yapabileceği bir çok şeyi ya cahillikten ya üşengeçlikten ya da cesaret edemediği için parayla yaptırıyor. Halbüki bir çok işin nasıl yapılacağını internetten alasıyla öğrenebilir ve yapabilir insan, ana burada da sanıyorum işin içine dil bilmenin önemi giriyor. İngilizce bilmek artık seçim değil zorunluluk oldu, ingilizce bilmeden bir şey öğrenmek için önce o şeyi dil bilen birisinin öğrenip size tercüme yoluyla öğretmesini beklemek gerekiyor, halbuki dil bilindiği zaman bilgiyi muasır medeniyetler ile eş zamanlı takip edebiliyorsunuz.

    Yağ değişim aralığı konusunda da avrupa periyod bizimle hemen hemen aynıdır, sadece 2012 öncesinde uzundu aralıklar 24 ay 30k idi ama kısalttılar onlarda bu aralığı. Bazı ülkelerde hala var bu uzun aralık. Amerikada ise genel olarak insanlar motor yağı değişimini aşırı uzun tutuyor sebebini anlamıyorum. Yağ üreticileri yağlarına rafta bekleme ömrü ve kullanım ömrü koyuyor kullanım ömrü en fazla olanı 24 ay daha fazlasını görmedim ideal değişim zamanı 12 ay. Km olarak da 30k bile dese araç 15k da resmen çamur oluyor 30k yı hayal edemiyorum pekmezleşmeye başlıyor. Uzun ömür için yağdaki tbn (total base number) a bakmak lazım ne kadar yüksekse okadar fazla katkı vardır ve bozukması o kadar geç olacaktır, longlife04 için gördüğüm en yüksek tbn numarası liqui moly toptec 4200 5w-30 da idi geçen sene (eğer bu sene formülü değiştirmedilerse, çünkü her sene ufak oynamalar yapıyor yağ üreticileri ve ciddi farklar oluyor bir önceki seri aynı model yağa göre)

    Hava filtesine hava tutma konusunda da katılıyorum fakat havayı filtrenin akış yönünde tutmak şart, ters tutulmamalı aksi takdirde tıkanıyor ve geçirgrnliği azalıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertfbrc

    Merhabalar aracim f30 316i 4000 km de 1 litre yag eksiltiyor 5w30 kullaniyorum 5w40 a yada 0w40 a gecsem yag eksiltme durumu olumlu yonde etkilenir mi ? Kacak vs yok heryerine baktirdim aracin

    Suan ilk defa 5w30 motul 8100 xclean+ aldim ve deniyorum bakalim sonuc ne olacak
    N13 motorda 0.7L / 1000km yağ tüketimi normal görülüyor, tabi bu değer de en uç değerler yani sürekli yüksek performansta kullanım gibi bir senaryoda. Yeni aldığınız yağı deneyin bence önce eğer yine eksiltiyorsa yağı kalınlaştkrmak yerine sorunun sebebini aramak daha mantıklı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • herkese merhabalar;

    benim bahsettiğim konuda yağın kalitesinin çok önemli olduğundan bahsetmiştim. mesela liqu moly molygen çok kaliteli bir yağ ve çok rahat 20 bin km gidebilir, herhangi bir çamurlaşma falan görmeniz imkansız millet bu yağ ile üst üstte trackday lere katılıyor ve 30 binden önce değiştirmiyorlar. kaliteli bir yağ ve longlife sertifikası ile 20 bin km çok rahat gider araçlar.

    Eğer bahsettiğim km aralığında filtre ve yağ değişimi yaparsanız orjinal filtrelerin kalite farkını çok net görürsünüz. hele ki aracınızda yazılım var ve agresif kullanıyorsanız daha da net görürsünüz. ayrıca orjinel filtreler çok pahalı değil ki (https://www.otoker.com/filtre-aksami-pmk834 )

    konusu açılmışken sadece filtreler değil orjinal balatalarda çok kaliteli, çelik fren hortumları ile (https://www.goodridge.co.uk/products/car-brake-kit-for-bmw-3-series-f30-all-variants-2011?variant=12761261998145) desteklendiğinde şov yapıyorlar.

    tartışma yaratmak istemiyorum ama mahle almanya da bile çok sevilen tutulan bir marka değil artık, eskisi gibi kaliteli değiller.

    zaten bir kaç arkadaş da bahsetmiş yurt dışında ki uzun yağ değişim periyotlarından, bunun sebebi aslında yağ değişimi sık yapılması gereken bir işlem olmamasıdır. Kaliteli bir yağ olduktan sonra yürü gitsin. kısa yağ değişimine ihtiyaç duyan araçlar genelde zaten kullanma kitapçığında özellikle belirtilir.

    sıkıntının sebebi ülkemizde kaliteli yağların ya olmaması yada tanınmaması. liqui, motul ve enos gibi markalar daha yeni yeni tanınıyor. Pennzoil, Valvoline, Royal Purple markalarını duyan ya yoktur yada çok azdır, BMW'nin kendi motor yağı var mesela, aşırı kaliteli öve öve bitirilemiyor ama Türkiye de parasıyla bile satın alamıyorsun, çünkü yok.

    tabi ki de yağı değiştirmenin bir zararı yok en azından insanın kafası rahat eder.

    tartışılacak bir konuda değil zaten benim ki biraz ekstra bilgi vermekti

    ortalığı biraz daha karıştırayım ZF şanzımanının yağının değişmediği eski bir bilgidir. yağı değişir üstelik değiştirdiğinizde şanzıman yağı katkısı ekleyin - mesela liqui'nin ki çok kalitelidir - aracın vites performansında ki değişikliğe inanamayacaksınız. tabi burada ki en büyük sıkıntı bu yağın değişimine hiç bir usta yanaşıp başına bela almak istemez biraz nazik bir iş o yüzden kendiniz yapmanız gerek.

    do it yorself felsefesine katılıyorum. araçta ki hemen hemen her türlü değişimi kendim yapmaya çalışırım. kesinlikle size de tavsiye ederim hem kafanızda büyüttüğünüz kadar zor bir şey değil hemde eğlenceli olabiliyor.

    son olarak aracına yazılım yapmak isteyenler yada farklı macera arayanlara şiddetle bu yazılımı tavsiye ederim
    https://www.protuningfreaks.com/products/bootmod3-n13-beta-bmw-f-series-114i-116i-118i-316i-320i




  • BMW filtre üretmiyor; F30 kasa 316i ve 320ilerde yağ filtresini MANN, hava filtresini MAHLE ve polen filtresini VALEO'dan alıyor. Bu tercihlerini de pazarı dengede tutmak için değiştirebiliyor.

    Kendiniz bakım yaparken bu markaların aracınıza uyumlu parçalarını yarı yarıya ucuz fiyatlı alabilirsiniz. Aradaki fark üzerinde BMW logosunun varlığıdır.

    Diğer markalardan da şu OEM numaraları ile bulabilirsiniz:
    Yağ filtresi: 11427635557
    Hava filtresi: 13718507320
    Polen filtresi: 64119237555

    Yağ için de üreticinin belirlediği bakım aralıklarından şaşmamak gerek ama 12000 km yerine 15000 kmde değişim de sıkıntı çıkarmayacaktır.
    BMW F30 N13 motor için kullanma kılavuzunda; BMW LL-01, BMW LL-01 FE, BMW LL-04 uyumlu yağların kullanılması gerektiğini ve katkıların kullanılmamasını yazmakta.

    Önceki yazımda da belirttiğim gibi kendi bakımınızı yapmanız aslında kolay. Biraz el işine yatkınlık istiyor sadece. Ben bugün hava filtresini çıkartıp biraz temizledim mesela. Çok fazla kirlenmiş gibi gözükmese de içinden epey bi toz çıktı:
     BMW 3 serisi (F30) BMW 3 serisi (F30)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tpkdln -- 8 Şubat 2019; 22:56:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barcelona

    herkese merhabalar;

    benim bahsettiğim konuda yağın kalitesinin çok önemli olduğundan bahsetmiştim. mesela liqu moly molygen çok kaliteli bir yağ ve çok rahat 20 bin km gidebilir, herhangi bir çamurlaşma falan görmeniz imkansız millet bu yağ ile üst üstte trackday lere katılıyor ve 30 binden önce değiştirmiyorlar. kaliteli bir yağ ve longlife sertifikası ile 20 bin km çok rahat gider araçlar.

    Eğer bahsettiğim km aralığında filtre ve yağ değişimi yaparsanız orjinal filtrelerin kalite farkını çok net görürsünüz. hele ki aracınızda yazılım var ve agresif kullanıyorsanız daha da net görürsünüz. ayrıca orjinel filtreler çok pahalı değil ki (https://www.otoker.com/filtre-aksami-pmk834 )

    konusu açılmışken sadece filtreler değil orjinal balatalarda çok kaliteli, çelik fren hortumları ile (https://www.goodridge.co.uk/products/car-brake-kit-for-bmw-3-series-f30-all-variants-2011?variant=12761261998145) desteklendiğinde şov yapıyorlar.

    tartışma yaratmak istemiyorum ama mahle almanya da bile çok sevilen tutulan bir marka değil artık, eskisi gibi kaliteli değiller.

    zaten bir kaç arkadaş da bahsetmiş yurt dışında ki uzun yağ değişim periyotlarından, bunun sebebi aslında yağ değişimi sık yapılması gereken bir işlem olmamasıdır. Kaliteli bir yağ olduktan sonra yürü gitsin. kısa yağ değişimine ihtiyaç duyan araçlar genelde zaten kullanma kitapçığında özellikle belirtilir.

    sıkıntının sebebi ülkemizde kaliteli yağların ya olmaması yada tanınmaması. liqui, motul ve enos gibi markalar daha yeni yeni tanınıyor. Pennzoil, Valvoline, Royal Purple markalarını duyan ya yoktur yada çok azdır, BMW'nin kendi motor yağı var mesela, aşırı kaliteli öve öve bitirilemiyor ama Türkiye de parasıyla bile satın alamıyorsun, çünkü yok.

    tabi ki de yağı değiştirmenin bir zararı yok en azından insanın kafası rahat eder.

    tartışılacak bir konuda değil zaten benim ki biraz ekstra bilgi vermekti

    ortalığı biraz daha karıştırayım ZF şanzımanının yağının değişmediği eski bir bilgidir. yağı değişir üstelik değiştirdiğinizde şanzıman yağı katkısı ekleyin - mesela liqui'nin ki çok kalitelidir - aracın vites performansında ki değişikliğe inanamayacaksınız. tabi burada ki en büyük sıkıntı bu yağın değişimine hiç bir usta yanaşıp başına bela almak istemez biraz nazik bir iş o yüzden kendiniz yapmanız gerek.

    do it yorself felsefesine katılıyorum. araçta ki hemen hemen her türlü değişimi kendim yapmaya çalışırım. kesinlikle size de tavsiye ederim hem kafanızda büyüttüğünüz kadar zor bir şey değil hemde eğlenceli olabiliyor.

    son olarak aracına yazılım yapmak isteyenler yada farklı macera arayanlara şiddetle bu yazılımı tavsiye ederim
    https://www.protuningfreaks.com/products/bootmod3-n13-beta-bmw-f-series-114i-116i-118i-316i-320i
    Hayırlı akşamlar, tartışmak değil amacım mesajınızda katıldığım yerler de var ama katılmadığım kendimde yanlış olan yerlerde var ben sadece bunları belirtmek istedim, maksat sohbet olsun hiç bir fikri olmayan ya da eksik bilgisi olanlar bilgilensin, daha doğrusunu bilen arkadaşlarda bizleri düzeltsin ki bizler de bilgilenelim. Ben de aracım ile kendim ilgilenirim hatta her civatayı, somunu doğru tork ile sıkarım ve bu çok zevkli bir hobi ayrıcada hastalık ta bir yerde.

    Öncelikle şanzıman yağı katkısından bahsetmek istiyorum çünkü önemli. Söylediğiniz katkı Liqui Moly ATF Additive

     BMW 3 serisi (F30)

    yani bu ürün, kesinlikle bmwnin zf şanzımanlar için gereksinimi olan Shell M-1375.4 spesifikasyonunu karşılamıyor hatta dexVI yı bile karşılamıyor. Bunu bizzat Liqui Moly Almanya'ya sorudum ve kesinlikle şanzımanda ciddi arızalara sebep olabilir dediler. Bunu nerden biliyorum, eski aracımda bir hata yaptım ve şanzıman yağı değişiminde bu katkıyı ekledim ama hatamı fark ettikten (Liqui Moly'den cevap aldıktan) sonra hemen yağı tekrar değiştirdim.

    Ve evet katılıyorum yağ değişimi kolay olsa da doğru yağı (Zf lifeguard 6 ya da 8 hangisiyse şanzıman) tam olarak doğru miktarda koymak ve hatta tam olarak şanzıman doğru sıcaklıkta iken koymak gerekiyor, ayrıca yağ değişimi sonrası bmw adaptasyon sıfırlaması ve akabinde uzunca bir adaptasyon prosedürü yapılması gerektiğini söylüyor. Bu koşullar sağlandığı sürece bu değişim faydalıdır yoksa en ufak bir hatada eldeki bulgurdan olmak da mümkün.

    İkinci konu @tpkdln de belirtmiş zaten, bmw orjinal (bmw logolu) filtrelerini Mann, Mahle, Knecht, Hengst, Bosch, Febi gibi birçok markaya ürettiriyor. her nekadar bu markalar arasında ufak kalite farkları olsada (mesela Mann C24025 filtrede 84 hava yarığı varken Bosch BSCF026400375 de 86 yarık var, Mann filtrede dıştaki conta görevi gören turuncu kısım daha yumuşak ve daha iyi bir izolasyon sağlıyor, kağıt yapısı da daha yumuşak) yani markalar arasında fark var fakat aracımdan çıkardığım ORJİNAL BMW LOGOLU Mahle marka filtre ile dışardan aldığım üzerinde Bmw logosu olmayan Mahle marka filtre ile arasında (taklit olmaması koşuluyla) fiyat ve logo dışında bir fark yok (bizzat inceledim gramajına kadar aynı)

    Son olarak da söylediğinizi çok iyi anlıyorum, motorlar aslında çok daha uzun kmler yağ değişimi olmadan çalışabilirler diyorsunuz ama bunun tek amacı yağa daha az para vermeyi istemek olabilir. Çünkü 2 motor düşünelim tüm koşullar iki araç içinde aynıyken 1. aracın yağını 15 000 er km aralıklarla değiştirelim 2. aracın yağını 20 000 er km aralıklarla değiştirelim 150 000 kmye geldiklerinde 1. aracın motoru daha iyi durumda olacaktır. Amerikada 100 000 km motor yağı değiştirmeyen adamlar da var, adamlar takmıyor ki motorun sağlığını. 500 dolara almış arabayı, gittiği yere kadar biniyim diyor. Ülkemizde araçlar, yedek parçalar (paramızın kıymeti az olduğu için) pahalı, bu riske girmeye gerek yok bence, 15k diyorsa üretici değiştiririm en geç 15k da, tek maliyetim yağ değişim maliyeti olsun arıza durumundaki çıkabilecek astonomik bir maliyetten çok daha iyidir benim için.

    BootMod3 Benim de aklımda aslında, çok güzel bir şey ama biraz bekleyeceğim sanırım önce herkes bir kullansın (özellikle n13 de kullanan görmedim henüz) ona göre yapmayı düşünüyorum. Daha önce ZF6HP şanzımanlı aracımda XHP Flashtool ile şanzıman yazılımını değiştirmiştim stage1 kullanmama rağmen inanılmaz bir değişim olmuştu, resmen çağ atladı şanzıman. Xhp Flashtool yeni ZF8HP şanzıman için de açtı uygulamayı (çok uzun zamandır çalışıyorlar üzerine) onu da burdan söyleyelim merak edenler araştırsın özellikle stage2 çok beğeniliyor.




  • Bu arada BMW longlife 04 onayli Lique Moly TopTec 4600 aciklamasinda su sekilde bir ibare var:

    `This product allows for oil change intervals of up to 40,000 km.`

    Bizim ulkemizdeki formule edilen yaglarin tam sentetik yazsa bile bu kadar performans verebilmesi imkansiz herhalde.
    BMW servislerinde koyulan yaglar malesef fiyatini hak eden yaglar degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mutluthegreat -- 11 Şubat 2019; 11:46:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu ile alakasız olacak ama konudaki son mesajlar çok faydalı yazan herkese teşekkürler. Böyle şeyler konuşulması güzel.

    40 bin km deki 4.bakımda çıkan parçaları göstereyim ben de.

    Polen filtresi en son 20 bin kmde 1 yıl önce değişmişti. Gördüğünüz gibi kullanılmaz hale gelmiş. Polen filtresi 6 ayda bir değişmesi gerekiyor diye düşündüm bunu görünce.

    Bujiler 40 bin de değişti. Görüntüsü bu şekilde. Değişimden sonra bir fark hissetmedim açıkçası. Yakıt performans anlamında. Ama yeni olması iyidir tabii ki.

     BMW 3 serisi (F30) BMW 3 serisi (F30)




  • freestyle_ kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı olsun. Totalde hangi işlemleri kaça yaptırdınız acaba? (Özel servistemi , yetkili servistemi). Birde taktırdığınız bujiler orjinal bmw bujilerimi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar 2014 320 benzinli
    Geçen bir usta 5-40 yağ koyalım dedi Shell in
    Yüksek performanslı araçlarda tercih ediliyor dedi
    Siz ne dersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • f30 -31 whatsap grubu kurmak istiyorum talep olursa birbirimize yardımcı olacagımız hızlı bi ağ geliştirmiş soru ve cevap şeklinde dönüşüm almış oluruz saygılarımla dm den ulaşabilir eklenmek istiyen
  • freestyle_ kullanıcısına yanıt
    mesajinizdan anladigim kadariyla yilda 20bin km yol yapmissiniz ve polen filtresi bu hale gelmis. Bizdeki araclar yilda 7-10bin km yapmiyor. Araclar hem ev hem iste kapali garajda duruyor. Polen filtresini cikarttigimda yenisinden cok farkli durmuyor ama bakteri ve alerjik organizma uremesin diye yilda 1 kez degistiriyorum.

    Demek istedigim, onceki mesajimda da bahsettigim gibi kullanim ile cok alakali bu degisim zamanlari. Bana uygun olan size uymayabilir. O yuzden ``do it yourself`` onemli ve bazi seyleri servise vs birakmadan kendimiz kontrol edebilmeliyiz.

    6 ay benim araclar icin cok kisa bir sure olur. Ama sizinki bu hala geliyorsa, 6 ayda bir kontrolde fayda var.

    Bu arada bujiler de fena degilmis - baska bir aracta olsa biraz tel firca temizligi ile 5/10bin km daha gotururdu herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mutluthegreat -- 12 Şubat 2019; 12:27:58 >
  • Arkadaslar merhaba bayiden 320 dizel premium line arti confort ayirttim işlemleri için gideceğim yarin bayiye ancak korkuyorum aracta direksiyon titremesi olacak diye, acaba 2018 modellerde bitmis midir bu sorun? Ya da bayi çözüm bulabiliyor mu, eski sayfaları okumakla baya zaman gecirdim ama tam cozebilen yoktu o ara, cok istedigim bir araç yeni alanlarda durum ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mutluthegreat M kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum kesinlikle. Açılımının condition based service olduğunu tahmin ettiğim CBS sistemi geçerli BMW için. Kullanıma, duruma, ihtiyaca göre değiştirilmeli.
    Yalnız kabin filtresini borusan 2 yağ bakımında bir değştiriyor ve bu bence çok geç. Soluduğumuz havanın kalitesi hepsinden önemli, bizim sağlımız bu neticede.
    Ben en geç yılda bir değiştirme taraftarıyım hatta mann yeni bir filtre geliştirmiş, bulabilsem kesin alacaktım.

    https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Vehicles/CARS%20%2B%20TRANSPORTERS/BMW/3%20(F30~F31~F80)/320i%20B48B20A%20(T254669)/Cabin%20Filter/FP%2025%20001


     BMW 3 serisi (F30)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cbulutgenc C kullanıcısına yanıt
    sanirim konuya yabancisiniz ama hemen 3-4 post yukarida BMW Longlife 01 ve 04 onaylarindan bahsettik kullanilacak yaglar icin.
    Kutusunda bu onaylara ait bir ibare yoksa, ne kadar super- ultra yazsa da tercih etmemeniz daha dogru olur.
  • 
Sayfa: önceki 32933294329532963297
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.