Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3293. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 32913292329332943295
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freestyle_

    Öncelikle yazdığınız yazı için teşekkürler faydalı olacaktır herkese.

    Frene basmadığımda geliyor hocam yansıma yanıltmasın sizi. Bu ses 20 binli kmlerde duymaya başladım geçen sene. Çok sert fren 1 kere yapmıştım o zamana kadar frende durmadan devam ettim zaten tamamen durana kadar sert fren hiç yapmadım diyebilirim.

    Jantlarım hiç sökülmedi bile aracı sıfır aldım orjinal balata disk üzerinde. Herhangi bir değişim olmadı. Geçen bakımda rot balans yapılmıştı.
    Bijonların zamanla gevşemesi söz konusu olabilir mi? Kontrol etmeye gerek var mı?

    Alıştırma işlemini serbest bir yolda deneyeceğim herhangi bir zararı yok nasıl olsa deneyeceğim.

    Arka ve ön balataların ömrünün 20 bin km daha olduğunu söylüyor sensör.


    Diskin eğriliğini kim nasıl anlar? Bir testi var mıdır?
    Frene bastığınız konusunda yanılmış olabilirim ama tekrar söylüyorum sorun fren sisteminde. Disk ve balatalar frene basılmadığında bile birbirine temas halindedir,

    Arabalarda her bijonun, vidanın, somunun bir sıkma torku vardır,www.newtis.info sitesinden vin ile hepsini öğrenebilirsiniz. Bijon için ise bmw’de 5 serisine kadar bijon torqu 120nm olmalılır bir kaç modelde değişsede çoğunda 120 standarttır. Bu sayının önemi tüm bijonları eşit sıkmadığımız zaman, mesela 3 tanesi normal 2 tanesi aşırı sıkılırsa disk poryaya göre eğri durur ve poryaya yakın tarafı her dönüşünde balataya sürter ve ses yapar (frene basmasanız bile ses gelebilir) ayrıca yüksek hızlarda frenlemede titremeye de sebep olabilir bu durum. Kontrolü kolay tork anahtarı olan herhangi bir lastikçiye gidip 120nm ile torklatabilirsini, ama bulabileceğinizi sanmıyorum bulsanız bilr kullanmayı bileni bulmak daha zor. Onun yerine 180 liraya bauhousedan bir adet tork anahtarı alabilirsiniz (lastikçilerin havalı makinalarından kaçınmış olursunuz.

    Diskin eğriliği yanal salgı ölçen çok basit bir alet ile ölçülebiliyor (brake rotor lateral runout) bu aleti de bulmak imkansıza yakın. Ankara’da bulamadım ne satanı ne kullananı.

    Sizin sorununuzu 4u marka yerli bir balata dediğimde ile yaşadım daha önce, frene basmadan bile ötüyordu bazen özelliyle düşük hızlarda duyuluyordu (frekans düştüğü için kulağımız duyabiliyor aslında ses hep var ama hız arttıkça frekans artıyor ve kullaklarımız ortalama 20k hz e kadar duyabiliyor).

    Kafaya takmıyorsanız bir sonraki balata değişimini bekleyin bence ses dışında bir sorun olmayacaktır. Ama yinede alıştırma yapmayı deneyebilir ya da güvendiğiniz bir frenciye danışavilirsiniz fikir almak amacıyla.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha önce yazılmıştı ancak bulamadım, İstanbul Anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz özel servis neresi vardır?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar araç düşük hızlarda veya yüksek hızlarda fark etmez zaman zaman silkeleme yapıyorsa ilk önce yakıt filtresine baktırin. Volkswagen yetkili servisinde arkadaşın golfu için ilk önce yakıt katkısı öneriyorlar. Sorun çözülmeyince 15.000 lira fatura cikararak yakıt sisteminin birçok parçasının değişmesi gerektiğini söylüyorlar.arkadaş sadece özel serviste yakıt filtresi değiştirerek bu sorunu halletmiş. Benim E36 araçta da bu sorun vardı.sürekli az yakıtla aracı kullanıyordum.O kadar ustaya götürdüm hiçbiri yakıt filtresini akıllı edememişti. Çok sonra öğrenmiştim genelde bu durumun yakıt filtresinden kaynaklandığını. Yakıt filtresi Benzinli araçlarda periyodik bakımlarda genel olarak değiştirilen bir parça değil. Böyle sorun yaşayan arkadaşlar varsa tecrübe olsun diye yazmak istedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Esatesat -- 2 Şubat 2019; 16:23:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • armany kullanıcısına yanıt
    Genel bakım için mi yoksa detaylı yapılacak bir işlem mi var? Periyodik bakım için garantiniz bittiyse tavsiye verebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malum üstte bir soru sormuştum arkadaş yardımcı olmaya çalıştı başka kimsenin başına böyle bi olay gelmemiş galiba. Bugün bişey denedim 80 km hızla giderken Eco modda iniş aşağı ayağımı gazdan çektim yelken moda geçmedi araç 2014 sos olan model yelken modu yokmu yoksa bu işler başıma gizli özellikleri açtırdığım için mi geliyor (comfort modda çalışma dönüşlerde sis yanması vs) şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrct

    Malum üstte bir soru sormuştum arkadaş yardımcı olmaya çalıştı başka kimsenin başına böyle bi olay gelmemiş galiba. Bugün bişey denedim 80 km hızla giderken Eco modda iniş aşağı ayağımı gazdan çektim yelken moda geçmedi araç 2014 sos olan model yelken modu yokmu yoksa bu işler başıma gizli özellikleri açtırdığım için mi geliyor (comfort modda çalışma dönüşlerde sis yanması vs) şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim
    şanslısın. buna kafa yormuş eski bir f 30 kullanıcısı olarak mesajına denk geldim. psa motorlarda yelken modu aktif değil. bmw safkan kendi motoru olan araçlarında bunu etkin kullandırıyor. g 30 gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyoglubeyy

    şanslısın. buna kafa yormuş eski bir f 30 kullanıcısı olarak mesajına denk geldim. psa motorlarda yelken modu aktif değil. bmw safkan kendi motoru olan araçlarında bunu etkin kullandırıyor. g 30 gibi.

    Alıntıları Göster
    Eski f30 kullanıcısı şimdi ne kullanıyor? Merak ettim.🙂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyoglubeyy B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevabınız için bundan önceki aracım 1.18 lcı idi onda yelken mod vardı.şanzımanla ilgili bi problemim var yavaşlayıp devir düşükken vitesi küçültmeden gaz verdiğimde araç bi salınıp vites boşa çıkmış gibi oluyor sonra gazın şiddetine göre sert bi şekilde vites kavrıyor manuel viteste ayak gazda giderken debriyaja basıp bırakmış gibi düşünün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Aracımın sağ arka yolcu paspası su içinde kalmış. Bugün farkettim. Nereden olmuş olabilir? Buraya açılan gider var da bu mu tıkandı ya da bir yerden su mu alıyor?
    Daha önce başına gelen ve çözebilen var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper029

    Eski f30 kullanıcısı şimdi ne kullanıyor? Merak ettim.🙂

    Alıntıları Göster
    sırayı takip ediyor. f 10 şimdi de g 30...he 7 serisine çıkar mı? yoooh. bundan sonrası bayır aşağı yelken modu, marka-model küçültmek...iş beni aştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murderer_utku

    Merhabalar. Aracımın sağ arka yolcu paspası su içinde kalmış. Bugün farkettim. Nereden olmuş olabilir? Buraya açılan gider var da bu mu tıkandı ya da bir yerden su mu alıyor?
    Daha önce başına gelen ve çözebilen var mı?
    kendin doğru tahminde bulunmuşsun zaten. en mantıklısı sileceklerin altında olan ızgaradan tahliye kanalının tıkanması, muhtemelen, arka havalandırma yere yakın olduğu için ilk burdan kaçak verdi. havalandırma içini arka tarafın elle kontrol edin, ıslaksa, olay bu...kaputu açın, tahliye kanalını temizleyin. yok ıslak değilse, başka bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrct

    Teşekkür ederim cevabınız için bundan önceki aracım 1.18 lcı idi onda yelken mod vardı.şanzımanla ilgili bi problemim var yavaşlayıp devir düşükken vitesi küçültmeden gaz verdiğimde araç bi salınıp vites boşa çıkmış gibi oluyor sonra gazın şiddetine göre sert bi şekilde vites kavrıyor manuel viteste ayak gazda giderken debriyaja basıp bırakmış gibi düşünün
    n 13 motor kodlu hiç bir araçta yok. eco pro da kullanıyorsan sürekli, vitesi sürekli büyüttüğü için, o rahatlama sana, yelken modu gibi geliyor olabilir... bir de 1.18 makyajlı hangi motoru kullanıyor, üç silindirli olanı mı, eğer o ise o da bmw motoru...yok 170 hp lik ise n 13 motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyoglubeyy

    kendin doğru tahminde bulunmuşsun zaten. en mantıklısı sileceklerin altında olan ızgaradan tahliye kanalının tıkanması, muhtemelen, arka havalandırma yere yakın olduğu için ilk burdan kaçak verdi. havalandırma içini arka tarafın elle kontrol edin, ıslaksa, olay bu...kaputu açın, tahliye kanalını temizleyin. yok ıslak değilse, başka bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    Bilgi işin teşekkür ederim. Yarın servise sorayım. Uçarlarsa tanıdık usta var. İzmir de geçen yağmurdan sonra f30 lar biraz yığılmış. Ona giderim olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende aracımı geçen hafta iç dış detaylı temizlik için bir yere bırakmıştım. Sağ olsunlar iyi bir şekilde temizlediler ancak, bir kaç gündür bariz bir şekilde araç içerisinde derby kokusu gibi bir solvent kokusu geliyor. Nasıl çıkacak bilemiyorum.

    Bir de güncel 3.20 dizel kullanıcılarının yakıt ortalaması nasıl acaba?
  • freestyle_ kullanıcısına yanıt
    Bu ses bende de var, hatta aracım şu an 17.000 km.lerde ve hani abartmayayım başından beri bu sesi duyuyorum,önceleri disk dedim, balata dedim, ancak bu sesten eşim de rahatsız olmaya başlayınca mecburen servise götürdüm , araca binen servis danışmanı ve bu seslerde uzman bir ustamız, bu seslerin normal olduğunu balatanın oralara bir yerlere toz kaçmış olabileceğini, diskin ( mi balatanın mı tam hatırlıyamıyorum şimdi ) tornaya sokulabileceğini, sncak bu durumda gayet iyi durumda olan aşınmamış durumda olan balatalarımın (disklerimin de olabilir) gereksiz yere inceleceğini, hatta yapılsa bile tekrarlayabilecweğini söylediler.. Kısacası şu an halen bu sesle sürmekteyim aracımı, açık alanda ve hızlı giderken duyulmuyor pek ancak kapalı otopark vb. gibi yerlerde ya da tampon tampona trafikte bu sesi net bir şekilde duymaktayım maalesef..Tek tesellim, diğer araçların, bu sesin benden geliyor olabileceğine ihtimal vermiyor olma olasılığının yüksekliği, çünkü söylemesi ayıptır aracım çok yakışıklı namussuz




  • emrct E kullanıcısına yanıt
    Yelken moda geçmek için menü içerisinde küçük bir kutucuğu tıklamak gerekiyor malum, biliyosunuzdur gerçi ama yine de bir hatırlatayım istedim..
  • murderer_utku kullanıcısına yanıt
    Aynı sorun bendede var benimki sağ arka kapını döşemesinin içinde su izolasyonunu sağlayan parçanın yapışkanı ayrılmış oradan içeri su alıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bravemurder

    Orijinal olarak aldigim fiyatlar bu arkadaslar daha asagisi maalesef yok, textar bildigim kadariyla titreme yapıyor yine bosch takip titreme sorunu yasayan biliyorum. Ate seramik övüluyor ama onun da orijinalden fiyat farkı cok yok ve piyasada pek bulunmuyor. Orijinal parca fiyati sadece 4bini geçiyor bir sahin parası neredeyse:)

    Bu konuda deneyiminiz nasil şu markayi taktim memnun kaldim dediğiniz bir ürün var mi yoksa mecbur orijinal alacağım.


    Bu fiyatlar KDV dahil mi, +KDV'mi hocam?




  • Mutluthegreat M kullanıcısına yanıt
    Garanti bitti hocam, periyodik bakım için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • armany kullanıcısına yanıt
    filtreler ve yagi (liqui-moly almistim - memnunum) disaridan alip, doga bmw - bostanci oto sanayi de taktirabilirsiniz.
    Zaten islem zor degil. Lift imkani olsa siz de yaparsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 32913292329332943295
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.