Şimdi Ara

BMC %100 TÜRKMÜ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
47.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bunların motorlarınıda mı biz tasarlıyoruz?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: pazardakiartist

    Bunların motorlarınıda mı biz tasarlıyoruz?

    Yanlış bilmiyorsam evet öyle.

    ama şanzuman ı fren sistemi yabancı..

    Tasarımda phi... li bir italyan yapıyordu.

    Bu konuda ayrıntılı bilgiyi BmCpRo827 nickli abimizden ögrenebilirsiniz yıllardan beri bu işin içinde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haydarpaşa62 -- 29 Ocak 2010; 2:51:25 >
  • Evet.

    Forum da sanırım Bmc kullanan bir abimiz açıklamıştı.
  • Zaten araçları tipsizde geneli.. Motorunu biz tasarlıyoruz yani..
  • British Motor Corporation değil mi BMC'nin açılımı?
  • BMC British Motor Company Demek Degil miydi Yahu ?
    Yanlıs Biliyorda Olabilirim, Yanlıssa Düzeltin Lütfen
  • Motorun Türk yapimi olmsi imknsz bildgm kadaryla turk yapimi motor yok keske yanlis biliiyor olsam
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şöyle bir haber başlığı yakaladım,

    Dünyanın önde gelen dizel motor üreticilerinden Cummins ile Türkiye`nin yüzde 100 yerli sermayeli otomotiv üreticisi BMC, Türkiye`de yatırım yapmak için anlaştı. Cummins Yönetim Kurulu Başkanı Tim Solso ile Çukurova Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Emin Karamehmet, Türkiye`de dizel motor üretmek için el sıkıştı.

    dipçik. Eski bir haberdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnotheRDie -- 29 Ocak 2010; 2:57:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaNDeR

    Motorun Türk yapimi olmsi imknsz bildgm kadaryla turk yapimi motor yok keske yanlis biliiyor olsam


    Keşle Ama Bnde Bmc Türk Biliyorum
  • 2002de tamamen çukurova grubuna satılmış..
  • bmc türk değil, reklamları hatılayım ibrahim tatlıses bence bemece derdi, normali biemsi ama o bence bemece diyerek olayı biraz türkleştirmiştir
  • Türkler satın aldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: U u R

    bmc türk değil, reklamları hatılayım ibrahim tatlıses bence bemece derdi, normali biemsi ama o bence bemece diyerek olayı biraz türkleştirmiştir

    Üf...
    Birşeye de bilip bilmeden atlamasanız olmuyor zaten.

    ________

    BMC araçları %100 TÜRK sermayesiyle üretilen araçlardır.
    Zamanında İNGİLİZ devleti için İZMİR'de araç üretmiştir ve İZMİR'deki fabrikayı idare eden adamlar TÜRK'tür. Fakat o zaman BMC, İNGİLİZLER'in idi. O zamanlar o BMC'nin TR fabrikasını yöneten kişiler BMC'nin çoğu parçasını TÜRKİYE'de yapmaya başlamıştı, hatta TR'de yapılan parçalar İNGİLTERE'den ithal edilenlerden daha sağlamdı. Bunu çekemeyen İNGİLİZLER'le, "BMC TÜRKİYE" arasında bir zıtlaşma oldu.

    Daha sonralarda da zaten BMC, ÇUKUROVA Holding'e satıldı.

    Evet, açılımı Bristh Motor Company'dir, bu isim hakkıda İNGİLİZLER'e aittir fakat BMC, %100 TÜRK'tür.

    AMERİKAN devi motor üreticisi CUMMINS ile bir anlaşma sonucu BMC, CUMMINS markalı motorları lisanslı bir şekilde kendi tesislerinde üretmektedir.
    Motorunu bizim tasarladığımız falan yok. Adamlar "BMC TÜRKİYE'ye" üretim hakkı veriyor, bizimkiler de tesislerde onların tasarladıkları ve piyasaya sunduğu motorların aynısını yapıyor.

    Zaten BMC, 1982 yılından beri CUMMINS ile ortak çalışır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 30 Ocak 2010; 23:37:40 >




  • BMC'nin levend'ine kamyonetine falan laf etmeyin, dandik dundik olabilir ama BMC bildiğim kadarıyla orduya kamyon gibisinden araçlar üretiyor. Bilinen en sağlam şasi ve kaportaları üretiyor diye biliyorum, bu yüzden ordu BMC ile anlaşmış. Şahsen fabrikasını görmüş olan bir elemandan duydum bunları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScramJet

    BMC'nin levend'ine kamyonetine falan laf etmeyin, dandik dundik olabilir ama BMC bildiğim kadarıyla orduya kamyon gibisinden araçlar üretiyor. Bilinen en sağlam şasi ve kaportaları üretiyor diye biliyorum, bu yüzden ordu BMC ile anlaşmış. Şahsen fabrikasını görmüş olan bir elemandan duydum bunları.

    Evet, ürettikleri en sağlam kaporta 3 yıl geçtikten sonra pas tutuyor...
    Aradan 10 yıl geçtikten sonra da artık kaporta deliniyor, parçalara ayrılıyor...

    Dünyanın en sağlam şasisi İSVEÇ çeliği ile üretiliyor. Bu çeliğin özellikleri vardır. Zor durumlarda kırılmaz ama esner, kolay kolay paslanmaz ve boya istemez. Kısacası sağlamdır.

    TSK'nın BMC ile anlaşması sağlamlığından değil, TÜRK olduğundandır. Ha, sanmayın ki sadece TÜRK olduğu için TSK, BMC'yi tercih etti. Bunda diğer markalara göre avantajlı olmasının payı var.
    İhalenin birinci şartı bildiğim kadarıyla firmanın TÜRK olmasıydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827



    AMERİKAN devi motor üreticisi CUMMINS ile bir anlaşma sonucu BMC, CUMMINS markalı motorları lisanslı bir şekilde kendi tesislerinde üretmektedir.
    Motorunu bizim tasarladığımız falan yok. Adamlar "BMC TÜRKİYE'ye" üretim hakkı veriyor, bizimkiler de tesislerde onların tasarladıkları ve piyasaya sunduğu motorların aynısını yapıyor.


    bu tıpkı şey gibi harley-davidson ayakkabılarının yeşil kundura tarafından türkiyede üretilmesi...
  • yüzde yüz yapım diye bişey yoktur,ford,opel,mercedes,bmw vs bile nerede parça yaptırmak işine gelirse orada yaptırır.
  • Malesef gerçek anlamda 'Türk malı' diyebileceğimiz bir motor, henüz yok.
  • BMC şuan %100 sermayesidir ama tabiki %100 Türk ürünü değildir, olamaz. Siz Mercedes'i, BMW'yi %100 Alman ürünü mü sanıyorsunuz? Dünyadaki en gelişmiş ülkelerde bile bir aracın en fazla %60'ı üretilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScramJet

    BMC'nin levend'ine kamyonetine falan laf etmeyin, dandik dundik olabilir ama BMC bildiğim kadarıyla orduya kamyon gibisinden araçlar üretiyor. Bilinen en sağlam şasi ve kaportaları üretiyor diye biliyorum, bu yüzden ordu BMC ile anlaşmış. Şahsen fabrikasını görmüş olan bir elemandan duydum bunları.

    Evet, ürettikleri en sağlam kaporta 3 yıl geçtikten sonra pas tutuyor...
    Aradan 10 yıl geçtikten sonra da artık kaporta deliniyor, parçalara ayrılıyor...

    Dünyanın en sağlam şasisi İSVEÇ çeliği ile üretiliyor. Bu çeliğin özellikleri vardır. Zor durumlarda kırılmaz ama esner, kolay kolay paslanmaz ve boya istemez. Kısacası sağlamdır.

    TSK'nın BMC ile anlaşması sağlamlığından değil, TÜRK olduğundandır. Ha, sanmayın ki sadece TÜRK olduğu için TSK, BMC'yi tercih etti. Bunda diğer markalara göre avantajlı olmasının payı var.
    İhalenin birinci şartı bildiğim kadarıyla firmanın TÜRK olmasıydı.



    Bunu levend vs. gibi araçlar için mi,
    Orduya üretilmiş olan şasiler için mi söylüyorsun? Çünkü levendin şasisi elbette orduya üretilmiş olanı kadar sağlam olmayabilir. Ordudaki kamyonlardan kullanmışlığın/edinmişliğin var mı?
    Bahsettiğin isveç çeliğinin de özellikleri nedir bir yazsan? Kolay oluyor çünkü malzeme bilgisi bilmeyen birine özelliği var demek. Malzeme bilgisi olmayan birisi de yok karşında hani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ScramJet -- 30 Ocak 2010; 12:43:17 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.