Şimdi Ara

Bir markanın iki farklı ülkede bulunan fabrikalarında üretim kalitesi açısından çok fark var mıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Soru başlıkta yazılı fark var mıdır? varsa neden?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi punk89 -- 9 Eylül 2012; 22:08:49 >



    _____________________________
    Suzuki Grand Vitara 2011 2.0 AT

  • Mesela bir firma o ulkede yirmi yildir uretim yapiyor. Ben buna guvenirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    vallaha lan!
  • vardır, neden sorusuna kesin cvp veremiyorum. çalışan işçilerin ne kadar kalifiye olduğu önemli bir etken olabilir. araba dünyası dışında bir örnek; alman yapımı bosch gözü kapalı alınır, Türk yapımı şans işi, yunanistan da montajı yapılanlar tam bir felaket. neden bilmiyorum ama fark olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neilblack -- 9 Eylül 2012; 22:17:56 >
    _____________________________
    V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI
  • yoktur. otomotiv sektörü bilinçli ya da bilinçsiz yapılabilecek hataları önlemek amaçlı çok sayıda yönem kullanır. eğer üretici böyle bir fark olmasını özellikle istemiyor ise, olamaz.

    edit:http://tr.wikipedia.org/wiki/S%C4%B1f%C4%B1r_hata

    forumda genel olarak gördüğüm, üyelerin çoğu otomobil fabrikasındaki imal prosedürlerinin farkında değil. işçilik denilen şeyin ne olduğu hakkında en ufak fikir sahibi değiller ve işçi insiyatıfınde olduğunu zannediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edec -- 9 Eylül 2012; 22:30:43 >
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik
  • montaj dediğin makina işi ama raydan düşünce araba boya atıp gönderiyorlarsa o sakat
    _____________________________
  • Megane 3 lerin fransız üretimlerinde lazer kaynak vardı üstte birleşim yerinde çıtalar yoktu. Ne işe yarar bilmiyorum ama.
    _____________________________
  • Üretildiği fabrikanın genel olarak kalitesi önemlidir. Fark bundan kaynaklanmaktadır. Bir de değişik pazarlar için değişik fabrikalarda üretim yapılabilir. Bu da bir sebeptir. Bunun dışında işçi kalitesi diye birşey söz konusu değildir. İşçinin bir faktörü yoktur çünkü.

    Montaj hattında işçiler de çalışır, sadece robotlar yoktur.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Üretildiği fabrikanın genel olarak kalitesi önemlidir. Fark bundan kaynaklanmaktadır. Bir de değişik pazarlar için değişik fabrikalarda üretim yapılabilir. Bu da bir sebeptir. Bunun dışında işçi kalitesi diye birşey söz konusu değildir. İşçinin bir faktörü yoktur çünkü.

    Montaj hattında işçiler de çalışır, sadece robotlar yoktur.

    guzel yorumlar geliyor ancak insanlar umarim bunlari gozunde canlandirabiliyordur.

    ek bir bilgi : pek cok fabrikada montaj hattinda calisan bir isci anormal bir durum tespit ettiginde tum uretim hattini durdurabilme insiyatifine de sahiptir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik
  • işçi kavramını açalım, özel sektörde maaşlı çalışan kişidir. üretim bandında olmasına gerek yok, montajda çalışan da, mühendis de, fabrikanın müdürü de maaşlı çalışan yani o firmanın işçisidir. kalite farkı olabilir.
    _____________________________
    V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI
  • Tasarım aynı ise hiçbir fark yoktur.İşçi önüne ne gelirse onu yapar ,resime bakar yani .
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    vardır, neden sorusuna kesin cvp veremiyorum. çalışan işçilerin ne kadar kalifiye olduğu önemli bir etken olabilir. araba dünyası dışında bir örnek; alman yapımı bosch gözü kapalı alınır, Türk yapımı şans işi, yunanistan da montajı yapılanlar tam bir felaket. neden bilmiyorum ama fark olabilir

    Türk yapımı şans işi değildir,
    Hollande'ın açıklamasını dinlediysen;
    Türkiye'de çok başarılı ve kaliteli üretim gerçekleşiyor demişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jac0B0 -- 9 Eylül 2012; 22:49:18 >
    _____________________________
  • Firma aynı kalitede üretmek istediği sürece hiçbir fark olmaz. Her araca koyulacak malzeme her iki fabrikada da aynı malzemedir.
    Mesela şöyle bir olayda var. Türkiye için üretilen fiat linea ile avrupa için üretilen fiat linea çok farklı olabilir. sebebi avrupanın şartları farklıdır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    işçi kavramını açalım, özel sektörde maaşlı çalışan kişidir. üretim bandında olmasına gerek yok, montajda çalışan da, mühendis de, fabrikanın müdürü de maaşlı çalışan yani o firmanın işçisidir. kalite farkı olabilir.

    kaliteyi kisiler degil kurumlar belirler. kurumun istedigi seviyede kalite vardir, istemedigi seviyede yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    vardır, neden sorusuna kesin cvp veremiyorum. çalışan işçilerin ne kadar kalifiye olduğu önemli bir etken olabilir. araba dünyası dışında bir örnek; alman yapımı bosch gözü kapalı alınır, Türk yapımı şans işi, yunanistan da montajı yapılanlar tam bir felaket. neden bilmiyorum ama fark olabilir

    Türk yapımı şans işi değildir,
    Hollande'ın açıklamasını dinlediysen;
    Türkiye'de çok başarılı ve kaliteli üretim gerçekleşiyor demişti

    uzatıp konuyu baltalamayalım iyi akşamlar...
    _____________________________
    V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI




  • Elbette vardır, yok diyen neye göre yok demiş, bir açıklamaları var mı acaba?

    Otomobil üretimi, fabrikanın açıldığı ülkedeki ucuz iş gücünden yararlanır genel olarak. Bir de fabrika sahası ve devletin teşviğine bakar. İş gücü eşit şartlarda ucuz olduğu için Kia, Ceed fabrikasını Slovenyada açmıştır. Bizim hükümet Dubaili şeyhlere bedava arazi dağıtmakla meşgul olduğundan, Korelilere zaman ayıramamıştır o dönem. Onlar da oraya gittiler.

    Otomobil üretimi, rekabet açısından mümkün olduğu kadar ucuza mal edilmeye çalışılır. Bir elektrik kablosu, Kore malı bir araba için Koreden getirilmez. Ülkemizde üretilen Hyundai mesela...Özel siparişle bulunulan ülkeden temin edilir. Ancak her zaman standart tutmayabilir. Misal: Hyundai, sileceklere akım taşıyan kabloyu 25 ohm dirençli ister. Ancak Türkiyede 25 Ohm luk yoktur da, 24 ve 26 ohmluk vardır. 24 ohm Çabuk ısınır, bu da kronik arızaya yol açar. 26 ohm ise pahalıdır ve normal olarak 24 ohm kullanılır. Bunun gibi.

    Bir de kaporta meselesi var. Hondayı örnek verirsek, Japon çeliği daha iyidir, daha iyi daha kaliteli üretim yapılabilir. Çünkü enerji Japonyada daha ucuz. Yılda 100.000 araç üreten Honda, kaportayı ta Japonyadan getirtmez. Türkiyeden temin eder. Ancak enerji Türkiyede daha pahalı olduğundan, daha az ısıya maruz kalır ve çelik alaşımları yeterince ergiyemediğinden kalitesi düşer. Döşemelerde kullanılan kumaşlar, koltuk kılıfları, tavan döşemeleri...vs bunlardan etkilenir.

    Kısacası, elektronik aksam, motor gibi aksamlar aynıdır ama içte farklı olan çok şey vardır. Fransa 10.000 Euroya Megane mal ederken, bizdeki gümrük vergileri yüzünden 15.000 Euroya mal edilen bir Meganı kimse almaz. Sadece iç piyasaya hitap etmesi için de kimse Türkiyede fabrika kurmaz. Arap ülkelerine gönderilen Meganlar Türkiyeden gider.

    Bunları gözönüne alarak karar verebilirsin.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    vardır, neden sorusuna kesin cvp veremiyorum. çalışan işçilerin ne kadar kalifiye olduğu önemli bir etken olabilir. araba dünyası dışında bir örnek; alman yapımı bosch gözü kapalı alınır, Türk yapımı şans işi, yunanistan da montajı yapılanlar tam bir felaket. neden bilmiyorum ama fark olabilir

    Türk yapımı şans işi değildir,
    Hollande'ın açıklamasını dinlediysen;
    Türkiye'de çok başarılı ve kaliteli üretim gerçekleşiyor demişti

    uzatıp konuyu baltalamayalım iyi akşamlar...

    hep vw'ciler mi baltalıycak biraz da biz baltalayalım
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    işçi kavramını açalım, özel sektörde maaşlı çalışan kişidir. üretim bandında olmasına gerek yok, montajda çalışan da, mühendis de, fabrikanın müdürü de maaşlı çalışan yani o firmanın işçisidir. kalite farkı olabilir.

    kaliteyi kisiler degil kurumlar belirler. kurumun istedigi seviyede kalite vardir, istemedigi seviyede yoktur.


    her zaman o şekilde olmuyor, aslında çok örnek verilebilir ama konu uzar. her sektörde farklılık göstereceği gibi, aynı sektör için farklı markalar için de örnekler verilebilir. kalite farkı olur demiyorum olabilir diyorum. bu konuda çok keskin konuşmak doğru olmaz. derin bilgi sahibi olmak lazım her marka için de buna sahip olan biri olacağını sanmıyorum.iyi akşamlar
    _____________________________
    V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Üretildiği fabrikanın genel olarak kalitesi önemlidir. Fark bundan kaynaklanmaktadır. Bir de değişik pazarlar için değişik fabrikalarda üretim yapılabilir. Bu da bir sebeptir. Bunun dışında işçi kalitesi diye birşey söz konusu değildir. İşçinin bir faktörü yoktur çünkü.

    Montaj hattında işçiler de çalışır, sadece robotlar yoktur.

    guzel yorumlar geliyor ancak insanlar umarim bunlari gozunde canlandirabiliyordur.

    ek bir bilgi : pek cok fabrikada montaj hattinda calisan bir isci anormal bir durum tespit ettiginde tum uretim hattini durdurabilme insiyatifine de sahiptir.

    Orta ölçekli bir fabrikada böyle bir durum olabilir fakat bir otomobil fabrikasında montaj hattının durması en son çaredir. Burada işçi olarak bahsettiğimiz üretim hattında çalışan personeldir.

    Bunun dışında otomobil fabrikalarında DFA (Design For Assembly / Montaj İçin Tasarım) prensibi ile üretim yapılır. Bunun için ürünün tasarım ve montaj süreci arasında uyum söz konusudur. Her aşama montaja göre yapılır/düzenlenir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Design_for_assembly


     Bir markanın iki farklı ülkede bulunan fabrikalarında üretim kalitesi açısından çok fark var mıdır?


    Konu ile ilgili arkadaşlar için güzel bir kaynak paylaşıyorum.


    OTOMOTİV ENDÜSTRİSİNDE MONTAJ İÇİN TASARIM METODU : iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_05-01_239.pdf


    Ekleme :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Design_for_assembly linki eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 9 Eylül 2012; 23:15:54 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Üretildiği fabrikanın genel olarak kalitesi önemlidir. Fark bundan kaynaklanmaktadır. Bir de değişik pazarlar için değişik fabrikalarda üretim yapılabilir. Bu da bir sebeptir. Bunun dışında işçi kalitesi diye birşey söz konusu değildir. İşçinin bir faktörü yoktur çünkü.

    Montaj hattında işçiler de çalışır, sadece robotlar yoktur.

    guzel yorumlar geliyor ancak insanlar umarim bunlari gozunde canlandirabiliyordur.

    ek bir bilgi : pek cok fabrikada montaj hattinda calisan bir isci anormal bir durum tespit ettiginde tum uretim hattini durdurabilme insiyatifine de sahiptir.

    Orta ölçekli bir fabrikada böyle bir durum olabilir fakat bir otomobil fabrikasında montaj hattının durması en son çaredir. Burada işçi olarak bahsettiğimiz üretim hattında çalışan personeldir.

    Bunun dışında otomobil fabrikalarında DFA (Design For Assembly / Montaj İçin Tasarım) prensibi ile üretim yapılır. Bunun için ürünün tasarım ve montaj süreci arasında uyum söz konusudur. Her aşama montaja göre yapılır/düzenlenir.

     Bir markanın iki farklı ülkede bulunan fabrikalarında üretim kalitesi açısından çok fark var mıdır?


    Konu ile ilgili arkadaşlar için güzel bir kaynak paylaşıyorum.


    OTOMOTİV ENDÜSTRİSİNDE MONTAJ İÇİN TASARIM METODU : iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_05-01_239.pdf

    cok guzel bir belge paylastiniz ellerinize saglik.
    hekesin okumasini ve fikirlerini gozden gecirmesini dilerim
    ben artik yatiyorum, herkese iyi geceler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tercihler
    Hankook Ventus S1 Evo/Yokohama A.Drive

    Vorsprung durch Technik




  • bit otomobil fabrikasında çalışmamış yada eğitim almadığınız için fark yoktur demeniz çok normal.

    üretilen aracın üretim prosesleri tamamen aynıdır ama özellikle 2 ülke arasında kullanılan kalite farkı çok farklıdır.


    isterseniz gelin birlikte ölçelim bir gün çalıştığım fabrikada seve seve ağırlarım gelicek kişileri.

    her zaman üretim farklılıkları mevcuttur.

    bir pres kalıbı mesela 1 yıldır kullanımdan dolayı bazen milmetrik derecede hata payı olabiliyor.

    ve bu çok nadir durumlarda fark ediliyor.

    1 vida deliğinin yarım milim kaydığını insan gözü anlayamaz ve fabrikada her aracı milimetrik hata testine tabi tutamaz. o yüzden ilk üretilen aracı alı ve milimetrik hata testine sokar.

    o gün ilk üretilen araçta hata yok ise üretime kalite onay verir ve üretim devam eder. ancak arada bir araçta hata ppayı çıkarsa üstüne oturtacağın kaporta motor yada farlarda fikstür hataları ortaya çıkar ve yamuk durma tam oturamama gibi sourunlar çıkar bu hatayıda tecrübeli personel anlar makina 3d render taraması ile anlayamaz bunu.

    o yüzden oyak renault çok nadir işçi çıkartır. adam yetiştirdiği adamın işini aksatsa bile hatayı anında algılyabilicğeini bilir.

    burda faktör işçidedir. işçi taktığı parçanın göz aşinalığına göre bir robot koldan bile daha hatasız parça çıkarır :)
    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.