Şimdi Ara

Bilgisayarımı servise verdim 36 gün oldu ne yapmalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MSI Katana dizüstü bilgisayarımı 26 Ocak 2024 tarihinde garanti kapsamında MSI yetkili servisi olan ServisPoint'e teslim ettim. Batarya sorununu parça değişimi ile gerçekleşeceğini, bu parçanın da yurtdışından geleceğini, en fazla 14 gün beklemem gerektiğini söylediler.

    Her hafta arayıp sormama rağmen kargoyu takip edemediklerini ve beklemem gerektiğini söylediler. Bugün 36 gün, 6 hafta oldu. Bu süreç içinde beyan ettikleri sorumluluklar listesinde 12. madde olan ''...10 güçü geçme halinde malın tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketiciye benzer özelliklere sahip başka bir mal vermekle yükümlüdür'' ibaresini de yerine getirmediler.

    20 günlük azami tamir sürecini geçmiş olması ve 35 gün boyunca yaşamış olduğum mağduriyetten dolayı bu ürünün yenisi ile değiştirilmesini MSI'ın Türkiye temsilcisi olan servispointe söyledim. Bana biz servisiz mal veremeyiz. Satın aldığınız yere başvuruda bulunun biz size sadece rapor yazabiliriz dediler. Ben ürünü amazondan aldım dedim. Verdiğiniz ücreti öderler, yeni ürün vermezler bu durumda da zarara girersin dediler. Çünü ürünü 20ye almıştım 2 sene geçti kurla arttı tabi.

    Tüketici haklarınada başvuramıyormuşum çünkü orası servismiş. MSI Türkiyeye mail atmaya hazırlanıyorum. Yani arkadaşlar elimden gelen her şeyi yaptım. Bana yardımcı olacak, bir bilgisi olan var mıdır? Işık tutarsanız çok sevinirim...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Servisi tüketici hakem heyetine verebilirsin. Ama tavsiyem servis işine girmeden direkt amazonu ver. Amazonu belirtip servis pointe ürünü tamire gönderdiğiniz 20 iş günü süresinin dolduğunu ve ürünün tamir edilmediğini tarafıma ürünün verilmediğini bildir. Ve ürünün bedelsiz olarak aynısı ile veya aynısı stoklarda yoksa misli ile değişimini talep et. Büyük bir ihtimal kazanırsın, kazandıktan sonra amazon türkiyeye bu kararı iletirsin. O an stokta olan üst modeli neyse onu vermek zorunda kalırlar. Veya aynı ürünün sıfırı varsa onu da verebilirler o durumda ama senden ekstra ücret isteyemezler. Ha eğer karar bedelsiz değişimi diyorsa üstüne 1 lira istemeye hakları yok, eğer 1 lira da olsa istiyorlarsa herhangi bir icra dairesine gidip ilamlı icra takibine başlayabilirsin. THH kararları mahkeme kararı yerine geçer dengi olarak kabul edilir. O yüzden ilamsız değil ilamlı icra açılır dosya masrafı icra masrafı birkaç bin lira tutar avukatla bu işi yaparsan çok daha iyi olur avukatlık ücretini de dosya masrafına ekler avukat ve amazonu o kararı uygulatmaya mecbur bırakır. Amazonun varsa bir ofisi ondan sonra varsa ki vardır bir hesap numarası iş hesabı hepsine bloke koydurulabilir. Burada ürünün maddi değeri değil kararı uyulmadığı için icraya verdiğinden amazon yani seve seve uymak zorunda kalır. Bu 2. anlattığım örnekteki olay birebir başıma geldi. Firma uygulamıyorum kararı dedi senin aldığın fiyattan sana vermem dedi yenisini iyi dedik hay hay avukata verdim avukatlık masrafı dosya masrafı şu bu derken bana hem ürünü vermek zorunda kaldılar hem de avukatın bütün masraflarını ödemek zorunda kaldılar iyi bir ders olmuştur.





  • OrcunFix kullanıcısına yanıt

    Merhaba yanıtınız için teşekkür ederim. Dönüşleriniz dahilinde Amazonla görüşme sağladım. Raporu iletmem dahilinde stok talebi edebilirlermiş. Misli ile geri ödeme ya da başka yeni ürün talebini desteklemiyormuş politikaları. Ama durumumda haklı olduğumu, bu problemi Amazonla, MSI ile ya da th ile çözebileceğimi söyledi.

    Rapor için servis noktasını aradım. Bana batarya ücretini ödememi, ödemem dahilinde raporu vereceklerini söylediler. Bende onlara ne ürünüm tamir edilmiş, ne parça yurt dışından gelmiş. Pardon da ben neyin parasını ödüyorum dedim. Bi tüketici olarak beni kendi yerinize koyun dedim. O zaman MSI'ya mail atın ordan gelen dönüşle ilerleyelim dediler ve bende MSI'ya durumu anlattıp, belgelerle destekledim ve şu anda dönüş bekliyorum.

    Birkaç gün içinde gelen dönüş ile de thye vermeyi planlıyorum. Çok sıkıldım bu yüzden her yere şikayet etmek istiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son durum nedir merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.