Şimdi Ara

Bijon Şifresini Kaybedenler - DİKKAT !!! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
99
Cevap
2
Favori
93.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Simdi kafa guzelken foruma birsey yazmamak lazimmis onu anladim.
  • Once ki c4 ym de bijonlari sifreliydi.kaybolmus ama lastigi kestigimde( kaldirim kenari) ogrendim cekiciyle 5 dk otede ki sanayiye goturdum (70 tl) patlayan lastikte ki sifreli bijonu matkap gibi birseyle yarim saat iman gucu uygulayarak parcaladi.yeni bijon takimi (5 adet) ve lastik tamiriyle hallettim isimi.toplam maaliyet 70 tl cekici + 20 tl bijon parcalama + 20 tl yeni bijon seti + 30 tl lastik tamiri = 140 tl.

    Ek olarak serviste diger bijonlari da normal bijona cevirmis babam ama kac tl verdigini bilmiyorum.

    Bijonu kaybederseniz yandiniz ki ne yandiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslında bijona cep numaranı kazıttıracaksın şu gümüş kolyelere isim yazan yerlerdeki dremel benzeri araçla.

    artık lastikçide falan unutulursa insaflı birisi bulursa arar belki

    yok düşürüp kaybedersen geçmiş olsun zaten.
  • Henüz kaybetmemişken şifreli bijonları söktürüp normal bijon taktırmak en iyisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    ruhsatın içine,aracın kitapcığının içine yazarsın sonra hiç kaybolmaz.

    ben okul defterının arasında taşıyorum genelde.

  • Ford connectin şifreli bijonları çok dandik o zaman.
    yolda kaldığımda bagajdaki murç ve çekiçle kırmıştım.
  • Paylaşım için teşekkürler bu konuda bilgi sahibi olmuş oldum ama bizim aracın normal bijon olmasına da sevindim. Bir de ruhsata yazmamamız gerektiğini
  • kaybolduğunda çok sinir bozucu bir şey oluyo bu kurban bayramında Bursa Keleste bi octavyanın lastiği patlamıştı adam saatlerce sökmek için uğraştı sonunda jant baya zarar gördü siz siz olun sakın kaybetmeyin
  • Benim de 308 aracımın şifresi kayıp. Servise gittim söküp normal bijon ile değiştirmek için 160 lira istediler. Başka bir 308 sahibi arkadaşın şifresini aldım, denedim oldu. Şimdi lastikçiye gidip arkadaşın şifresiyle söktürüp normal bijon taktiracam.
  • Gereksiz bir şey. Zamanla aşınıp yalama oluyor, bijonu sökmek sıkıntı oluyor.Ben de geçen hafta attım şifreli bijonları, normal taktırdım.
  • 3008 aracımın kış yaz lastıgı degısımınde benımde basıma geldı. sıfrelı bıjon diş atmış laastıkcı sokemedı bende servıse goturdum orda hallettıler 50 tl hepsını normal bıjona cevırdıler. aslında cok rısklı bırsey uzun yolda lastık patlayıp sıfre dıs atar yada kırılırsa çok sıkıntı yaşanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    ruhsatın içine,aracın kitapcığının içine yazarsın sonra hiç kaybolmaz.

    Aga bu ne ya yilin bombasi olmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstisnalar kaideyi bozmaz bende ford yetkili servisinde çalışıyorum bijon şifresinin beyinle alakasını cozemedim hala ustan taşıyıcının üzerindeki ABS okuyucusundan bahsediyordur fakat o kadar sıcaklığa maruz kalıcağını zannetmiyorum senin gittiğin serviste uğraşmak istememişler bi küçük lokmasını cakarsın sifreye sokersin çok iptal ettim gerek yok torna morna işlerine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınkartal -- 27 Mayıs 2014; 19:27:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyler konu hort olucak ama bijonun başını deldirip içine diş çektirin, bijona bir ivatayı somun yardımı ile kontralayıp çıkarttırın.
  • faydalı bir bilgi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dün lastik değişimi sırasında lastikçi şifreyi kırmış servisi aradım onları söküp şifresiz bijon takmaya 150 tl istediler. yeni şifreli bijonda 210 tlymiş toplam 360tl.
    sanırım şifrelileri söktürüp normal bijon taktıracağım ben de. 360 tl veremem şu an şifreli bijon için.
    bu arada araç ford mondeo 2006
  • tristran kullanıcısına yanıt
    Bahsettiginiz islemin maliyetini dusundunuzmu hic 4 jant icin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009.. Trakyadan Ankara'ya gidiyorum, gece 12.00 falan.. Araçta annem, komşu teyze ve oğlu var.. Silivri civarında sağ arka tekerlek patladı.. Komşular indi, taksiyle evlerine gittiler.. Ben gece yarısı bir lastikçi buldum, telefondan ustayı uyandırdım.. Allah'tan uyandı ve geldi.. Bende de bijon anahtarı vardı ama anahtar yıldız şeklinden midir, hemen sıyırdı.. Adamcağız 1 saatten fazla uğraştı, en sonunda bijona bir boruyu çaka çaka bir nevi kaynak yapıp zar zor jantı çıkardı.. Aracın lastikleri 205-45-16 gibi abuk sabuk bir ölçüydü.. ( Fabia vRS vardı) O ölçüde lastik olmadığı için pofuduk bir lastik taktı, aracın arkası havaya kalktı ve gece 02 .00 civarı, tüm alarm ışıkları yanar halde, dengesiz aracımla Ankara'ya gidip o akşam nişanlandım..
    Diyeceğim odur ki, görmemiş gibi bijon anahtarı vs.ye bulaşmayın.. Arkadaş gibi ben de bir daha bijon anahtarı görmek istemiyorum.. Lastik patladığında sıkışma ihtimali yüksek..




  • Şifreli bijon eziyetten başka bir şey değildir..
  • Bijon lastiğe saplı iken bijonun ortasına yiv açabilecek bir delikanlı bulabilirseniz, böyle bir delik açıp, o deliğe uygun bir yivli mile doksan derece başka bir mil kaynatıp, elinizde bu haça benzeyen aparatı bijona açtığınız deliğe oturtup, çevirip, sıkışınca balyozla abana abana bijonu gevşetmeyi umabilirsiniz.

    Bijon elinizde olsa ortasına bir delik açmak CNC'de ve hatta manuel tornada çocuk oyuncağı olacaktır; ama jant üstünde arabaya monte iken bunu nasıl yaparsınız bilmem.

    Şaka bir yana, büyük lastikçilerde "çok bulunan bijon şirfreleri kiti" bulunur. Ankara'da Kazım Karabekir gibi bir yerde (bütün büyük lastikçilerin sıralandığı, en az 50 büyük dükkanın olduğu bir yer) dükkan dükkan gezseniz, Ford'a uyacak bir şifre elbet bulursunuz. Çok haklısınız sinir bozucu bir durum. Ancak bulması çok zor değil. Tabi arabanız cins bir araba ise, üzerinde cins bir şifre olma ihtimali de artar. O zaman işte ayvayı yediniz. Lastikçilerin elinde her şifre olmuyor.

    Elektrik kaynağının ABS kontrol devresine zarar verme ihtimali, şöyle bir düşününce, teorik olarak var, evet. ESP dediğimiz hödö de ECU'ya bağlantı sağlıyor (gazı kontrol etmek için). Dolaylı olarak ECU da devrenin bir elemanı. Teorik olarak evet, ECU'ya hasar vermek mümkün. Ancak pratikte en ufak bir deneyimim yok. Sadece burada okuyunca düşündüğümde imkansız olmadığını söyleyebilirim. "Elektrik kaynağından arızalanan ECU" kaynağın geriliminden arızalanacağını sanmam. Statikten arızalanabilir. Bir de ECU sökmek kaç para lan? Getir ben sökerim. Usta da cins. Madem diyor böyle bir laf, söksün ECU'yu? Tabi ECU bundan etkilenebiliyorsa, başka neler etkilenebilir, saymakla bitmez. Dolayısı ile ECU'yu sökmek sadece ECU'yu kurtarır...

    Ancak dediğim gibi, bu konuda hiç deneyimim yok. Konuştuğumun tamamı teorik. Sadece imkansız değil diyorum. Ancak eğer doğru ise, onu dizayn eden mühendis kör oldu. Yüksek statik yükü üzerinden atamayan ECU zaten saatli bomba gibi. Kritik derecede önemli elektronik devreler belli bir statik yüke, elektromanyetik alanlara ve bir nebze mikrodalga alanlarına dayanıklı yapılır. Hoş, PUG 206 ECU'sunda şase iletmediği için düzgün çalışmayan ECU görmüş biri olarak, herşey mümkün diyorum. PUG 206'nın ECU'sunu oraya koyan mühendis de kör oldu. Kaput havalandırmasından sızan su ECU'nun üzerine yağıyor. Yer çekimi diye muhteşem bir şey var, alttaki şase bağlantısına akıyor su. Oraları paslandırıyor. Sonra benim motor neden ebük sebük çalışıyor? Usta anlamaz, "beyinci"ye yollar, o da seni öper bir güzel "beyin yanmış". Böyle bir tasarım yapan adam, kimbilir başka neler yapmıştır, statik filtreleri zayıf olabilir en basitinden. Bu durumda, evet, bir statik yüküne karşı ECU daha korumasız olacaktır. Bu arada Beyin dedikleri devre 1980'lerdeki Commodore ile aynı işlem gücüne sahip. Her boka beyin demeyin, yaradanı gücendirmeyin derim ben.

    Neyse,
    Elektronik devreler sanılanın aksine çok sağlamdır. Beyin yanmış dedikleri arızaların çoğunda basit devre elemanlarından biri veya birkaçı yanmış olur. Bazen yanan eleman bile yoktur. Bir lehim kırılmıştır, bir bacak atmıştır, olur böyle şeyler... Genelde de arıza güç kaynağı (veya regülatör) kaynaklı olur. Duruma göre tamir edilemez olabilen tek şey chip'lerdir. Bunlar bulunamayabilir. Bulunsa da içine bir yazılım yüklü ise, o yazılım bulunamayabilir... Bunun dışında ECU nispeten basit bir devredir. Nasıl müzik setiniz bozulduğunda Elektronikçiye götürmüştünüz de, size iki patlak kapasitör gösterip, "bak gördün mü bunlar patlamış" demişti, onları değiştirmişti, 3TL kapasitöre, 10TL işçiliğe almıştı... 20 yıl sonra tekrar bozulduğunda bir umut götürmüştünüz, aldığınız cevap hüsranla sonuçlanmıştı: "ana kontrolcünün chip'i yanmış, tamiri yoktur. Regülatör bozulmuş, fazla voltaj gitmiş. Regülatörü tamir ettim; ama chip nanay." Elinizde müsik seti ile kalırsınız ya hani... Hoparlörlerini ayırıp, "ben bundan bişiy yaparım" dersiniz.

    Hah işte ECU da öyledir. Sadece 13TL'lik bir işi 13TL'ye yapacak adam bulamadığınız için, ECU sizin için (ve kısmen benim için) bir muammadır. Bir de evet, çöp olabilir; ama zor.

    Bu kadar lafı neden anlattım? Bilin diye. ECU arızalarının çoğu basit arızalardır, kazık yemeyin diye. Bir de bu kulaklar "merkezi kilit beyni" lafını bile duydu. Vallaha günaha giriyorsunuz bakın, her şeye beyin demeyin. "Otomatik cam beyni". Lugatımda "Xenon beyni" var lan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 6 Ocak 2016; 10:26:01 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.