Şimdi Ara

Bijon Şifresini Kaybedenler - DİKKAT !!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
2
Favori
93.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşımın arabasına Advan RG2 jant aldık.. Jantları takarken de şifreli bijon taktık.. Mükemmel oldu.. Akşam da bişeyler yiyip evlerimize gittik..

    Sabah 9 da beni aradı arkadaşım.. Şu an arabanın takozda olduğunu, duruma inanamadığını, gece çaldıklarını söyledi..

    Yani demem o ki, hırsız kafaya koyduysa çalar.. isterseniz jantları kaynaklayın arabanıza, hırsız isterse alır ve gider.. şifre falan durdurmaz onları..

    İçiniz rahat etsin diye isterseniz takın bu bijonlardan.. 4 tanesi 20 lira falan galiba..
    Ama Advan, Rays, Wolk, BBS gibi en ucuz modelleri 3-4 bin yeşil benjaminlerden başlayan bir jantınız yoksa uğraşmayın boşuna..
  • genelde bir kaynak işi falan olacağı zaman kutup başlarını sökerler.
  • bu sorunun ne kadar ciddi olduğunu iki hafta önce bende öğrendi. normal bir şekilde giderken saolsun arkamdaki bir şöför arkadaş sağ lastiğin inmiş diye uyarması ile herşey başladı.


    müsait bir kenara çektim. kriko stepne bijon şifresini çıkarttım. bijonları söktün. stepneyi taktım. buyara kadar herşey güzel artık sıcaktan mıdır. telaştan mıdır. bijonları sıktıktan sonra patlak lastiği ve krikoyu bagaja koyup 1-2km ötedeki lastikçiye gittim. lastik yapılırken usta abi şifreyi verirsen lastiği sökeyim dedi. bagajın altı üstüne geldi arabanın içi hiçbir yerde yok. muhtemelen şifreyi bijonun üstünde unuttum ve yolda düştü. lastiği yaptırdık bagaja koyup direkt servise gittim. cumartesigünü saat 18 civarı olduğu için bir usta vardı bulabildiği 10-12 tane şifre denedi ama nafile. lastik değiştirdiğim yerde aradım orada da yok.

    işin kötü tarafı bir lastik daha patlasa lastiği sökemiyorum. pazartesiyi bekledik. serviste yedek parça olarak 30 tane şifre denendi ama hiç biri uymadı. son çözüm tornacı. tornacı kalıp aldı ertesi gün şifreyi yaptı. şifre 50TL yaptı şimdi. özle bir kutu içinde saklıyorum. ama en kısa zamanda şifreleri söküp normal bijon takacağım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    O.B.K. hocam aynen ben yazmaya hazırlanıyordum neyse ki hislerime tercüman olmuşsun.
    Şu "beyin yanması" muhabbetine ben zaten 11 senedir alışamadım sanayide, bir beyin yanmasıdır gidiyor.
    Benzincide telefonla konuşuyordum bir gün, pompacı şiddetle uyardı "abi uzakta konuş bak telefon pompanın beynini yakıyor, bir beyin yanınca da bütün pompaların beyni yanıyor" kaçarak uzaklaştım tabi o istasyondan.
    Ondan sonra xenon kitinin silecek motorunu yakması var, efendim işte bunu da yeni duydum kaynak yaparken beyin yanması.
    Böyle bir olayın gerçekleşebileceğini düşünen kimse egzoz tamiri vs. yaptırmadı herhalde aracına? Düz mantıkla kaçak olsa punto atılacak olsa aman dikkat beyin yanmasın.


    Egzoz kaynagi ornegi yanlis olmus.Egzoz kaynagi argon kaynagidir.Elektrik kaynagi hakkaten arabanin ECU'suna zarar verir.




  • benim seat cordobada başıma geldi. şifre olayı,
    uzun yola tatile gidecem, fren balataları değişecek, tekerleri sökmek lazım usta sökemeye başladı sonra şifre yi ver ? dedi.
    dedim ne şifresi ya.... tekerin şifresi aradım taramadım yok satan kişiden bana bir şey kalmamışdı,
    epey ugrasdık,
    en sonunda komple sökdürdüm şifrelerden yerine normal civatalarından aldım takdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    O.B.K. hocam aynen ben yazmaya hazırlanıyordum neyse ki hislerime tercüman olmuşsun.
    Şu "beyin yanması" muhabbetine ben zaten 11 senedir alışamadım sanayide, bir beyin yanmasıdır gidiyor.
    Benzincide telefonla konuşuyordum bir gün, pompacı şiddetle uyardı "abi uzakta konuş bak telefon pompanın beynini yakıyor, bir beyin yanınca da bütün pompaların beyni yanıyor" kaçarak uzaklaştım tabi o istasyondan.
    Ondan sonra xenon kitinin silecek motorunu yakması var, efendim işte bunu da yeni duydum kaynak yaparken beyin yanması.
    Böyle bir olayın gerçekleşebileceğini düşünen kimse egzoz tamiri vs. yaptırmadı herhalde aracına? Düz mantıkla kaçak olsa punto atılacak olsa aman dikkat beyin yanmasın.


    Egzoz kaynagi ornegi yanlis olmus.Egzoz kaynagi argon kaynagidir.Elektrik kaynagi hakkaten arabanin ECU'suna zarar verir.


    ARGON (TİG) kaynağıda Elektrik ile olan bir kaynaktır.

    Oksijen+Asetilen kaynağı elektrikle ilgisi olmayan kaynak çeşitidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    @barisozyurt;

    Bizim tepkimiz veya alaya almamız size değil, sanayideki çok bilen ustalaradır. Yoksa siz tabi ki size söyleneni dikkate alacaksınız. Hele de söyleyen kişi sözünü tecrübesine dayandırıyorsa...

    Daha hiçbiri araçta ECU nedir, nasıl çalışır, ne gibi sensörlerden ne gibi değerler alır bilmezken nedense hepsi hangi şartlarda "beyin"in yanacağında hemfikir. Sebebi ise genelde en baştan kendilerini en kötüye karşı garantiye almak amacı oluyor.




    Hocam sizin bilgilerinizden yararlanıyoruz forumca.

    Ancak gittiğim yetkili fiat servisinde kaynak yapılan bir fiat puntonun Tüm beyin tesisatının ve immblozier sisteminin bozulduğuna bizzat şahit oldum. Kaynaktan sonra araba oyle kaldı.

    Butun sistem sokulup istanbulda fiatın fabrika olarak yonlendirdiği fiat ile anlaşmalı bir beyin tamircisi var ona gonderilerek çözüldü.

    Bazen olabiliyor yani. Mesala tam anlamıyorum ama ani akım gelmesi mi desem nasıl desem. Hani bazı araçlarda vurdurma yapılarak araç çalıştırıldığında, akü bittiğinde, Aynı sorun olabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    O.B.K. hocam aynen ben yazmaya hazırlanıyordum neyse ki hislerime tercüman olmuşsun.
    Şu "beyin yanması" muhabbetine ben zaten 11 senedir alışamadım sanayide, bir beyin yanmasıdır gidiyor.
    Benzincide telefonla konuşuyordum bir gün, pompacı şiddetle uyardı "abi uzakta konuş bak telefon pompanın beynini yakıyor, bir beyin yanınca da bütün pompaların beyni yanıyor" kaçarak uzaklaştım tabi o istasyondan.
    Ondan sonra xenon kitinin silecek motorunu yakması var, efendim işte bunu da yeni duydum kaynak yaparken beyin yanması.
    Böyle bir olayın gerçekleşebileceğini düşünen kimse egzoz tamiri vs. yaptırmadı herhalde aracına? Düz mantıkla kaçak olsa punto atılacak olsa aman dikkat beyin yanmasın.


    Egzoz kaynagi ornegi yanlis olmus.Egzoz kaynagi argon kaynagidir.Elektrik kaynagi hakkaten arabanin ECU'suna zarar verir.


    ARGON (TİG) kaynağıda Elektrik ile olan bir kaynaktır.

    Oksijen+Asetilen kaynağı elektrikle ilgisi olmayan kaynak çeşitidir.

    Hocam teknik ismini bilmiyorum ama elektrik yok egzoz kaynaginda.hatta soba gibi bir seye kirece benzer birsey atiyolar.onun cikardigi gazi yakarak yapiyorlar.
    ismi argon olmayabilir emin degilim acikcasi.
    ama elektrik kesinlikle yok...
    ve elektrik kaynagi arabaya zarar vereBILIR.verir denmez ama verebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    O.B.K. hocam aynen ben yazmaya hazırlanıyordum neyse ki hislerime tercüman olmuşsun.
    Şu "beyin yanması" muhabbetine ben zaten 11 senedir alışamadım sanayide, bir beyin yanmasıdır gidiyor.
    Benzincide telefonla konuşuyordum bir gün, pompacı şiddetle uyardı "abi uzakta konuş bak telefon pompanın beynini yakıyor, bir beyin yanınca da bütün pompaların beyni yanıyor" kaçarak uzaklaştım tabi o istasyondan.
    Ondan sonra xenon kitinin silecek motorunu yakması var, efendim işte bunu da yeni duydum kaynak yaparken beyin yanması.
    Böyle bir olayın gerçekleşebileceğini düşünen kimse egzoz tamiri vs. yaptırmadı herhalde aracına? Düz mantıkla kaçak olsa punto atılacak olsa aman dikkat beyin yanmasın.


    Egzoz kaynagi ornegi yanlis olmus.Egzoz kaynagi argon kaynagidir.Elektrik kaynagi hakkaten arabanin ECU'suna zarar verir.


    ARGON (TİG) kaynağıda Elektrik ile olan bir kaynaktır.

    Oksijen+Asetilen kaynağı elektrikle ilgisi olmayan kaynak çeşitidir.

    Hocam teknik ismini bilmiyorum ama elektrik yok egzoz kaynaginda.hatta soba gibi bir seye kirece benzer birsey atiyolar.onun cikardigi gazi yakarak yapiyorlar.
    ismi argon olmayabilir emin degilim acikcasi.
    ama elektrik kesinlikle yok...
    ve elektrik kaynagi arabaya zarar vereBILIR.verir denmez ama verebilir.


    Argon (gazaltı) kaynağında da var elektrik. Zaten çalışma prensibi de iletken malzeme ile kaynak yapılacak nokta arasında oluşan ark ve argon gazının da bu tepkimeye koruma sağlaması şeklindedir. Bakır tel üzerinden akım gelir ve egzoza bağlanan şasi ile de tamamlanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    ruhsatın içine,aracın kitapcığının içine yazarsın sonra hiç kaybolmaz.

    Epic Fail
  • Benim araçta da şifreli bijon var. Ve şifresi hafif yalama olmuş gibi. Yaz kış farklı lastikler kullanılmış daha önce, bu sebeple biraz yıpranmış. Normal bjon kullanmak bana kaça mal olacak şimdi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Kaynak geriliminden aracın "beyni"(o da ne demekse) yanıyorsa o zaman aracınızı kaportacıya da bırakmayın. Zira orada da en basit göçük çektirmesi için araca kaynak gerilimi verilecek...

    Bijona vurduğunuz keski darbesinden havayastığı açılacaksa da aman kasislere ve yoldaki çukurlara dikkat edin. Zira alt takıma etkisi benzer şiddette...

    Gelelim işin teknik kısmına;

    - Kaynak makinesinin şasisini gidip de ECU'den almayacaksa, ki genelde bir bijona kaynak atılıyorsa aynı tekerlekteki öteki bijondan da şasi alınır ve akım aracın üstünden bile geçirilmez, birşey olmaz.

    - Keski de bijona değil de şasi başındaki sensörlere vurulmayacaksa, veya keski yerine balyoz kullanılmayacaksa havayastığına hiçbirşey olmaz. Kaldı ki balyoz kullansa bile kontak kapalıyken havayastığını açabilen ilk kişi olma ödülünü ustamıza bizzat ben takdim edeceğim.

    Sonuç;
    Jantlarınızın ve lastiklerinizin güvenlik riskini göze aldığınız derecede düz bijon kullanın.



    Şu foruma sırf yorumlarını okumak için girdiğim kıymetli bir insansın bir sen bir taner hocam birde




  • Çalışmayan arabanın havayastığı nasıl açılacak acaba?
  • elektrik ark kaynakları doğru bağlanmazsa elektronik devrelere zarar verir.buna alternatörde dahildir.
    bijonlar tekerlerdedir,doğru bağlantı yapılmadığı zaman rulmanlara bile hasar verir.tabii şimdi gülümseyen uzmanları görür gibiyim amma araştırılmasını öneririm.
    kaporta pot unu alma ve düzeltme asetilen-oksijen kaynağı ile olur.elektrik kullanılmaz.zararıda yoktur.
    yüksek amper akım geçtiği zayıf bağlantı ve kontak yüzeylere zarar verir.onun için kaynakla çalışılacak yerde faz-notür biribirine çok yakın bağlanmalı arada başka şeyler olmamasına özen gösterilmelidir. AKÜ KUTUP BAŞI mutlaka sökülmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruzgar

    bu sorunun ne kadar ciddi olduğunu iki hafta önce bende öğrendi. normal bir şekilde giderken saolsun arkamdaki bir şöför arkadaş sağ lastiğin inmiş diye uyarması ile herşey başladı.


    müsait bir kenara çektim. kriko stepne bijon şifresini çıkarttım. bijonları söktün. stepneyi taktım. buyara kadar herşey güzel artık sıcaktan mıdır. telaştan mıdır. bijonları sıktıktan sonra patlak lastiği ve krikoyu bagaja koyup 1-2km ötedeki lastikçiye gittim. lastik yapılırken usta abi şifreyi verirsen lastiği sökeyim dedi. bagajın altı üstüne geldi arabanın içi hiçbir yerde yok. muhtemelen şifreyi bijonun üstünde unuttum ve yolda düştü. lastiği yaptırdık bagaja koyup direkt servise gittim. cumartesigünü saat 18 civarı olduğu için bir usta vardı bulabildiği 10-12 tane şifre denedi ama nafile. lastik değiştirdiğim yerde aradım orada da yok.

    işin kötü tarafı bir lastik daha patlasa lastiği sökemiyorum. pazartesiyi bekledik. serviste yedek parça olarak 30 tane şifre denendi ama hiç biri uymadı. son çözüm tornacı. tornacı kalıp aldı ertesi gün şifreyi yaptı. şifre 50TL yaptı şimdi. özle bir kutu içinde saklıyorum. ama en kısa zamanda şifreleri söküp normal bijon takacağım...





    bu dediğinin aynısını bende yaşadım. küçük bi ilçede olduğumdan tüm vw seat skoda araçlarının şifrelerini denedim.sadece seat toledonunki kısmen oldu.onunlada zor bela söktük şifreyi sıyırmadan.gittim 4 tane şifresiz bijon aldım şimdi onlar takılı.

    en yakın yetkili servis 200km adamlar aracı getir diyor. keşke her şasi numarasına ayrı bi şifre koysalardı.numarayı gir şifreyi gönder olurdu...




  • kasko var huzur var para var kaskom var
  • ya öyle uzmanlar varki şu forumda adam güzellikle akıllı olun şifrenizi kaybetmeyin kaybedersenizde bijon kaynattırmayın demiş öteki ordan yok beyni yanar muhabbeti birde şakşakçıları türemiş adamı birşey paylaştığına bin pişman etmiş.Arkadaşım keşke hiç paylaşmasaymışsın bu tecrübeni diyeceğim ama arada bizim gibi sayende daha dikkatli olmayı öğrenecek insanlarda faydalanamış olacaktı.
    Yinede ellerine yüreğine sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    elektrik ark kaynakları doğru bağlanmazsa elektronik devrelere zarar verir.buna alternatörde dahildir.
    bijonlar tekerlerdedir,doğru bağlantı yapılmadığı zaman rulmanlara bile hasar verir.tabii şimdi gülümseyen uzmanları görür gibiyim amma araştırılmasını öneririm.
    kaporta pot unu alma ve düzeltme asetilen-oksijen kaynağı ile olur.elektrik kullanılmaz.zararıda yoktur.
    yüksek amper akım geçtiği zayıf bağlantı ve kontak yüzeylere zarar verir.onun için kaynakla çalışılacak yerde faz-notür biribirine çok yakın bağlanmalı arada başka şeyler olmamasına özen gösterilmelidir. AKÜ KUTUP BAŞI mutlaka sökülmeli.



    Bende böyle biliyorum.




  • Güzel paylaşım olmuş. Aracımın bijonlarına gidip bakayıp öyle bir olay var mı diye. Sanmıyorum olacağını fakat eğer varsa ne olur ne olmaz aramaya başlıyım açacak şifreyi.

    Şahsen çok zorda kalmadıkça kaynağı düşünmem. Fakat bulunamazsa mecburen yaptırır insan...
  • Vıy baboooo. Bijon şifresi ne ola ki? Ben teknolojide ne kadar geri kalmışım öyle. Ben arabayı alırken bana iki şeyi tembih ettiler.

    1. Teybin şifresini unutma dediler.
    2. Araba immobilizerli imiş. Anahtarını sakın kaybetme. Kopya anahtarla çalışmaz dediler.

    Bijon şifresini ilk defa duydum valla.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.