Şimdi Ara

Benzinlikte Lastiklerin Havasına Bakamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Bayadır kullanmadık arabayı. Lastiği de gözle görülür şekilde inmişti. Benzinliğe gittim ilk önce 32 psiye ayarladım taktım siboba. Ama üflemedi hiç. Sonra patlak lastik butonuna bastım şişirdi. Tekrar 32 ye ayarladım ama yok üflemedi. Hani normalde 32 olunca bip bip öter de atar ya hiç üflemediği için ölçmedi de içindeki havayı. Benim yanlış yaptığım bir şey mi var acaba?
    Bir de araç corsa. Uzun yola çıkacak. Önlere arkalara vs. kaç basmalıyım? Araçta 4 kişi+bagaj olacak.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzinlikte Lastiklerin Havasına Bakamadın mı? İşte Çözüm

    Arabanızın lastiklerinin havasını benzin istasyonlarında tamamlayabilirsiniz. Lastiklerin havasını kendin kontrol etmek ve gerektiğinde şişirmek için benzinliklerde hava pompaları bulunur.

    Benzinlikte Lastik Nasıl Şişirilir?

    • Hava Pompasını Bul: Benzin istasyonlarında genellikle hava pompaları ayrı bir bölümde bulunur. Hava pompasını bulduktan sonra, hortumu aracının ilgili lastiğine tak.
    • Lastik Basıncını Kontrol Et: Hava pompasındaki basınç göstergesini kullanarak lastik basıncını kontrol et. Lastiklerinizin önerilen basıncını araç kullanma kılavuzunuzdan veya lastiğin yan duvarından öğrenebilirsin.
    • Havayı Bas: Lastik basıncı önerilen seviyenin altındaysa, havayı basmaya başlamak için pompanın tetiğini çek. Pompayı kullanırken basıncı düzenli olarak kontrol et ve önerilen seviyeye ulaştığında havayı vermeyi durdur.
    • Tüm Lastikleri Kontrol Et: Her dört lastiğin de havasını kontrol et ve gerekirse şişir. Yedek lastiğin de havasını kontrol etmeyi unutma.

    Benzinlik Hava Pompası Nasıl Kullanılır?

    • Adım 1: Hava pompasının hortumundaki ucu lastiğin hava valfine tak.
    • Adım 2: Pompanın üzerindeki basınç göstergesini kontrol et.
    • Adım 3: Pompanın tetiğini çekerek lastiklere hava ver.
    • Adım 4: Önerilen lastik basıncına ulaştığında havaya vermeyi durdur.
    • Adım 5: Hortumu lastiğin hava valfinden çıkar.

    Önemli Hatırlatmalar:

    • Lastikleri aşırı şişirme, patlamalara yol açabilir.
    • Hava pompasını kullanırken dikkatli ol ve ellerini pompa ile hortum arasına koyma.
    • Lastiklerin hava basıncını düzenli olarak kontrol et, özellikle uzun yolculuklar veya sıcaklık değişiklikleri öncesinde.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • başka benzinci yokmu? belliki oradaki zımbırtı bozuk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazen cihazlarda sıkıntı olabiliyor belki böyle bi durumla karşılaşmışınızdır. Ayrıca bayağıdır kullanılmayan araçla uzun yola çıkmak ayrı bir risktir. Aracınızın bakımlarını yaptırmadıysanız yaptırıp öyle çıkmanızı tavsiye ederim.
  • Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    Adam kac psi basmaliyim diye mi sormus?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ters Adam


    quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    Adam kac psi basmaliyim diye mi sormus?

    Son cümlede önleme arkalara kaç basmalıyım diye sormuş yolcu ve yük bilgisi vermiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet önlere ve arkalara kaç basmalıyım diye sormuş. Farklı birsey sormus da biz mi hallüsinasyon gördük?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    32psi efsanesini artık bırakın, arabayı üreten ne önermişse o basılır.
  • evet sormus ilk mesaji okudunuz mu ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sibopta sorun olabilir, benim 3 tekere hava basıyo o alet, sol ön tekere basmıyor, aynen anlattığınız gibi tık yok.
  • Benzer bir olay geçen hafta yaşadım. Tavsiyem, Opetlerde ki hava pompalarını kullanın
  • Nick in hakkini vermissin bro 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    32psi efsanesini artık bırakın, arabayı üreten ne önermişse o basılır.

    Hocam bende doblo var. 195 60 16 lastige kapida yazan deger bos 39, yukte arkaalr 42 psi. Duster da var bizde. Oda suan 215 65 16. Onun kapida yazan deger ise 29 psi. Ortada buyuk bi anormallik var. O yuzden aslina bakarsaniz kisinin surus karakteristigi, hava sicakliklari gibi etkenleri goz onune alarak belirli periyodlarla basinci kontrol etmek. Sahsen 10 gunde bi kontrol ederim ben. Belki inanmazsiniz ama 1-2 psi'lik degisimleri veya lastikler arasinda ki basinc farklarini hemen fark ediyorum. Bugun dusteri kullandim, biraz farkli geldi surusu. Hava basincina baktigimda 3 tekerde 32 psi, sadece sag on 35 psidi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 29 Ocak 2016; 21:06:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    32psi efsanesini artık bırakın, arabayı üreten ne önermişse o basılır.

    Hocam bende doblo var. 195 60 16 lastige kapida yazan deger bos 39, yukte arkaalr 42 psi. Duster da var bizde. Oda suan 215 65 16. Onun kapida yazan deger ise 29 psi. Ortada buyuk bi anormallik var. O yuzden aslina bakarsaniz kisinin surus karakteristigi, hava sicakliklari gibi etkenleri goz onune alarak belirli periyodlarla basinci kontrol etmek. Sahsen 10 gunde bi kontrol ederim ben. Belki inanmazsiniz ama 1-2 psi'lik degisimleri veya lastikler arasinda ki basinc farklarini hemen fark ediyorum. Bugun dusteri kullandim, biraz farkli geldi surusu. Hava basincina baktigimda 3 tekerde 32 psi, sadece sag on 35 psidi.

    doblo 1.5ton falansa 39psi belki basılabilir de, 215 tabanlı duster için 29psi çok az sürtünmeden dolayı yakıt artar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Lastik ebatlarini yazsaniz daha kesin cevap alirsiniz. Ama 185 65 15 diye dusunursek lastikleri 32 psi yeterli olur. Pompalarin yaninda duran basinc tablosundan da bakabilirsiniz degerlere.

    32psi efsanesini artık bırakın, arabayı üreten ne önermişse o basılır.

    Hocam bende doblo var. 195 60 16 lastige kapida yazan deger bos 39, yukte arkaalr 42 psi. Duster da var bizde. Oda suan 215 65 16. Onun kapida yazan deger ise 29 psi. Ortada buyuk bi anormallik var. O yuzden aslina bakarsaniz kisinin surus karakteristigi, hava sicakliklari gibi etkenleri goz onune alarak belirli periyodlarla basinci kontrol etmek. Sahsen 10 gunde bi kontrol ederim ben.

    Hocam nasıl kontrol ediyorsunuz? ben dediğim gibi benzinlikte 32 ye ayarladım psi yi. Sonra sobaba taktım mandallı bir şeydi zaten. ara sıra pıs sesi geldi ama çoook az. Sonra patlak lastik tuşuna bastım anca öyle şişirme sesi geldi. O da bi üfledi bi söndü. Şu işi bana nasıl yaptığınızı anlatabilir misiniz?




  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Ben evime yakin bi benzinlikte kontrol ediyorum genelde. Ortalama 100 m mesafe var. Fazla yol gitmedigimden lastikler soguk oluyor. Dobloyu 35 psida kullaniyorum. Makinenin ekrandan 35 ayarladiktan sora lastige havayi basiyorum. Herhangi ek biseye ihtiyac yok. Zaten ilk bastige bastiginizda ekranda mevcut basinc degeri gozukur. Yuksek veya alcaksa ayarlanan degere getirir. Ve bip bip diye uyari verir. Ancak sizin ya pompada var sıkıntı,yada sibopta. Baska bi benzinlikte deneyin. Olmazsa lastikciye ugrayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senged

    Ben evime yakin bi benzinlikte kontrol ediyorum genelde. Ortalama 100 m mesafe var. Fazla yol gitmedigimden lastikler soguk oluyor. Dobloyu 35 psida kullaniyorum. Makinenin ekrandan 35 ayarladiktan sora lastige havayi basiyorum. Herhangi ek biseye ihtiyac yok. Zaten ilk bastige bastiginizda ekranda mevcut basinc degeri gozukur. Yuksek veya alcaksa ayarlanan degere getirir. Ve bip bip diye uyari verir. Ancak sizin ya pompada var sıkıntı,yada sibopta. Baska bi benzinlikte deneyin. Olmazsa lastikciye ugrayin.

    hocam opette basmayı denedim. Aynı resimdeki gibi mandallı. Mandala basıp siboba takıyorum sonra mandaldan elimi çekiyorum. O kendi basmaya başlıyor değil mi? Başka bir şey yapmam gerekmiyor yani?

    />




  • Mandal çalışmıyor yada kopmussa elle bastırmak gerekir. Uygun hava basıncı kapılarda yazar. Gen olarak binek araçlarda 30-32 psi arasıdır. Doblo yada transit gibi yük atılan ticari araçların basınç değeri yüksek olur.lastikleri de yüksek yanaklı ve C sınıfıdır. Yani cargo amaçlı lastiktir. Ama bu lastikler pahalı olduğundan gidip otomobil lastiği takanlar oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikçinin kalibresiz hava kompresörü/tabancası bile bir diğer lastikçininkini tutmuyorken, adeta yalama olmuş benzincilerinkine asla güvenmeyin. Tecrübe ile sabit.
  • bazen benzinliklerinde hava/su çalışmadığı oluyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.