Şimdi Ara

Sönmüş/patlamış tekerle yol gittim, jant zarar görmüş müdür?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
10.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, abiler merhaba.

    Bugün başlıktaki olayı yaşadım. Gidiş geliş toplamda 120 km yol yaptım. Geliş yolunda, şehre 20-25 km kala sağ arka tekerleğin söndüğünü/patladığını fark ettim. O da bir zatın söylemesiyle. Durmamış olsak, farketmeyecektim bile. Durduğum petrolde hava bastım, eve yetiştim. Az önce kontrol ettim, tekerlek normaldi.

    Şimdi, tekerlek ben hiç yola çıkmadan da sönmüş/patlamış olabilir, geliş yolunda girdiğim kötü yolda da. Maalesef, tekerleği kontrol etmenin ne kadar önemli olduğu tecrübesini edindim bu olayla :(

    En kötüsünü düşünelim. Gidişten sönmüş/patlamış olsun. Bu yolu gidip gelmem janta zarar vermiş midir? Jantlar çelik. Açıkçası zarar görmüştür diye düşünüyorum. Hafta içi yetkili servise uğrayıp kontrol etmeyi düşünüyorum.

    N’olur bi bakın. Araç babamın. Babaya karşı mahcup hissediyorum :(







  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    TEPEE PREMİUM PACK demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?
    TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    TEPEE PREMİUM PACK demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Arkadaş baya bi sert konuşmuş ama haksız diyemeyeceğim maalesef...

    Lastik hava basıncının belli bir miktarını (özellikle janta zarar verecek kadar) kaybettiğinde, hem ses, hem sürüş, hem de aracın seyrinden farkedilmesi gerekir.

    Özellikle janta zarar verebilecek bir duruma gelirse zaten araç sekmeye başlar, bu durumda bile anormallik anlaşılır zaten.

    Ha bunun farkına varamayacak seviyede ise hava basıncı janta ve sürüş seyrine zarar verecek kadar sönmemiş demektir.

    Bu durumda iki ihtimal kalıyor, ya çok fazla sönmemişti, yada sürücü daha altındaki aracı tam olarak tanıyamamış...

    İlk durum normalde, ikinci durum baya vahim...

    Edit; Jantın durumunu öğrenmeniz için söktürmeniz gerekmekte, herhangi bir lastikçiye uğrarsanız, jantı söküp kontrol eder. Hatta siz patlağı düzelttiğinizde de lastikçiye kontrol ettirmiş olmanız gerekirdi.

    Bu soruyu sormanız bile, dikkatsizliğinizi gözler önüne seriyor, canınız malınızdan çok daha kıymetlidir, rica ediyorum kendi canınızı sevmiyorsanız bile, hem bulunduğunuz araçtaki hemde kazaya karışma ihtimali olabilecek araçlardaki kişilerin canını düşünmeniz ve bu konularda bilgi sahibi olmaya gayret etmenizi.
  • 10 metre gitseniz bile jant yamulmuştur.

    Yazın kanyaklı 1 adet jant düzeltmeye 200 TL ödedim.
  • Görünüşte herhangi bir farklılık var mı?

    Lastik dümdüz mü olmuştu?
  • Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.
  • geçmiş olsun
    araca binerken tüm tekerleri kontrol etmek ayrı bir davranış hali iken yolda bir cismin tekeri delip
    havasını boşaltması hali elektronik sistemler yoksa sensör gibi
    bir çok insanın anlayamayacağı tipten.
    bir baktırın umarım birşey olmamıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    Canı gönülden katılmamak elde değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Aralık 2017; 21:32:20 >




  • Jant üstüne inmedi de sadece biraz hava kaçırdıysa sorun olmaz, öyle olsa zaten hissederdiniz diye düşünüyorum, yine de jantı lastiği söküp bakmakta fayda var, özellikle lastiğin yanak kısmını kontrol etmek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Arkadaş baya bi sert konuşmuş ama haksız diyemeyeceğim maalesef...

    Lastik hava basıncının belli bir miktarını (özellikle janta zarar verecek kadar) kaybettiğinde, hem ses, hem sürüş, hem de aracın seyrinden farkedilmesi gerekir.

    Özellikle janta zarar verebilecek bir duruma gelirse zaten araç sekmeye başlar, bu durumda bile anormallik anlaşılır zaten.

    Ha bunun farkına varamayacak seviyede ise hava basıncı janta ve sürüş seyrine zarar verecek kadar sönmemiş demektir.

    Bu durumda iki ihtimal kalıyor, ya çok fazla sönmemişti, yada sürücü daha altındaki aracı tam olarak tanıyamamış...

    İlk durum normalde, ikinci durum baya vahim...

    Edit; Jantın durumunu öğrenmeniz için söktürmeniz gerekmekte, herhangi bir lastikçiye uğrarsanız, jantı söküp kontrol eder. Hatta siz patlağı düzelttiğinizde de lastikçiye kontrol ettirmiş olmanız gerekirdi.

    Bu soruyu sormanız bile, dikkatsizliğinizi gözler önüne seriyor, canınız malınızdan çok daha kıymetlidir, rica ediyorum kendi canınızı sevmiyorsanız bile, hem bulunduğunuz araçtaki hemde kazaya karışma ihtimali olabilecek araçlardaki kişilerin canını düşünmeniz ve bu konularda bilgi sahibi olmaya gayret etmenizi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi La Ley del Diamante -- 10 Aralık 2017; 4:9:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Sizinde "yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse" kısmından öncesi yüksek tecrübe ürünü daha doğrusu yüksek tecrübesizlik ürünü.




  • Babanıza karşı durumunuzu çok iyi anlıyorum merak etmeyin, ben de o yollardan geçtim :)


    Israrlı tavsiyem hem sizin hem sevdiklerinizin hem de başkalarının can güvenliği adına konuyu babanızdan saklamamanız ve lastiği mutlaka yenisiyle değiştirmeniz, hatta maliyeti çok sorun değilse arka 2 lastiği yenileyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Sizinde "yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse" kısmından öncesi yüksek tecrübe ürünü daha doğrusu yüksek tecrübesizlik ürünü.

    tamam en kral sizsiniz sizi
    şampiyon yaptık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Sizinde "yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse" kısmından öncesi yüksek tecrübe ürünü daha doğrusu yüksek tecrübesizlik ürünü.

    tamam en kral sizsiniz sizi
    şampiyon yaptık.


    Şekerimi gonder o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: La Ley del Diamante

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Arkadaş baya bi sert konuşmuş ama haksız diyemeyeceğim maalesef...

    Lastik hava basıncının belli bir miktarını (özellikle janta zarar verecek kadar) kaybettiğinde, hem ses, hem sürüş, hem de aracın seyrinden farkedilmesi gerekir.

    Özellikle janta zarar verebilecek bir duruma gelirse zaten araç sekmeye başlar, bu durumda bile anormallik anlaşılır zaten.

    Ha bunun farkına varamayacak seviyede ise hava basıncı janta ve sürüş seyrine zarar verecek kadar sönmemiş demektir.

    Bu durumda iki ihtimal kalıyor, ya çok fazla sönmemişti, yada sürücü daha altındaki aracı tam olarak tanıyamamış...

    İlk durum normalde, ikinci durum baya vahim...

    Edit; Jantın durumunu öğrenmeniz için söktürmeniz gerekmekte, herhangi bir lastikçiye uğrarsanız, jantı söküp kontrol eder. Hatta siz patlağı düzelttiğinizde de lastikçiye kontrol ettirmiş olmanız gerekirdi.

    Bu soruyu sormanız bile, dikkatsizliğinizi gözler önüne seriyor, canınız malınızdan çok daha kıymetlidir, rica ediyorum kendi canınızı sevmiyorsanız bile, hem bulunduğunuz araçtaki hemde kazaya karışma ihtimali olabilecek araçlardaki kişilerin canını düşünmeniz ve bu konularda bilgi sahibi olmaya gayret etmenizi.

    konu sahibinin olayı tam olarak nasıl oldu bilemiyorum
    ama bizim delinme hikayesinde 2 tane vida lastiğe girmiş ve çok az miktar da hava kaçıyordu.
    mola verdiğimiz noktada ise eğim delinen tarafa doğru bir açıdaydı.
    farkı gördüm lakin açaçta yükte vardı
    ve delinen yöne doğru eğimliydi bayağı.
    çok kuşkulanamıyorsunuz yani.
    bir miktar daha gittiğimizde durumu yandaki araçlar ikaz etti.
    dediğim gibi seviye araçta yol seyir güvenlik ve sürüş anlamında sekteye uğratan ve hissedilen cinsten
    bir sapma ve çekme söz konusu değil.
    bunu farkedebilmek mümkün değil,çünkü size bir geribildirim vermiyor direksiyon ve yol tututş anlamında. çok bariz inmediği sürece.
    imkansız
    herkes profesör olmuş
    hemen orada anlıyorlar ne mutlu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Yanlis anlamayin, kendi canimi dusundugum icin soruyorum: 120 km yolu patlak lastikle gitmis olabilirim diyorsaniz arac kullanmayin lutfen. Kullanmayin ya kendinizi gelistirin yada yakin ehliyetinizi.

    birazda empati kurun
    1993 yılından beridir ehliyetim ve aracım var aktif olarak da kullanıyorum
    bu zamana kadar hiç trafik cezası yemedim,yılda en az 10 bin km yol yaparım.
    hiç alkollü araç kulllanmadım
    araca binerken mutlaka etrafında bir tur atıp 4 lastiğe ve durumlarına bakarım,mutlaka.
    vs, liste uzatılabilir şahsım adına..
    gelelim olaya.
    konusahibini başına gelen olay 1000 km menzilli bir yolculuğumda başıma geldi 2 tane vide saplanmış tekere..
    belirli periyotlarda durup mola verdik en son molada yol eğimi havası inen tekere doğru biraz azalma vardı
    kardeşime dedim bak bu teker sanki havası inmiş
    yok abi o yol eğimindendir çok belirgin değildi açıkcası ve yüküde hesap ettiğinizde,devam ettik.
    sonra yolda sağolsun bir sürücü biri uyardı.
    lastik yanak yapma seviyelerine yakındı o denli çok da gitmedik
    araçta yolcu ve yükte vardı.
    dediğim gibi sensörlü düzeneğiniz yoksa
    yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse
    anlayamazsınız.
    nokta.

    Yok ya.
    bilmem kaç yıllık ehliyetim yok. 2009'da adım ve ilk arabamda 2009 yılında oldu. otomotiv sektöründeyim. o müthiş ustalarınız finish balans makinesi ile tekerlekleri çevirip sesini dinleyerek buldukları bilye sesini test sürüşü yaptığımda hangi tekerleğin bilyesinin bozuk olduğunu, hangi tekerleğin havasının az olduğundan dolayı çekme yaptığını hissediyorum. hayatımda 1 kere tekerleğim patladı oda külliyenin önünde oldu. tekere girip çıkan 3 mmlik demirin sesini duyduktan sonra tekerin yalpalanma sesinin değiştiğini fark edip kenara çektim.
    yaptığım ahkam kesmek değil. kabiliyetsizliğinizi ortaya dökmek. kaldı ki adam lastik inik diyor inik. yapmayın etmeyin. kullandığınız araç en az 1 ton. altınızdaki makineyi hissedin. inik lastiğin sesi, arabanın yol tutuşu, düz çizgide gidememesi falan bunları normal mi karşılıyorsunuz seyir esnasında?

    yok ya
    dan
    sonrası ayrı bir tecrübe abidesi zaten.
    siz duayen olmuşsunuz.


    Sizinde "yüksek perdeden ahkam kesmesin kimse" kısmından öncesi yüksek tecrübe ürünü daha doğrusu yüksek tecrübesizlik ürünü.

    tamam en kral sizsiniz sizi
    şampiyon yaptık.


    Şekerimi gonder o zaman.

    İstanbul leventteyim yolun düşerse beklerim gel misafirim ol.
    yanında kahve vede yemek ısmarlarım
    muazzam bir İstanbul panoroması var mekanımda 150 metreden istabul görüyor
    nefis bir teras..
    Ankraya yolum düşerse şekerinizi getireceğim.
    söz.




  • Lastiğin inik olması anlaşılamaz belki, buna itiraz etmem. Fakat araba janta oturmussa ve şoför bunu farketmiyorsa diyecek söz yok.

    Janta oturmak üzere olan lastik anim var benim de. Sabah işe gitmek üzere bindim 200 300 metre civarı gittiğimde anormal bir ses olduğunu farkettim. Sağa çekip baktığımda janta zarar vermeye başlamasa da ramak kalmıştı.

    Şimdi tecrübe ile konuşuyorum;

    1 arabanizda elektrikli pompa bulundurun. Bulundurun ki benim gibi, buz gibi ve yağmurlu havada islanmadan ve usumeden işinizi görün.

    2 nick den anladığım kadarıyla, araba Leon Fr. Lastik basınç sensörü uyarı vermedi mi?



    Benim sönük lastiği söylemedi bana da, belki dedim yol bozuk olduğu için anlayamadı. Çünkü geçen hafta havası 24 psi ye düşen lastik için uyardı.



    Bu arada, her yakıt alımında bı kontrol edin ve sensorunuzu sifirlayin.
  • Lastik basıncını ölçmesi için aracın 5km civarında hareket etmesi gerekiyor.
  • Lastik balon yapmamış.

    Lastik balon yapmadıysa çelik Janta hiçbir şey olmaz.

    Ben 100 km hızla yarısı yapılmamış bi yolda giderken köprüden geçtim.

    Yol ile köprü arasında 6-8 cm fark vardı büyük bu tak sesi geldi. arabanın uçtuğunu hatırlıyorum.

    Lastik yanağın iç tarafından yarılmıştı.

    Jantta birşey yoktu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.