Şimdi Ara

BAŞLANGIC MOTOSİKLETİ 600-1000 CC OLUR MU ? ( BİLİNÇLENDİRME )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
1.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, geçenlerde denk geldiğim bir yazıyı sizinle paylaşmak istiyorum vaktinizi ayırın ve okuyun lütfen.
    Tamamen bilinçlendirmek amacıyla paylaşıyorum.
    ( ALINTIDIR. )


    Adım ahmet. Bursadanım. yaşım 25. Gençliğin baharı derlerya. öyle değil işte.Onu ben kendimden aldım.

    acıtasyon olsun,geçmiş olsun denilsin diye yazmıyorum. Bakmak istedim foruma kaza bölümünde Bursa özdileğin orada kaza yapmış bir arkadaş.

    2012 den beri geçmesine hala ilk motor SuperSport 600lük alayımmı muhabbetleri bitmemiş.

    Yazmak istiyorum. Bilinçlenin diye yazıyorum.Kendime kızarak yazıyorum.Belki birine derdimi anlatabilirim diye yazıyorum.

    2012 de Temmuzda bir motosiklet aldım ben. 2008 Model Yzf R1 aldım. daha öncesi sanıyorum 5 bin km kadar motosiklet kullandım ufak tekek şeyler buna scooterlerde dahil.

    2012 ekimde o karanlık gecede. Bursa Özdilek geçiti hemen geçince Bir kavşak var. Total benzin istasonuda var orada.

    Motosikleti sürme konusunda bir sıkıntım yoktu şehir içi normal şekilde kullanıyordum.Benim etrafımda motosiklet kullananda pek yoktur.
    Gittim beğendim aldım.Kimsede napıyorsun demedi. (ben kendimi bilmedikten sonra biri birşeyler desede ne kadar önemli ki? işte tam da bunun için yazıyorum bunları.

    Bir an geliyor ki hayatta. İşte o an. Keşke dediğin an oluyor. Ben bursa tarafından gelip Görükle otobanına girecektim.Bursalılar bilir.Vazgeçip mudanya tepedevrentten dön ahmet dedim kendi kendime. Ben bunları düşünürken otoban sapağını geçtim.

    Şunu belirtmek istiyorum. R1 Suçlu değil. Motosiklet asla suçlu değil.Gaz verdiğinizde giden.Frene bastığınızda duran bir makine yanlızca.
    yani güçlü motor öldürür demiyorum.Bilinçsizlik öldürür.

    Sohbet gibi olsun istiyorum.İki dost konuşuyor gibi olsun. Öyle yazacağım.

    Bak dostum. Görükleye gidiyordum ben,Okuldan sevdiğim bir kız umut verdi bana.Oldu gibiydi ya iş telefonda.Birlikte olacaktık onunla.
    Seviyordum,Çok..
    Neler diyeceğimi düşünürek gidiyordum ben. Aklım ne yoldaydı nede ibrede.
    Sen aklın başka bişeylerle çok meşgulken motosiklet sürüyormusun?
    Ben sürüyordum.

    Sen motosiklet sürerken kulaklıkla yüksek sesle müzik dinleyip,bunun dikkatini dağıttığını bilip dinlemeye devam ediyormuydun?
    Ben ediyordum.

    Sen güçlü bir motosikletin suya girdiğinde ne yapacağını biliyormusun?
    Ben bilmiyordum.

    ...........

    Ekim'de. aklımda O'na neler diyeceğimi kurarken biraz daha vaktim olsun diye 15km öteden otobana girmek istedim,yolumu uzattım.
    Ben yazın aldığım. Ve gerçekten çok güçlü bir motosikleti ister inanın ister inanmayın daha hiç suya sokmamıştım.

    Bak dostum Saat sanırım gece 2,3 arası. Olay nasıl oldu anlatayım
    Ben ne kadar hızlı gittiğimin hiç farkında değilim.
    Kulağımda da Muse-New Born bağırıyor.

    bir an geldi. öyle bir kaydıki motosikletim. Beklemiyordum,Bilmiyordum,Ne yapacağımı hiç bilmiyordum.

    o anlık savrulmadan sonra yüzüm ibreye yaklaştı o an ben Kadranda 240ı gördüm.

    Nerdeydim biliyormusun? kavşağa sanırım 50 metre uzaktaydım ben.

    Hafızam o anı çok net hatırlıyor.Belkide Allah özellikle hatırlamamı istemişti.Belkide bu yazdıklarım birine yol göstericek.
    Kader böyledir çünkü.

    Nasıl motosikletin altımdan kaydığını hatırlıyorum. Kaskın yerle buluştuğu anda Gök yırtılırmışcasına çıkan sesi hatırlıyorum.

    Sonra ne mi oldu dostum?

    4 ay sonra uludağ universitesinde açtım gözlerimi ben. Gerçekten çok şanslıydım ben.

    ne oluyor? diye ayağa kalkmak istiyor insan dostum.
    Sonra farkediyorsun ki bel altını oynatamıyorsun sen.

    Hıçkırarak ağlayan bir ailen oluyor etrafında dostum.
    Arkadaşların çok üzgün bakıyor sana biliyormusun.

    Sonra bir şekilde öğreniyorsun ömür boyu o sandalyede kalacağını dostum.Bil bak bu güzel bir duygu değil.

    Ufak bir dalgınlığın mükafatını ilk sandalyeye oturduğunda iyice anlıyorsun dostum.

    Kötü dostum,Gerçekten kötü.

    Rüyanda koştuğunu görmek,top oynadığını görmek kötü dostum.

    Sosyal yaşamı dert etme. Sevdiklerin değerli dostların varsa mutlu olabiliyorsun bazı bazı.

    Bak dostum;

    Motosiklet ile olan kısa maceramda beni çok mutlu etti. Seninde çok mutlu olmanı diliyorum.

    Ama youtubeden izleyerek mutlu olma olur mu?

    Doğduğumuz anda konuşamıyor koşamıyorsak.

    Tecrübe etmeden Güçlü bir motosiklete binmek

    Doğru değil dostum..

    Yazdıklarım benim Kişisel görüşlerimdir.Hatada bendedir.

    Ekipman konusuna girersekte. Orta segment tam kıyafetim vardı. Mont Motosiklet pantalonu eldiven kask.

    Sağlıcakla Kalın. Dalmayın.
    Vakit buldukça sürün
    Motosiklet Bir tutkudur.
    Ömür boyu bu keyifi yaşayabilmek adına.Dikkatli sürün.

    Hala soruyor musunuz ya da hala diyebiliyor musunuz 600-1000 CC başlangıç motosikleti olur mu diye ?
    Fazla bir şey değil sadece aramızdan bir motosikletçi arkadaşımız kötü bir şekilde bizden gitmesin istiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gckumbasar -- 31 Ağustos 2019; 12:41:8 >







  • Ben de konu ile ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum, belki çoğunuz bana kızacak ama olsun.

    Yamaha R1 i Hayabusa yı falan bilmem ama 4 silindirli 600cc bir racing motor ile başlanır mı derseniz bal gibi başlanır derim. Nasıl başlanır derseniz kendi yöntemimi söyleyeyim =>

    -Aklı başında bir insansındır, yapmak istediğin şeyin risklerinin farkındasındır, en ufak bir hatanda sadece kendine değil yakın çevrendeki herkese ne kadar kötü etkileyebileceğinin de bilincindesindir.

    -İnternetten bol bol motosiklete yeni başlamak, racing motor nasıl kullanılır, motor bakımı nasıl yapılır vb. bir sürü video-kitap-dergi izler okur konu ile ilgili bol miktarda teorik bilgi edinirsin.

    -Sonrasında bir sürücü kursuna yazılırsın, ehliyetini alırsın.(Ehliyet alma sürecinde edindiğin bilgiler senin böyle bir motor ile trafikte hayatta kalman için kesinlikle yeterli olmadığının bilincindesindir.)

    -Motor haricinde bir ulaşım aracına sahipsindir(araba diyelim) gitmek zorunda olduğun yerlere(iş,okul) o araçla gidip gelebiliyorsundur.(Yeterince tecrübe edinmeden kötü hava şartlarında veya kendini hazır hissetmeden motorunla bir yerlere gitmek zorunda kesinlikle kalmamalısın)

    -Gidersin 2.el eli yüzü düzgün, km si fazla olmayan, bakımlı bir 600cc racing motor alırsın. Kapalı garajın vardır oraya koyarsın motoru.

    -Ekipmanını dizersin.(Botundan tutun eldiveninden kaskına kadar..). Bu konuda ucuza kaçılmamalı. Tabiki her şeyin en pahalısını da alın demiyorum.

    -Hafta sonları motoruna atlayıp evinin bulunduğu sokakta ufak ufak turlamaya başlarsın.

    -Kendini hazır hissettiğinde evinin sokağından ayrılıp şehir içinde de dolaşmaya başlarsın.

    -Kendine bir eğitmen bulursun ve olayını ona anlatır yardım istersin.

    -Motoruna zamanla alıştıkça şehirler arası yolculuk yapmaya başlarsın.

    -Zamanla kendine güvenin geldikçe biraz daha hızlı ve agrasif kullanırsın motorunu ama her zaman limitlerini bilerek kullanmalısın. İlk yazdığım madde sürekli aklında olmalı.(Yalan söylemeye gerek yok hiç kimse racing bir motoru maks. saatte 120km hızla gitmek için almaz)

    Şimdi diyeceksiniz ki öyle şey mi olur, tecrübesiz adam 600cc lik motor ile ölecek vb.

    Akıl var mantık var: Eğer bir insan yeterince tecrübeye sahip değilken böyle bir motor alıp, kimseden yardım almadan-eğitim almadan, kafasına kask bile takmayıp, motoru aldığı ilk haftadan itibaren gece vakti 250 ile giderse o insan tabiki ölür. O insana spor araba verin onunla da ölür. O insana alış-veriş arabası verin emin olun bir süre sonra onunla da bir şekilde kendini öldürmenin yolunu bulur.

    Demem o ki 600cc racing ile başlanır mı? Bal gibi başlanır. Yeterki aklınız başınızda olsun ve işi kitabına uygun şekilde yapın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c36ab7c4 -- 23 Kasım 2019; 13:9:7 >




  • Dünyanın gelişmiş ülkelerinde ve AB'de bu işin araştırmaları, analizleri yapılmış ve ona göre ehliyet sınıflandırmasına gidilmiş. Yani Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok, hangi güçte motosikletle başlanması gerektiğini otoriteler araştırıp tespit etmiş. Biz AB normlarını uyguluyoruz. Öyleyse 16 yaşındaysan max 125 cc ve 15 ps, 18 yaşındaysan maksimum 47 ps ve 24 yaşındaysan en az 2 yıl A1 tecrübesi ile istediğin güçte motosiklet.

    Ama şu unutulmasın; gerek Avrupa ve gerekse ABD'de yapılan ölümlü motosiklet kazası analizlerinde, 40 yaşın altındaki motosiklet sürücülerinin 40 yaşın üstündekilere kıyasla 2 kat daha fazla ölümlü kazaya karıştığı görülüyor. Yani kazaları genellikle gençler yapıyor. Bunun nedeni tecrübe eksikliği ve o yaşlarda güvenlik/emniyet algısının yeterince gelişmemiş oluşu. Buna bir de gençlikten gelen heyecan eklenince yaşını almış tecrübelilere oranla 2 kat fazla kaza yapmak kaçınılmaz oluyor. Bu kazaları azaltmanın en güvenilir yolu ise kademeli olarak motosiklet sürmeye başlamak. Önce küçük hacim/az güç, 2 yıl sonra orta hacim/orta güç ve 2 yıl sonra da yüksek hacim/yüksek güç.

    Bu yol izlenirse ve güvenli/ileri sürüş eğitimleri zorunlu tutulursa, gençlerin kazalarında muhtemelen yarı yarıya azalma olacaktır.




  • Tecrübe çok önemli paran var diye gidip 600cc, 1000cc alırsın ÖLÜRSÜN..

    Motosiklet sürmek aynı yeni doğan bebek gibi önce yerde sürüklenmek,ayağa kalkıp yavaş adım atmak,koşarak ilerlemek gibidir.

    Birşeyleri alttan temelden yavaş yavaş öğrenmek adım adım ilerlemek en doğru olanıdır.
  • Barkın abinin de dediği gibi
    "Bizim bi abi var 600lükle başladı sonra 1000lik aldı. İşte o abiler işte Allah seviyor kainatta yıldızlar bi pozisyon alıyor bişey oluyor şansa yaşıyorlar uzun süre. "
  • Bal gibide olur diyen arkadaşa kötü sözler söylemek istemiyorum, sadece Allah akıl fikir versin demek istiyorum. Kimse alınmasın gücenmesin ama 250 - 300 cc'de profesyonelleşmemiş arkadaşlar hayatının kıymetini biliyorlarsa bir zahmet biraz zahmet çekip küçük cc'de tecrübe kazansınlar. Ben kendimi bildim bileli direksiyondayım. Kara yolunda giden direksiyonuna geçipte kullanamadığım bir tek vasıta dahi olmadı. Benim hevesim vardı motorsikletlere ama aşığı değildim. Babam izin vermiyordu bende ısrarcı olmadım. Çünkü arabayı veriyordu, gece kaçırıyordum vs. Üniversiteye başka ile gittim. Yaz okuluna gidip gelirken arkadaşımın Mondial scooter'ini kullanıyordum. Günde 15 - 20 km. Yaklaşık 10 yıl önce. Sonra hiç hevesim kalmadı motorsiklete, hem araba aldım hemde yaşadığım şehir biraz soğuktu ve Türkiye'de trafikte motorsiklet sürücülerine davranış hepimizin malumu. Yıllar geçti, arkadaşım 150 cc motorsiklet aldı, bir vesileyle benim garajıma bıraktı anahtarıyla. Toplamda 50 kilometre sürmemişimdir. Başka bir arkadaşımın 250'lik Mondial cruiser'i vardı yaklaşık 5 km sürdüm. Başka ülkeye taşındım. Bir kaç ay sonra araba mı alsam derken bu ülkede motorsikletin ne kadar avantajlı olduğunu öğrendim. Tüm otoparklar ücretsiz, hiçbir yol, geçiş vs ücreti ve en heyecanlandıranı radar cezası yok. Bende aldım hyosung gt650r geziyorum ortalıkta. Çok düştüm kalktım. Geçen hafta yaptığım kazaya kadar 6 ay bindim. Ha söylemeyi unuttum, A ehliyetimi yıllaaaar önce tek seferde almış biriyim doğru düzgün motor kullanmamış olmama rağmen o zamanlar. Ama nasıl olsa polis çevirmesi yok, birşey olmaz diye buranın yüksek cc'li ehliyetini almaya uğraşmadım. Ohoo oldum ben, tamamım diye gezeliyorum ya, geçen hafta pazar akşamı bana yeşil yanmasına rağmen ve u dönüşü yasak olmasına rağmen karşı şeritten bir arkadaş u dönüşü yaptı ve beni gördü şoka girdi ve yolun ortasında durdu. Evet arabaya süratle ortadan çarptım. Elhamdulillah hiçbir zaman ekipmansız kullanmam motoru, kısa mesafe bile olsa... Ekipmanın vesilesi, Allah'ın korumasıyla sadece ufak zedelenmeler. Bakın kırık veya çatlak demedim. Hjc rpha 11 kaskı yaklaşık 400 dolara aldım ve ekipmana çok ciddi para harcadım. Ekipmanın, özelliklede kaskın fiyatını duyanlar "oha, kaska o kadar para mı verilir, hasta mısın?" diyorlardı. Bende, parayı her zaman bulabilirim ama vucüdumu, özellikle kafamı bulamam diyordum. Kazayı gören herkes, sağlık ve emniyet ekibi dahil şaşkındılar ve dedikleri tek şey "ekipmanın olmasaydı şu an bu halinden eser kalmazdı" kaskın vizörü ve üstü tamamen sıyrıldı, pantolonun dizi ve eldivenlerim parçalandı. Eğer ciddi tecrübem olsaydı o arabanın yanında kalan aradan sıyrılıp kurtarabilirdim. Bu yazıyı hastaneden yazıyorum. Bir haftadır tedavi görüyorum ama elhamdulillah ve maşaallah diyerek çok çok iyiyim o kazaya göre. Tabii ki kabul eden olur etmeyen olur ama ben sizlerin iyiliği için paylaşmak istedim.




  • Olur yada olmaz demem. Gaz elinin altında arkadaş...

    CC yükseldikçe tepkiler artar, tecrübesizliğinden kaynaklı reaksiyon oranın düşer...

    Arkadaş ne güzel anlatmış işte... R1 dediğin makine maksimum 3 sn de 0-100 çıkıyor. Hani şöyle anlatayım, sen bu mesajı okumaya başlayıp bu cümleye kadar geldiğinde çoktan 100'ü geçmiş oluyor.

    Mesela farklı bir örnek vereyim, yüzme bilmesen boyunu geçen alanda denize girer misin? Ben girmem.

    Her şey tecrübe arkadaş, önce emekle sonra yürü daha sonra zaten koşarsın...
  • Ben de şuan 600 lük mü 250 lik mi arasındayım aralarında ki fiyat farkı çok fazla değil o nedenle A sınıfı ehliyeti aldıktan sonra nasip olursa kesin kararımı verip ona göre motor alıcam bakalım artık hayırlısı olsun :D
  • Sevgili arkadaslar, sakat kalmak istemiyorsaniz, ilk motorunuz son motorunuzun olmasini istemiyorsaniz ve ölmek istemiyorsaniz dusuk cc ile baslayin. Full ekipman alin. Yavas yavas yukseltirsiniz. Bunu yazan kisi uç farkli motosiklete sahip olmus, ciddi bir kaza gecirmis, 50.000 km dir motosiklet kullanan bir arkadasiniz.

    Saglicakla kalin.
  • Dengisiz bir insansa 1300cc de olsa 125cc de olsa sonuç aynı olur

    Böyle yazıları okuyarak kaç cc alacağına karar veren zaten almasın
  • Motosiklet kullanıyorum ve açık ve net diyebilirim ki çok saçma bir yazı.

    Bilinç yoksa 50cc'lik scooterla da duvara toslar ölürsün.

    İradesizsen, neden sonuç ilişkisini kuramıyorsan, altındaki makinaya hükmedemiyorsan, tam aksine makina sana hükmediyorsa trafiğe hiçbir şekilde çıkmayın. Yaya olarak dahi trafiğe müdahil olmayın. Size değil karşınızda sizin yüzünüzden mağdur olacak insana yazık.
  • Aslinda hacim bir yanilsama, yani yazida belirtildigi gibi motor suya girince ne yapacagini bilmeyen bir adam, motorda kulaklikla muzik dinlediginde dikkatinin dagilacagini bilmeyen bir adam 125lik motorla da kaza yapar. Cok normal bir konu, ha diyecek olursaniz kazanin siddeti ayni olmaz ona katilirim ancak bunlar zaten cok temel konular degil mi zaten, kim motorla giderken kulaklik takip muzik dinledigi zaman dikkatinin dagilmayacagini dusunur ki?

    Motoruna gore degisir gerci, ben SS makine ile baslamadim. HD 883 Iron ile baslamistim, motor guzeldi ancak o zaman ilk fark ettigim biraz agir gelmisti bana. Hep almak istedigim tek marka oldugu icin aldim. HP olarak dusunurseniz 50 HP bile degil aslinda. Su anda surdugum motor 1800cc hemen hemen ancak urettigi guc 90 HP. Dusundugun zaman CC anlaminda cok yukari cikmis gibi gozuksem de fazla bir sey fark etmiyor.

    Elinin ayari olmasi lazim, zaten elinin ayari yoksa istersen 50cc al yine bir sekilde kaza yapacagin varsa yaparsin. Sen hizli olmazsin, karsidaki olur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.