Şimdi Ara

Baskı Balata Ömrü Neye Bağlıdır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 98000 de hyundai getz aracım var bugün baskı balata değişti.Normalmidir.Baskı balatanın ömrü nasıl kısalır?Uzun süre kullanmak için nelere dikkat etmemiz gerekir.



  • Ayak debriyajda frenleme, ışıklarda ayak debriyajda bekleme, olabildiğince yarım debriyajdan kaçın. Kısaca debriyajı gerekmedikçe kullanma kolay kolay bitmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 98000 oldukça iyi bir rakam bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herşeye bağlı aracı sürüş stiliniz, hızlı kalkışlar, debriyaja sürekli basılı tutma, yarım debriyaj kullanımı, aracın yük durumu, hava sıcaklığı, viteslerin ne sıklıkla değiştirdiğiniz, sıkışık trafikte kullanım, bir çok nedenle aşınır, sizin km normaldir kısa değil, ama daha uzun olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En büyük etkeni araç viteste giderken ayağı debriyaj pedalının üstünde tutmaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 98000 Ortalamanın biraz üzerinde bir km. Bence yeterli.

    Normalde de 85000 felan gidiyor. Hiç dur kalk trafiğine girmeyenler 160 bine kadar gittiğini söylüyorlar.

    Saygılar.
  • yukarıdaki arkadaşlara katılıyorum ayrıca klima açınca bile etkiliyor yahu baskı balatayı. En çokta yokuşlar mahvediyor. En güzeli elfreni ile kalkmak en azından yükü azaltıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • allahın takdirine bağlıdır. geleceği kimse bilemez

    (her zaman biri gelip boyle şeyler yazar. bu sefer ben yazayım dedim onlara pabuc bırakmıyım. tüm zevklerini ellerinden alayım istedim)
  • benim araba da 94 binde. tüketim biraz arttı. debriyaj çok aşağıda kavramaya başladı. vites geçişleri de sarsıntılı. 100 bin bakımda değiştirtmeyi düşünüyorum.
  • baski-balata omru direk yarim debriyaja baglidir,ozellikle kalkisklari yarim debriyajla yapiyorsaniz 30-50bin anca gider,yokuslarda mutlaka el freni ile kalkis yapilmali, arac viteste ve haraket halindeyken ayak debriyajin uzerinden cekilmeli
    ekleme:baski-balata degistirirken mutlaka volanti kontrol ettirin,cok azda olsa sorun varsa torna yaptirmanizi tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balatası büyük oranda kullanıma bağlı eskiyen bir parçadır.Bazı araçlarda 40 bin 50 bin km gidebileceği gibi 100 bin km gidebilir.Sizin değişim km nizde sıkıntı yok.
  • 108 binde daha değişmedi şu ana kadar da sorunsuz kullanılıyor.
  • 110k km yapmış aracımızda değişmemişti mesela kullanıcı ile alakalı. 30 binde bitiren bile oluyoe

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    98000 Ortalamanın biraz üzerinde bir km. Bence yeterli.

    Normalde de 85000 felan gidiyor. Hiç dur kalk trafiğine girmeyenler 160 bine kadar gittiğini söylüyorlar.

    Saygılar.

    Evet buyrun benim Sifir aldiğım octinin baski balatasını 160 küsür binde değiştirdim. Ön diskleri 175binde değiştirdim.
    Bence öngörülü kullaak önemli. Mesela ben fazla fren kullanmam. Birçok kere başıma geldi önümde giden merso,audi vs benim frensiz indiğim veya döndüğüm virajda fren basıyor. Halbuki benim octinin döndüğü yerde o arabalar çok daha rahat döner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kullanıcıdan ziyade kullanım şartlarıyla alakalı, yokuşlu trafikli bir yerde en kral şoför olsa yine dayanmaz o baskı balata, uzun yol yapan ve trafiğe girmeyen araçta 200 bin bile gider
  • Arkadaşın dediği gibi yol çok önemli. Dur kalk yapmamak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belirli bir değişim km olmadığını şöylede anlayabiliriz.

    Fiat punto elkitabında Baskı balata için 40 binden sonraki her 20 binde bir kontrol gibi bi ibare vardı sanıyorum.
  • 98.000 km baskı balata için normal bir kilometre. Bende peugeot 207 vardı 75.000 de almıştım, ben almadan önce baskı balatası değişmişti.

    Baskı balata 30.000de de biter 150.000de de. Kullanıma bağlı. Olabildiğince yarım debriyajdan kaçının.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teterboro

    benim araba da 94 binde. tüketim biraz arttı. debriyaj çok aşağıda kavramaya başladı. vites geçişleri de sarsıntılı. 100 bin bakımda değiştirtmeyi düşünüyorum.

    değişim zamanı geldiğinde yukarda kavramaya başlamıyor mu araç?
  • Hocam aşağıda değil yukarıda kavrar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.