Şimdi Ara

Triger kayışı maksimum yıl ömrü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
40.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracın kilometresi düşük olduğunda (20-30 binler mesela) triger kayışının dayanma ömrü en fazla kaç yıldır. Araç üreticileri 4-5 yılda bir değişmeli diyor ama benim merak ettiğim kilometresi düşük ama yıl bakımından kopmuş bir triger kayışı ile karşılaştınız veya duydunuz mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



  • benimki 6. veya 7. senesinin başında koptu... daha 30bindeydi... dikkat edin değiştirin trigeri...
  • max 5 yılda değişmeli km ye bakılmaksızın sonuçta plastik bir parça ve zamanla ömrü doluyor sertleşip çatlıyor
  • lütfen hezeyan diye düşünmeyin:sağlığa zarar veren sigaraya basit bir hesapla beş yılda 9-10 bin tl ödüyoruz.canımızı taşıyıp bize hizmet veren araca değişimiyle birlikte ortalama 150 lirayı çokmu görüyoruz.eski bir mekaniker olarak kritik zamanın beklemesine gerek yok.bir arkadaşımız ben kopardım dedi.
    bende diyorumki 4 yılda değişsek kaybımız ne olur.sağlıklı, hasarsız günler dileğiile.
    (çünkü dayanma ömrünü tespit edecek bir mekanizma henüz geliştirilmedi.ancak gözle muayene olur.yapım maddesinden tutunda her türlü çevre koşullarının etki ettiği parçaya biçilen ömre inanmamanız dileğiile)
  • 150TL ye triger kayışı+gergi bilyası + işçilik olsa can feda 100TL sadece işçilik el emeği üstüne kayış+rulman+devirdaim su pompasını da eklersek fiyat 350-400TL ye çıkıyor o da dışarda özel servislerde yetkili servislerde bu işlemi yaptırırsanız fiyat en az 700-800TL dir. 700-800TL de küçümsenecek bir rakam değil bana göre
  • akrabanın 98 model opek astra gls 40bin civarında 2008de koptu.ama neyin ne olacağı belli olmaz riske girmemek gerek..
  • Benim bildiğim triger kayışı değişmesi gerektiğinde ilk çalışma anında gıcırtı benzeri bi ses yapar bu durum mutlaka değişmesi gerektiğini gösterir şimdiye kadar ses yapmadan koptuğunu duymadım ama tabiki benim duymamam olmadığını göstermez duyan arkadaşımız varsa söylesin hepimiz öğrenmiş olalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ffurkanakpinar -- 10 Şubat 2010; 23:31:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    150TL ye triger kayışı+gergi bilyası + işçilik olsa can feda 100TL sadece işçilik el emeği üstüne kayış+rulman+devirdaim su pompasını da eklersek fiyat 350-400TL ye çıkıyor o da dışarda özel servislerde yetkili servislerde bu işlemi yaptırırsanız fiyat en az 700-800TL dir. 700-800TL de küçümsenecek bir rakam değil bana göre

    benim binebileceğim araçların genellemesi idi.verdiğim rakam.amma hatırınız için 100 tl daha ekliyeyim.
    sayın hocam bende size abartısız bir tahmin sorayım;kırmızıda kayış-zincir kesti veya sıyırdı.itecek eğilmedi pistonlara sübapları çaktı.kül.mili ya eğildi veya yerinden koptu.kayıtları zedeledi.vs.uzar gider.o zaman hasarımız nicolur.veya kolu eğdi.silindirde çizik oluştu?????
    kazasız hasarsız sürüşler.




  • Arkadaşım firmalar taarfından triger seti bir bütün halinde değerlendirilir. Yani rulmanları ile birlikte...Firma bu sistemi laboratuar ortamında belirlerken bi kilometre görür. Bu tamamen laboratuar ortamında ve oda sıcaklığında yapılan bir ölçüm olduğu için o ömrün yarısını belirler genelde...Çünkü olay tamamen kendini sağlama alma olayıdır. Opellerde 100 000 dir, Renaultların çoğunda 65000 dir, Focuslarda 120 000 dir....vs .....Genelde de 5 sene ömür verirler. Bu sene de tamamen bir kullanıcının 1 senede yapacağı kilometre ve plastik yapısının ömrü ile ilgilidir. Aracına normal binen bi insan genel manada 12 000 - 18 000 kilometre arasın yol yapar. Buna göre de ömür belirlenir.

    Triger sisteminin "sene doldurmamış olmak kaydı ile" gerçek ömrü ustalar tarafından iyi kullanıcı gözönünde bulundurularak belirlenir. Mesela benim aracımda 65000 dir ama ustalar benim aracım için kayışların 85000 i gördüğünü belirtmişti.

    İki kavramdan biri bitmişse değiştirmekte yarar var.
    quote:

    Orijinalden alıntı: md1

    Aracın kilometresi düşük olduğunda (20-30 binler mesela) triger kayışının dayanma ömrü en fazla kaç yıldır. Araç üreticileri 4-5 yılda bir değişmeli diyor ama benim merak ettiğim kilometresi düşük ama yıl bakımından kopmuş bir triger kayışı ile karşılaştınız veya duydunuz mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.




  • Plastiğin ömrü genelde 5-6 senedir.
  • Konuyu yillar sonra hortlatmis olacagiz ama vw grubunda tsi motorlar icin (1.2 tsi) bu triger omru hakkinda bilgisi olan varmi?

    Arac 2014 model henuz 20.000 de. Degisim gerekli mi sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.