Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
540
Cevap
48
Favori
78.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LG'yi tamamen tercih listesinden çıkarmakta fayda var...Tv'leri yüksek oranda sorunlu ve satış sonrası sıkıntı çıktığında +3 yıl yaşlanmanız garanti...
  • Çıkmaza giren kullanıcılara yardımı dokunduğu için başlığı açan @sabahattin ali'ye çok teşekkür ederim. Salı günü bu fotoğrafları da dilekçeye iliştirip hakem heyetine müracaatta bulunacağım, bütün süreci buradan paylaşacağım. Avrupa'ya Amerika'ya böyle ürün göndermekten imtina eden şirketler, banttan sorunlu çıkan ürünleri ülkemize mi gönderiyorlar napıyorlar? Ürünlere verilen para sokaktan mı toplanıyor? Bütün hepsinin cevabını öğreneceğiz.
    Tekrar elinize sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sefacv -- 24 Nisan 2016; 21:05:00 >
  • Rica ederim. Hak hep birlikte aranir. Tek basina arayan sovalye olur ve yenilir. Ben kazandim davayi. Surekli mahkemelerde kaybetmeye baslasalar adam gibi urun satarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abiler burda genel olarak tv konusu konuşuluyor ama benimde bir telefon sorunum var. General Mobile 4g model bir telefonum var. servise gitti geldi. 2 aylık daha. anakart değişti demişler ama değişmemiş anladığım kadariyla çünkü imei numaraları aynı. Sanırım mahkemeye gitsem para iadesi isteyebilirim bu konuda. Tam olarak ne yapmam gerekiyor acaba
  • İyi günler dilerim. Ben Xperia Z3 kullancısıyım. Bu telefonda kronik bir sorun varmış, çoğu kişinin karşılaştığı türden bir sorun. Sanırım içindeki herhangi bir bileşenin (anakart, ram, işlemci vs. chipset'in) fazlaca ısınmasıyla ortaya çıkan ekranda sararma, panelde turuncu bir leke oluşmasına sebep oluyor. Tam olarak teknik detayı bilmiyorum fakat sonuçta ben telefonu ocağa koymadığım sürece olmaması gereken bir leke, normalde o panelin o ısıya dayanabiliyor olması lazım. Xperia telefonlar için, şarj giriş yeri, micro usb noktası sol üstte, leke de hemen birazcık aşağısında. Telefonu alalı 8 ay oldu, sonuçta 2 yıl içerisinde olan bir 'ayıp'. Kullanıcı hatasından kaynaklanması mümkün olmayan bir şey. Ben telefonu Teknosa'dan aldım, garanti belgesi, fatura dahil tüm kutu içeriği duruyor. Fakat teknosa ile uğraşmadan direk olarak Sony servisi ile uğraşmak istediğimde, laptop ve televizyon için dolu servisi olan Sony'nin telefon için yetki verdiği üç servisten ikisi KVK diğerinin ismini hatırlamıyorum. Lokasyon olarak en rahat ulaşabileceğim servis Bakırköy KVK olduğu için ona gideceğim. Kendilerini telefonla aradığımda ve forumlarda aynı sıkıntıyı yaşayan insanlardan sorduğum üzere, 2 yıl içerisinde gerçekleşmiş bir 'ayıplı ürün' kavramı içerisinde olmasına rağmen, para iadesi ve benzer oranda bir telefon ile değişimine izin vermeyip, ücretsiz onarım yoluna gidiyorlarmış. Bu da yeterli gelebilir fakat ben telefonu değiştirmeyi daha uygun görüyorum ve para iadesi istemeyi uygun görüyorum. Servisin buna cevabı da 'sadece ilk 30 gün içerisinde 'ayıp' gerçekleşmiş ürünlerde veya 4. kez aynı sıkıntıyla servise gitmiş ürünlerde para iadesi veya benzer ürünle değişim olabilir.' şeklinde cevap alınıyormuş. Fakat ne kendi verdikleri garanti belgesi üzerinde ne de tüketici hakları kanununda bunun gibi yasa dışı bir şeyi seçemeyecekleri yazıyor. Sonuçta net bir şekilde yazdığı üzere 2 yıl içerisinde olmuş tüketici sorunu olmayan her şey, satıcının 'ayıbı' ve bunun sonuncunda da tüketici kanun gereği dört haktan birini seçebilir ve satıcı da bunu uygulamakla yükümlüdür.

    Merak ettiğim şey ise, forumlardaki herkes de ilk 30 ay içerisinde olmadığı için bu durumun 'ayıplı ürün' kavramında olmadığı ve sadece ücretsiz onarım yapılabildiği ve tüketicilerin hepsinin servisin bu kararına uyduğu. Fakat kendi verdikleri hiç bir kağıtta 'ayıplı ürün' kavramının ilk 30 gün içinde olabileceği yazmıyor, sadece servise gidildiğinde böyle söyleniyor. Bu durumda benim gerçekten de o dört seçeneği seçerek, servisi zorlama hakkım var mı? Yoksa herkes gibi ben de ücretsiz onarım ile birlikte 'seve seve' dönecek miyim? Tüketici hakem heyetine gitmeli miyim? Bana yardım edebilir misiniz?

    Saygılar.




  • 12 Nisan tarihinde LG mağazasından aldığım LG 49uf6807 tvde ışık sızması olduğunu farkettim. Servisi arayıp durumu ilettim. Servis geldi tvyi götürdü. Ertesi gün servisten bir mühendis beni aradı. Ve Tvde bişey olmadığını ve ışık sızmasının makul seviyede olduğunu söyledi. Ben diretince ve hukuki süreci başlatacağımı söyleyince mühendis "birkaç gün daha inceleyelim" dedi. Neredeyse telefonda yarım saat sinir harbi yaşadım adamla. Ve 1 hafta sonra değişim için beni aradılar. Mağazaya gidip farkını vererek 2016 seri 49uh770v aldım bugün.
    Yani demem o ki; ışık sızması bir sorundur arkadaşlar. Servisin makul demesiyle pes etmeyin. Hakkınızı arayın. Hukuki süreci çok iyi bildiğinizi ve her platformda hakkınızı arayacağınızı ifade edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar 03.01.2016 TARİHİNDEN bir arac aldım aracın Hasar kayıtlı oldugunu biliyordum fakat pert kayıtlı oldugunu bilmiyordum aracımı ustaya götürdügümde aldıktan sonra usta arabanın kapılarının degiştigini yana yattıgını söyledi sigortacı ise aracın pert kayıtlı oldugunu söyleyince başımdan aşagı kaynar sular döküldü.Adamı Arayıp 10 gün icerisinde aradım ve arabasını almasını söyledim fakat adam arabasını almamakla üzerine para vermek istedi bende hayır gel arabanı al deyince param yok gibi kelimeler söyledi.bende noterden ihtar cektim ihtaar cektikten bir kac gün sonra beni geri aradı ben arabanı geri alcam tamam dedi ama bana mayıs ayına mail attı aracım pert cıkmasından dolayı geri alacagım diye fakat sonra ben buna güvenemedim gittim mahkemeye verdim mahkemeligiz şuan ve beni aramış pişmiş kelle gibi bende seni dava edecegim diyor.bende gel arabanı al davamdan vazgeciyim dememe ragmen hayır sen beni dava etmişsin bu dava devam etcek diyor bende birşey demedim fakat mahkemenin güzel olumlu sonuclar alacagımı düşünüyorum.Arkadaşlar bunu buraya yazmamın sebebi böyle durumla karşılaşıpta sakın hakkınızdan vazecmeyin hakkınızı savunun kanun hükmünde ayıplı mal diye geciyor siz magdursunuz bunu unutmayın hakkınızı her türlü savunmanızı öneriyorum mahkeme sürecince size burdan herşeyi yazcam umarım olumlu bir şekilde yansıycak.Ve böyle insanları yavaş yavaş bitirecegiz.insanları kandıramıycaklar.ayriyetten pert arac satan biri noter sözleşmesi yaparken orayada bildirmesi gerek yazması gerek bunlar önemli bilginiz olsun.




  • Edittt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkie -- 31 Mayıs 2016; 13:09:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Editt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkie -- 31 Mayıs 2016; 13:09:39 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim sorunum şu,
    Telefonumu 6nisan 2015 tarihinde satin aldim. Telefonumu asiri isinmaktan ve kendine kendine kapanmasindan dolayi 11 haziran 2015de tekrardan servise yolladim. Telefonum servisten 18 haziranda geri geldi. Ama tekrardan asiri isinip kapanma, sarj olmasindan dolayi 1 agustosta tekrar servise yolladim. Her seferinde batarya ya da sarj cihazi degistirip geri yolladilar. Hatta lg g3 marka telefonun tam sarj olmasinin 3saat 20dk olmasinin normal oldugunu belirttiler. Bi ara gene darj olmuyordu gene sarj aleti istedim garanti firmasindan. Universitede farkli bir sehirde oldugum ve garanti firmasi istanbulda oldugundan her seferinde 1 ay telefonsuz gezemeyegim icin bi kere kendim sarj aleti ve de batarya aldim. Simdi tekrardan sarj olmuyor. Daha dogrusu cani istedikce oluyor. Bazen %5yi 30dkda dolduruyor ucak modundayken bazen de normal dolduruyor. Finallerim bittikten sonra tekrardan servise yollayacaktim ama arkadasim dedi ki ilk servise gonderdigin tarihten 1 yil icerisinde tuketici hakem heyetine basvurabilirsin. Basvurma hakkim var mi? Ve de para iadesi istersem paradan kesinti yaparlar mi? Yada bir ust modelini mi istemeliyim? Daha dogrusu hukuki haklarim neler? Simdiden tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Durumdan haberdar etmek istedim ilgilenen arkadaşları gerçi bende çok şaşkınım ama başvurumdan itibaren 2 ay bile olmamasına rağmen il hakem heyeti lehime karar vermiş ve iadeye hak kazanmışım başvuru 5 nisan karar 23 mayıs bu kadar çabuk olmasına şaşkınım doğrusu
    Bilginize arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ademdemiryas -- 3 Haziran 2016; 13:01:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 55js7200 de ışık sizmasi yüzünden bayi raporu düzenlendi fakat aldigim bimeks bayisi kapandı başka bimeks bayisinden paramı alabiliyorum fakat 650 tl biparamida geri alıyorlar bende paramı servisin vermesini istiyorum bu mümkün mü yolu nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ademdemiryas

    Durumdan haberdar etmek istedim ilgilenen arkadaşları gerçi bende çok şaşkınım ama başvurumdan itibaren 2 ay bile olmamasına rağmen il hakem heyeti lehime karar vermiş ve iadeye hak kazanmışım başvuru 5 nisan karar 23 mayıs bu kadar çabuk olmasına şaşkınım doğrusu
    Bilginize arkadaşlar

    bilgilendirme için teşekkürler, bizim sürecimiz halen devam ediyor. bu kadar hızlı sonuçlanması harika.
  • LG 49uf8507 vertikal banding sorunuyla ilgili mahkemem sonuçlandı arkadaşlar . Mahkemeyi kazandım .Tahsilat için gerekçeli kararı bekliyorum . . Yaklaşık 5 ay sürdü normalde 4 ayda bitecekti ama bilirkişi bulmada bir sorun olduğu için 1 celse fazla görüldü .

    Servisin sorunu bizzat yerinde görerek ve rapor yazarak değişim istediği tv'yi , LG genel merkez ''LED TV’de olabilecek ufak tefek görüntü kaymaları ya da anlık tepkiler olabilmektedir bu da ürün arızası olduğunu göstermez.'' Şeklinde paket cevabı bana yollayarak süreci başlattı . O yüzden salağa yatmayı temel yaklaşım olarak benimseyerek bizlere hak arama fırsatı veren ve ürettiği dandik malların gerçek değerini görmemizi sağlayan LG genel merkeze şükranlarımı sunuyorum . Kararı ve detayları daha sonra paylaşacağım .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam kolay gelsin iyi forumlar. Bi sorum olucaktı, 29.03.2016 tarihinde pumadan bir ayakkabı aldım ayakkabı 1 ayını doldurmadan kenarlarında açılma oldu. Öğrenci olduğum için hemen götüremedim. 09.05.2016 tarihinde şikayetimle beraber ayakkabıyı teslim ettim. Tam 1 ay sonra 03.06.2016 tarihinde ayakkabının ürün değişimini yapabileceğime dair mesaj geldi. Mağazaya gittim fakat aynı üründen yoktu, aynı ürünün farklı rengi vardı. Üstelik bu ürüne 30 TL fark ödemem gerektiğini söylediler.(Ürün aldığımda 110 TL'ydi, 140 TL olmuş.) Bende o zaman para iadesi istediğimi söylediğimde bunu yapamayacaklarını merkezı aramamı söylediler.

    Velhasıl kelam, yarın merkezi aramayı, hatta tüketici haklarına başvurmayı düşünüyorum. Acaba bu konuda haklarım neler, iade talep edebilirmiyim? Karşımdaki kişiyle konuşurken haklarımı bilmek istiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. İyi forumlar




  • iyi forumlar arkadaşlar;
    konu olarak da açmıştım ama bi sorum olacak.
    geçen sene samsung 40h6290 bir tv almıştım.6 ay sonra ekranda gölgeler oluştu servise gönderdim panel değiştirdiler.
    3 ay sonra yine gölgeler olduğunu fark ettim yine servise gönderdim yine panel değişti.
    Geçen pazar bu sefer bulutlanma ve 2 adet ölü piksel oldugunu fark ettim.
    bugun servisi aradım tv yi yine aldılar gittiler buyuk ihtimal yine panel değiştirecekler.
    tv yi doğru düzgün kullanamadım

    Acaba servisin almasına rağmen hakem heyetine başvurayım mı?bu tv açıkcası bana yar olmayacak.
    tecrübeli arkadaşlar bana bir yol gösterirse sevinirim...
  • ayıplı mallar konusunda tüketici hakları neler olduğunu örneklerle gösteren bu adresi inceleyerek biraz daha bilinçlenebiliriz.
  • Kardeşim senin gibi bilinçli tüketiciler her zaman lazım.Şöyle bir sorun yaşadım konu dışı ama çare bulabilir miyim acaba biraz uzun kusura bakmayın.Yaklaşık 5 ay önce 48ua9300 model bir televizyon aldık geçenlerde gelen 5 yaşındaki yeğenim eliyle televizyona vuruyor ve panel kırılıyor. Servisi aradık geldiler 1500 lira panel fiyatı çıkardılar. Daha taksitleri bitmeden televizyon çöp oldu. Neredeyse yeni televizyon parası.
    Almadan önce aylarca araştırdık şikayet vardan diğer markalara göre teşekkür oranı yüksek olup sorunları çözümledikleri için vesteli tercih ettik diğer markalarda teşekkür oranı çok düşüktü çünkü diğer markalar kullanıcılarına şikayet silme karşılığı indirim sağlamıyorlar ve müşterilerini kandırmıyorlar bunu başıma geldikten sonra anladım ve aşağıdaki yorumlarım ya site tarafından henüz yayınlanmadı ya da birileri bu olaya müdahale etti

    dikkat! son pişmanlık fayda etmez
    almadan önce 1 kez daha düşünün
    ''gururla kandırıyoruz! ''
    (bu son vestelim)
    Müşteri hizmetlerinden hacer hanım aradı ve %7.5 oranında indirim teklif etti 1500 lira olan panel değişim ücreti 1387.5 liraya indi. Aman ne büyük indirim (parayı da peşin istiyorlar) hemen yaptıralım o kadar nakitim olsa yeni bir televizyon alırım üstelik taksitle hiç uğraşmam bu mu ''Gururla Yerli'' dediğiniz! Yazıklar olsun hakkımı helal etmiyorum ne bu dünyada ne de öbür dünyada en zor zamanımda yüz üstü bırakmakta böyle oluyormuş gururla kandırmaya devam.

    nternete girersin kendiliğinden kapanır (Youtube da videosunu koydum) , film izlersin ışık sızması olur, durduk yere kilitlenir kumandanın hiçbir tuşu çalışmaz eyvallah dersin çocuklar televizyonsuz kalmasın adına dersinde dersin neylersin. diğer markalara göre 300-400 lira ucuza alırsın kar ettiğini zannedersin ama bilmezsin ne sorunlar yaşayacaksın bir panele ne kadar fiyat söyleyecekler aradaki farkı işte böyle kapatıyorlar sanki televizyon değil de panele o parayı ödüyorsun adı da gururla yerli oluyor %71 olumlu puan aldığına bakmayın olumsuz şikayeti silmenin karşılığı %7.5 indirim oluyor (işte bu olumlu puan yüzünden vestel yanılgısına düştük) müşteri memnuniyeti buysa ben almayayım. Bu gün itibariyle Vestel ile işim olmaz.

    ŞİMDİ VESTEL TELEVİZYON ALIRKEN BİR DAHA DÜŞÜNMENİZİ İSTİYORUM!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yalnız Kurt 1968 -- 9 Haziran 2016; 1:04:33 >




  • Arkadaşlar kararın son sayfasını paylaşıyorum. Not edeceğim bir noktada söyle gelişti .Gerekçeli karar açıklandıktan sonra ben tahsilat için firmayı aradım , çünkü icraya gerek duyulursa yine ceplerinden para çıkacak . Hem kendi açımdan daha fazla süreç uzamasın hemde daha fazla zarara girmek istemezler diye düşündüm ama olmadı. Aksine aradığım firma her türlü çamura yatıp yanlış dava açtığımı felan söyleyip zırvaladı , yani anlayacağınız işi uzatmak için elinden geleni yaptı ve itiraz edeceğini söyledi. Bende kendilerinin bileceğini yasal olarak ne yapabiliyorlarsa yapmalarını söyledim. Yani temel olarak bu firmalar ve distribitörler bu işin çakalı olmuş arkadaşlar , o yüzden yılmak yok sonuna kadar devam. Kanırta kanırta fazlasıyla bu parayı onlardan alacağım. Ben icra ile ilgili işlemleri de hazırda bekletiyorum iş ne kadar uzarsa uzasın televizyon bende ve bandingli şekilde kullanmaya devam ediyorum o yüzden benim için sıkıntı yok. Televizyon bedeli ve mahkeme masraflarını hesabımda görmeden televizyonu kesinlikle iade etmeyeceğim. Bu arada dava açmadan önce ihtarname çekip çekmeme konusunda bir kararsızlık oldu ben ihtarname çekmeden davayı açtım ve sorun yaşanmadı arkadaşlar AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI
    .




  • fottili kullanıcısına yanıt
    Hangi firmadan almıştınız TV yi?
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.