Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
540
Cevap
48
Favori
78.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam anladığım kadarıyla garantiden ücret iadesi talebinde bulunmadan direk tüketici hakem heyetine başvurmuşsunuz.



    O zaman süreç şöyle işlemeli bildiğim kadarıyla, heyetten lehinize karar çıkar ve firmaya tebliğ edilir firma da karara itirazda bulunmazsa. Önce ücret iadeniz yapılır daha sonra siz telefonu gönderirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benimde teknosadan aldığım lg tv ile sıkıntım olmuştu. fiyat yüksek olduğu için tüketici mahkemesine başvurmuştum. avukat tutmadım. tüketici mahkeme süreci ile ilgili süreçler hakkında yardımcı olabilirim. davam 9 sürmüştü. davayı kazandım. tv iade ettim paramı yasal faizi ile birlikde aldım. tüm mahkeme masraflarınıda geri aldım. son söz olarakda haklı olduğunuz konuda geri vites yapmayın. yok müşteri hizmetleri şunu dedi yok servis olmaz dedi vs vs... verin mahkemeye. dünyada bazı insanlar şeytanın iki ayaklısı olmuş. şeytandan bile kötüler... iyilerde sesisini yükseltmeli.
  • Merhaba arkadaşlar 27.03.2017 tarihinde aldığım tv de bulutlanma yüzünden servis çağırdım panel değişimi verdiler daha sonra gelen panel daha kötü çıkınca eskisini taktılar bu andan sonra olanlar oldu arızayı kabul etmediler ve tüm Samsung tv lerde bulutlanma mevcut diye bilgi verip geçiştirmeye çalıştılar mahkemelik olduk ayıplı mal olarak dava açtım bilirkişi inceledi mahkeme iade ye katar verdi sonuç olarak iade gerçekleşti ve ücret iademi aldım.



    Bu gün eve Tehir-i icra talebi kağıdı geldi.



    Samsung ürünün ayıplı olmadığını ayıplı ürünün kapsamında olmadığını ve davanın bozulması gerektiğini söyleyerek mahkeme kararına itiraz etmiş şimdi ben ne yapacağım bir şey çıkar mı buradan ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli forum üyeleri, ben ayıplı malın iadesine ilişkin sizin yaşadığınız problemleri daha önceden yaşamış ve bu hususa ilişkin davaları yürütmüş bir hukukçu olarak ayıplı malın iadesine ilişkin hukuki sürecin takibi, sonuçlanması ve diğer tüm hususlarda aklınıza takılan herhangi bir soru var ise tarafıma pm yoluyla iletebilirsiniz. Bu konu üzerinden de sorulabilecek sorulara yardımcı olmaya çalışırım; fakat malumumuz foruma çok giremiyorum.

    Herkese iyi forumlar dilerim.
  • Herkese selamlar,

    Ben geçen hafta hepsiburada üzerinden başka bir satıcıdan Lg tv aldım. Tv'yi servis sorunsuzca kurdu ancak 2-3 gün sonra ekranın ortasında çok ince bir yatay çizgi olduğunu fark ettim ve kurulumu yapan servisi aradım. Gelen arkadaş servisin değişim kararı vereceğini söyleyerek tv'yi İstanbul'a gönderdi. 2 gün sonra değişim belgesini evime kadar getirdi kurulumu yapan arkadaş ve yeni tv'min ne zaman geleceğini sorduğumda bana bu belgeyi satın aldığım yere göndermemi ve onların yenisini göndereceğini söyledi. Ancak sorun şu ki satın aldığım yerde hiç bir model televizyon kalmadı ve bana para iadesi yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine Lg'yi arayarak durumu anlattım ve yapabilecekleri bir şey olmadığını, para iadesini kabul etmemi söylediler. Ancak tv'nin fiyatının arttığını söyledim ve hiç bir şekilde iade istemediğimi belirttim. Bunun üzerine telefondaki kişi durumu bir üst makama mail attığını söyledi ve pazartesi tekrar aramamı söyledi.

    Benzer bir durum yaşayan var mı acaba aranızda ? Lg'nin beni satın aldığım yerle muhatap etmeden televizyonumu ya da ellerinde yoksa bir üst modelini göndermeleri gerekmiyor mu ?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_555

    Herkese selamlar,

    Ben geçen hafta hepsiburada üzerinden başka bir satıcıdan Lg tv aldım. Tv'yi servis sorunsuzca kurdu ancak 2-3 gün sonra ekranın ortasında çok ince bir yatay çizgi olduğunu fark ettim ve kurulumu yapan servisi aradım. Gelen arkadaş servisin değişim kararı vereceğini söyleyerek tv'yi İstanbul'a gönderdi. 2 gün sonra değişim belgesini evime kadar getirdi kurulumu yapan arkadaş ve yeni tv'min ne zaman geleceğini sorduğumda bana bu belgeyi satın aldığım yere göndermemi ve onların yenisini göndereceğini söyledi. Ancak sorun şu ki satın aldığım yerde hiç bir model televizyon kalmadı ve bana para iadesi yapabileceklerini söyledi. Bunun üzerine Lg'yi arayarak durumu anlattım ve yapabilecekleri bir şey olmadığını, para iadesini kabul etmemi söylediler. Ancak tv'nin fiyatının arttığını söyledim ve hiç bir şekilde iade istemediğimi belirttim. Bunun üzerine telefondaki kişi durumu bir üst makama mail attığını söyledi ve pazartesi tekrar aramamı söyledi.

    Benzer bir durum yaşayan var mı acaba aranızda ? Lg'nin beni satın aldığım yerle muhatap etmeden televizyonumu ya da ellerinde yoksa bir üst modelini göndermeleri gerekmiyor mu ?

    Teşekkürler.
    Sayın wolf_555;

    6502 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'nun 11 inci maddesinde açıkça isteğiniz belirtilmiştir.
    Tüketicinin seçimlik hakları
    MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını
    isteme,
    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
    Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı,
    malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
    (3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek
    olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.
    Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun
    teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.
    (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin
    satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış
    iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede
    yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir.
    Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.
    (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu
    bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
    (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren
    tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu
    hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

    Bu doğrultuda siz satın almış olduğunuz ürünün ayıpsız benzeri ile değiştirme talebinde bulunabilirsiniz. Bu durum firmaya tanınmış bir hak olmayıp size tanınmış bir haktır.




  • bozdolabı 3 ay sonra bozuldu onarıyolar ama değişim yada para iadesi yok ürün vestel.

    ayıplı mal kanununa baktım 1 ay diyor bişe yapamazmıyım acaba değişim istiyodum?
  • KEMAL TANCA Ankara Ankamal AVM den bir mont satınaldım Cuma akşam saati denediğim beden kollar kısa geldi en büyüğünü denettiler ve oldu diyerek sattılar Eve geldim baktım beden çuval gibi olmuş sabahtan geri götürdüm Bana telefonda tadilat olmaz ürün bozulur dendi size özel ürün yaptıralım dediler ve montu geri verdiler Pazartesi aradım ürün üretimi bitmiş yaptıramıyoruz dediler Ürün üretim hatasıda olduğunu omuzlarda potluk ve bedenle kol uyumsuzluğu olduğunu belittim iade istedim MAĞAZADAN SATILAN ÜRÜNLERDE İADE YOK !!! Cevabı aldım

    Mevcut ürünle ilgili sıkıntılarıda ısrarım sonucu kabul edip ürünü iade aldılar ve Paramı istedim Para yok PARA FİŞ hediye çeki verelim dediler Mecburen alıp çıktım mağazadan
    Mağazadan alacağım hiçbir ürün meblağda yerine bir çift ayakkabı alsam alabileceğimden çok fazla

    İşin sonu mahkemelik
    Bu malın iadesi yapıldığına göre bedelini icra yolu tahsilata gitsem
    Kanunda para fiş böyle bir uygulama yok mal geri iade aldıysan parasını vermek zorundasın

    BİR DAHA KEMAL TANCA TÖVBE

    Açıkca “mağazalardan sakın ürün almayın” anlıyorum ben
    ve bunu açıklamayarak hileli satış yapmış olunmuyormu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengizuzman06 -- 13 Şubat 2019; 0:51:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba, N11 den bir dükkandan 65mu7400 modelli Samsung Tv satın aldım, ilk 1 ay anlamadım ama sonrasında dikey bulutlanma farkettim. Servis geldi normal diye rapor tuttu, şikayetvar'a yazdım yine sonuç alamadım, Samsung olarak hiç bir aksiyon almayacaz dediler.

    Ben de doğal olarak satın aldığım firmayı tüketici hakem heyetine şikayet ettim, bilirkişi inceledi, sorunları tespit etti, büyük ihtimal bedel iadesi kararı çıkacak.

    Aklıma takılanlar;

    - İadeyi n11 de satın aldığım ufak bir dükkan yapacak ama çok da içime sinmiyor, o da ürünü arızalı çıkan Samsung tarafından mağdur edilmiş durumda.
    - Ayrıca o bahsettiğim firma ünvan değişikliğine gitmiş, adresi dahi değişmiş.
    - Bu durumda iadeyi Samsung' dan isteyebilir miyim? Ya da elimdeki kararla Samsung' a başvurup değişim isteyebilir miyim?



    Firma maddi olarak zor durumda olduğundan yüksek ihtimal bedel iadesi yapamayacak ama TV' nin sıkıntılı olduğunu THH kararı ile ispat etmiş olacağım, bu durumda benim muhattapımın Samsung olması gerekmez mi?

    Tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yonetmenbey -- 23 Şubat 2019; 17:47:11 >




  • Mahkeme ya da T.H.H. kararlarının uygulanmasında ve davalıya karşı karar sorumluluğunun ifasında üretici firma, satıcı firma ve satışa aracılık eden kurum birlikte müştereken ve müteselsilen sorumludur.Yani siz hangisine giderseniz gidin, kararın icaplarını yerine getirmeleri gerekir.

    Hakimden, karar hükmünün muhataplık/sorumluluk durumunu açıkça belirtir şekilde yazılmasını arz ve talep edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turoktr -- 24 Şubat 2019; 19:11:46 >
  • Çok teşekkürler.

    Karar çıkmış, tebliğ edilmesini bekliyorum. İçeriğine bakıp bilgilendireceğim ama standart metni yazmışlardır diye düşünüyorum. Üretici/ ithalatçı sorumludur yazıyorlar mutlaka.

    Karar gelsin burada paylaşacağım ve sonrasında ilk olarak samsungdan sorunsuz aynısı ile değişim isteyeceğim, kabul etmezlerse iade talep edeceğim bakalım ne olacak. İşlemi yapacaklar mı yoksa ilgili firmaya mı yönlendirecekler göreceğiz.

    Buradan bilgi vereceğim sizlere arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yonetmenbey kullanıcısına yanıt
    Hadi hayırlısı...
    Karar metnini görmekte yarar var.
  • Karar geldi, tahmin ettiğim gibi, bedel iadesi kararı çıkmış. Bilirkişi raporunda ...üretici/imalatçı kaynaklı ayıplı olduğu açıktır... ifadesi var ama kararda sizin bahsettiğiniz bir metin yok. Sonuç olarak Tv' nin ayıplı olduğunu mahkeme kararı ile ispat etmiş olmuyor muyum?

    15 gün geçtikten sonra Samsung'dan değişim isteyeceğim. Eğer kabul edilmezse ilgili firmadan direkt bedel iadesi, eğer sonuç alamazsam icraya vermeyi düşünüyorum.

    Siz ne önerirsiniz?

    https://i.hizliresim.com/6aGJ4P.png



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yonetmenbey -- 2 Mart 2019; 22:16:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yonetmenbey kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Bu karar üzerine Samsung değişim yapmaz. Ancak bedel iadesi yapar. Eğer yapmazlarsa icraya verirsiniz. Hatta hiç muhattap olmadan da icraya verebilirsiniz bu kararı.Yalnız unutmayın karar, Samsung'a tebliğinden itibaren 15 gün sonra itiraz yoluna gitmezlerse kesinleşir.
  • Bedel iadesi alsam da sorun yok. Bir daha Samsung TV almak istemiyorum zaten.

    Bedel iadesi isteyeyim direkt Samsung' dan o halde. Ama yine başa dönüyorum, Tv' yi n11' de satış yapan ufak bir dükkandan aldım. Doğal olarak THH başvurusunu da faturaya göre yaptım. Bu durumda direkt Samsung para iadesi yapar mı? Bunu tecrübe eden oldu mu? Özellikle soruyorum bunu ki şuanda bu sorunun cevabı hiç bi yerde yok, ileride bu durumu yaşayacaklar burdan bilgi ve tecrübe edinsin.

    Eğer bunu tecrübe etmiş kimse yoksa, gelişmeleri buradan paylaşacağım arkadaşlar. Samsung gibi ayıplı mal satıp, sahip çıkmayan firmalara sessiz kalmayın ve hakkınızı arayın lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yonetmenbey -- 3 Mart 2019; 15:23:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar biliyorsunuz THH kararını Samsung'a iletmiştim. Bugün SMS geldi ücret iade talebiniz onaylanmıştır diye. Cumartesi TV' yi almaya gelecekler.

    Sonuç olarak Tv' yi nerden almış olursanız olun THH kararı malın ayıplı olduğuna karar vermişse satıcı gibi üretici de müteselsilen sorumlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • n11 den aldığım cihazın yanında fatura gelmedi, satıcıya bir kaç defa sordum e-fatura olarak göndereceklerini söylediler, oyaladılar fakat göndermediler. Sonunda durumu n11 müşteri hizmetlerine bildirdim, 1 hafta sonra bana dönüş yapıp firmanın kapandığını ürünün faturasını temin edemediklerini, firma ile ilgili yasal işlem başlatabileceğimi söylediler.

    Ben de fatura olmayınca ürünün garantisinin geçerli olmadığı için iade etmek istediğimi söyledim. Firma kapandığı için ürünü iade göndermeyin iade almazlar 20 TL kupon hediye verelim, konuyu kapatalım, biz de bir şey yapamayız dediler.

    Ben firmayı tanımam ürünü n11'den satın aldım, n11'i tanırım bu gibi durumlar için n11'in önlemini alması gerekir, ürünü siz iade alın paramı iade edin, tüketici mahkemesine gidersem n11 hakkında işlem başlatacağımı söyledim.

    Sizce nasıl bir yol izlemem lazım. Faturasız ürün Ayıplı Mal kapsamına mı girer yoksa başka bir kategori midir? İnternet üzerinde başvuru yapacağım için, yanlış bir şey yapmak istemiyorum.




  • Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler;

    15 gün önce Türkcell bayisinden General Mobile 9 pro telefon aldım. Ama cihazların çoğunda kamera da odak ve bulanıklık problemi varmış. Benim cihazda da kabak gibi bu problem vardı. Aldıktan 3 gün sonra aldığım Turkcell bayisini aradım iade etmek istedim ama bayi biz sıfır ürün sattık servise gönder dediler ve servise gönderdim tüm kutu aksesuarlar ile birlikte. İade talep ettim telpa dan. Servis 12 gün sonra beni aradı , cihaz değişim yapılacakmış ( sadece içindekş telefonu değiştirip kutu aksesuarlar değişmiyor ) ve yeni gönderecekleri cihaza da eski cihazın imeisi yüklenip gönderilecek diye. Ben de itiraz ettim. Kanuna göre seçimlik haklarımdan iadeyi istesiğimi söyledim fakat kesinlikle kabul etmediler. Sebeb olarak da cihazı direkt olarak GM den değil turkcell bayiinden almışım ancak türkcell bayiine iade talep edebilir mişim tabi kabul ederlerse. Türkcell bayisi biz cihazı gm den kapalı kutu aldık sana kapalı kutu verdik biz iade alamayız diyorlar.
    Bu durumda zaten ben cihazı iade için hakem heyetine başvursam lehime sonuçlanır mı. İllaki cihazı satın aldığım yer mi iade almak zorunda. Sonuçta servis cihazın üreticisi ve benim gönderdiğim cihazın ayıplı ( arızalı ) olduğunu kabul etmiş.

    Nasıl bir yol izlemem nasıl bir evrak dilekçe hazırlayıp hakem heyetine sunmalıyım ? Satın aldığım Turkcell bayisinden de şikayetçi olmam gerekir mi ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,

    Kutusunda bant izi olan yani daha önce açılıp tekrar bantlanmış ürün ayıplı mal sayılıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KecemenTR

    Merhaba,

    Işık Sızması: Tüketici Hakem Heyeti - Karara İtiraz ve Dava Süreci hakkında konu açmıştım ama görüyorum ki doğru yer burasıymış, bu yüzden konumu buraya taşımak istiyorum.

    Televizyonun durumuna ait fotoğraflar;



    Ürünün Garanti Belgesi ve Ürüne ait Servis Raporu;



    Tüketici Hakem Heyeti Dilekçem;

    1/3 2/3 3/3

    Tüketici Hakem Heyeti Kararı;



    Teknosa'nın Tüketici Hakem Heyeti Kararına İtirazı;

    Davayı kazandım. Konu ile ilgili ayrıntılar bu linkte;https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/141155270



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KecemenTR -- 9 Aralık 2019; 22:6:31 >




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.