Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
541
Cevap
48
Favori
78.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 12 gün önce samsung bursa şekerler samsung ana bayiiden 55ks9500 tv aldim. 1 hafta sonra usb taktığımda usb yi görüyor ancak bağlan dediğimde açmiyordu. Bir çok usb denedik ançak açılmadı. (One connection daki 2 usb ve ana gövdede usb dahil aynı sorunu verdi. One connection daki ses hdmi girişleri düzgün çalışıyor). Ayrıca samsung apps ve oyunlarda girmiyor. Açmaya çalışınca siyah ekran donup kalıyordu. Salı ilk servisi çağırdık. Sorun one connection parçasında olabileceğini yenisi ile degistirecegiz dedi (ana kasadakindekide de çalışmadığını belittigimiz halde). Oyunlara girmeme sebebi joistick olmamasiymis. Apps store ise data dosyaları eksik olduğundan girmiyormuş. Data dosyalarını internetten biz bulup kuracakmisız. Neyse zor bele cumartesi 2. Daha deneyimli servis elamanını gayretlı çabalarımızla getirttık. Bu ise iyice inceledikten sonra anakart veya işlemciye kaynaklı bir sörün olacağını ürünü servise vermemizi istedi alıp götürmek için. Ben vermedim bunun üzerine sekerciler in ana bursa bayii olduğunu pazertesi kendisinin konuşup yeni ürünü alıp getireceğini ve kurulum sonrası eskisini alacaklarını belittiniz(ana bayii oldugundugundan digital marketlerin aksine sorun cikarmiyacaklarini düşündüğünü soyledi). Sonunda bugün pazertesi ses seda çıkmayınca ben aradım servisi ve ürünü alıp incelemeden değişimin olamiyacagini söyledi. Bu sefer servise yüz yüze görüşmeye gittim. Ana sorumlu elaman inceleme yapmadan ayipli ürün olduğunu soyleyemiyecegini ve mutlaka ürünün servise gelmesi gerektiğini belirtti.bende ayipli mal oldugu kesinlesirse değişiminin ne kadar süreceğini sordum 1 haftadan 45 güne kadar olabilir dedi. Mühendis beklemekistmiyorsam sorun ana kart ve işlemciye ise yenisiyle değiştirmenin daha kısa süreceğini carsamba ürünü alırlarsa cumartesi teslim edebiliceklerini belirtti. İsterlerse sifir yeni anakart benim yanımda takabileceklerini söyledi. Sizce ne yapmalıyım. Tv nin paneli çok iyi sorun yok. Uydu yayınlarında ve yutupta çok temiz ve sorunsüz ve hızlı çalışıyor (ışık sızması, golgelenme, ölü piksel, bulutlanma yok). Kararsız kaldım 3 günde anakart imi degissinler yoksa 40 gün kadar değişimi mi beklesem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese merhaba. Tüketici hakem heyeti kararıyla kazandıgım fayanslar hakkında karar ile 2300 tl paranın iadesi ve malın teslimine karar verdi.Şimdi ben bu fayansları nasıl teslim edecem neticede bu fayanslar evde döşeli vaziyette sökülse bile kullanılmayacak duruma gelecek. Mütahit firmada diyorki fayansları iade edecen ancak ben evde böyle bir tadilat yapmak istemiyorum. Bu konuda bilgisi olan veya yardımcı olacak varmı? Şimdiden tesekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu için teşekkür ederim yaklaşık 5-6 yıldır belki daha az, tüketici hakem heyetine başvurmuyordum bazı maddeler değişmiş sanırım. Vatan bilgisayar her zamanki gibi iade sürecini kafasına göre kurallar ile değiştiriyor. birkaç gün önce aldığım monitörde sorun oldu.

    e-posta ile bilgilendirmesini yaptım, çağrı merkezini arayıp bilgi alın şeklinde e-posta ile geri dönüş yapmışlar.

    Telefon ile aradım, monitörde sonradan çıkan 2 adet ölü piksel için üretici firmanın teknik servisine göndereceğiz değişim olmuyor dedi.

    tekrar e-posta ile telefon görüşmesinin içeriğini ve kanunun ilgili maddelerini belirterek, misli ile değişim talebimi yineledim.

    yetkili servise gönderilecek şeklinde bir cevap geldi, yalnız durum şu ki yetkili servis ile ucu açık bir ifade kullanılıyor. ancak telefonda ki görüşmemde yetkili servisin üretici firma olduğunu müşteri hizmetlerindeki çalışan belirtti.

    şimdi direkt tüketici hakem heyetine bu konu ile ilgili başvursam herhangi bir sorun yaşar mıyım ? monitörü tekrar aldığım şubeye götürüp bir daha geri eve getirmek istemiyorum hem zamanımdan çalıyor, hem de bu açıklamalara dayanarak götürmem bir şey ifade etmeyecek diye düşünüyorum.

    bunun için e-devlet ile tüketici hakem heyeti dilekçesi hazırlayıp, monitörün ölü piksel kısımlarını bir cd'ye fotoğraflarını ekleyip, ürün faturası elektronik imzalı faturasını ve garantisinin fotokopisi ile başvuracağım. Ayrıca müşteri hizmetlerini aradığım zamanı, firma ile yazıştığımız e-posta ve yazıların çıktısını da ekleyeceğim.


    - sonraki gelişmeleri, aynı sorunu yaşayanlar için sırası ile eklerim buraya.


    ekleme ; vatan bilgisayara götürmeme gerek yokmuş şu linktehttp://www.vatanbilgisayar.com/musteri-hizmetleri/ yetkili servisin ne olduğunu açıklamışlar. Konudaki 6502 sayılı kanuna göre kendi kafalarına esecek şekilde kanunu değiştirmişler gibi gözüküyor.

    Bu ülkede de ancak böyle bir durum beklenirdi. Hiç götür getir işleri ile uğraşıp hamallık yapmadan tüketici hakem heyetine başvuracağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Knisath -- 4 Kasım 2016; 14:56:59 >




  • Yorumların çoğunu okudum , şöyle bir bakıyorumda ne biçim bir ülkede yaşıyoruz yahu biz niye firmalar böyle cinliklere çirkefliklere başvuruyorlar , müşteri velinimettir çok eskilerde kaldı demek ki , bu firmaların hepsi böyle uyduruk cinlikler yaptıklarını sanıp küçük karlar peşinde koşuyorlar ama hep kendileri kaybediyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seda100

    Telefonu yapmadan gindermisler. İl hakem heyetine basvuramiyorum cunku Teknosa daki yetkili faturayi kutunun icine koydum demis ama vermemis.Allah askina artik biri yardim etsin

    Seda hn. Teknosadan faturanizi isteyin. Vermezlerse de kredi karti slipi vb. Baska bir odeme ispat araciyla hakem heyetine gidin. Fiyat siniri vardi. Onu arastirip ogrenin. Bir fiyatin alti ilce, ustu il hakem heyetineydi basvurulari. Urunu iade hakkiniz var. Hakem heyetleri genelde tuketici lehine karar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba

    N11.com'a güvenerek sony49xd7005 model bir tV aldım.Üstalik de anladığım kadarı ile Sony yetkili satıcısı...Ürünün kurulumu yapıp servis gititktien sonra Tv izlerken arada ses atlamalarının olduğunu fark ettim. İlk etap yayından olabileceğini düşünerek önemsemedim. Ancak daha sonra sorunun TV'de olduğunu farkederek n11.com sayfası üzerinden Satıcıya ürünü 6502 sayılı kanun kapsamında iade etmek istediğimi belirttim. Gelen cevapta kurulum yapılan ürürü iade alamayacaklarını söylediler.N11.com ile temasa geçtim onlar da doğal olarak (!) kendilerine komisyon ödeyen satıcıdan yana tavır koydular..

    Ancak sayfalarında çarşaf çarşaf 6502 sayılı kanununu yayınlayarak kanuna saygılı olduğu izlenimi veren N11.com'un iş uygulamaya gelince hiç de öyle olmadığını görmek acı bir tecrübe oldu benim için. Kanun alıcıya sebep göstermeksizin iade hakkı tanırken hem satıcının hem de aracılık eden şirketin kanun tanımaz tavrına karşı elbette ilk işim yarın Tüketici hakem heyeti nezdinde kanuni hakkımı aramak olacak...

    İnternetten alışveriş yaparken kanun sizden yana olsa bile satıcıdan yazılı teyit almadan hiçbir ürün almaamak gerekli imiş demek ki . N11.com.un güvenilemez bir alışveriş platformu olduğunu teyit etmiş olduk..

    Az önce info@n11.com'a uzun bir mail yazdım .bakalım ne cevap gelecek?




  • Hocam zarf atiyorlar once. Kararli durursaniz mevburen iade alacaklar. Almazlarsa da kendileri bilirler. Yuzde yuz iade alorsiniz paranizi cunku kanun oldukca acik. Kosulsuz sartsiz kurulim yapilmis yapilmamis herhngi bir kositlama olmaksizin iade hakkimiz var internet alisverisi oldugu icin.

    Hic endise etmeyin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kadar iyi bilgilerki bunlar. :) Elinize sağlık.



    Birde kutusunu sizin açmanız gereken Notebook'lar kutusu koruma bandı açınca 15 gün içindeki aide hakkı ölüyormuş doğru mu? Koruma bandı açılınca geri satılamaz niteliğe giriyormuş.



    Eğer böyle ise servis raporu sonra iade mi yapacağız?



    Piksel hatası ışık sızması bizim yapamayacağımız birşey belirlenir.



    Birde kargo işi var: Kargonuzun içini yasal olarak açmanızı beklemek zorunda değil kargocu dışında hasar var mı yok mu diye bakıyorsun alıyorsun. Hasar çıkarsa bunu bizim yapmadığımızı kanıtlayayız. Laptop örneği verdiğim gibi koruma bantınıda açınca geri satılmaz diye direk iade edemiyorsun. Sorunu anlamak içinde açmak gerek. Bu durumlarda napılmalı?



    Ben bu yüzden şubede kontrol ediyorum. Dışında kasar varsa almıyorum. İçinde hasarlı çıkarsa Durum tespit tutanağı tutuluyor. Ama bunu kargocu görürse tutuluyor.



    Gitmeden yapmanın bir yolu yok mu?




  • benzer bi durum ben yasadım anlatayım bu ayın 2 sinde hepsiburada dan tv aldım kutuyu ilk defa ben actım cayma hakkımın son gunu tv iade etmek istedigimi soyledim hepsiburadaya onlarda sizin ki gibi servis raporu istedi ben kanunun boyle bi dayatması yok bu gerekli degil dedim ısrarla iade talep no aldım 14 cu gününde kargoya verdim satıcı firma korgoyu kabul etmemis bende hepsiburadayı aradım ölcülü seviyeli şekilde konusup haklarımdan soz ettim bir kaç saat sonra satıcı firma beni aradı ürünü bze gönderin dedi bu salı çarşanba satış iptal perşenbe baktım karta para iade olmuş not tv yi internet sayfasında idda edilen 2160p 60hz desteklemedigi icin geri verdim
  • Herkese merhaba bayrampasa forum samsungdan gear 3 saat aldim.3 gun sonra kullanmak icin koluma takdigimda sarj olmadigini farkettim.Sarja takdim 2 dk sonra sarjdan cikiyor olmuyor.Hemen aldigim yere gittim durumu anlattim beni servise yonlendirdiler.Bunun cok sacma oldugunu ayipli bir urun sattiginizi hemen degistirmelerini istedim yapmadilar.Musteri hizmetlerini aradim ayni seyleri tekrarladilar.Simdi 1 hafta oldu urunu servise verdim bekliyorum.Birdaha samsung kullanmakmi asla.Bunu yazdigim cep tel.evdeki tv samsung olan biri olarak soyluyorum.Samsung tercih etmeyin musterisini bu kadar magdur eden bir firma gormedim.Yarinda servisden haber cikmazsa tuketici hakem heyetine para iadesi icin basvurcam saygilarimla...
  • Öncelikle herkese merhaba. 2 gün önce vatan bilgisayardan(mağazadan) samsung 43ku7000 model televizyon satın aldım. Bugün servis kurdu fakat görüntü kalitesi hiç hoş değil. Tüm ayarları denedik ama inanılmaz göz yorucu. Tv den oldukça soğudum. İade etmek istiyorum ama mümkün müdür bilmiyorum. Sonuçta açılmış kullanılmış cihaz. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • Cok fahis hatasi olan tv.leri bile iade almiyorlar genelde. Sizin pek sansiniz yok iade icin..

    Bir cok kez yazdim yine yaziyorum. Turkiyede riskli urunler kesinlikle magazadan begenilip internetten alinmalidir.

    Internet alisverislerinde kosulsuz sartsiz 14 gun iade hakkimiz vardir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabahattin ali -- 23 Aralık 2016; 23:25:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Bilinen yanlışlardan biride 14 gün koşulsuz iade hakkı kullanılmamış ürünler için geçerlidir. Kutuyu açtınız kullandınız iade hakkınız bitti! O saatten sonra servis raporu ile ancak iade edebilir, yada değişim yapabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batucan57 insanlari yanlis yonlendirmeyin. O dediginiz sadece dvd film kitap gibi bir kere kullanilinca biten urunler vb. Durumlar icin gecerli.


    Yarim doktor candan yarim hoca imandan edermis.

    Kac kisiyi ilgilendiren bir durum hakkinda neden insanlarin aleyhine yanlis bilhilendirme yapiyorsuniz.

    INTERNETTEN BIR TV.YI ALDINIZ. 10 GUN IZLEDINIZ. 11.GUN BEGENMEDIGINIZ ICIN IADE EDEBILIRSINIZ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabahattin ali -- 24 Aralık 2016; 9:15:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Servis kurulumu gerektiren ürünler için söyledim ben. Ayrıca örnek tv de ekranında leke çıktı sen bunu kullandın 10 gün sonra geri iade etmek istedin gönderdin, ürünü kontrol ettiler ürün de leke var. Ne diyecekler sana kardeşim bu servis raporu gerektiriyor öyle değişim yapabiliriz. Başımıza geldi de söylüyoruz. İnternet üzerinden de alsan üründe kusur varsa bu servis raporu gerektirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayin batucan57 burada yazdiginizi binlerce hakkini aramak isteyen kisi okuyacak. Istemeden hepsine kotuluk ediyorsunuz.

    Oncelikle basiniza geleni degil acin mesafeli satis yonetmeligini onu okuyup yazin buraya.

    Turkiyede satis yapan firmalarin tamami bu konida hatta n11 dahil tuketicileri kandirmaya calisiyorlar. Once bi sanslarini deniyorlar iade hakkiniz yok servis kirulumu bidi bidid bidi. onlarin hukuk tanimaz tavirlarinin altinda yatan ise kanunu okuyup hakkini ogrenmek yerine ahmetin mehmetin basina geleni esas alan okumayi sevmeyen ahalimiz.

    Servis kurulumu gerektiren urunler dahil int. Uzerinden alinan urunler kosulsuz olarak iade edilebilir arkadaslar.

    Batuhan beyin soyledigi tamamen yanlis bir bilgidir. Leke cikmasi durumu kullanici hatasi degilse sonuca etki etmez. Zaten leke varsa kurulurken fark edilir. Diyelim ki fark edilmedi yine de sorun degil. Iadr hakkiniz baki.

    Ama olan su. N11 bir arkadasa sansini denemisti. Iade hakkiniz yok servis raporu gerekir vs. Demislerdi hukusuz olarak. Deniyorlar yani sanslarini bazilari inaniyor cunku. Hakem heyetleri veya mahkemelerde yuzde yuz iade hakkini kazanirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • - 22.10.16 da cihazı aldım.

    - Lenovo ve 700 yazılarının üstünde lekeler mevcuttu ama ilk günlerde cihazda ekranda takılma, mavi ekran ve pil uyarı şarj durumları verdiği için lekeler aklıma bile gelmedi teknik destek internet üzerinden gerekli işlemleri hatta ıfırlama bile yaptı daha sonra bu sorunları tekrar yaşadım ve bunları bildirerek iade/değişim talebiyle 21.12.2016 servise gönderdim. Talebi değiştirip onarım talebinde format atıp 4.iş gününde geri gönderdiler.

    - Cihazda CPU %70 ve %100 uyarıları aldım ve diğer hatalarda tekrar edince 2. kez servise özellikle iade talebiyle gönderdim. Donanımsal sorun olmadığı için yine 4. iş gününde hiçbir işlem yapmadan(format dahi atmadan)geri gönderdiler. Aynı sorunları yasamaya devam ediyorum ve bunun üzerine bellek uyarısı aldım. Uyarıların,hataların fotoğraf ve video kayıtları mevcuttur. Ne yapmam gerekir, birisi yardımcı olursa sevinirim




  • Mağazadan satın alınan tv lerde cayma hakkımız yok mu kurulum sonrası ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Austin powers A kullanıcısına yanıt
    Cayma hakki sadece internetten yapilan alimlarda var. Sartsiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.