Şimdi Ara

Aydın Didim'de Turknet IP yok... (Turk Telekom Kaynaklı Bakım Çalışması Olduğu Anlaşıldı)))

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Leylek Daren ve ailesini çok seviyoruz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 7 Mayıs 2025; 20:8:12 >



  • Netgsm'den sonra, Türknet'te de sorun; düşündürücü.

    Sp'ye mi geçsen acaba?  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, müşteri numaranızı ve konu linkini PM üzerinden iletebilir misiniz? Hizmetinizi kontrol edip size yardımcı olacağız.
  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Merhaba


    Tıpkı elektrik gibi, su gibi, doğalgaz gibi internet hatlarında da anlık gelişen arızalar olabilir. Önemli olan bu arızaların ne kadar hızlı çözülebildiğidir. Sizin örneğinizde kesinti başlangıcı ve bağlantının gelme saatlerine bakarsak oldukça kısa bir zaman içerisinde sorun çözülmüş diyebilirim. Btk nın arızaların çözümü ile ilgili bir çizelgesi de var süreleri paylaştığı.


    Burada iki önemli nokta var.


    Birincisi, internetin de tıpkı diğer hizmetler gibi arıza hallerinde kesilebileceğini bilmek. İkincisi de kendi tedbirlerimizi almak.


    Mesela mesajınızda bahsettiğiniz


    Alıntı

    metni:
    İşlemlerinini internet web sitemiz üzerinden yapabilirsiniz gibi bir saçma öneride de bulunuyorlar. İnternetim olsa sitenize girip işlemlerimi yapardım ancak internetiniz maalesef ölü durumda.


    bu konu oldukça enterasan geldi bana. Şöyle de devam etmişsiniz hatta


    Alıntı

    metni:
    İnternet bağlantısı olmadığından, cep telefonu uygulaması üzerinden arıza kaydı açtım ve aranmak istediğimi belirttim. Hala dönüş yok.


    Yani ben anlamadım cep telefonu internetinizin kotası çok mu gitti arıza kaydı bırakırken anlayamadım yani. Sakın "cep telefonumda internetim olmayabilirdi" demeyin günümüzde böyle bir şeye kimse inanmaz. He şu da var, Turknet kurulduğu günden beri çağrı merkezi işlerine girmeyeceğini daima söylemişti. Yani burada Turknet i suçlayabileceğimiz bir mekanizma da yok zira başlangıcından beri zaten bu hizmeti vermiyor.


    Benim size tavsiyem


    Kendi yedek internetinizi kurmanızdır. Superbox olur, Redbox olur, Teknobox olur, Magnet olur. Benim işim çok mühim diyen herkesin yedek bir interneti olmak zorunda.


    Belki size ilginç geliyor ama yarın belediye yol kazarken, kanalizasyon, su, elektrik, doğalgaz gibi calismalar oluyorken kablolar zarar görebiliyor ve bağlantı kesilebiliyor. Bunlar her an başımıza gelebilecek işler.



    Bunları yazarken şunu da eklemek istiyorum. Bu kesintilerin belki en büyük mağdurlarından birisi de benimdir. Bölgemde yapılan köprülü kavsak alt geçit çalışması sebebiyle son bir senedir belki yüz defa kablo arızaları olmuş ve netim gitmiştir. Bazen kısa sürede geliyor bazen uzun süre gelmiyor. Ne yapalım? Bu yol calisması da elbette yapılmak zorunda ki trafik rahatlasın. Yani elbette calisma yapılırken daha dikkat edilse daha iyi olur ona itirazım yok.


    Unutmadan ekleyeyim.


    Turk Telekom ev interneti kesilirse 2gb hediye ediyor. 2gb nedir ki derseniz haklısınız tabi. Superonline Turkcell ,Vodafone kullananlara internet kesildiğinde gb tanımlıyor mu bilmiyorum.


    Yani demek istediğim, tepkileriniz çok enterasan geldi bana. Mobil internetinizden foruma girip konu açabiliyorsunuz mesela ama uygulamadan arıza kaydı açtığınız süreçle ilgili sanki "sizin yüzünüzden kotam gitti" der gibi tavrınız var. Aslında sizi anlayabilirim belki de 1mb bile sizin için önemlidir ve belki de talebiniz aslında Turknet in çağrı merkezi kurmasıyla ilgilidir. Belki de tepkiniz neden çağrı merkezi yok üzerinedir. Lakin diyorum ya, Turknet zaten hiçbir zaman bu işlere girmeyeceğini kurulduğundan beri söylüyor. Kendilerinin forumda hesabı da var daima da bunu deklare ettiler çeşitli zamanlarda.


    Yani hocam, saha dolabına araba vurup yatırabilir, sel olur, deprem olur, belediye kazısı olur o olur bu olur, yangın çıkar, arıza olur, çalışma olur.


    Takdir edersiniz ki anlık gelişen arızalarda müşterilere bilgi sunmak bazen teknik kosullarla imkansız olabilir.


    Burada önemli olan, eğer işiniz çok çok mühim ise maddiyata bakmayıp yedekli bir internet ve elektrik bağlantısına sahip olmanız gerekir.


    Hepimiz görürüz, bir araba elektrik direğine vurur mahallenin çoğunun elektriği gider vs. Ekipler düzeltene kadar herkes elektriksiz kalır. Anlatmak istediğim net anlaşıldı mı bilmiyorum biraz tekrara düştüm. Saygılarımla

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Siber saldırı mı? Yoksa Fiber saldırı mı?  

    Kompile Teorileri babında.  

  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Hocam bu Aydın Didim neymiş böyle maşallah nasıl bir istihbarat ağı kurulmuş ilçe sakinleri arasında  



    Vermiş olduğunuz "tüm ilçenin internet fişini çekmişler" ifadesi zaten yanlış bir ifade ben size doğru bilgiyi vereyim.


    Öncelikle saha çalışanının vermiş olduğu bilgi doğru olabilir lakin öyle tüm ilçenin internetini kesme diye bir şey olamaz istese de kesemezler zaten çünkü öyle bir tuş yok.


    Didim de iki santral olduğunu varsayıp ben size örnek şema ile bilgi vereyim.


    Diyelim Didim de iki santral var birincisi bu santraller arasında fiber ile bağlantı vardır mutlaka. İkincisi ise


    Didim A santrali : 400 sahası olsun (400 saha dolabı)

    Didim B santrali : 400 sahası olsun (400 saha dolabı)


    Didim de toplam 800 saha dolabı olduğunu varsayalım.


    Bu saha dolapları santraller ile fiber üzerinden irtibat kurar.


    Santralden saha dolabına kadar yani FTTC ye kadar fiber kablo gelir.


    Buradan sonrası bakır üzerinden devam eder ve abonelere ulaştırılır.


    Gelelim çalışanın söylediğine


    Evet dediği doğru olabilir. Mesela saha dolabı aktarımı yapılıyordur, bahsedildiği gibi bir çalışma da yapılıyor olabilir. Lakin bu çalışma "tüm ilçenin internet fişini çekmek" gibi bir şekilde yapılamaz zaten teknik olarak böyle bir şey yok. Santral ile bağlantısını fiber üzerinden sağlayan bir saha dolabının zaten portu santralde belli. Yani belirli bir bölgede çalışma yapılacak diye tüm ilçenin internetini kesmek diye bir şey yok zaten santral fiber ile irtibat kuran bir yapı. Bakır ile alakası sadece üstte bahsettiğim kadar.


    Tamamen örnek açısından söylüyorum

    Diyelim saha kodu 1 üzerinde bir çalışma yapılacak

    Santralden saha kodu 1 in portu kapatılır ve bağlantısı kesilmiş olur. Artık çalışma güvenle yapılabilir. Hatta bunu da boşver, saha dolabı üzerinden de DSLAM kapatılabilir ve çalışma yine güvenle yapılabilir.


    Çalışmanın yapılacağı yerdeki saha dolabının bağlantısı kesilir ve çalışma yapılır. Akabinde geri aktif edilir.


    Bu bahsettiklerim saha dolaplarının genişbant kabin olduğu varsayımı ile yazılmıştır.





    Elektrik de de öyledir mesela size yine örnek şema vereyim.


    Diyelim Didim de 100 elektrik trafosu var. Diyelim birisinde bir çalışma yapılacak. Bu trafolar birbirleriyle OG üzerinden irtibat kurarlar. Çalışma yapılacak trafonun kodu diyelim 1 olsun. Bu çalışma sadece birkaç sokağı ilgilendiriyorsa ilgili sektör kapatılır. Mesela Trafo 1 in A sektörü. O birkaç sokak a sektörüne bağlı ise sadece ilgili sokakların elektriği gider ve diğer yerler elektrik almaya devam eder.


    İşte Telekom sektörü de benzer bir şema ile çalışır.


    Örneğin


    DİDİM SANTRAL > 123 saha kodu > A6 ankastre kodu


    Yani mealen


    Didim santralin 123 saha kodunun a6 kolu.


    Yani bu denli lokala kadar bilgiler işlenir ve gerek uzaktan gerek fiziken müdahale sağlanırken aç kapa yapılabilir. Yani bir yerde çalışma yapılırken tüm ilçenin, tüm mahallenin, tüm sokağın internetinin kesilmesi diye bir şey zaten teknik olarak mümkün değildir. Böyle bir şey ancak santralin elektriğinin kesilmesi ile olur, jenaratör devreye girmeyecek vs vs.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • zulu123 Z kullanıcısına yanıt

    Öncelikle Türk Telekom'un o çalışanı yanlış bilgi vermiş. Bizzat eski çalışanı olduğum için söyleyeyim bakır kablo bakımı yılda birden bile az yapılır ve yukarıdaki arkadaşın dediği gibi bakır kablo bakımı sırasında sahanın tamamının bile interneti kesilmez. Ankastra ankastre kesinti yapılır ki zaten en fazla 1 saat sürecek bir işlem ve bu çalışma hep haftasonu yapılır.


    Tüm ilçede internet kesildiyse sorunun bakır kabloyla olma ihtimali yok. Ana fiber hat kopsa yedeği var tüm santraller en az 2 farklı noktadan yedekli çalışır. Sorun büyük ihtimalle router/switch arızasıdır diğer ihtimaller de çok düşük.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.