Bildirim
Avrupada boyada renk tutmama olayı yok
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Güzel soru. -
Kim diyor Yok diye ABD 'de bile var Adam Rengi tutmadı diye Lamborghini'yi komple boyamak zorunda kaldı
Ayrıca Avrupa da Boyanacak parçanın yanında ki parçaya kayma yaptığında kimse sorun etmiyor , boyasız parçamı boyadın demiyor, o olay Türkiye de var, Hal böyle olunca tabi renk tutma sorunu olmaz -
18:58'e dikkat -
Yetkili serviste boya kodu girilince 3 aşağı 5 yukarı tutar.Ama sanayi de esnaf,maşallah kasap bu konuda.Tabi iyi olanda var,çok az da olsa.
Gümüş gri araç geliyor diyelim,hurra standart gümüş gri basıyor.Ulan Vw'le Hyundai'nin gümüş grisi aynı mı?Ki modelden modele kimi simli oluyor kimi daha soluk tonda.
Sonra bir bakıyorsun,diyelim ki arka kapı boyanmış,arka kapı diğerler parçalara göre ya cam gibi parlıyor ya daha soluk.
Adam akıllı tutturdukları tek renk opak beyaz.Adamlar metalik beyazı bile tutturamıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç alakası yok Yetkili servite tutturamıyor ...quote:
Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu
Yetkili serviste boya kodu girilince 3 aşağı 5 yukarı tutar.Ama sanayi de esnaf,maşallah kasap bu konuda.Tabi iyi olanda var,çok az da olsa.
Gümüş gri araç geliyor diyelim,hurra standart gümüş gri basıyor.Ulan Vw'le Hyundai'nin gümüş grisi aynı mı?Ki modelden modele kimi simli oluyor kimi daha soluk tonda.
Sonra bir bakıyorsun,diyelim ki arka kapı boyanmış,arka kapı diğerler parçalara göre ya cam gibi parlıyor ya daha soluk.
Adam akıllı tutturdukları tek renk opak beyaz.Adamlar metalik beyazı bile tutturamıyor.
Hatta servis tutturamadığı için sanayiye boyanmaya gelen araçlar gördüm ...
Kimse kafasına göre standart gümüş boya falan atamaz, her aracın boya kodu vardı araç üzerinde yazar o koda'a göre boya hazırlanır yada varsa kutu boyası kullanılır,
Sizin dediğiniz gibi olmuyor , Asla Hyundai grisi ile Vw boyayamasınız
Opak renklerde bile tutmama sorunu var, renk tutmama sorunları uzun uzun anlatacağım da işi bilen bilmeyen eleştiriyor
-
Şase de B- Sutunu sürücü kapisinda şase plakasinda boya kodu yazar.
Bu boya koduna göre boya hazırlanması için kod bilgisayara girilir.
Bilgisayar gerekli karışımı yaparak verir.
Ancak bazı boyalar vardır ki, baz ve üst kat boyası olur (sedef beyaz vs) aşağı kata atilan miktar kadar kurutup ust kata da atilmasi gerekir.
Yoğun işçilik ve tecrübe gerektirir.
Ayrica atilan astar kodu vs doğru olmalidir.
Boya markasina ve atım kalınlığına kadar tonda farklilik olabilir.
Pasta ile boyali bölge inceltilerek tutturulmaya çalışılır.
Makineler bunu robot ile mikron cinsinden yaptığı için ve eski boya uzun dönem güneşe maruz kaldığı için her zaman fark olur. Ancak çok tecrübeli ustalar ( sedef beyaz gibi) bunu biraz daha duzgun atar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
BMW'nin yetkili servisinde boyanan kaputum mat, eski sahibi alırken fark etmemiş sanırım... Plakalıklar kosifler ve biraz yüksek hasar kaydı var. Doğal olarak yetkili servis ustasının kulaklarını sağlam çınlattım. Şimdi tekrar boyatacağım.quote:
Orijinalden alıntı: S1000XR
Hiç alakası yok Yetkili servite tutturamıyor ...
Hatta servis tutturamadığı için sanayiye boyanmaya gelen araçlar gördüm ...
Kimse kafasına göre standart gümüş boya falan atamaz, her aracın boya kodu vardı araç üzerinde yazar o koda'a göre boya hazırlanır yada varsa kutu boyası kullanılır,
Sizin dediğiniz gibi olmuyor , Asla Hyundai grisi ile Vw boyayamasınız
Opak renklerde bile tutmama sorunu var, renk tutmama sorunları uzun uzun anlatacağım da işi bilen bilmeyen eleştiriyor
Alıntıları Göster
Ben hiçbir halttan anlamadığım halde eski aracımın tampon alt kısmını spreyle arada boyardım ve böyle mat olmazdı...
Onu geçtim yetkili servisten böyle mat kaputla aracı teslim etmek markanın imajına ters...
Konuya dönecek olursak, aracın saklanma koşulları etkili. Ülkemizde doğru dürüst kapalı garaj veya gölge alan yok. Çoğunlukla araçlarımız güneş altında kalıyor. ee sen 10yıl güneşin gözüne koyarsan tabiki ton farkı oluşacak... Avrupada ise araçlar zaten az güneş görüyor ve daha fazla korunuyor kültür sebebiyle... Üstüne bir de adamlar işini nizami yapıyor oranları tutturuyor doğal olarak ton farkı oluşmuyor...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 27 Ağustos 2019; 15:47:57 >
-
Aynı kod olsa bile tutmama ihtimali var. Bir taraf 5 yıl birçok şeye maruz kalmış(Yağmur, yıkama, pasta-cila, güneş vs) diğer taraf sıfır yeni boyanmış. Farklılık olabilir sanki. -
Eğer yetkili -normal olarak- servis boya kodunu kaportadan değil şasiden alırsa yüzde 90 tutar.Yetkili serviste tutmayan ton yüzünden sanayiye götüren adam illaki vardır.Fakat tam tersi en azından 4-5 kat daha fazladır.quote:
Orijinalden alıntı: S1000XR
Hiç alakası yok Yetkili servite tutturamıyor ...
Hatta servis tutturamadığı için sanayiye boyanmaya gelen araçlar gördüm ...
Kimse kafasına göre standart gümüş boya falan atamaz, her aracın boya kodu vardı araç üzerinde yazar o koda'a göre boya hazırlanır yada varsa kutu boyası kullanılır,
Sizin dediğiniz gibi olmuyor , Asla Hyundai grisi ile Vw boyayamasınız
Opak renklerde bile tutmama sorunu var, renk tutmama sorunları uzun uzun anlatacağım da işi bilen bilmeyen eleştiriyor
Alıntıları Göster
Kardeşim ben kendim kaç defa şahit oldum.Senin otocenter,sanko,Alibeyköy gibi sanayilerden haberin yok sanırım.Ki buraya giden insan sayısı da öyle az buz değil.
Adam diyor ki 80'den beri bu işi yapıyorum sen işime karışma.Hiç mi trafikte görmüyorsunuz bi parçası ekstra parlayan metalik araçları?Ton tutmuyor üstüne bir de yarım kilo vernik atıyorlar iyice kabak gibi ortaya çıkıyor.
Opak rengi tutturamayan insan sokağa çıkmasın.Ne yansıması var ne maliyeti.Üstüne metalik renkte lokal boya kabak gibi ortaya çıkarken opakta boya makinesi anca anlıyor.Çünkü opak adı üstünde mat duruşu var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Eski parçaya daha kalın pasta atıp yeni vernik atacaksın üstüne sonra cila yapacaksın.Bunlardan sonra güneşte ya da gölde de yine fark olacak illaki ancak ona da yapacak birşey yok.quote:
Orijinalden alıntı: commandx
Aynı kod olsa bile tutmama ihtimali var. Bir taraf 5 yıl birçok şeye maruz kalmış(Yağmur, yıkama, pasta-cila, güneş vs) diğer taraf sıfır yeni boyanmış. Farklılık olabilir sanki.
Bu yüzden 3 aşağı 5 yukarı tutar dedim.Metalik rengin birebir tutması çok çok zor.Ama kaliteli yerlerde yapılırsa en azından kabak gibi ortaya çıkmaz boyalı yer.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Senin dedigin kadar kolay degil o isler. Bu videoyu izlemeni oneririm.
https://www.youtube.com/watch?v=wthPIFn_6n4&feature=youtu.be
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hangi açıdan kolay değil?quote:
Orijinalden alıntı: DoğanGörünümlüToros
Senin dedigin kadar kolay degil o isler. Bu videoyu izlemeni oneririm.
https://www.youtube.com/watch?v=wthPIFn_6n4&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Koda gore boyasan bile tutmuyor. Videoda 1 gun sadece boyayi hazirlamaya urasiyorlar.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam öncelikle geçmiş olsun, bu yaşadığınız olay renk tutma olayından ziyade bir uygulama hatasına benziyorquote:
Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü
BMW'nin yetkili servisinde boyanan kaputum mat, eski sahibi alırken fark etmemiş sanırım... Plakalıklar kosifler ve biraz yüksek hasar kaydı var. Doğal olarak yetkili servis ustasının kulaklarını sağlam çınlattım. Şimdi tekrar boyatacağım.
Ben hiçbir halttan anlamadığım halde eski aracımın tampon alt kısmını spreyle arada boyardım ve böyle mat olmazdı...
Onu geçtim yetkili servisten böyle mat kaputla aracı teslim etmek markanın imajına ters...
Konuya dönecek olursak, aracın saklanma koşulları etkili. Ülkemizde doğru dürüst kapalı garaj veya gölge alan yok. Çoğunlukla araçlarımız güneş altında kalıyor. ee sen 10yıl güneşin gözüne koyarsan tabiki ton farkı oluşacak... Avrupada ise araçlar zaten az güneş görüyor ve daha fazla korunuyor kültür sebebiyle... Üstüne bir de adamlar işini nizami yapıyor oranları tutturuyor doğal olarak ton farkı oluşmuyor...
Alıntıları Göster
Tabi ki aracın yaşı ve kullanım koşulları rengin tutup tutmamasına engel ancak daha 1-2 aylık araçlarda bile renk sorunları yaşanabiliyor
Bunun sebebi de ustalıktan ziyade aracın fabrikada atılan boya ile serviste atılan boyanın arasında ki hazırlama farkı.
Ustalıkta önemli tabi, Piyasada işini iyi yapan ve popüler olan bir boyacı taktir edersiniz ki yetkili servisin vereceği 3-4 bin lira maaş ile çalışmaz , sanayide kendine çalışır
-
Hocam anlaşamıyoruz Servis şasi no dan sistemden boya kodunu görür fakat bir çok otomobil üreticisi buna gerek kalmasın diye aracın şasi no sunun yazılı olduğu etikete veya ayrıca bir boya etiketine aracın boya kodunu yazıyor ,, yani şasiden girip boya kodunu öğrenmeye gerek kalmıyorquote:
Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu
Eğer yetkili -normal olarak- servis boya kodunu kaportadan değil şasiden alırsa yüzde 90 tutar.Yetkili serviste tutmayan ton yüzünden sanayiye götüren adam illaki vardır.Fakat tam tersi en azından 4-5 kat daha fazladır.
Kardeşim ben kendim kaç defa şahit oldum.Senin otocenter,sanko,Alibeyköy gibi sanayilerden haberin yok sanırım.Ki buraya giden insan sayısı da öyle az buz değil.
Adam diyor ki 80'den beri bu işi yapıyorum sen işime karışma.Hiç mi trafikte görmüyorsunuz bi parçası ekstra parlayan metalik araçları?Ton tutmuyor üstüne bir de yarım kilo vernik atıyorlar iyice kabak gibi ortaya çıkıyor.
Opak rengi tutturamayan insan sokağa çıkmasın.Ne yansıması var ne maliyeti.Üstüne metalik renkte lokal boya kabak gibi ortaya çıkarken opakta boya makinesi anca anlıyor.Çünkü opak adı üstünde mat duruşu var.
Alıntıları Göster
İşini iyi yapan hiç bir boyacı ustası servisin verdiği 3-4 bin lira maaş ile çalışmaz, gerviste çalışanlar genelde genç kardeşlerimiz ve işin içinden gelmiyorlar , servilerin kurslarında eğitim alıyorlar fakat pratikte zayıflar ve boya işi teori ile yürüyen bir iş değil, tecrübe, ister göz ister
Ben İstanbul sanayilerini pek bilmem
Vernik atma olayı ayrı bi durum , baz kat boyaya zaten mecburen vernik atmak zorunda çünkü sistemi bu
Opak rengi tutturamayan sokağa çıkmasın diyorsunuz ya bu çok büyük laf ve yanlış laf , günümüzde ki opak renklerde de ton tutmaz, bununda bir çok sebebi var anlatacağım
çok yanış bilgilere sahipsiniz, opak renk boya sadece boya makinesi ile anlaşılır gibi bir şey yok , aksine opak renk boya, baz kat boyalara göre d micron kalınlığı daha fazladır, makinede daha yüksek değerler verir fakat, gözle boyandığını anlamak çok daha kolaydır, tabi bu işi biliyorsanız
-
Şimdi adım adım anlatacağım ren neden tutmuyor ...
Günümüzde otomotiv şirketleri boya üreticileri ile anlaşma yaparak araçlarını fabrikada boyatıyorlar yani boya satın almıyorlar.
Daha açık anlatmak gerekirse örnek ile VW markası PPG ile anlaşmış durumda ve ve hem boya tedariğini hem de boyama işini PPG'ye yaptırtıyor, en ufak sorunda PPG ile muhatap oluyor.
Malesef ki ülkemizde ki boya sistemleri ile üreticilerin kullandığı boya sistemi ile fark var
Üreticiler '' SU BAZLI '' çevreci sistemler kullanıyorlar çünkü Avrupada insan sağlığı 1. planda, ülkemizde ise boya piyasası malesef '' SOLVEN BAZLI '' Sistemi kullanıyor , su bazlı sisteme yeni yeni geçiş var .
Dolayısı ile siz Su bazlı sistem ile boyanmış bir aracı Solvent bazlı boya ile tamir etmeye çalışırsanız tabi Renk sorunu yaşayacaksınız.
Bir diğer husus , kullanılan boyanın markası, az önce verdiğim örnek VW markası PPG boyaları ile boyanıyor bunu da örnek ile açıklayalım , LB9A ( Şeker Beyazı ) VW rengidir , fabrikasyon olarak Baz kat bir boyadır ve Su bazlıdır. Siz bu boyayı piyasada Farklı bir marka boyanın LB9A ( Şeker Beyazı ) Su bazlı boyası ile bile boyarsanız renk sorunu yaşarsınız.
Daha önce de belirttiğim gibi zaten Su bazlı Boyayı Solvent ile tamir ettiğinizde Rengi Tutturma şansınız 0 ( Sıfır ) bile değil.
Başka bir faktör, Yien aynı örenk ile gidelim VW LB9A ( Şeker Beyazı ) BAZ KAT Sistem aracı siz TOP KAT yani düz renk ile boyarsanız yine renk sorunu yaşayacaksınız, şimdi diyeceksiniz ki Vernikli Baz kat boyayı düz boya ile ile nasıl boyanıyor demeyin boyanıyor.
Diyelim ki , VW LB9A ( Şeker Beyazı ) Su bazlı sistem aracı yine fabrikasyon boyası olan PPG markanın su bazlı sistemi ile boyayacağız, bu durumda tüm yan ürünleri de PPG den kullanmamız lazım yani , Sertleştirici , Tiner , Vernik Gibi ürünlerin PPG marka olması gerekiyor , Boyayı PPG den Tineri , Sertleştirici ve Verniği Başka markadan kullanırsan yine renk sorunu yaşarız.Hepsi takım olmak zorunda.
Diyelim ki tüm bunları yaptık yani , Fabrikasyon Su bazlı sistem ile boyanmış aracı , yine su bazlı sistem ile fabrikasyon boyası olan marka ile ve tüm ürünleri de aynı markadan kullanmak şartı ile aracı boyuyoruz , rengi kontrol etmeden boyayı atarsak yine sorun olur neden mi ? nedeni şudur,
Diyelim ki 1 KG boya ihtiyacımız var 1KG boya Mix (Boya Karmak) hazırlayacağız yine VW LB9A ( Şeker Beyazı )renge PPG markada giren bileşen sayısı 4 olsun ,
1 KG boya için
1. 001 (Beyaz ) 700 Gram
2. 0444 ( Sarı ) 150 gram
3. 0368 ( Siyah ) 50 Gram
4. 443 ( Kırmızı ) 100 Gram ( Hepsini kafadan atarak yazdım )
Toplamda 1 KG eder.
Şimdi şöyle düşünelim, Fabrikada boya hazırlanırken taktir edersiniz ki 1 KG olarak hazırlanmıyor, Tonlarca hazırlanıyor
Yine örnekleme fabrikada 1 defada 1 için hazırlanan mix miktarı 1 ton olsun
bu matematik ile ne olması lazım
1 Ton boya için
1. 001 (Beyaz ) 700 Kilo
2. 0444 ( Sarı ) 150 Kilo
3. 0368 ( Siyah ) 50 Kilo
4. 443 ( Kırmızı ) 100 Kilo
Bu şekil her bileşenin doğru orantılı artması lazım değil mi ?
Hayır değil ! neden derseniz Standart sapma denen bir olay var boya işinde, gramajlar düştüğünde veya yükseldiğinde düz mantık - doğru orantı ile bileşenleri azaltıp çoğaltamazsınız, şayet çoğaltırsanız renk sorunu yaşarsınız, Birçok Mix makinası da ki Formüllerde Standart sapma hesaplanarak karışım hazırlanır ancak bu kesinlikle bizi doğru sonuca yine götürmez çünkü, bazı renklerde size makina der ki '' bu rengi 10 kilo gramdan ( Farazi yazdım ) aşağı mix edersen doğru sonucu yakalayama bilirsin '' renk tonları öyle bir olaydır ki rakamlar gibi sonu yoktur
Şimdi gelelim atım hataları ile ilgili renk tutmama olayına,
Burada da kullanılan tabanca , boyayı atan usta ve boya atılan ortamın sıcaklığı da renk tonuna etkendir.
-
Hocam temelde aynı şeyleri söylüyoruz.Hyundai de yolcu kapısında bile yazarken Mazda ya Mitsubishi de şasi kodunun yanında yazar.Eski modellerinde boya koduda yazmaz sadece şase kodu yazar.quote:
Orijinalden alıntı: S1000XR
Hocam anlaşamıyoruz Servis şasi no dan sistemden boya kodunu görür fakat bir çok otomobil üreticisi buna gerek kalmasın diye aracın şasi no sunun yazılı olduğu etikete veya ayrıca bir boya etiketine aracın boya kodunu yazıyor ,, yani şasiden girip boya kodunu öğrenmeye gerek kalmıyor
İşini iyi yapan hiç bir boyacı ustası servisin verdiği 3-4 bin lira maaş ile çalışmaz, gerviste çalışanlar genelde genç kardeşlerimiz ve işin içinden gelmiyorlar , servilerin kurslarında eğitim alıyorlar fakat pratikte zayıflar ve boya işi teori ile yürüyen bir iş değil, tecrübe, ister göz ister
Ben İstanbul sanayilerini pek bilmem
Vernik atma olayı ayrı bi durum , baz kat boyaya zaten mecburen vernik atmak zorunda çünkü sistemi bu
Opak rengi tutturamayan sokağa çıkmasın diyorsunuz ya bu çok büyük laf ve yanlış laf , günümüzde ki opak renklerde de ton tutmaz, bununda bir çok sebebi var anlatacağım
çok yanış bilgilere sahipsiniz, opak renk boya sadece boya makinesi ile anlaşılır gibi bir şey yok , aksine opak renk boya, baz kat boyalara göre d micron kalınlığı daha fazladır, makinede daha yüksek değerler verir fakat, gözle boyandığını anlamak çok daha kolaydır, tabi bu işi biliyorsanız
Alıntıları Göster
Bu zamana kadar Ford aracımı yetkili serviste(dileyen olursa özelden sorsun ismini, hangi servis olduğunu yazarım)boyattım.Sol ön kapı ve sol ön çamurluğu.Öyle genç insanlar yoktu, benden büyük (eğer geç yaşta baslamışsa boya işine) tecrübeli diyebileceğim insanlar vardı ve memnun kaldım.Öyle sol arka kapı çok soluk ya da ön 2 parça çok parlak durmuyordu.
Orada yarım kilo vernik atma tabirini, olduğundan daha fazla attığı için söyledim zaten.Ki metalik araca en son katmanda yine vernik atılır.Ama opak araca 2 katman vernik atılmaz,boyanın içine atılır.Zaten biliyorsunuzdur konudan haberdar iseniz.
Yakın zamanda bir arkadaşım gümüş gri Hyundai aracını kaportacı-boyacı da boyattı.Güneş altında çok çok belli.Acabaya mahal bile vermiyor.Yine söylüyorum iyi bilenden daha çok kasap var piyasa da.Ki yetkili servis bu konuda daha tecrübeli ve profesyonel hem ortam hemde ekiple çalışıyor.Biraz reklam gibi oldu, neyse :)
Hâlâ söylüyorum ve bunun arkasındayım.Metalik renkli aracı lokal boyayamazsınız.Kabak gibi ortaya çıkar.Fakat opak renkli aracı normal bir kullanıcı bir bakışta anlayamaz.
Opak renkli aracın micron kalınlığı metalik renkli aracın yarısı değil midir?Ve son katmanla birlikte,boyanmış metalik renkli aracın micronu +100'ü geçmez mi?
Buyrun gerçekten bilgili iseniz yeni bilgiler öğrenmek istedim tabi ki.Yeni veya doğru bilgi öğrenmek gibi tabularım yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben genelden bahsettim tabi her servis aynı olacak diye bir şey yok fakat iyi boyacı arkadaşlar serviste çalışmazlar , çünkü dışarıda çok daha fazla kazanıyorlarquote:
Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu
Hocam temelde aynı şeyleri söylüyoruz.Hyundai de yolcu kapısında bile yazarken Mazda ya Mitsubishi de şasi kodunun yanında yazar.Eski modellerinde boya koduda yazmaz sadece şase kodu yazar.
Bu zamana kadar Ford aracımı yetkili serviste(dileyen olursa özelden sorsun ismini, hangi servis olduğunu yazarım)boyattım.Sol ön kapı ve sol ön çamurluğu.Öyle genç insanlar yoktu, benden büyük (eğer geç yaşta baslamışsa boya işine) tecrübeli diyebileceğim insanlar vardı ve memnun kaldım.Öyle sol arka kapı çok soluk ya da ön 2 parça çok parlak durmuyordu.
Orada yarım kilo vernik atma tabirini, olduğundan daha fazla attığı için söyledim zaten.Ki metalik araca en son katmanda yine vernik atılır.Ama opak araca 2 katman vernik atılmaz,boyanın içine atılır.Zaten biliyorsunuzdur konudan haberdar iseniz.
Yakın zamanda bir arkadaşım gümüş gri Hyundai aracını kaportacı-boyacı da boyattı.Güneş altında çok çok belli.Acabaya mahal bile vermiyor.Yine söylüyorum iyi bilenden daha çok kasap var piyasa da.Ki yetkili servis bu konuda daha tecrübeli ve profesyonel hem ortam hemde ekiple çalışıyor.Biraz reklam gibi oldu, neyse :)
Hâlâ söylüyorum ve bunun arkasındayım.Metalik renkli aracı lokal boyayamazsınız.Kabak gibi ortaya çıkar.Fakat opak renkli aracı normal bir kullanıcı bir bakışta anlayamaz.
Opak renkli aracın micron kalınlığı metalik renkli aracın yarısı değil midir?Ve son katmanla birlikte,boyanmış metalik renkli aracın micronu +100'ü geçmez mi?
Buyrun gerçekten bilgili iseniz yeni bilgiler öğrenmek istedim tabi ki.Yeni veya doğru bilgi öğrenmek gibi tabularım yok.
Alıntıları Göster
Opak boyaya vernik karıştırılmaz, metelik boya yani baz kat boya 2 kat vernik atılır.
Yetkili servislerin çok iyi ustalar ile çalıştığı konusunda size katılmıyorum fakat bu ekipmanda böyle değil servisler iyi ekipman ile çalışırlar
Metal renk araç lokal boyanabilir bu olay da püf nokta şu local yapılacak yer parçanın köşelerinde bir yerde olmalı göbekte olursa local olmaz
Boya kalınlığı markaya göre dğişir fakat yapıları gereği metalik , bazkat yani vernikli boyalar daha az micron kalınlığına sahip
fabrikasyon boyalı olanaraca macunsuz tek kat boya uygularsanız 100 micronun çok üzerinde gelir tabi bu markaya göre değişir çünkü bazı otomobil markalarının boya kalınlığı 170-180 gelir daha üzerine boya uygulayacaksınız ... düşünün işte
Ayrıca bazı araçalr fabrikada 2-3 defa boyanabiliyor bilginize
En Beğenilen Yanıtlar

Şimdi adım adım anlatacağım ren neden tutmuyor ...
Günümüzde otomotiv şirketleri boya üreticileri ile anlaşma yaparak araçlarını fabrikada boyatıyorlar yani boya satın almıyorlar. Daha açık anlatmak gerekirse örnek ile VW markası PPG ile anlaşmış durumda ve ve hem boya tedariğini hem de boyama işini PPG'ye yaptırtıyor, en ufak sorunda PPG ile muhatap oluyor. Malesef ki ülkemizde ki boya sistemleri ile üreticilerin kullandığı boya sistemi ile fark var Üreticiler '' SU BAZLI '' çevreci sistemler kullanıyorlar çünkü Avrupada insan sağlığı 1. planda, ülkemizde ise boya piyasası malesef '' SOLVEN BAZLI '' Sistemi kullanıyor , su bazlı sisteme yeni yeni geçiş var . Dolayısı ile siz Su bazlı sistem ile boyanmış bir aracı Solvent bazlı boya ile tamir etmeye çalışırsanız tabi Renk sorunu yaşayacaksınız. Bir diğer husus , kullanılan boyanın markası, az önce verdiğim örnek VW markası PPG boyaları ile boyanıyor bunu da örnek ile açıklayalım , LB9A ( Şeker Beyazı ) VW rengidir , fabrikasyon olarak Baz kat bir boyadır ve Su bazlıdır. Siz bu boyayı piyasada Farklı bir marka boyanın LB9A ( Şeker Beyazı ) Su bazlı boyası ile bile boyarsanız renk sorunu yaşarsınız. Daha önce de belirttiğim gibi zaten Su bazlı Boyayı Solvent ile tamir ettiğinizde Rengi Tutturma şansınız 0 ( Sıfır ) bile değil. Başka bir faktör, Yien aynı örenk ile gidelim VW LB9A ( Şeker Beyazı ) BAZ KAT Sistem aracı siz TOP KAT yani düz renk ile boyarsanız yine renk sorunu yaşayacaksınız, şimdi diyeceksiniz ki Vernikli Baz kat boyayı düz boya ile ile nasıl boyanıyor demeyin boyanıyor. Diyelim ki , VW LB9A ( Şeker Beyazı ) Su bazlı sistem aracı yine fabrikasyon boyası olan PPG markanın su bazlı sistemi ile boyayacağız, bu durumda tüm yan ürünleri de PPG den kullanmamız lazım yani , Sertleştirici , Tiner , Vernik Gibi ürünlerin PPG marka olması gerekiyor , Boyayı PPG den Tineri , Sertleştirici ve Verniği Başka markadan kullanırsan yine renk sorunu yaşarız.Hepsi takım olmak zorunda. Diyelim ki tüm bunları yaptık yani , Fabrikasyon Su bazlı sistem ile boyanmış aracı , yine su bazlı sistem ile fabrikasyon boyası olan marka ile ve tüm ürünleri de aynı markadan kullanmak şartı ile aracı boyuyoruz , rengi kontrol etmeden boyayı atarsak yine sorun olur neden mi ? nedeni şudur, Diyelim ki 1 KG boya ihtiyacımız var 1KG boya Mix (Boya Karmak) hazırlayacağız yine VW LB9A ( Şeker Beyazı )renge PPG markada giren bileşen sayısı 4 olsun , 1 KG boya için 1. 001 (Beyaz ) 700 Gram 2. 0444 ( Sarı ) 150 gram 3. 0368 ( Siyah ) 50 Gram 4. 443 ( Kırmızı ) 100 Gram ( Hepsini kafadan atarak yazdım ) Toplamda 1 KG eder. Şimdi şöyle düşünelim, Fabrikada boya hazırlanırken taktir edersiniz ki 1 KG olarak hazırlanmıyor, Tonlarca hazırlanıyor Yine örnekleme fabrikada 1 defada 1 için hazırlanan mix miktarı 1 ton olsun bu matematik ile ne olması lazım 1 Ton boya için 1. 001 (Beyaz ) 700 Kilo 2. 0444 ( Sarı ) 150 Kilo 3. 0368 ( Siyah ) 50 Kilo 4. 443 ( Kırmızı ) 100 Kilo Bu şekil her bileşenin doğru orantılı artması lazım değil mi ? Hayır değil ! neden derseniz Standart sapma denen bir olay var boya işinde, gramajlar düştüğünde veya yükseldiğinde düz mantık - doğru orantı ile bileşenleri azaltıp çoğaltamazsınız, şayet çoğaltırsanız renk sorunu yaşarsınız, Birçok Mix makinası da ki Formüllerde Standart sapma hesaplanarak karışım hazırlanır ancak bu kesinlikle bizi doğru sonuca yine götürmez çünkü, bazı renklerde size makina der ki '' bu rengi 10 kilo gramdan ( Farazi yazdım ) aşağı mix edersen doğru sonucu yakalayama bilirsin '' renk tonları öyle bir olaydır ki rakamlar gibi sonu yoktur Şimdi gelelim atım hataları ile ilgili renk tutmama olayına, Burada da kullanılan tabanca , boyayı atan usta ve boya atılan ortamın sıcaklığı da renk tonuna etkendir. |
Benzer içerikler
- balata değişimi garantiyi bozar mı
- karşı tarafın hasarı tramerde görünür mü
- dualogic şanzıman robotu fiyat
- yağ seviyesini kontrol edin uyarısı
- citroen c3 1.2 puretech yorum
- hasar kaydı sorgulama ücretsiz
- mazda cx 90
- byd denza n9
- tiguan ölçüleri
- tayron fiyat
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X