Şimdi Ara

Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
1
Favori
72.504
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bakıyorum hep burunsuz motoru altta olan çekiciler var. Amerikanlara bakıyorum hep burunlu ve çift dingilli.
    Çok mu fazla yakıyor ondan mı yok ya da başka bir sebep mi var?



     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?







  • Amerika tüketime baglı yaşadığı için muazzam bir mal trafiği var ülke içinde. Yiyecekten, elektroniğe, giyeceğe akla gelebilecek herşeyi üretip tüketiyorlar. Aynı zamanda ithalat ve ihracatta da dünyada ilk 3 teler. Ülkenin coğrafi büyüklüğü, iç kesimlerdeki engebeli yapısı ve ayrıca liman azlığı sebebiyle geriye tek çözüm karayolu nakliyatı kalıyor. E zaten yakıtta çok ucuz o yüzden bu tip devasa tırlar orada çok. Biraz da Amerikan açgözlülüğü ve görgüsüzlüğü var tabi.

    Avrupada liman bolluğu, şehirlerin yakınlığı, ticaret ilişkileri ve avrupalının her zaman daha minimalist olup, işi en kolay, kısa ama en doğru şekilde bitirme mantığı bu tırları gereksiz kılıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Bence metrobüs faciasına döner bu herkes hollanda dan gelen metrobüsü izleyeceğim diye kaza yapmıştı bir ara. Aynısı bunun içinde geçerli yine metrobüs belli güzergah da bu yurdun 4 bir yanında kazaya neden olur.....

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de ve Avrupa'da karayolunda izin verilen maksimum uzunluk belirlidir, bu yüzden bizde yok bunlardan, virajlar bu uzunluğa ve genişliğe göre tasarlanır

    inşaat demirlerinin maksimum uzunluğu 12 metredir, sebebi daha uzun tırların seyahati için özel izin, belirli saatlerde seyehat, eskort...vs gereklidir
    1. Amerika rüzgârlar kıtasıdır. Sıcak ektavoral iklimle kutupları ayıran Himalayalar, Toroslar, Alpler bu kıtada yoktur, dağ sıraları dikeydir. Böylece çok farklı sıcaklıklarda karşılaşan havalar yüksek hızdaki akımlara neden olur. Bu bütün taşıtlardaki tercih edilen geometriyi etkiler. Ama özellikle tırlarda, artiküle (ortadan mafsallı) ve yüksek taşıtlarda kritiktir.

    2. Güvenlik standartları gereği yüksek kamyonlar ve yüksek römorklardaki en arka aks damperin çok gerisinde, içerde olamaz. Bu standartla düşük hız farklarıyla arkadan çarpmalardaki ölüm oranlarını azaltılmayı hedefliyorlar.

    Ne var ki arka aksın ortaya yaklaştırılması düzensiz etkiyen yan rüzgarlar, dönüş hareketleri için dengeleyici bir karşıt ağırlık (counter-balance) oluşturur. Bu direksiyonu daha stabil yapar. Arkada olduğunda ise, rüzgar, eğim veya yük hareketinin çekicinin doğrultusunu etkileme eğilimi artar. Daha güçlü bir direksiyon için yön veren tekerleklerin daha ileriye konumlanma zorunluluğu ortaya çıkar. Böylece gerekli leveraj, yeterli manivela kolu sağlanmış olur. Unutmamak lazım ki 10 veya 16 lastiğin taşıma kapasitelerinin ancak cevap verebildiği yükü yönlendirmek için yine otomobilde olduğu gibi iki tekerlek var. Şemada aynı boyda dorselerde farklı boydaki çekiciler görünüyor. Daha uzun çekicideki aynı açıdaki tekerleklerin yüke ne kadar farklı bir moment koluyla etkidiğine, aynı açıdaki yalpalamaların (turuncu alan) çekici eklemindeki farklı etkilerine dikkat ediniz.

    (Basitleştirilmiş şema anafikri vermek için sadece geometriyi gösteriyor. Gerçek etki ve tepki kuvvetleri bu geometriyle tam irtibat halinde değildir.)




    Operatörü hem ön taraftan hem de yükten olabildiğince uzak tutmak tercih edilir. Ancak bu konuyla ilgili bir şartname veya standart bilmiyorum, sanıyorum yok. Treylerle kabinin arasını açmak stabiliteyi etkileyen yan aerodinami için de olumludur ancak sarfiyatı etkileyen ön doğrultudan gelen sürtünme için olumsuzdur.

    Tabii bu genel güvenlikle ilgili detaylar manevra kabiliyeti için faydalı değildir. Hem Avrupa hem de Amerika tırlarında çok farklı uzunluklarda, açıklıklarda, farklı aks sayısında tasarımlar vardır. Eğer manevra alanı müsade ediyorsa detaylar güvenlikten yana tercih edilebilir. Avrupa'da manevra mecburiyetinden dolayı römorklu kamyonlar da çok tercih ediliyor. Ancak irtibatlı şekilde tonajlar da daha düşük.

    Damperli şantiye kamyonlarında Amerika'daki kadar olmasa da önde motorlu kamyonlar tercih edilir. Böylece yükleme ve boşaltma sırasndaki şahlanma eğilimi azalır. Eğer 2000'lerdeki ekonomi krizleri olmasaydı ve firmalar sürekli el değiştirmeselerdi, AS-700~900 serilerinin yeni versiyonlarının üretimine Chrysler ortaklığı olmadan devam edilecekti.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?

    Avrupa ve Türkiye'de, uzun burunlu Amerikan tırlarına sık rastlamazsın. Bunun birkaç önemli nedeni vardır:

    • Dar Yollar ve Şehirler: Avrupa ve Türkiye'deki yollar ve şehirler, Amerikan tırlarının boyutuna uygun değildir. Uzun burunlu tırlar, dar sokaklarda manevra yapmakta zorlanır ve köprülerden geçemeyebilir.

    • Çekici Uzunluğu Kısıtlamaları: Avrupa Birliği'nde, çekicilerin uzunluğu 16,5 metre ile sınırlıdır. ABD'deki tırlar için bu sınırlama 18,2 metredir. Bu nedenle, Amerikan tırları Avrupa'da yasal uzunlukta çekicilere sığmaz.

    • Yakıt Verimliliği: Burunlu tırlar, aerodinamik açıdan daha fazla dirençle karşılaşırlar, bu da daha yüksek yakıt tüketimine yol açar. Avrupa'da yakıt maliyetleri yüksek olduğundan, işletmeler yakıt verimliliğini artıran tasarımlara öncelik verir.

    • Tarihsel Farklılıklar: Amerikan tırlarının uzun burunlu tasarımı, 20. yüzyılın başlarında, motorların hala aracın önünde konumlandırıldığı zamana dayanır. Avrupa'da ise motorlar genellikle kabinin altına yerleştirilmiştir, bu da daha kısa burunlu tasarımlara olanak tanır.

    • Estetik Tercihler: Uzun burunlu tırlar, Avrupa ve Türkiye'de genellikle daha az estetik açıdan hoş olarak algılanır. Avrupalılar ve Türkler daha kompakt ve aerodinamik araçları tercih etme eğilimindedir.

    Sonuç olarak, dar yollar, çekici uzunluğu kısıtlamaları, yakıt verimliliği kaygıları, tarihsel farklılıklar ve estetik tercihler, Avrupa ve Türkiye'de uzun burunlu Amerikan tırlarının bulunmamasının temel nedenleridir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Üstelik bunlar benzinli....

    Bizdeki kamyonlarla bile durum ortadayken bu araçlar ülkemizde olsaydı, trafikte hergün yeni bir katliam olurdu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Üstelik bunlar benzinli....

    Bizdeki kamyonlarla bile durum ortadayken bu araçlar ülkemizde olsaydı, trafikte hergün yeni bir katliam olurdu...
    Yanlışınız var sanırım baktım sitelerinden az önce 2 tanesine, Kenworth ve International tırları commonrail dizel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Yanlışınız var sanırım baktım sitelerinden az önce 2 tanesine, Kenworth ve International tırları commonrail dizel.

    Alıntıları Göster
    tır şoförü bi akrabam bunların burunları uzun olduğu için türkiye yollarına uyumlu olmadığını söylemişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Yanlışınız var sanırım baktım sitelerinden az önce 2 tanesine, Kenworth ve International tırları commonrail dizel.

    Alıntıları Göster
    Bence metrobüs faciasına döner bu herkes hollanda dan gelen metrobüsü izleyeceğim diye kaza yapmıştı bir ara. Aynısı bunun içinde geçerli yine metrobüs belli güzergah da bu yurdun 4 bir yanında kazaya neden olur.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Bence metrobüs faciasına döner bu herkes hollanda dan gelen metrobüsü izleyeceğim diye kaza yapmıştı bir ara. Aynısı bunun içinde geçerli yine metrobüs belli güzergah da bu yurdun 4 bir yanında kazaya neden olur.....

    Alıntıları Göster
    Burunlarının uzunluğundan dolayı yollara uyumlu değil ne demek yahu..
    Başka bir sebebi olmalı çok mantıklı gelmedi bu bana




  • Bahsettiğiniz kamyonlar ABD imalatı. Türkiye' Ye getirmek pahalı olabilir. Bizim kamyoncumuz 3 kuruşun hesabını yapmak zorunda. Daha havalı görünsün diye 3-5 misli para ödemeye kimse yanaşmaz. Türkiye'de satılan bütün Amerikan arabaları emsallerinden daha pahalı değil mi? Amerikan'a binen orta direk vatandaş ben görmedim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Bence metrobüs faciasına döner bu herkes hollanda dan gelen metrobüsü izleyeceğim diye kaza yapmıştı bir ara. Aynısı bunun içinde geçerli yine metrobüs belli güzergah da bu yurdun 4 bir yanında kazaya neden olur.....

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de ve Avrupa'da karayolunda izin verilen maksimum uzunluk belirlidir, bu yüzden bizde yok bunlardan, virajlar bu uzunluğa ve genişliğe göre tasarlanır

    inşaat demirlerinin maksimum uzunluğu 12 metredir, sebebi daha uzun tırların seyahati için özel izin, belirli saatlerde seyehat, eskort...vs gereklidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    Türkiye'de ve Avrupa'da karayolunda izin verilen maksimum uzunluk belirlidir, bu yüzden bizde yok bunlardan, virajlar bu uzunluğa ve genişliğe göre tasarlanır

    inşaat demirlerinin maksimum uzunluğu 12 metredir, sebebi daha uzun tırların seyahati için özel izin, belirli saatlerde seyehat, eskort...vs gereklidir

    Alıntıları Göster
    Bu tırların ekseri dizeldir ancak hala daha bir kaç firma benzinli modellerde üretiyor. Ve duble yollar bunlara dar gelir, sonuçta her yer de otoyolda yok.

    Edit: Harf hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can-KSK -- 3 Ekim 2011; 9:12:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Bahsettiğiniz kamyonlar ABD imalatı. Türkiye' Ye getirmek pahalı olabilir. Bizim kamyoncumuz 3 kuruşun hesabını yapmak zorunda. Daha havalı görünsün diye 3-5 misli para ödemeye kimse yanaşmaz. Türkiye'de satılan bütün Amerikan arabaları emsallerinden daha pahalı değil mi? Amerikan'a binen orta direk vatandaş ben görmedim.
    @emrullahbozlak
    "Türkiye'de satılan bütün Amerikan arabaları emsallerinden daha pahalı değil mi?" demişsiniz. Değil.
    Chevrolet amerikan arabası benim bildiğim ve emsallerinden pahalı değil. C segmentte en ucuz araçlardan biri de cruze.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan 06

    @emrullahbozlak
    "Türkiye'de satılan bütün Amerikan arabaları emsallerinden daha pahalı değil mi?" demişsiniz. Değil.
    Chevrolet amerikan arabası benim bildiğim ve emsallerinden pahalı değil. C segmentte en ucuz araçlardan biri de cruze.

    Alıntıları Göster
    Böyleleri de yok.

    http://forum.donanimhaber.com/m_51789742/mpage_1/f_/key_avustralya//tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Yanlışınız var sanırım baktım sitelerinden az önce 2 tanesine, Kenworth ve International tırları commonrail dizel.

    Valla ben hep benzinli olduklarını sanıyordum...
    demek yanlış biliyormuşum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Yanlışınız var sanırım baktım sitelerinden az önce 2 tanesine, Kenworth ve International tırları commonrail dizel.

    Valla ben hep benzinli olduklarını sanıyordum...
    demek yanlış biliyormuşum...

    Alıntıları Göster
    Distribütörlük meselesi tamamen. Hiç kimse getirmediği için yok. Bu arada araçlar dizel..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Yanlışınız var sanırım baktım sitelerinden az önce 2 tanesine, Kenworth ve International tırları commonrail dizel.

    Valla ben hep benzinli olduklarını sanıyordum...
    demek yanlış biliyormuşum...

    Alıntıları Göster
    bu tırlar uzun yol için tasarlandığından bizdeki köstebek yuvası ve eski stabilize yollara uyumlu olacağını sanmıyorum. ek olarak bizim yollara bu tırlar büyük gelir (eski tip yollarda iki tırında yan yana geçtiğini düşünün)

    ek olarak amerikan araçları düz yolda uzmandır (virajlarda daha kötüdür) , aynı şekil avustralya yollarıda öyledir. fakat avrupaya bakın oradaki yollar daha dar onun için kısa dingilli tırlar üretiliyor hem yol tutuş hemde esneklik bakımından. e bizde de avrupada ne varsa ondan var.

    mesela videodaki yolda eski ama dümdüz sorunsuz.

    youtube sayfasından daha başka videolarada bakabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 3 Ekim 2011; 10:00:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    bu tırlar uzun yol için tasarlandığından bizdeki köstebek yuvası ve eski stabilize yollara uyumlu olacağını sanmıyorum. ek olarak bizim yollara bu tırlar büyük gelir (eski tip yollarda iki tırında yan yana geçtiğini düşünün)

    ek olarak amerikan araçları düz yolda uzmandır (virajlarda daha kötüdür) , aynı şekil avustralya yollarıda öyledir. fakat avrupaya bakın oradaki yollar daha dar onun için kısa dingilli tırlar üretiliyor hem yol tutuş hemde esneklik bakımından. e bizde de avrupada ne varsa ondan var.

    mesela videodaki yolda eski ama dümdüz sorunsuz.

    youtube sayfasından daha başka videolarada bakabilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    Aynen bizim yollar bunlarıda harap eder.

    türkiye'de en güzeli lada niva ya da traktör sürmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    bu tırlar uzun yol için tasarlandığından bizdeki köstebek yuvası ve eski stabilize yollara uyumlu olacağını sanmıyorum. ek olarak bizim yollara bu tırlar büyük gelir (eski tip yollarda iki tırında yan yana geçtiğini düşünün)

    ek olarak amerikan araçları düz yolda uzmandır (virajlarda daha kötüdür) , aynı şekil avustralya yollarıda öyledir. fakat avrupaya bakın oradaki yollar daha dar onun için kısa dingilli tırlar üretiliyor hem yol tutuş hemde esneklik bakımından. e bizde de avrupada ne varsa ondan var.

    mesela videodaki yolda eski ama dümdüz sorunsuz.

    youtube sayfasından daha başka videolarada bakabilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    Mübarek kara tren..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    bu tırlar uzun yol için tasarlandığından bizdeki köstebek yuvası ve eski stabilize yollara uyumlu olacağını sanmıyorum. ek olarak bizim yollara bu tırlar büyük gelir (eski tip yollarda iki tırında yan yana geçtiğini düşünün)

    ek olarak amerikan araçları düz yolda uzmandır (virajlarda daha kötüdür) , aynı şekil avustralya yollarıda öyledir. fakat avrupaya bakın oradaki yollar daha dar onun için kısa dingilli tırlar üretiliyor hem yol tutuş hemde esneklik bakımından. e bizde de avrupada ne varsa ondan var.

    mesela videodaki yolda eski ama dümdüz sorunsuz.

    youtube sayfasından daha başka videolarada bakabilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    İsteseler Avrupa'da çok daha güzel şeyler satabilirler. Renault Radiance konsept model çekici. Piyasaya buna benzer şekilde çıkacağı söyleniyordu.

     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?

     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can-KSK

    Mübarek kara tren..

    Alıntıları Göster
    amerikan tır drag yarışı



    nasıl kafa kaldırdığına bakın





    torkun tanımını buradan yapabilirsiniz


    avrupalılar dünyanın en ekonomik araçlarını üretsede hiç bir zaman bu zevki sağlayamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 3 Ekim 2011; 10:21:04 >




  • Amerika tüketime baglı yaşadığı için muazzam bir mal trafiği var ülke içinde. Yiyecekten, elektroniğe, giyeceğe akla gelebilecek herşeyi üretip tüketiyorlar. Aynı zamanda ithalat ve ihracatta da dünyada ilk 3 teler. Ülkenin coğrafi büyüklüğü, iç kesimlerdeki engebeli yapısı ve ayrıca liman azlığı sebebiyle geriye tek çözüm karayolu nakliyatı kalıyor. E zaten yakıtta çok ucuz o yüzden bu tip devasa tırlar orada çok. Biraz da Amerikan açgözlülüğü ve görgüsüzlüğü var tabi.

    Avrupada liman bolluğu, şehirlerin yakınlığı, ticaret ilişkileri ve avrupalının her zaman daha minimalist olup, işi en kolay, kısa ama en doğru şekilde bitirme mantığı bu tırları gereksiz kılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tsipura -- 3 Ekim 2011; 10:13:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Amerika tüketime baglı yaşadığı için muazzam bir mal trafiği var ülke içinde. Yiyecekten, elektroniğe, giyeceğe akla gelebilecek herşeyi üretip tüketiyorlar. Aynı zamanda ithalat ve ihracatta da dünyada ilk 3 teler. Ülkenin coğrafi büyüklüğü, iç kesimlerdeki engebeli yapısı ve ayrıca liman azlığı sebebiyle geriye tek çözüm karayolu nakliyatı kalıyor. E zaten yakıtta çok ucuz o yüzden bu tip devasa tırlar orada çok. Biraz da Amerikan açgözlülüğü ve görgüsüzlüğü var tabi.

    Avrupada liman bolluğu, şehirlerin yakınlığı, ticaret ilişkileri ve avrupalının her zaman daha minimalist olup, işi en kolay, kısa ama en doğru şekilde bitirme mantığı bu tırları gereksiz kılıyor.
    bunlar da güzel.
     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dharma Initiative -- 4 Ekim 2011; 9:22:35 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.