Şimdi Ara

Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
1
Favori
72.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Avrupada yapılan ve satılan tırlar daha dayanıklı, kullanımı daha esnek ve yedek parça anlamında daha problemsiz olduğu için biz Avrupa tırlarından kullanıyoruz. Açıkçası ihtişamları ne kadar güzel gibi dursada Avrupada yapılan (Volvo, Mercedes, Renault, Scania) tırlar da hiç bundan aşağı kalır değiller. Yani keşke bizde de olsa diye içimden geçirecek değilim.
  • burunlu çekicinin fonksiyonel bir yanı yok.tam tersi manevraları zorlaştırıyor,gereksiz çıkıntı yüzünden sürücünün araca hakimiyeti kısıtlanıyor.avrupanın çekicileri gayet güzel.

     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?




  • Tek sebebi yakıt ve yollara uyumsuzluğu.

    Arkada çift teker olmasından dolayı dönüşler sorun oluyor. Nasıl ki küçük araçlarda aracın önünü göremiyorsak bunların da önü görünmüyor. Zaten 100 KM'de 30 - 40 litre yakıt tüketiyorlar kesik burunlu olanlar, bunlar 50 60 litreleri görebiliyor. Çift tekerden dolayı yakıtı ikiye katlıyor. Kesik burunlu olanların boyu Insignia, Passat boyundayken uzun burunlu olanlarda iki aracın arka arkaya gelmesiyle oluşuyor.

    Sürüşü zevkli olabilir orası ayrı ama bizim kamyoncumuz tırcımız 10 numara yağı koyup gidiyor ekonomisini düşünüyor. Bu araçlar olsa Ekonomiyi düşünemez kimse.


    Eski model Mack falan görüyordum bazen Türkiye'de.
  • Arkası çiftli olan tırlardan karayollarında görmüştüm.
  • yıl sonu istanbul parkta tır yarışları yapılacak diye duydym orada izleyebilirsin yapılırsa
  • Ülkemizdeki bazı kamalak tırcı kamyoncu abilerimiz sagındaki aracı görmeyip sag şeride geçiyorum diyerek sağ şeritteki aracı tepelediği için,iyiki yok diyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bildiğim kadarıyla burunları olduğundan dar avrupa ve tr yollarında hareket kabiliyetleri - dönüş açıları uygun olmuyor. amerikada geniş arazi
  • Türkiye'de de var bu tırlardan. genelde dürümcüler kullanıyor...


     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?



     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?



     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?



     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    Ülkemizdeki bazı kamalak tırcı kamyoncu abilerimiz sagındaki aracı görmeyip sag şeride geçiyorum diyerek sağ şeritteki aracı tepelediği için,iyiki yok diyorum ben.

    2 ay önce başıma geldi sadece kapı göçtü, çekiçlettirdim ama o önü düz olanlardanda görmek imkansız
  • demekki hakkatten yollara uyumlu olmadığındanmış
  • Ben Bu Tırları Bir Yerden Hatırlıyorum ! Buldum Buldum Bu Tırlar 18 Wheels Of Steel Serisindeki Son Çıkan Oyunlarda var İdi ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    @emrullahbozlak
    "Türkiye'de satılan bütün Amerikan arabaları emsallerinden daha pahalı değil mi?" demişsiniz. Değil.
    Chevrolet amerikan arabası benim bildiğim ve emsallerinden pahalı değil. C segmentte en ucuz araçlardan biri de cruze.

    Lafı nereden anlıyorsunuz inanamıyorum! Marka menşei Amerikan olabilir ama bizde satılan Chevrolet 'lerin ne malı olduğunu bilmiyor olamazsınız. İlla ki her şeye muhalif olmak zorunda mı biriler? Şu foruma 2 satır yazi yazmaktan nefret eder oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak


    quote:

    Orijinalden alıntı: h_öztuna06

    @emrullahbozlak
    "Türkiye'de satılan bütün Amerikan arabaları emsallerinden daha pahalı değil mi?" demişsiniz. Değil.
    Chevrolet amerikan arabası benim bildiğim ve emsallerinden pahalı değil. C segmentte en ucuz araçlardan biri de cruze.

    Lafı nereden anlıyorsunuz inanamıyorum! Marka menşei Amerikan olabilir ama bizde satılan Chevrolet 'lerin ne malı olduğunu bilmiyor olamazsınız. İlla ki her şeye muhalif olmak zorunda mı biriler? Şu foruma 2 satır yazi yazmaktan nefret eder oldum.


    Amacım polemik değil emin olun. Ben chevroleti amerikan markası biliyorum ve öyle; ancak şimdi cruze'yi arattım G.kore ve ohio (usa) fabrikalarının olduğu yazıyordu cruze forumunda kullanıcısı tarafından. Şimdi başka bir chevrolet modeli(mesela aveo) başka bir ülkede de üretiliyor olabilir. Hatta chevrolet amerikada da birkaç model(epica,captiva) üretiyor olabilir. Sonuç itibariyle net şu ülke malıdır diyemeyiz harhalde. Chevrolet amerikan firması olupta sadece çinde fabrikalar kurdu ve tüm üretimini burada yapıyorsa çin malıdır denir harhalde. Değilse net şu malıdır denilmez bence. Varsa konuda engin bilgileriniz payşalın öğrenelim. Sizinle hemfikir olmak durumunda ve zorunda değiliz. Sakince katılmadığınız noktaları belirtip fikrinizi açıklayabilirsiniz. Ne bu agresiflik, bıyığı yeni terleyen delikanlı havası mesaj. Bir de doğum tarihiniz 1968 yazıyor profilinizde, açıkçası şaşırdım, kusura bakmayında bence mesaj tarzınız hiçte o yaşların seviyesinde değil bence.




  •  Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?
  • Bizde de anca dürümcüler kullanır bunları.
  • Cırtlak turuncu bir CASCADIA görme fırsatım oldu. Benzinliydi. Bizim yollar için fazla büyük. Yaktığı da patronu çileden çıkarır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can-KSK

    Bizde de anca dürümcüler kullanır bunları.

    o araçlar benzinli yada kara düzen kara şanzıman dizel araçlar 50 li yıllardan 72 yılına kadar (petrol krizi) kullanılmış olmalılar . sonrası zaten bedford , d1210 derken araçlar tamamen dizel olmuş.

    eski nesil dizel araçlar indirect injection olarakta geçer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 3 Ekim 2011; 19:22:57 >
  • 1. Amerika rüzgârlar kıtasıdır. Sıcak ektavoral iklimle kutupları ayıran Himalayalar, Toroslar, Alpler bu kıtada yoktur, dağ sıraları dikeydir. Böylece çok farklı sıcaklıklarda karşılaşan havalar yüksek hızdaki akımlara neden olur. Bu bütün taşıtlardaki tercih edilen geometriyi etkiler. Ama özellikle tırlarda, artiküle (ortadan mafsallı) ve yüksek taşıtlarda kritiktir.

    2. Güvenlik standartları gereği yüksek kamyonlar ve yüksek römorklardaki en arka aks damperin çok gerisinde, içerde olamaz. Bu standartla düşük hız farklarıyla arkadan çarpmalardaki ölüm oranlarını azaltılmayı hedefliyorlar.

    Ne var ki arka aksın ortaya yaklaştırılması düzensiz etkiyen yan rüzgarlar, dönüş hareketleri için dengeleyici bir karşıt ağırlık (counter-balance) oluşturur. Bu direksiyonu daha stabil yapar. Arkada olduğunda ise, rüzgar, eğim veya yük hareketinin çekicinin doğrultusunu etkileme eğilimi artar. Daha güçlü bir direksiyon için yön veren tekerleklerin daha ileriye konumlanma zorunluluğu ortaya çıkar. Böylece gerekli leveraj, yeterli manivela kolu sağlanmış olur. Unutmamak lazım ki 10 veya 16 lastiğin taşıma kapasitelerinin ancak cevap verebildiği yükü yönlendirmek için yine otomobilde olduğu gibi iki tekerlek var. Şemada aynı boyda dorselerde farklı boydaki çekiciler görünüyor. Daha uzun çekicideki aynı açıdaki tekerleklerin yüke ne kadar farklı bir moment koluyla etkidiğine, aynı açıdaki yalpalamaların (turuncu alan) çekici eklemindeki farklı etkilerine dikkat ediniz.

    (Basitleştirilmiş şema anafikri vermek için sadece geometriyi gösteriyor. Gerçek etki ve tepki kuvvetleri bu geometriyle tam irtibat halinde değildir.)

     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?



    Operatörü hem ön taraftan hem de yükten olabildiğince uzak tutmak tercih edilir. Ancak bu konuyla ilgili bir şartname veya standart bilmiyorum, sanıyorum yok. Treylerle kabinin arasını açmak stabiliteyi etkileyen yan aerodinami için de olumludur ancak sarfiyatı etkileyen ön doğrultudan gelen sürtünme için olumsuzdur.

    Tabii bu genel güvenlikle ilgili detaylar manevra kabiliyeti için faydalı değildir. Hem Avrupa hem de Amerika tırlarında çok farklı uzunluklarda, açıklıklarda, farklı aks sayısında tasarımlar vardır. Eğer manevra alanı müsade ediyorsa detaylar güvenlikten yana tercih edilebilir. Avrupa'da manevra mecburiyetinden dolayı römorklu kamyonlar da çok tercih ediliyor. Ancak irtibatlı şekilde tonajlar da daha düşük.

    Damperli şantiye kamyonlarında Amerika'daki kadar olmasa da önde motorlu kamyonlar tercih edilir. Böylece yükleme ve boşaltma sırasndaki şahlanma eğilimi azalır. Eğer 2000'lerdeki ekonomi krizleri olmasaydı ve firmalar sürekli el değiştirmeselerdi, AS-700~900 serilerinin yeni versiyonlarının üretimine Chrysler ortaklığı olmadan devam edilecekti.




  • Amerika'dan geliyor diye 10 katına satarlar lazım değil biz mutluyuz pro-axor-actros-cargo-premium'larımızla
  • olaya bilimsel gözle yaklaşıyorum;

    Genelde 2 farklı tipte Çekici kasa üretimi yapılır. Bunlarda referans alınacak ölçü motorun yeridir.
    1. Cab-Over-Engine (Avrupada gördüklerimizdir. Dönüş kabiliyetleri çok çok iyidir ve Motor kabininaltında olduğu için motora erişmek çok kolaydır.)
    2. Conventional Truck (Bunlarda uzun burunlu olan çekicilerdir. Uzun yol sürüşleri için en iyi rahatlığı sağlarlar çünkü kabin içine motor gürültüsü girmez ve daha iyi aerodinamiğe sahiptir.)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.