|
Avrupa'da hibrit otomobil satışları benzinliyi geçti
-
-
şimdi şu "altyapı arttırılsa herkes elektrikli araba alır"cılar bunu nasıl açıklayacak?
adamlarda altyapı da mevcut, ülkeleride bizimkisi gibi değil daha ufak yani menzili de dert ediyor olamaz çoğu.
neden hibrit daha çok satıyor peki?
acaba gerçekten elektrikli araç sayısı belli rakamı geçince o şarj olayı gerçekten bir külfet haline mi geliyor?
hayırlı günler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 22 Ekim 2024; 15:0:21 >_____________________________ -
Bataryada geri kaldıkları için aradaki farkı kapatana kadar dengeli bir politika yürütüyorlar, Çin'e ek vergi koyup yakıtı sübvanse ediyorlar. Bu sayede üreticilerini ve halkını koruyorlar. Amaç bu, başarılı olurlar olmazlar önümüzdeki 20 yılda göreceğiz.
Altyapı artsa herkes elektrikli araba alır diyenler tek açıdan bakmış. Böyle geçiş dönemlerinde gücü olanlar kartları farklı dizer, şaşırır kalırsın. (Bu olayın kabaca bir benzeri, lisede pek çalışmayan sonra özele yerleşip fark atanlarda gözlemlenebilir.)
-
iyide onlarca çeşit avrupalı elektrikli model var, hepsi çinli değil ki?
_____________________________ -
İşte başa yazdım batarya = menzil meselesi tam anlamıyla aşılmadı. Uzun vadede olacaklar net değil. Tüketicinin aklında soru işaretleri varken geçişi hibritten yana kullanıyor. O da yani bir kaç yüzdelik farkla önde, şimdilik.
-
Altyapı avrupa'da tahayyül ettiğiniz kadar sorunsuz ve gelişmiş değil. çoğu AC şarj ünitesi 10 seneye kadar hatta daha öncesinde yapılmış, çoğunluğu şehir merkezine yapılmış, bozuk ve uyumsuz ünite sayısı oran olarak yüksek, Dc şarjları da bir çok ülkede özellikle güney avrupa'da ana yollarda yol güzergahlarına kurulmamış. mutlaka içeri girip rota değiştiriyorsunuz.
Ayrıca özellikle DC şarj elektrik kw bedeli epey pahalı, bizde fiyatlar uygun.
En önemlisi de elektrikli araç sayısı bize göre çok fazla ve kuyruk durumları sık yaşanıyor.
Sadece tesla'nın ve Ionity'nin şarj ağı çok gelişkin, çoğu kişi bunlardan faydalanıyor zaten.
Hybrid'in artmasının temel sebebi ise şirket otomobili olarak alımlarda normal benzinliye göre ciddi bir vergi avantajı sunması. özellikle plug-in hybrid'ler çok avantajlı ilk alımda ve devamındaki yol vergilerinde. İlk alım fiyatı da teşvikler bitince çok uygun kaldı full elektrikli araçlara göre. ve şu anda bir geçiş/yerini bulma dönemi var, hybrid gibi ara çözümlerin öne çıkması çok normal.
_____________________________
-
Alt yapıları yok aslında geçen hesapladım bizde 6 araca bir soket düşerken Almanya’da 12 arabaya bir şarj soketi düşüyor. Birde onlarda evde şarj yaygın olduğu için şarj firmaları belli ki istediğini bulamamış çok bozuk oran yüksek.
Bizim alt yapımız daha iyi, hükümet ve özel sektör büyük iş başardı ileride çok daha iyi olacak hızları hiç kesilmedi yatırımın.
Avrupa’ların sorunu eski kafalı olması ve elektriklinin daha pahalı olması. Birde elektrikli şarj istasyonlarıda çok kWh ücreti yüksek problem oradan kaynaklanıyor.
Bizde araba alırken elektrikli daha ucuz, daha dolu, şarj ederken benzine göre daha avantajlı, almamak saçma yani. Birde şarj ağımız yeni ve kaliteli birde düzgün tutuluyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu -
Bu hibritlerin içine hafif hibritler de dahil herhalde. Mesela bende w206 c var, hafif hibrit ama pek de bir artısı yok yakıt tüketimi vs açısından. Sadece emisyon düşürmek için yapılmış bir sistem. Komplikasyonu ve potansiyel problemleri de cabası...olacaksa tam hibrit olsun ki bir işe yarasın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 22 Ekim 2024; 17:31:0 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzelim dizel ne hale geldi.Bugünleri de mi görecektik?%10 a kadar düşmüş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >_____________________________ Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef. -
benzincilerin sonu dizelciler gibi olacak. 10-20 yıl sonrasını düşün. batarya maliyetleri yarıya indiği an elektrikli araçlar peynir ekmek gibi satar.
-
Hibrit = Toyota, ömür boyu sorunsuz e-CVT şanzıman da yanında bonus.
-
Bi kaç ay önceki Avrupa seyahatimde araç kiralayarak Almanya, Hollanda, Belçika üçgeninde 1 hafta boyunca çoğunluğu şehirlerarası 2000 km.den fazla araç kullandım. İlginç gözlemlerim oldu.
Mesela Almanya'daki şehirlerarası yollarda benzin istasyonları bize göre çok çok az. Haliyle şarj imkanı da öyle. Almanya gibi büyük ülkelerde şehirler arası şarj sıkıntılı gibi. Ama kaldığımız yerde sokak lambasına entegre şarj istasyonu, karşı evin iki tane Tesla Model Y'si vardı
Hollanda'da ise şehirlerarası yollardaki benzin istasyonu tabelalarının çoğunda şarj istasyonu olmadığı özellikle belirtiliyordu.
Üç ülkedeki otoparklarda şarj portu bize göre çoktu. Hatta Almanya'da belediyenin işlettiklerinin bazılarında şarjın ücretsiz olduğunu duydum.
Hollanda'da çok fazla Polestar gördüm. Belçika'da gittiğim şehirde taksilerin çoğu ilk kez gördüğüm Çin'li elektriklilerdi. Almanya'da ise Ford Mustang E-Mach taksi bile vardı.
_____________________________ Aras ve Mng kargo ile çalışan yerlerden alışveriş yapmıyorum.
-
Bir kaç ay öncesinde videolar vardı. Sıfır alınan elektrikli aracın bir sene sonraki değer kaybının çok olduğundan falan yakınıyordu müşteriler. Evet bizdeki kadar o rakamları umursamıyor olabilirler belki ama bu hiç umursanmadığı anlamına gelmez.
Elektrikli satışının düşmesinin bir sebebi de bu.
_____________________________ özlü sözler yazacaktım ama durdum, o zamanlar eskilerde kalmış. vaz geçtim yazmaktan...
En Beğenilen Yanıtlar
|
Altyapı avrupa'da tahayyül ettiğiniz kadar sorunsuz ve gelişmiş değil. çoğu AC şarj ünitesi 10 seneye kadar hatta daha öncesinde yapılmış, çoğunluğu şehir merkezine yapılmış, bozuk ve uyumsuz ünite sayısı oran olarak yüksek, Dc şarjları da bir çok ülkede özellikle güney avrupa'da ana yollarda yol güzergahlarına kurulmamış. mutlaka içeri girip rota değiştiriyorsunuz. Ayrıca özellikle DC şarj elektrik kw bedeli epey pahalı, bizde fiyatlar uygun. En önemlisi de elektrikli araç sayısı bize göre çok fazla ve kuyruk durumları sık yaşanıyor. Sadece tesla'nın ve Ionity'nin şarj ağı çok gelişkin, çoğu kişi bunlardan faydalanıyor zaten. Hybrid'in artmasının temel sebebi ise şirket otomobili olarak alımlarda normal benzinliye göre ciddi bir vergi avantajı sunması. özellikle plug-in hybrid'ler çok avantajlı ilk alımda ve devamındaki yol vergilerinde. İlk alım fiyatı da teşvikler bitince çok uygun kaldı full elektrikli araçlara göre. ve şu anda bir geçiş/yerini bulma dönemi var, hybrid gibi ara çözümlerin öne çıkması çok normal. |
|
Bataryada geri kaldıkları için aradaki farkı kapatana kadar dengeli bir politika yürütüyorlar, Çin'e ek vergi koyup yakıtı sübvanse ediyorlar. Bu sayede üreticilerini ve halkını koruyorlar. Amaç bu, başarılı olurlar olmazlar önümüzdeki 20 yılda göreceğiz.
Altyapı artsa herkes elektrikli araba alır diyenler tek açıdan bakmış. Böyle geçiş dönemlerinde gücü olanlar kartları farklı dizer, şaşırır kalırsın. (Bu olayın kabaca bir benzeri, lisede pek çalışmayan sonra özele yerleşip fark atanlarda gözlemlenebilir.) |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler


kullanıcısına yanıt
Hızlı






