Şimdi Ara

Audi otomatik şanzıman ? VW ile aynı kaderi yaşarmıym *

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
8.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Otomatik bir araç bakma arafesindeyim gönlüm VW golfden yana fakat DSG korkusuna almayı hayal dahi etmiyorum.

    Biraz daha ekleyip a3 almayı düşünüyorum ama neredeyse aynı diyorlar ?

    Sizce audi de aynı kaderi yaşarmıym ? DSG ile audideki şanzıman aynımıdır ? bozulma olasılığı audide farklımıdır ?



  • Evde bir önceki kasa a3 var. Temiz zorlanmadan kullanılmasına rağmen 50 binde kavrama değişti.
    Alırken çok araştırma yapmıştık. Vw deki şanzımanın biraz daha sağlamlaştırılmışı gibi bir şey söylemişlersi. Golf alsak demekki 30 binde kavrama değişecekti :D
  • aynı gibi şanzımanlar
    ben de zamanında çekinerek golf dsg aldım, 4 yıldır 70 bini geçtik ne ısınma ne tekleme sorunu oldu, vitesin ne olduğunu unuttum artık
  • dsg = s-tronic audi'de ki ismiyle, vw grubunda bu 7 ileri kuru çift kavrama şanzımanın sorunları biliniyor herkes tarafından, dsg yada s-tronic olacaksa ıslak kavrama tercih edilmeli, ıslak kavrama daha sorunsuzdur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    dsg = s-tronic audi'de ki ismiyle, vw grubunda bu 7 ileri kuru çift kavrama şanzımanın sorunları biliniyor herkes tarafından, dsg yada s-tronic olacaksa ıslak kavrama tercih edilmeli, ıslak kavrama daha sorunsuzdur.
    ıslakmı kurumu nasıl anlarız ?
  • A3 deki Kuru kavrama aynısı golf polo seat skoda vs de kullanıln ile aynı...zf ile alman bir firma üretiyor 7iler kavramaları vw adına
  • araç modeli ve model yılı nedir?

    genelde eski modellerde ki ilk çıkan dsg'ler 6 ileri ıslak kavramayla geldi, bunlarda çok şanzıman sorunu olmadı.

    yeni modellerde 250 tork üzerinde yine ıslak kavrama kullanıyorlar misal A4 2.0 tfsi 7 ileri s-tronic der ama bu ıslak kavramadır.

    genelde motor gücü 150-250 tork arasında olanlarda sorunlu (DQ-200 olması lazım ürün kodu) kuru kavrama var.
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    A4b9 yani en son kasa A4 lerdeki 7 ileri stronic ıslak kavrama. 1.4 ler de dahil.

    Bende var, dl382 olması lazım kodu. Uzunlamasına yerleştirilmiş motorlarda kullanılıyor.
  • evet doğrudur, uzak durulması gereken şu DQ200 kodlu şanzıman, bu şanzıman olmamasına dikkat etmesi gerekir konu sahibi arkadaşın.
  • Sanzıman kodunu nasıl öğrenebiliriz acaba?
  • Fikir vermesi açısından
    A3 Sedan 1,6 tdi s-tronic şirket arabası 2 adet
    2 side 92.bin civarı kavrama sorunu oldu ve değişti.Ful İstanbul trafiği
  • Yalnız VW aracı değiştirenler bir daha VAG grubu alırken DSG'den korkuyor
  • A3 ile golf aynı şanzımanı kullanıyor
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    Polo 2014 1.2 tsi var bunun kavraması ıslak mıdır kuru mudur peki ? 7 ileri vites. Bu aralar korkutmaya başladı bu dsg muhabbeti. Araç 45 binde bir sıkıntı çıkarmadı ama genelde bu km civarlarında bozulduğu için korkutuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    dsg = s-tronic audi'de ki ismiyle, vw grubunda bu 7 ileri kuru çift kavrama şanzımanın sorunları biliniyor herkes tarafından, dsg yada s-tronic olacaksa ıslak kavrama tercih edilmeli, ıslak kavrama daha sorunsuzdur.
    Konudan bağımsız, bu A6 ve A4lerdeki multitronic, CVT olmasına rağmen arıza veren tiplerden mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kamisama-

    Polo 2014 1.2 tsi var bunun kavraması ıslak mıdır kuru mudur peki ? 7 ileri vites. Bu aralar korkutmaya başladı bu dsg muhabbeti. Araç 45 binde bir sıkıntı çıkarmadı ama genelde bu km civarlarında bozulduğu için korkutuyor.
    sizdeki kuru kavramadır ama motor torku 250 sınırından uzakta olduğu için biraz daha şanslısınız (170 tork civarı olması lazım)

    dsg'de motor tork dayanımının zayıf olması yada sınırda olması sorun çıkmasına sebep oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyy1905

    Konudan bağımsız, bu A6 ve A4lerdeki multitronic, CVT olmasına rağmen arıza veren tiplerden mi?

    Alıntıları Göster
    bahsedilen s-tronic kuru kavramalar kadar sorun çıkarmaz ama zamanı geldiğinde bakım olarak cvt yağı yada cvt sıvısı yenilenmelidir.

    cvt'nin handikapı motor performansını törpülemesi ve vites geçis hissi olmamasıdır (audi'deki gibi motor gücü fazla olan araçlarda bunu hissetmek zordur ama ölçüm yapılınca ortaya çıkar, düşük gücte araçlarda cvt'nin aktarım kaybı daha çok hissedilir)
    araçta performans hissi arayanlar için doğru adres cvt değildir diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 23 Eylül 2019; 22:43:13 >




  • Zf fabrikasında aynı hatta üretilen birebir aynı şanzımanlardır. Daha bir çok firma içinde aynı mekanizmayı farklı kılıfların içine yerleştiriyorlar. Aradaki fark genelde yazılımdan ibaret olmakla birlikte Mercedes için acayip özenli bir üretim yapılıyor. Üretim hatası neredeyse sıfır seviyesinde oluyor.

    Sonuç olarak dsg ile stronic aynı şanzımandır, kuru kavrama olanlarından dinlenip dinlenip kaçın. Islak tip olanlar daha dayanıklı olmakla birlikte forumda 3600 km'de cortlayan ıslak tip şanzıman konusu hala duruyor. Çift kavrama şanzıman almak rus ruleti oynamak gibi birşey. Elinizde de patlayabilir, hiçbir şey de olmayabilir.
  • kamisama- kullanıcısına yanıt
    Polo arkadaşında dediği gibi tork olarak şanzımanın maximum torkuna yakın olmadığından daha az sıkıntılı benim belirtmek istediğim şey ise şu Polo DSG’nin en az sıkıntı çıkarttığı araba bence düzgün kullanımda bakımlı bir şekilde rahatça binebilirsiniz.
  • hani nerde vosvos fanatikleri gelsinler de savunsunlar patlak dsg lerini
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.