Şimdi Ara

Asus ekran kartı sorunu ve PENTA'nın ilgisizliği.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Asus RTX 2060 ekran kartım arızalı olduğu için Asus firmasının garanti servisine gönderdim. Bence arıza basit, giderilebilir durumda idi. Kart çalışıyor, ufak bir arıza olduğunu düşünüyorum.


    Nihayetinde kart serviste 1 ay bekledi. Ve değişim/iade kararı çıktı. Şimdi 1.5 sene önce aldığım bu kartın fiyatı 1.500TL civarlarındaydı. Şu an kart 7-8bin TL civarında. Ben ücret iadesi istemediğimi kartın aynısı ya da üst modeli ile değişim yapılmasını istedim.

    Aradan 3 ay geçti. Kartın durumunu soruyorum, "dünya genelinde ekran kartı sıkıntısı var vs" şeklinde sürekli geçiştiriliyor. Sürekli de, ücret iadesi yapalım diyorlar. Yahu, ücret iadesi istemiyorum, kartın değişimini istiyorum dediğim halde sürekli böyle söylüyorlar penta grubu. 3 ay içinde ne kartlar sattığını görüyorum bayilerine. Bize gelince stok sıkıntısı var :)


    Şimdi ben ücret iadesi istesem, aynı kartı tekrar almak için cebinden 6-7bin TL ödemek zorunda kalacağım. Neden insanları bu şekilde mağdur etme yöntemini kullanıyorlar? Kartı da 1,5 sene geçmesine rağmen uzun süre önce arızalandığı için kenarda bekliyordu göndermemiştim.


    Bir tepkim de asus cephesine. Gönderilen arızalı ürünler, hiç bakmadan, ilgilenilmeden 1 ay boyunca serviste bekliyor bunu biliyorum. Maksat iade çıkması için.


    Sonuç itibarı ile iade/değişim çıkan ürünleri hiç bir şekilde değişim yapmıyorlar. Bize gelince stok sorunu var. Bayilere gelince kart var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Aynı seriden kart yoksa, bir üst segmentte muadil / eş değeri kart verilir.

    1080 Ti bozulan adama Evga neden 2080 veriyor ?


    Dalganın kralını sen geçiyorsun.


    QP mevzusunda yaygara koptu. Önce kart yok deyip sonra yetkili işin içine girdi kartı verdiler arkadaşa.

    Penta da stok yok deyip işin içinden çıkıyor işte.


    Son satıcı firmanın elinde kart var. Hazır sistemle beraber satıyor ama. Arada sistemi de kitleyecek müşteriye.

    Tek almak istesen yok. Sorun çıkınca elimizde kart yok. He he yok tamam inandık yok.


    Sene başından beri firmalar kârlarını katladı. Elinde kalmış / kalacak olan parçalardan sistem yaptılar.


    O kartları bu sisemlerle sattılar.

    Müşteriye verecekleri değişim kartından anca kârdan zarar ederler. Müşteri ya da müşteriler kaybetmekten kötü olamaz.


    Kullanıcı hatası olamayacak ürünlerde suçu kullanıcıya yıkan


    Döviz 3 krş, artınca, fiyata misliyle yansıtan firmaları boş yere savunmayı bırakın artık.

  • 2060 belki piyasada yoktur ama, muadili şuan 3060 var. 3060 vermeleleri gerekir.


    Hiç durmadan THH gidin. Bu kaçıncı konu oldu, insanlarla dalga geçiyorlar.

  • thh gidin 2060 halen üretiliyor çoğu yere stok geliyor hazır sistemlere koymasını biliyorlar o zaman stok oluyor da değişim hakkını kullanmak istediğindemi stok bir anda puf oluyor, kısacası distribütöründen tut satıcısına kadar ayak yapıyorlar verin thh'ye


    konuyuda öne çıkarıyorum.

  • konuyu öne çıkardım bu tip şark kurnazlıklarını son zamanlarda çok okur olduk lanet olsun bu firmalara, resmen evde paranoya yaşar oldum lan acaba benimde kartım bozulur da servislik olursam ne tür rezillikler başıma gelicek diye :@

  • AMAZON AMAZON AMAZON 100 tl fazla veririm yeterki SATICI GÖNDERİCİ AMAZON olsun 1 kere mağdur etmediler böyle kansız firmalardan uzak duralım.

  • _Dominic_Toretto_ kullanıcısına yanıt

    2060'ın muadili 3060 mı :D? Asıl siz insanlarla dalga geçiyorsunuz. Kart bozulduysa yapacak bir şey yok İADE hakkı saklı yani şu an bu yaptığınız ölücülükten başka bir şey değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MortoZorto

    AMAZON AMAZON AMAZON 100 tl fazla veririm yeterki SATICI GÖNDERİCİ AMAZON olsun 1 kere mağdur etmediler böyle kansız firmalardan uzak duralım.

    Amazon da aynı şekilde davranıyor. Ellerinde ürün yoksa para iadesi çünkü bu işin bir mantığı yok arkadaşlar kimse size değeri 3-4 katına çıkmış ürünleri zararına vermek zorunda değil. Çok kötü bir durum 4000 TL'ye alınan ürünlerin 15000 TL'ye dayanması ama bunun sorumlusu mağaza değil, ekran kartı üreticileri.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    AMD ve Intel ekran kartı sorunu
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aynı seriden kart yoksa, bir üst segmentte muadil / eş değeri kart verilir.

    1080 Ti bozulan adama Evga neden 2080 veriyor ?


    Dalganın kralını sen geçiyorsun.


    QP mevzusunda yaygara koptu. Önce kart yok deyip sonra yetkili işin içine girdi kartı verdiler arkadaşa.

    Penta da stok yok deyip işin içinden çıkıyor işte.


    Son satıcı firmanın elinde kart var. Hazır sistemle beraber satıyor ama. Arada sistemi de kitleyecek müşteriye.

    Tek almak istesen yok. Sorun çıkınca elimizde kart yok. He he yok tamam inandık yok.


    Sene başından beri firmalar kârlarını katladı. Elinde kalmış / kalacak olan parçalardan sistem yaptılar.


    O kartları bu sisemlerle sattılar.

    Müşteriye verecekleri değişim kartından anca kârdan zarar ederler. Müşteri ya da müşteriler kaybetmekten kötü olamaz.


    Kullanıcı hatası olamayacak ürünlerde suçu kullanıcıya yıkan


    Döviz 3 krş, artınca, fiyata misliyle yansıtan firmaları boş yere savunmayı bırakın artık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Dominic_Toretto_ -- 12 Haziran 2021; 10:27:42 >




  • Her taraf bozuk kart konusu olmuş, benimki maşallah 10 yıldır tık demedi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dominic_Toretto_

    2060 belki piyasada yoktur ama, muadili şuan 3060 var. 3060 vermeleleri gerekir.


    Hiç durmadan THH gidin. Bu kaçıncı konu oldu, insanlarla dalga geçiyorlar.

    asus'a tel açtım şikayetimi dile getireyim diye. Geri onlara söyle diyorlar bana 🙂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Dominic_Toretto_ kullanıcısına yanıt

    Dostum firma savunuculuğu yapmıyorum, kart yok diyerek işin içerisinden sıyrılmaları da yanlış. Ama 3060 neredeyse 2080 performansı veriyor ve bu kartlara muadil demek yanlış. Burada tek sorumlu ekran kartı üreticisi. 3 yıl garanti verdiği ürünü 3 yıl içerisinde aynı ürünle değiştirmek durumunda, buna hazırlıklı olmaları lazım. Ya da yine aynı şekilde muadili verilecekse firmanın kendisi vermeli. Dediğin örnekteki gibi zaten yurtdışında bu şekilde işliyor EVGA firması KENDİ deposundan sana yeni nesil ürünü gönderir. Sen de bunu internete yazarsın ve buralarda bile konuşulur böyle bir jest yapıldığı.


    Mesela sen Teknosa'dan Apple telefon alıyorsun bozulduğunda arıza yaptığında Teknosa'ya mı gidiyorsun? Hayır Apple Store'a gidiyorsun sorununu 1-2 saat içerisinde hallediyorlar gerekirse yeni telefon veriyorlar gerekirse parça değişimi yapıyorlar. Ekran kartlarının da üretici firma tarafından değiştirilmesi lazım.


    Tek başına çalışan bir trendyol, hepsiburada vs. satıcısını düşün. 1 yıl önce sallıyorum 2000 TL'den aldığı ekran kartını 3000 TL'den satmış. 1000 TL kar etmiş. Sen 1 yıl sonra gelip senin üzerinden 1000 TL kar etmiş adamdan şu anki değeri 10000 TL olan bir şey isteyemezsin. Eğer üretici firma, bu adama bu kartın güncel fiyatıyla fatura kesip bu parayı üreticiye ödeyecekse adam zaten kartını değiştirir ama demek ki ilk fatura üzerinden ödeme yapılıyor ki bu adamlar da kartları değiştirmiyorlar, iade ediyorlar. TEKRAR TEKRAR SÖYLÜYORUM TEK SUÇLU EKRAN KARTI ÜRETİCİLERİDİR.





  • AdaminTeki kullanıcısına yanıt

    Ellerinde 2060 veya 2000 serisinden daha üst model yok ise tabi ki 2060'a muadil olarak 3060 vermeleri gerek. Adam 2000 liraya almış olsa şuan 6-7 bin 2060 fiyatları nasıl alacak o parayla bu kartı? Garanti ne için var?

  • Benim anlamadigim bunlar dolar/euro + kdv seklinde satmiyor mu satarken? Gunluk fiyat degistiriyorlar bu sebeple, o zaman iade edilirken de o sekilde iade edilmeli. (Ha bence dolar/euro+kdv seklinde satilmasi yasaklanmali, burasi Turkiye'yse TL kullanilmali ve gunluk fiyat degisimi yasaklanmali, o ayri.)


    Tabi yine buna ragmen kart almak daha mantikli, kartlar dolar bazinda da 3-4 katina cikmis.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AdaminTeki

    Dostum firma savunuculuğu yapmıyorum, kart yok diyerek işin içerisinden sıyrılmaları da yanlış. Ama 3060 neredeyse 2080 performansı veriyor ve bu kartlara muadil demek yanlış. Burada tek sorumlu ekran kartı üreticisi. 3 yıl garanti verdiği ürünü 3 yıl içerisinde aynı ürünle değiştirmek durumunda, buna hazırlıklı olmaları lazım. Ya da yine aynı şekilde muadili verilecekse firmanın kendisi vermeli. Dediğin örnekteki gibi zaten yurtdışında bu şekilde işliyor EVGA firması KENDİ deposundan sana yeni nesil ürünü gönderir. Sen de bunu internete yazarsın ve buralarda bile konuşulur böyle bir jest yapıldığı.


    Mesela sen Teknosa'dan Apple telefon alıyorsun bozulduğunda arıza yaptığında Teknosa'ya mı gidiyorsun? Hayır Apple Store'a gidiyorsun sorununu 1-2 saat içerisinde hallediyorlar gerekirse yeni telefon veriyorlar gerekirse parça değişimi yapıyorlar. Ekran kartlarının da üretici firma tarafından değiştirilmesi lazım.


    Tek başına çalışan bir trendyol, hepsiburada vs. satıcısını düşün. 1 yıl önce sallıyorum 2000 TL'den aldığı ekran kartını 3000 TL'den satmış. 1000 TL kar etmiş. Sen 1 yıl sonra gelip senin üzerinden 1000 TL kar etmiş adamdan şu anki değeri 10000 TL olan bir şey isteyemezsin. Eğer üretici firma, bu adama bu kartın güncel fiyatıyla fatura kesip bu parayı üreticiye ödeyecekse adam zaten kartını değiştirir ama demek ki ilk fatura üzerinden ödeme yapılıyor ki bu adamlar da kartları değiştirmiyorlar, iade ediyorlar. TEKRAR TEKRAR SÖYLÜYORUM TEK SUÇLU EKRAN KARTI ÜRETİCİLERİDİR.

    Valla ben zamaninda apple kulakligim icin Teknosa'ya gittim, degisimini Teknosa'dan aldim.


    Burada anlamadiginiz nokta burada su: Benim muhatabim satin aldigim dukkan/firmadir. Ben onlarla iletisime gecerim, tamiri/degisimi icin Apple'la iletisime gecmek gerekiyorsa bu onlarin sorumlulugunda. Mesela EVGA Turkiye'de yok. EVGA ekran kartini alinca ben niye tum dunyada EVGA'yi arayayim? Boyle sacmalik mi olur? Nereden aldiysam oraya giderim. Aldigim urunun markasini bile bilmem gerekmemeli. Urunu aldigim firma kargo sirketi gibi bir araci degil. Direkt satici, parayi odedigim yer.





  • Asus Türkiye zaten ismen var.
    Sonuçta distribütör ne derse onlar da onu yapıyor. Diğer markalar içinde genel olarak aynı. Logitech hepsinden iyidir bu konuda.
    Asus artık merdiven altı imalatçı gibi oldu.

    Beklemeden hakkınızı arayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0rka kullanıcısına yanıt

    O konuda haklısın ama anlamadığın kısım şu; garanti verici firma olan ASUS, senin ürünü satın aldığın mağazaya İADE / DEĞİŞİM kararı verirken senin faturanda yazan tutarı esas alıyor. 3000 TL'ye aldıysan ve kart şu an 10000 TL ise satın aldığın mağaza bu 7000 TL'yi KENDİ CEBİNDEN ödemek durumunda bırakılıyor. Yapılması gereken şey ise ASUS'un ürünün VEYA MUADİLİNİN güncel fiyatı üzerinden mağazaya para vermesi, tüketicinin iade / değişim arasındaki seçimi kendi yapması olur. Ama ASUS mağazalara dalga geçer gibi 10000 TL'lik ürün için 1 yıl önceki fatura tutarı olan 3000 TL para veriyorsa mağazaya da müşteriyi mağdur etmekten başka şans bırakmıyor. Aldığınız ürünler mağaza garantili değil MARKA garantili. Ne yazık ki böyle bir dönemde kimse cebinden size ekran kartı parası ödemek durumunda değil.


    Kendimin veya kimsenin başına böyle bir şey gelmesini asla istemem, bu mağazaların ne gibi pislikler yaptığını da iyi bilirim ancak bu durumda mağazanın suçlu olduğunu söyleyemeceğim.





  • Zuko kullanıcısına yanıt

    Tam tersi dostum üstteki mesajımı okuyabilirsin. Bir ürünü alırken o ürünün garantisinin kim tarafından sağlandığına, ne kadar olduğuna bakarak alman lazım. Birçok kişinin hiç düşünmeden Apple telefon satın almasının sebebi garanti konusunda üstün hizmet sağlamalarıdır. Zamanında Teknosa'da değişim çıkan Apple kulaklığın stokta kalmamışsa, fiyatı 5-6 kat artmışsa ve bu fiyat farkı APPLE ŞİRKETİ TARAFINDAN karşılanmıyorsa, aynı mağduriyeti sana Teknosa da yaşatacaktı. Şöyle düşün kablolu kulaklığın bozuldu Teknosa'ya verdin ve kulaklığının üretimi bitmiş. Adamlar sana der mi ki al kardeşim Airpods Pro arada 2000 TL fiyat farkı var ama canın sağolsun. Hayır tabi ki 100 TL mi vermiştin al sana 100 TLn ve üstüne üstlük kartı kullandın derler.


    Farkındaysan zaten hala mağduriyet diyorum çok talihsiz bir durum ama mağazaların yapabileceği bir şey yok çünkü ellerine ASUS'tan geçen ücret sizin istediğiniz kartın yanına yaklaşamayacak bir tutar. Eleştirilmesi gereken durum dolar kurunu hiçe sayan tüketici yasaları ve ASUS'un fatura tutarını esas alması. THH'ye başvurulursa ben hiçbir şey elde edilemeyeceğini düşünüyorum keza BORÇLU bile çıkabilirsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AdaminTeki -- 12 Haziran 2021; 13:4:17 >




  • Penta doğru demiş. Stoklarına baktım sadece msi ve hp var.

    Sizin kartın bayiye son dönem satış rakamları 475-485$ + kdv civarlarındaymış. Şu an ki kurla 4700 civarı.

    Aslında malı alan firma dolar bazında penta ile çalışıyorsa belki iade faturası keserken dolar bazında kesebilir. Ama tanımadığı birini mutlu etmek için mal aldığı yerle papaz olama riskine girer mi orası meçhul.

    Aldığınız yerle bir görüşün isterseniz.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.