Şimdi Ara

Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
614
Cevap
16
Favori
26.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ubisoft Store Sayfası


    Epic Games Store Sayfası


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}



    World Premiere Trailer




    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}Ubisoftyoutube
    Watch the cinematic world premiere announce trailer of Assassin's Creed® Mirage. In the ninth century CE, Baghdad is at its height, leading the world in science, art, innovation, and commerce. Amid its bustling urban landscape, a conflicted young orphan with a tragic past must navigate the streets to survive. Experience the story of Basim in Assassin's Creed Mirage. An Audio Described version is also available in English in the settings of the video. Learn more: assassinscreed.com About Assassin's Creed Mirage: In Assassin’s Creed Mirage, you are Basim, a cunning street thief with nightmarish visions, seeking answers and justice. After an act of deadly retribution, Basim flees Baghdad and joins an ancient organization – The Hidden Ones. As he learns their mysterious rituals and powerful tenets, he will hone his unique abilities, discover his true nature, and come to understand a new Creed – one that will change his fate in ways he never could have imagined. #Ubisoft #AssassinsCreed #UbiForward About Ubisoft: Ubisoft is a creator of worlds, committed to enriching players’ lives with original and memorable entertainment experiences. Ubisoft’s global teams create and develop a deep and diverse portfolio of games, featuring brands such as Assassin’s Creed®, Brawlhalla®, For Honor®, Far Cry®, Tom Clancy’s Ghost Recon®, Just Dance®, Rabbids®, Tom Clancy’s Rainbow Six®, The Crew®, Tom Clancy’s The Division®, and Watch Dogs®. Through Ubisoft Connect, players can enjoy an ecosystem of services to enhance their gaming experience, get rewards and connect with friends across platforms. With Ubisoft+, the subscription service, they can access a growing catalog of more than 100 Ubisoft games and DLC. For the 2021–22 fiscal year, Ubisoft generated net bookings of €2,129 million. To learn more, please visit: www.ubisoftgroup.com. © 2022 Ubisoft Entertainment. All Rights Reserved. Assassin’s Creed, Ubisoft, and the Ubisoft logo are registered or unregistered trademarks of Ubisoft Entertainment in the US and/or other countries.© 2022 Ubisoft Entertainment. All Rights Reserved. Assassin’s Creed, Ubisoft, and the Ubisoft logo are registered or unregistered trademarks of Ubisoft Entertainment in the US and/or other countries.
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Dx55lAlFtXmw&q=EgQuLZpRGNfw9pgGIhBfTRmKYP-XyzdAQ900-pubMgFy



    Basim'in hikâyesini deneyimleyin. Basim, yaman bir yankesici. 9. yüzyıl Bağdat'ının keşmekeşli sokaklarını arşınlarken kafasındaki sorulara cevap bulmaya çalışıyor ve adalet arıyor. Gizli Olanlar diye bilinen kadim ve gizemli bir örgüte katılarak ölümcül bir Usta Suikastçı olacak ve kendi kaderini inanılmaz bir şekilde değiştirecek.


    15 yıldır Assassin's Creed'in alameti farikası olmuş ikonik özelliklerinin ve oynanışının modern bir yorumunu deneyimleyin.


    Adeta bir hayalet gibi şehirde gezinirken her zamankinden de sezgisel, adeta içgüdüsel bir şekilde hedeflerinizi yok edin.


    İnanılmaz derecede kalabalık, capcanlı bu şehri etraftaki herkesle etkileşim içinde keşfederken, dört özgün bölgedeki saklı sırları da çözün.




    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    Assassin's Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hudson51 -- 20 Ekim 2023; 21:40:55 >







  • Mirage için bugün pek çok site tarafından oyunun yapımcıları ile yaptıkları röportajlar yayınlandı. Bu röportajlarda oyun için bir sürü detay da açığa çıktı.


    -Mirage da Valhalla da ki gibi dallanan bir yetenek ağacı olmayacak. Daha kısıtlı bir yetenek ağacı olacak.

    -Oyunun sanat yönetmeni Jean-Luc Sala, Mirage'ı yoğun bir oyun deneyimi olarak tanımlıyor. Çapının ise fikir vermesi açısından Revelations ve Rogue gibi olacağını da ekliyor. 15-25 saat sürebilir ana hikaye.

    -Bağdatın büyüklüğü ve insan yoğunluğu da Unity de ki Paris kadar olacak.

    -Tıpkı Unity de olduğu gibi Bağdatta da birçok bina girilebilir olacak.

    -Oyunda biraz da vahşet olacak.

    -Bağdat dışında keşfedilecek yerler de olacak. (AC2 de ki mezar görevleri tarzında görevler olabilir.)

    -Mirage da özellikle sosyal gizlilik ve parkurun üzerinde çok fazla durmuşlar, önem vermişler.

    -Basim'i tanıtırlarken Eivor, Kassandra veya Bayek gibi bir savaşçı olmadığını, tank olmadığını ve birden fazla düşmana direnemeyeceğini de ekliyorlar. Özellikle Eivor gibi olmadığı da ekleniyor. Eğer büyük bir düşman grubunun arasına girerseniz bundan sağ çıkma olasılığınız çok düşük olacak.

    -Basim'i AC oyunları içinde ki en hızlı karakter olarak konumlandırıyorlar. Tıpkı fragmanda gördüğümüz gibi şehirde de pek çok noktada "pole vault" adı verilen sırıkla atlama noktaları olacak ve bu da parkuru oldukça hızlandıracak.

    -Parkur da yine seri içinde ki en hızlı noktasında. Şehirde sizi daha hızlandıracak pek çok araç ve üzerinizde de pek çok araç olacak.

    -Basim, Arkham Knight da ki Fear Takedown'a benzeyen "Assassin Focus" adı verilen bir özelliğe sahip olacak. Birden fazla düşmana suikast yapabilecek.

    -Mirage, Suikastçı İnancı/kardeşliğinin kurulması yani Altair'in zamanından yaklaşık 100 yıl öncesinde geçecek.

    -İnşa halinde ki Alamut oyunda yer alacak.

    -Mirage'ın kesinlikle bir reboot olmadığı ama yeni oyuncuları seriye çekmesi açısından çok uğraşıldığı da ekleniyor.

    -Black Box görevleri ve tek vuruşta suikastta geri dönecek. Suikastçı bürosunun görevi araştırmak, hedefleri belirlemek ve suikast için çeşitli yollar aramak olarak tanımlanıyor. Hedefler çoğunlukla büyük düşman grupları tarafından korunacak ve sizinde biraz daha sessiz davranmanız gerekecek. Bir hedefe suikast yapmanın birden fazla yolu olacak.

    -Günümüz oynanışı olmayacak. Ufaktan hikaye olarak değinebilirler. Sadece oyunun girişinde ve sonlarında olacak.

    -Çok fazla bilim kurgu/fantastik öğeler olmayacak.

    -Diğer AC oyunları gibi tarihsel olarak %100 doğru olmayacak. Basim'in kullanacağı bazı araçlar 850'lerde icat edilmemiş olacak.

    -Mirage, Valhalla dan 20 yıl öncesinde geçecek.

    -Basim hikayeye 17 yaşında bir sokak hırsızı olarak başlayacak. Daha sonra ise yolu Mentoru Roshan ile kesişecek ve Alamutta eğitim alacak. Eğitim tamamlandıktan sonra ise Bağdata geri dönecek ve oyunun sonuna kadar usta bir suikastçı olmaya çalışacaksınız.

    -Bağdata döndükten sonra görevleri istediğiniz sıra ile yapabileceksiniz. Seçim şansınız olacak.

    -Görevleri daha sonradan tekrardan oynayamayacaksınız. Bunun için ya save almanız ya da baştan başlamanız gerekecek.

    -New Game+ olmayacak.

    -Valhalla, Black Flag ve Revelations da yazarlık yapan Darby McDevitt Mirage da görev almayacak ama Basim'i kendisi Valhalla da yarattığı için yazarlara çeşitli öneriler vermiş.

    -Anı odaları yani suikast yaptığımız kişilerle yaptığımız son konuşmalarda geri dönüyor. Özellikle bu konuşmalar esnasında Basim'in kabuslarını da göreceğiz. Bu kabuslara da Loki'nin Vizyonları adı verilmiş.

    -Mirage'ın AC serisi içindeki temeli Odyssey veya Valhalladan çok daha derin şekilde yaratıldı. Loki'nin Vizyonları ise oyunun mitolojik tarafını gösterecek.

    -Suikast animasyonları tamamen yenilendi.

    -Elden geçirilmiş ve gelişmiş bir takip sistemi olacak. Sizi takip edenleri veya takip ettiklerinizi uzaktan görebileceksiniz. Black Flag gibi olabilir.

    -Oyundan ok ve yay kaldırıldı. Fırlatma bıçaklarınızı seri şekilde atmanızı sağlayacak bir aletiniz olacak.

    -Araçlar oyunda sıkça kullanacağınız şeyler olacak. Sis bombaları, darbeli oklar, fırlatma bıçakları, zehir tuzakları gibi birçok eşyanız olacak ve hepsi de yükseltilebilir olacak.

    -Bu oyunda da bir kartala sahip olacağız bu kartalın adı da Enkidu olacak. Enkidu, tıpkı Odyssey de ki Ikaros gibi düşmanları ve kaynakları işaretleyebilecek ama eğer bir okçuya gözükürse devre dışı kalacak ta ki o okçuyu öldürene kadar.

    -Fragmanda gösterildiği gibi düşmanlardan kaçma esnasında pazar yerlerini devirip onları yavaşlatabileceksiniz.

    -Çatılarda saklanma geri dönüyor.

    -Basim'in Origins dekine benzer bir hırsız hissi olacak. Etrafta ki hazineleri bu sayede bulacaksınız.

    -Parkur Valhalla dan çok daha iyi ve hızlı olacak.

    -Lee Majdoub, Basim'i seslendirecek.

    -2023 dışında net bir tarih verilmedi ama Mayıs, Haziran veya Temmuz da çıkacağı söyleniyor Redditte.



    Kaynak 1 Kaynak 2



    16 saatin sonunda ana + yan görevler olarak oyunu bitirdim. Açıkçası nasıl bu kadar sevildi anlam veremedim şahsen.


    Mirage esasında herşeyiyle Valhalla ama daha eksiği diyebileceğimiz bir oyun. Keşke DLC olarak Valhallaya çıksaymış dedirtti bana. İlk olarak olumlu yanlarını anlatmam gerekirse en başta atmosfer oyunun en güçlü yanı. Bir Ubi klasiği olarak geçtiği dönem ve şehir harika yansıtılmış. Oynanış kısmında ise kendi içindeki en büyük olumlu taraf gizliliğin çok güçlü şekilde ön planda tutulması. Odyssey ile arşa çıkardıkları gizliliği Valhalla ile bir nevi çöpe atmışlardı. Bunun sebebi ise Valhalla da oyunun sizi gizliliğe itecek hiçbir albenisinin olmamasıydı üstelik sizi cezalandırmıyordu da. Mirage da ise hem bölüm ve alan tasarımları gizliliğe çok daha uygun olarak tasarlanmış hem de gizli olmadığınız da oyun sizi baya kötü cezalandırıyor. Burada özellikle aranma mekaniğini daha da geliştirmeleri baya iyi olmuş.


    Ezio serisi ile aşina olduğumuz aranma sistemi Mirage da çok daha etkili ve dünya ile içiçe olmuş. Üç aşamalı olan bu sistem de ilk aşama herhangi bir sıradan NPC'nin sizi savaşırken veya gizli öldürürken tanık olması ile başlıyor. Bu aşama da şehirde hala dolaşabiliyorsunuz ama özellikle halk içine çıktığınızda bazı kişilerin sizi gördüğünü ve askerleri çağırdığını görebiliyorsunuz. İkinci aşamada ise artık çatılarda okçular yer almaya başlıyor çatılardan dolaşmak sizin için zorlu oluyor. Üçüncü aşamada ise tüm şehir ve çatılar sizin için alarmda oluyor ve halk içine indiğinizde de hemen vatandaşlar sizi ispiyonluyorlar. Oyunda ki bu aranma sistemi sizi çok daha gizli olmaya itiyor ve güzel de bir eklenti olmuş.


    Oyunda ki en gözüme çarpan olumlu yan ise Syndicate ve Valhalla'nın Siege of Paris DLC'sinde gördüğümüz Blackbox suikast görevlerinin geri dönmesi. Bu görevlerde isterseniz dümdüz gidip hedefi öldürebilirsiniz ama bunun yerine belli başlı görevleri yaparsanız çok daha estetik ve sinematik suikastlar görebiliyorsunuz. Hatta bu görevleri hatta bazı yan görevleri de yapmanız için kostüm mekaniği gelmiş. Bu mekanikte o alana girmek için gerekli kostümü bulup giymeniz gerekiyor. Bunlar zırhınızdan farklılar. Çok iyi mi bu yenilik derseniz hala koca seride bu görevlerin en iyileri Syndicate da bence ama uzun süre sonra dönmüş olmaları güzel bir yenilik.


    Unutmadan uzun süre sonra 20 saat altında biten bir AC oyunu oynamak baya ferahlatıcıydı. Sırf bu sebeple Mirage'a iyi gözle bakıyorum.


    Yetenek ağacı ise kötü değil ama yeterli. Origins de ki gibi gereksiz şeylerde var içinde güzel/gerekli şeylerde.


    Harita ise çok daha küçük ve rafine. Hatta öyle ki bu oyundaki tüm harita sanırım Valhalla da ki İngiltere de ki tek bir bölgeye eşit. Özellikle Bağdad çok daha rafine ama güzel mi derseniz değil. Kendini ayıramıyor. Sokaklar çok fazla birbirine benziyor. Origins de ki İskenderiye, Odyssey de ki Atina ve Sparta, Valhalla da ki Lunden ya da Winchester gibi gördüğünüzde ayırt edeceğiniz tasarımlara sahip değil.


    Oyunun olumsuz yanlarına gelirsek ise en gözüme çarpan eksiklikler hikaye ve oynanışta. Önce hikayeden girmek gerekirse spoiler'sız olarak söyleyeceğim tek şey bu hikayenin hiçbir soruya cevap vermediği. Spoiler'lı hikaye düşüncelerimi ise en aşağıya yazacağım. Hikaye güzel başlıyor ve merak uyandırıcı da devam ediyor ama finali oldukça sönük hatta kötü. Güya bu oyun Valhalla da ki Basimin belli başlı sorularına cevap verecekti ama onlara cevap vermeyi geçtim çok fazla soruyu havada bırakıyor ve yenilerini ekliyor.


    Oynanış kısmında ise en büyük eksiklik direk savaş sistemi. Valhalla da savaş sistemi bence oturaklı ve güzeldi. Sırf bu yüzden oyunun gizlilik eksiğini göz ardı etmiş ve harbi harbi Viking gibi oynamıştım, keyifliydi de. Mirage da ise savaş sistemini çok fazla kırpmışlar hatta sizi tek bir silaha da mahkum etmişler. Oyun da savaşlar çok fazla olmuyor ama olduğunda da sizi hiçbir şekilde eğlendirmiyor. Silah çeşitliliği ise neredeyse yok. Ufaktan bir loot olayı var oyunun ama tek silahınız kılıç olduğundan bu da amaçsız hissettiriyor. Zaten bir iki silahtan sonra bunu anlayınca hazineleri vs toplayasınız gelmiyor.


    Mirage maalesef bir yan olarak bile yeterli değil. AC oyunları arasında meh diyebileceğim bir seviye de ama genel oyunlar içinde çok bayat kalıyor. Eğer AC seviyorsanız oyun sizi oyunda tutmak için yeteri kadar element barındırıyor ama yeni bir deneyim arıyorsanız orası burası değil. Yan görev olarak kötü dememin sebebi de daha önce yine böyle bir proje görmüş olmamız: Rogue. ACRogue da Unity ile aynı dönem çıkmış ve tamamen AC3/AC4 Black Flag den kopya mekanikleri kullanıyordu ama hikayesi çok iyiydi. O kadar iyiydi ki bu aynılığı serinin hayranları olarak baya yedik ve pek çoğumuz içinde hikaye olarak koca seride ilk üçümüz arasındadır. Mirage dan da böyle bir beklentim vardı ama olmadı.


    Bu oyun yerine şahsen Valhalla oynarsanız daha tatmin olursunuz bence hatta.


    Yine de satışlarda büyük başarı sağlaması Ubisoft'un ileriye dönük daha rafine ama güzel işler yapacağı umudunu verdi bana. Şimdi sırada ki durak ise serinin en iyi oyunlarını yapan Quebec stüdyosunda. Daha önce Syndicate ve Odyssey'i yapmışlardı şimdi ise Edo dönemi Japonyasında geçtiğini düşündüğümüz Codename Red'i yapıyorlar ve sırada onlarda. Eminim özellikle RPG sever AC fanları olarak çok daha tatmin olacağız.


    Hikaye ve oyun sonu hakkında ki spoilerlı görüşlerim ise şöyle:


    Spoiler,

    mesajı görmek için tıklayın.
    Oyunun sonu tam anlamıyla felaket. Oyunun en başında Basim Halifenin sarayına arkadaşı Nehal ile gizlice girip Halife ve Eskilerin Düzeni (bizim bildiğimiz adıyla Tapınakçıların) toplantısını görüyor. Daha sonra ise Halifenin, Düzene çalıştığını ve hatta onlara bir eser getirdiğini öğreniyoruz. Bu eser ise Revelations da gördüğümüz ve Altair'in anılarını gördüğümüz anı diskleri. Basim bu eseri yanlışlıkla aktif ettiğinde bir tür sorgu/işkence sahnesine tanık oluyoruz. Daha sonra Basim bunlara anlam veremiyor ve hatta halifeye yakalanıyor. Sonrasında ise Nehal halifeyi öldürüyor ve Basim de kaçıyor. Böylece hikayemiz ve Gizli olanlara (Suikastçılara) girmemiz de burada başlıyor. Sonrasında olaylar oluyor ve düzen üyelerini avlıyoruz. Her suikastte ise Basim Gizli olanlar arasında rütbe atlıyor ama kendisini de sorguluyor kimim ben tarzı hatta rüyalarında onu avlamaya çalışan bir cin bile var.
    Oyunun sonunda ise öğreniyoruz ki (Valhalla dan da bildiğimiz üzere) Nehal aslında hiç yokmuş, o Lokinin bilinciymiş. Nehal ve Basim'in rüyalarında gördüğü cin aslında aynı kişiler yani onlar Loki. Loki düzenbaz bir tanrı olduğundan hayatı boyunca Basim'i etkisi altına almak için hem cin olarak onu korkutuyor hem de Nehal olarak onu destekliyor. Valhalla da biliyorduk ki Aesir ISU'ları yani Viking Tanrıları kendilerini Ragnarok yani güneş patlamasından korumak için kendi bilinçlerini Ydgrassil'e yani süper bilgisayara yüklüyorlar. Odin, Eivor'un bedeninde uyanıyor. Loki ise Basim'in bedeninde uyanıyor. Amaçları ise zamanı gelince bu bilinçlerin ortaya çıkıp o bedeni ele geçirmeleri. Valhalla da Eivor'un Odin ile olan savaşını görmüş ve Eivor'un yendiğine tanık olmuştuk. Hatta Odin ile bir nevi arkadaş olmuş ve Amerika kıtasında ondan bir şeyler öğrenmiş ve Eivor hayatını öyle sonlandırmıştı.
    Mirage da ise Alamut kalesinin altında bir ISU yerleşkesi olduğunu öğreniyoruz. Oyunun en başında gördüğümüz sorgu/işkence sahnesi ise burada devam ediyor. Basim Nehal ile bu yerleşkeye giriyor. Önce ustası Roshan ile savaşıyor ve onu da yeniyor. Sonrasında ise yerleşkeye girince oyunun başında gördüğümüz disklerden çok daha fazlasını görüyoruz ama içindekileri göremiyoruz. Daha sonrasında ise bir hücreye geliyoruz. Basim bu hücreyi açtığında Nehal'in orada olduğunu görüyor. Sonrasında ise başka bir diski çalıştırınca sorgu sahnesinin devamını görüyoruz. Basim de tam da burada sorgu da işkence görenin/Nehal'in/Cinin aslında kendisi olduğunu anlıyor. Sonrasında ise cin ile artık barışıyor, onu kabulleniyor hatta Nehal'i de kabulleniyor ve Nehal ile bir oluyorlar.
    Peki bunlar ne demek? Oyun kötü sonla bitiyor demek. Loki, hem Nehal hem de Cin olarak Basim'i tamamen manipüle ediyor ve onu ele geçiriyor. Sorgu/işkence sahnesi ise Basim'i işte burada tufaya düşüren şey. Sorgu sahnesinde işkence edilen kişi Loki, işkence eden ise açıklanmıyor ama Odin. Valhalla'nın Dawn of Ragnarok DLC'sinde öğreniyoruz ki Odin'in en sevdiği oğlu Baldr devler tarafından öldürülüyor ve Odin de bunu kaldıramayıp hem koca bir katliam yapıyor, hem Ragnarok'a ön ayak oluyor hem de kafayı sıyırıp oğluna dair saplantıya giriyor. Hatta Forgotten Saga ek içeriğinde Odin'in yeraltı dünyasına gidip oğlu Baldr'a ulaşmaya hatta diriltmeye çalıştığını görüyoruz. DLC'nin sonunda ise Loki'nin devlere Baldr'ın zayıf noktasını söylediğini hatta hapishanesinden kaçtığını öğreniyoruz. Mirage da ise işte bu hapishanenin Alamutta ki ISU yerleşkesi olduğu ortaya çıkıyor.
    Mitolojiye göre Odin Baldr'ın ölümünden sonra Lokiyi hapsediyor hatta işkence ediyor. Mirage da ki işkence sahnesi de işte bu anı. Lakin bu anının Dawn of Ragnarok sonrası mı yoksa öncesi mi geçtiği bilinmiyor. Sonunda ise Basim uyanıyor ama Basim olarak değil, Loki olarak. Sesinden bile anlayabiliyorsunuz. Hatta oyun sonunda Basim/Loki kendisine işkence eden kişi olan Odin'in hala yeryüzünde yürüyorsa ondan intikam alacağını söylüyor. Kartalı Enkidu ise gelirken Basim'in yüzünü çiziyor ve Valhalla da gördüğümüz yüzündeki yara oluşuyor Basim/Loki de buna tebessüm ediyor. Burada da büyük ihtimal Loki'nin bedeni ele geçirdiğini ve Enkidunun hissettiğini anlıyoruz.
    Yapımcıların Valhalla da dediğine göre ise Basim aslında hiç yok olmuyor sadece Loki ile birleşiyorlar. Basim hala orada duruyor, kişiliği ve benliği de orada duruyor ve Loki'nin de anılarına sahip oluyor artık ama pek inandırmıyor oyun sizi buna.
    Oyun sadece tek bir anıyı anlatmak için size koca bir oyunu oynatıyor. Bu açıdan tam bir fecaat. Anıyı ise doğru düzgün anlatmıyor bile. Özellikle Mirage da Odin veya Loki den hiç bahsedilmiyor bile. Anıdaki kişiler bile belli değil.




    Son dönemdeki çoğu sızıntıyı yapan j0nathan, Mirage hakkında yeni bilgiler ele geçirmiş.


    -Mirage'ın haritası Unity'nin Parisi ve Syndicate'in Londrası kadar büyük.

    -Bağdad'ın etrafı çoğunlukla çöl ama keşfedilecek şeyler de barındırıyor. Alamut burada yer alıyor.

    -Bağdad'a gitmeden önce diğer oyunlarda olduğu gibi bir başlangıç bölgemiz olacak. Yanlış giden bir soygunun ardından Basim, Bağdad'a gitmek zorunda kalacak.

    -Oyunun duyurulduğu fragman esasında oyunun başlarının özeti.

    -Parkur, Origins'in daha gelişmiş bir versiyonu. Oyun, Valhalla'nın motorunu kullanıyor ama daha iyi animasyonlara sahip. Basim çatılardan atladığında birçok iyi animasyonu var ve yaralandığında da topallıyor. Unity kadar da iyi değil animasyonlar, beklentileri düşük tutmak lazım diyor J0nathan.

    -Şehirlerdeki insan kalabalığı Unity kadar değil. Özellikle sokaklarda ilahi söyleyen kalabalıklar var. Valhalla'ya göre şehirlerdeki kalabalıklardan oldukça fazla.

    -Oyunun oynanışı özellikle gizlilik üzerine kurulu. Basim oldukça kırılgan. 3 veya daha az vuruşta ölüyor ve bu da sizi gizli gitmeye ve Suikastçı aletlerini kullanmaya itiyor.

    -AC1 de olduğu gibi her hedefinizi öldürdüğünüzde yeni bir rütbe ve Suikastçı aracı ile ödüllendirileceksiniz.

    -4 ana hedefiniz var ve her biri Bağdadın bir bölgesini yönetiyor. 5'ncisi ise hepsinin lideri.

    -Tıpkı AC1 de olduğu gibi bu hedefleri kim oldukları, nerede oldukları ve nasıl öldüreceğinizi kendiniz araştırıp bulacaksınız.

    -Hedefleriniz hakkında ne kadar çok şey öğrenirseniz o kadar farklı öldürme yönteminiz olacak. Geliştiriciler bu konuda Hitman'i örnek almışlar. Her hedefin yaklaşık 30 öldürme yöntemi var.

    -Oyunda GTA'ya benzer bir aranma sistemi olacak. 3 veya 4 aşamalı bir sistem olacak bu. Her bir aşama da birer işaretle oyuncuya gösterilecek. İlk işaret göz şeklinde olacak ve kalabalık sizi gördüğünde muhafızlara ihbar edecek. İkinci işaret ok ve yay olacak ve muhafızlar artık çatılarda yer alacak. Üçüncü işaret iç içe geçmiş iki kılıç olacak ve artık muhafızlar sizi gördüğü yerde saldıracak. Dördüncü işarette ise artık sizi bir kelle avcısı takip etmeye başlayacak.

    -Aranmayı düşürmek için ise AC2 de ki gibi posterleri yırtmanız gerekecek.

    -Ezio üçlemesinde bize yardım eden gruplar Mirage da geri dönüyor. Bunlar müzisyenler, tüccarlar ve paralı askerler olacak.

    -Alamut'un altında bir ISU tapınağı var. Hikaye bunu da içini alacak şekilde anlatılıyor. Altair de zamanında bazı anahtarlarla bu tapınağa girmeye çalıştı.

    -Oyunun 12 Ekime ertelenme ihtimali yüksek.

    -Oyunda günümüze ait ara sahneler olmayacak. Sadece oyunun başında ve sonunda William Miles ve Basim ile alakalı ara sahneler olacak.

    -Oyun her şeyiyle 30 saat, sadece ana hikayesiyle 12-15 saat sürecek. Bu değişebilir çünkü hala geliştirme devam ediyor.




    Kaynak Kaynak 2




    Diğer oyunlara ara verdirtecek kadar güzel gidiyor oyun. Çok beğendim hem görsel hem ses olarak çok iyi. Combat daha iyi olabilirdi. Gizlilik de klasik AC parkur saçmalıkları yüzünden afallıyor bazen. Ama ortam ambiyans harika. Origins'e çok daha benziyor. Valhalla ile çok bir alakası kalmamış. Bu çok iyi. AC'nin özü Valhalla olamazdı zaten iyi ki anlamışlar da konsepti düzeltmişler.


    Oyunu 30 saatin sonunda, hard'da, yapılabilecek bütün aktiviteleri tamamlayıp tüm haritayı %100'leyerek bitirdim. AC serisinin zamanında büyük hayranıydım. İlk oyunu çıktığı yıl oynayıp çok sevmiştim. Ezio üçlemesi her açıdan zaten enfesti. 3'e ayılıp bayılmamıştım, Black Flag ise bir AC oyunu olarak bakıldığında kötüydü ama korsanlık temalı açık dünya bir iş olarak bakıldığında harikaydı. Unity'yi malum sorunlarından ötürü çıktıktan 3-4 sene sonra bitirmiştim. Evet hikayesi vasattı fakat atmosferi, parkur dinamikleri, grafikleri falan zamanının ötesindeydi. Syndicate ise bence çok underrated bir oyundu, onu da büyük keyifle oynamıştım. İşin gizlilik kısmını seride en başarılı uygulayan yapımdı. Serinin oyuncuyu her oyunda bambaşka zamanlardaki bambaşka ortamlara sokması ve günümüz hikayesinin sürükleyiciliği beni hep çok etkilemişti. Son RPG üçlemesininse hiçbirini bitirmedim. Sadece Origins'i bi 7-8 saat oynamıştım ama hem o zaman optimizasyon problemleri olduğu için, hem de yan görevleri zorunlu hale getirdiği için, düşük seviyeye sahipsek assassinate bile yapamadığımız için falan soğuyup bırakmıştım. Bunları niye anlattım, çünkü Mirage'ı son oyunları oynamamış biri olarak inceleyeceğim. Bu yüzden Mirage'a bakış açım, Valhalla veya diğerlerini bitirdikten sonra bunu bitirmiş olanlara göre daha farklı olabilir. Hadi geçelim artı ve eksilere :



    ++ Ubisoft'un her oyununda en iyi yaptığı şey olan atmosfer, ambiyans ve çevre-mekan tasarımı Mirage'da da muazzam olmuş. Tek büyük şehirde oradan oraya parkur yaparak, ortamı hissederek ilerlemek büyük keyif verdi yine

    ++ Oyunun grafikleri, ışıklandırmaları gayet güzel. Chromatic Aberration'ı kapatma özelliği gelmemiş olsaydı aslında görselliği pozitif kısma yazmayacaktım fakat onu kapattıktan sonra grafikler ciddi anlamda güzelleşti. Oyunu 2K Ultra'da native çözünürlükte oynadım, kapatmadan önce resmen 960p'de oynuyormuş gibi hissediyordum, o kadar diyeyim  

    ++ Optimizasyon çok başarılı. Demin dediğim gibi 2K ultra'da 4070-5600x ikilisiyle en ufak bir takılma yaşamadan, 80-90 fps'in altına düşmeden son derece akıcı bir deneyim elde ettim. Konsolda da sanırım gayet iyi bir performansı varmış

    ++ Gizlilikle ilerlemek Syndicate'teki gibi oldukça eğlenceli ve insanı moda sokuyor. Çok bambaşka mı, hayır değil ama akarı kokarı olmadan keyif veriyor. Yine Syndicate'teki Black Box Suikastleri yani hedefi alternatif yollarla öldürebilme özelliği de hoş olmuş

    ++ Müzikleri yine tüm AC oyunlarındaki gibi harika. Seride en az favorim olan 3'te bile enfes soundtrack'ler vardı. Mirage da o açıdan zengin bir içeriğe sahip

    ++ Skill ağacı basit bir tasarıma sahip ve işe yarar yetenekler veriyor, yeterli

    ++ Teçhizatları özelleştirebilme olayı çok hoşuma gitti. Noisemaker, dart, smoke bomb gibi aletlerimize farklı özellikler ekleyip istediğimiz amaçta efektif bir şekilde kullanabiliyoruz

    ++ Kostüm tasarımlarını sevdim. Serinin bazı oyunlarında ana kıyafet dışında hiçbirini beğenmezdim, Mirage'da güzel alternatifler vardı

    ++ Kendi çapında küçük hikayelere sahip Bağdat Masalları yan görevleri ilgi çekiciydi. Bunlardan toplamda 4-5 tane vardı, keşke daha fazla olsalardı

    ++ Oyunun detaylı bir arayüz özelleştirme ayarı var. Düşman can barları, göstergeler, uyarılar falan hepsini keyfinize göre açıp kapatabiliyorsunuz



    Gelelim şimdi de Mirage'ın zayıf yanlarına :



    -- Parkur yapmak alıştıktan sonra evet eğlenceli gelmeye başladı fakat seride en son Unity ve Syndicate bitirmiş biri olarak, onlardaki akıcılıktan sonra Mirage'ın daha kalas ve basit dinamikleri üzmedi değil

    -- Oyunun en ama en büyük sorunu dövüş sistemi. Hani hiçbir şey için ''çöp'' tabirini kullanmayı sevmem ama Mirage'ın combat'ı gerçekten leş gibiydi ya. Aşırı basit parry ve dodge dinamikleri, rezalet ötesi bir vuruş hissi, düşmanların kılıç yerken en ufacık bir tepki vermemesi falan çok kötüydü. Son yıllarda gördüğüm en berbat yakın dövüş dinamiklerinden biriydi diyebilirim. Zaten sırf bu yüzden zorunlu durumlar dışında full stealth ilerledim, görünsem bile ortamı kaçarak terk edip mekana baştan sızmaya çalıştım hep

    -- Oyunda ciddi bir animasyon kıtlığı var. Eski oyunların adını yazıp ''all finishers and takedowns'' yazarsanız daha da fark edersiniz. Onlarda videolar 10 dk civarı sürerken Mirage'da herhalde en fazla 3-4 dk tutar. Hepi topu 2-3 bitirici hareket, 4-5 tane de assasinate animasyonu var. Mesela hızlı koşarken suikast yaparsanız hep aynı tek bir animasyon devreye giriyor. Eski oyunlarda bunlardan onlarca vardı. Bu durum da ciddi rahatsız etti beni

    -- Sinematikler, karakter mimikleri ve dublajları yine çok kötü. Çoğu sahnede altyazıyı hemen hızlıca okuyup bir sonraki diyaloga geçtim

    -- Grafiklere iyi güzel dedik de texture'lar yakından bakıldığında adeta 10 yıl öncesinin oyunları gibi. Bu oyun First Person kameradan oynanıyor olsaydı sanırım herkes 2010'larda çıkmış diye düşünürdü. Optimizasyonun iyi olmasının da en büyük sebeplerinden biri bu bence. Basim'in kostümleri dışında hiçbir eşyanın dokusu günümüz oyunlarındaki gibi durmuyordu

    -- Şu zincirleme suikast özelliği tamam kullanışlı ama ben bunun Arkham Knight'taki Fear Takedown gibi olmasını beklerdim. Orada Batman'ın hızlıca her bir düşmandan diğerine geçişini gösteriyordu. Basim ise direkt ışınlanıyor, yine animasyon kıtlığından kaynaklı bir durum

    -- Double Assasinate niye yok ya?! 2 tane hidden blade olmasına da gerek yok ki. 3, Unity, Syndicate'te falan ana karakterlerimizin tek bıçağı olmasına rağmen düşmanları ikili alabiliyorduk. Bu da yine animasyon kıtlığının getirdiği kötü bir sonuç olmuş

    -- Silah çeşitliliği yok, sıfır. Sadece kılıç ve hançere sahibiz. Bunların sadece farklı sayısal değerlere ve görünüşlere sahip alternatifleri var, o kadar

    -- Basim'i pek sevemedim. Herhalde tüm serideki en silik ve gereksiz ana karakterlerden biridir. Mirage'ı oynamadan önce Valhalla'daki yaşadıklarını izledim. Mirage'ı da bitirdikten sonra diyebilirim ki onun geçmişini anlatmaya hiç gerek yokmuş. Bambaşka bir karakteri de ekleseler oyunda hiçbir eksiklik olmazmış




    İşte böyle. Hikayeyi artı ve eksilere katmadım çünkü bazı davalar ve kötü adamlar ilgi çekici bir sunuma ve görev tasarımına sahipken bazıları çok sıktı. Bu yüzden arada kaldım o konuda. Sonuç olarak, Mirage bazı açılardan bayılıp bazı açılardan da çok nefret ettiğim ama genel olarak keyif aldığım bir oyun oldu. Yıllar sonra eski tarzda bir AC oyunu oynamış olmak güzel hissettirdi. Herkese gönül rahatlığıyla tavsiye eder miyim, etmem. Girişi biraz o yüzden uzun tuttum, seriye bakış açısı benim gibi olanlar varsa keyif alırlar. Ben çıkışındaki fiyat hatasından ötürü 330 TL civarı bir fiyata almıştım, değeri de tam olarak bu bence. Bu fiyatlara tekrar düşerse şans verebilirsiniz. 78/100

  • Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}


    14 Haziran 2022 yani bugün yapılan 15.yıl özel Assassin's Creed sunumunda Ekim 2022 de özel bir sunum yapılacağı ve özel şeyler paylaşılacağı da eklendi. Rift duyurusu gelebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hudson51 -- 14 Haziran 2022; 23:51:38 >
  • İki tane az olmuş ya şöyle 10 15 tane duyursalardı
    Hazır assetlerle kopyala yapıştır oyunları yediriyorlar oyunculara

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bağdat'ta...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt

    İngilizce kaynağından hemen çevirip koyduğum için yazım kuralına dikkat etmemişim. Uyarı için teşekkürler hocam. 👍


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rift duyurusu gelmesi muhtemel. Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023} 



    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}
    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}www.bolumsonucanavari.com
    Ubisoft, Assassin's Creed ile ilgili Yeni Haberleri Eylül'de Paylaşacak
    https://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Ubisoft_Assassins_Creed_ile_ilgili_Yeni_Haberleri_Eylulde_Paylasacak-114175.htm
  • Hudson51 kullanıcısına yanıt

    10 Eylül de yeni bir Ubiforward düzenleneceği de resmi olarak duyuruldu. Büyük ihtimal yeni AC de burada duyurulacak.



    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}
    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}Ubisoft Türkiyetwitter
    “Bu tarihleri kaydedin! - ☠ Skull and Bones Ubisoft Forward Sunumu | 7 Temmuz 🎮 Ubisoft Forward | 10 Eylül”
    https://twitter.com/UbisoftTR/status/1544365498556637186?s=20&t=bHYQqVq9HH8wpyw4BFbYCA
  • Klasik olarak dönemin yeni AC duyurusu öncesi sızan bilgiler kısmına da geldik Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023} Eski adıyla Rift, söylentilere göre de Mirage adını alacak yeni AC den yepyeni bilgiler sızdı ve büyük oranla da doğru olduğu söyleniyor. Ayrıca Jason Schreier da bilgilerinin bir kısmının doğru olduğunu ekledi.


    -Oyunun ilkbahar 2023’te (nisan ve haziran ayları arasında) yayınlanması planlanıyor.

    -Oyunun hikâyesi, Bağdat’ta 860-870 yılları arasında Samarra’daki anarşi sırasında geçecek.

    -Basim’i gençliğinde Hidden Ones’ı bulana kadar hırsız rolünde oynayacağız.

    -Oyun, ilk Assassin’s Creed oyunlarından ilham alan temellerle geri dönecek.

    -Birkaç RPG öğesi oyundan kaldırıldı: Diyalog seçeneği, cinsiyet seçimi ve seviye sistemi bulunmayacak.

    -Oynanış, Valhalla’dan biraz farklı olacak.

    -Eagle Vision, geri döndü.

    -Basim’in rakipleri alt etmek için String Dagger kullanacağı söyleniyor.

    -Oyunda, Loki’nin Basim’in vücuduna nasıl girdiğini ve onu nasıl tükettiğini anlatan Visions of Loki isminde bir bölüm olacak.

    -Ubisoft, Rift/Mirage’ın yapımının yanında gizli ve titiz bir şekilde Assassin’s Creed 1 Remake’i üzerinde çalışıyor.

    -Assassin’s Creed 1 Remake (ana oyun) ve Constantinople hikâyesini (Basim’in Sigurd ile buluştuğu hikâye) anlatan bir DLC’nin Season Pass’te bulunacağı söyleniyor.

    -Ubisoft’un, Assassin’s Creed Mirage’ı 10 Eylül tarihinde düzenleyeceği Ubisoft Forward etkinliğinde açıklayacağı söyleniyor.



    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}
    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}Ludenoid 🪐twitter
    “Assassin’s Creed’in yeni oyunundan sızıntılar geldi: 1-) Oyunun ilkbahar 2023’te (nisan ve haziran ayları arasında) yayınlanması planlanıyor. 2-) Oyunun hikâyesi, Bağdat’ta 860-870 yılları arasında Samarra’daki anarşi sırasında geçecek.”
    https://twitter.com/ludenoid/status/1564615544246091794


    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hudson51 -- 31 Ağustos 2022; 13:44:58 >




  • Bakalım Samarra'daki karışıklık ve Türkleri nasıl anlatacaklar? Siyah mı beyaz mı gri mi?

  • warchief46 W kullanıcısına yanıt

    Dönem özellikle pek çok açıdan tepki çekecek unsurlara sahip. Ubiyi tanıyorsak suya sabuna dokunmadan sadece döneme ufaktan değinip kendi hikayesine yoğunlaşan bir iş yapar bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hudson51 kullanıcısına yanıt

    Oyunda Bağdat'tan İstanbul'a bu sefer hangi vasıta ile gideceğiz acaba? Benim tahminim uçak.Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023} 

  • warchief46 W kullanıcısına yanıt

    Trenle gideriz 😂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mirage'in ilk görselleri de sızmış.


    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}
    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}AccessTheAnimustwitter
    “Here is a first - leaked - look at #AssassinsCreed Mirage and at a presumed preorder quest called "The Forty Thieves"! The picture supposedly leaked through the Ubisoft Store Source: https://t.co/X7WkfdguAJ”
    https://twitter.com/AccessTheAnimus/status/1565271953409298432?t=j0b5lMoTAWQ7cDq0CEfY9w&s=19

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ubi den Ali baba ve 40 haramilerAssassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023} 

  • Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}
    Assassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023}Assassin's Creedtwitter
    “Assassin's Creed Mirage is the next Assassin's Creed game. We can't wait to tell you more on September 10 at Ubisoft Forward: 9PM CEST | 12PM PT. #AssassinsCreed”
    https://twitter.com/assassinscreed/status/1565369047461642240
  • Ac1 remake haberi şu oyundan daha çok heyecanlandırdı beni.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cemo94 kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle. Hala doğru olup olmadığı kesin değil ama eğer Season Pass'e dahil ederlerse net ön sipariş verilir. Tabi Ubi de yeni fiyatlar 399, 599 gibi rakamlara ulaşmış vaziyette. Çoğu yere göre de iyi gibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde soulslike denesinler bakalımAssassin&#39;s Creed Mirage {PC ANA KONU} {Çıktı/2023} 

  • Bu seri hiç bitmesin ölene kadar senciyiz AC

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.