Şimdi Ara

Asenkron motor kondansatör sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.

    Motorun üzerindeki kondansatörün kablosu zarar gördüğü için orijinal kondansatörü 8uf (+-%5) 450V 50/60Hz yerine 10 uf (+-%5) 420V 50/60Hz kullandım. 8 uf yoktu mecbur 10 uf aldım. Yeni kondansatör de motor 7-8 derece daha sıcak çalışıyor (67 derece) sanırım 2 uf lık fazlalık motorun çalışma şeklini değiştirdi.

    Sizce bu durum normal mi ?



  • Motor etiket bilgilerini yazabilirmisin ? Motor klasik kumanda ile mi çalışıyor ? Yoksa driver ile felan mı ?
    3 lü grubu 8 den 10 a mı çıkarttın ? Yoksa 2 si duruyor 1 tanesini mi 8 den 10 a çıkarttın ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antor -- 12 Şubat 2013; 19:20:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    Motor etiket bilgilerini yazabilirmisin ? Motor klasik kumanda ile mi çalışıyor ? Yoksa driver ile felan mı ?
    3 lü grubu 8 den 10 a mı çıkarttın ? Yoksa 2 si duruyor 1 tanesini mi 8 den 10 a çıkarttın ?

    Motorun kapağı olmadığı için etiket bilgileri maalesef yok. Yardımcı sargılı ve daimi kondansatörlü bir fazlı motor, bağlantıda kumanda vs bulunmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem

    Arkadaşlar merhaba.

    Motorun üzerindeki kondansatörün kablosu zarar gördüğü için orijinal kondansatörü 8uf (+-%5) 450V 50/60Hz yerine 10 uf (+-%5) 420V 50/60Hz kullandım. 8 uf yoktu mecbur 10 uf aldım. Yeni kondansatör de motor 7-8 derece daha sıcak çalışıyor (67 derece) sanırım 2 uf lık fazlalık motorun çalışma şeklini değiştirdi.

    Sizce bu durum normal mi ?

    10 uf kondansatörün empendansı, 8 uf kondansatörün empedansından daha düşüktür ve kondansatör yardımcı sargıya sürekli olarak seri bağlıdır. Dolayısıyla daimi kondansatörlü motorunuzun yardımcı sargı akımı daha fazla olacaktır. Bu nedenle sargılarınız 10 uf kondansatörde daha fazla ısınır. Motorunuzda sıcaklık artışının sebebi budur.

    8 uf kondansatörden daha düşük kapasitede kondansatör seçerseniz yardımcı sargınızdan geçen akım değeri düşer, motor milindeki yük momenti fazla ise kalkış süresi uzar. Bu nedenle fabrika verilerindeki değeri kullanmak lazımdır. Saygılar.




  • Sorununuz çözüldü mü? Daha sonra tekrar baktınız mı? Kondansatörü değiştirdiniz mi?
  • İlginiz ve yanıtınız için teşekkür ederim. Eski kondansatörün hasarlı yerini kesip klemens koydum.





     Asenkron motor kondansatör sorunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem

    İlginiz ve yanıtınız için teşekkür ederim. Eski kondansatörün hasarlı yerini kesip klemens koydum.





     Asenkron motor kondansatör sorunu.


    Önemli değil, iyi çalışmalar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dc Motor Hız Kontrol Devresi
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.