Şimdi Ara

Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
1
Favori
6.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basteryus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence

    bence hocam ikimizde haklıyız aynı pil paketinin iki katı olsaydı bari birazcık menzil iyi olur sonuçta klima falan açılınca düşecek o kısa menzil

    Üstatlar, bu araçlar enerjilerini kendilerinden alamazlar mı ? Hareket halinde iken, hem kendisini şarj etse hem de şarjı tüketen teknoloji yok mu ?




  • Paraları inşaatlara gömmek yerine bu şekilde değerlendirebilseydik belkide şuan bunların ihracatı noktasına gelmiştik.
  • her yer fabrika ve üretim olsun isterim.keşke heryerde insanlara iş olanağı sağlayan fabrikalar coğalsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_virüs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    Haberlerde %100 diye cikicak bilmeyen vay anasini diyecek ama bilenler yerli merli olmadigini gayet iyi bilecek.

    Otobus motoru ureteceksin ama yerli arac uretemeyeceksin oyle mi ?Yerli denilen helikopter,leopar tankin %90 parcasinin anlasmalarla yabanci sirketlere yaptirilip adinin altay konmasi vs bunlari herkes yemiyor beyler gozu kapali herseyi inananlar icin artik diyecek soz yok yollar coktan ayrildi bu kesimle ama bilin ki meselenin ic yuzunu bilenler var

    Petrol olmadigi icin ulkede kafa calissa ayrilacak para olsa isini gucunu birakip gercekten bi elektrik motor uretirsin bu motoru otomobile otobuslere koyarsin petrol ithalat giderini dusurursun argeye harcadigin parayi petrol giderini dusurerek karsilarsin hemde gelecegin teknolojisi bu simdiden baslarsin ama nerde mesele yaptik deyip adam kandirmak baska bisey degil.

    Altay tankı Koreli K2 panther tankı model alınarak geliştirildi. Hyundai rotem teknik destek sağlayan sirketti. K2 tankinin kopyası cakmasi değil

    KORELI SIRKET TEKNIK DESTEK VERIYOR TANKIN HAKLARI SSM'ye ait TANKI OTOKAR GELİŞTİRDİ

    K2 tankı gelistirilirken yaşanan ve çözülemeyen sorunların bizim ekiplerimizden teknik destek sağlanarak giderildigi yönünde bilgiler mevcut (K2 tankı da aynı dönemlerde gelistiriliyordu)

    Akkor sistemine benzer sistem K2 tankinda mevcut değil.

    Taret kısmı her iki tank için farklı ve özgün çözümlerdir.

    Palet icerisindeki aktarıcı makara (terimi bilmiyorum) sayısı bile farklı

    120 mm lik namlu Mke üretimi Mke herhangi bir sirketten namlu için lisans almadığını belirtti. (Namlu esasında rheinmetall çözümüydü farklı tanklarda kullanilarak birçok ülkeye ulaştı)

    abd menşeili abramslarda rheinnmetall l55 namlu kullanıyor.namlu en kritik parça değil.tankı tank yapan çevikliği,zırhı ve atış kontrol sistemleridir.tank mentalitesinde ilk atış yapan alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 9 Aralık 2016; 11:41:50 >




  • İlk otobüs değil bu.
    https://www.otokar.com.tr/tr-tr/urunler/Sayfalar/doruk-electra.aspx

    Yine politik kaygılar güderek bir haber yapmışsınız.
    Süper gücüz 2023 Bor

  • Neden sanki AKP yapmış da bir şekilde açık bulmak lazimmis gibi eleştirmeye çalışıyorsunuz. Ne istiyorsunuz olum ne yapsınlar.



    Biz gerizekalı bir millet değiliz. Siyasi bir proje değil bu. Bizim mühendisimiz fabrikamiz yok mu? Para sahibi holdingler yok mu neden yapamayalim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BAM TELİ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basteryus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence

    bence hocam ikimizde haklıyız aynı pil paketinin iki katı olsaydı bari birazcık menzil iyi olur sonuçta klima falan açılınca düşecek o kısa menzil

    Üstatlar, bu araçlar enerjilerini kendilerinden alamazlar mı ? Hareket halinde iken, hem kendisini şarj etse hem de şarjı tüketen teknoloji yok mu ?

    Termodinamiğin birinci yasasına aykırı bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onepl


    quote:

    Orijinalden alıntı: BAM TELİ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basteryus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence

    bence hocam ikimizde haklıyız aynı pil paketinin iki katı olsaydı bari birazcık menzil iyi olur sonuçta klima falan açılınca düşecek o kısa menzil

    Üstatlar, bu araçlar enerjilerini kendilerinden alamazlar mı ? Hareket halinde iken, hem kendisini şarj etse hem de şarjı tüketen teknoloji yok mu ?

    Termodinamiğin birinci yasasına aykırı bu

    KHK ile o yasayı da değiştiririz önemli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onepl


    quote:

    Orijinalden alıntı: BAM TELİ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basteryus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence

    bence hocam ikimizde haklıyız aynı pil paketinin iki katı olsaydı bari birazcık menzil iyi olur sonuçta klima falan açılınca düşecek o kısa menzil

    Üstatlar, bu araçlar enerjilerini kendilerinden alamazlar mı ? Hareket halinde iken, hem kendisini şarj etse hem de şarjı tüketen teknoloji yok mu ?

    Termodinamiğin birinci yasasına aykırı bu

    Üstadım, aykırılığı anlaşılır şekilde izah eder misin ? Hangi yönleri bakımından aykırı ?




  • elektrikli aracın ötv'si kaldırılmalı artık, şarj istasyonları kurulmalı, vatandaşa elektrikli araçları kullanması için teşvik şart.
  • 52 ayakta 1 tekerlekli sandalye toplam 53 yolcu kapasitesi mi?Koltuk yok mu içinde

  • Aklıma fikir geldi: Elektrikli araçların şarjlarının dolumu için araç üreticiler ile irtibata geçip, şimdiden dolum yerleri ayarlamak lazım :D
  • Helal olsun yapana yaptirana. Bazı hainler çekemiyor tabi,hükümete sallayanlar sus pus anca bir açık arama derdinde. Bunlar cehapeli cehapeli seloya destek çıkan hendekcilerden ne beklersin ki..
  • bu yapan muhisdisler yüzde yüz Türk mü?
    ya elektrik keserse
    ya elektrik çarparsa
    şöför otobüsü açık unutup elektrik biterse ne olacak.
    prize çoçuklar elini falan sokar bir şey olur
    istemuzuk istemuzuk
    tesla yapmış onlardan alırız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azon-abros

    Neden sanki AKP yapmış da bir şekilde açık bulmak lazimmis gibi eleştirmeye çalışıyorsunuz. Ne istiyorsunuz olum ne yapsınlar.



    Biz gerizekalı bir millet değiliz. Siyasi bir proje değil bu. Bizim mühendisimiz fabrikamiz yok mu? Para sahibi holdingler yok mu neden yapamayalim.

    bizde onu diyoruz neden yapmadınız madem vardıda bunca yıldır ne yaptınız?
    hiç bir şey.
    devrim arabasını onca emekle yapan muhendislere cemal gürsel gibi Garp kafasıyla araba yapıyorsunuz, ama Şarklı olduğunuz için benzin koymayı unutuyorsunuz deyip aşağılayarak projeyi iptal ettiren siyasi lider değil yokmu babayigitler diyen siyasi irade lazımdı.oda geldi evelallah.fark bu.
  • Hocam yüzde yüz saçmalığı bize özgü sanırım.reklam sadece. yüzde yüz alman japon bile yok.bizim hiç olmaz bu aracında birçok malzemesi ithal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    ASELSAN böyle motor gibi seri üretim işlere girmemeli, yapamaz. Uzun vadede servis yedek parça iyileştirme değişik araçlara uygulama gibi hizmetleri veremez, maalesef bu iş bir prototip olarak kalacaktır.

    Temsa gibi otobüs toplayan firmalar bilinen üreticilerin komponentleri ile araç oluşturmalıdır yoksa kimse ilk defa çıkmış ASELSAN marka motorlu aracı almaz. ZF'nin elektrik motorlu otobüs çözümü var, gidin onu kullanın adam gibi entegre edin ve dünyaya satın. MAN, Mercedes Solaris gibi üreticiler bunu yapıyor.

    Aselsan tabiki seri üreten degil burda motorun lisansını satmiştir. Üretimini Temsa yapacaktır. Bence bu işler böyle yürür. Bu üniversiteler ve Arge firmaları teknik ve bilimsel yardımı yapar nihai ürünü oluşturur ticari firmalar bunun seri üretimini yaparlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BAM TELİ


    quote:

    Orijinalden alıntı: onepl


    quote:

    Orijinalden alıntı: BAM TELİ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basteryus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence

    bence hocam ikimizde haklıyız aynı pil paketinin iki katı olsaydı bari birazcık menzil iyi olur sonuçta klima falan açılınca düşecek o kısa menzil

    Üstatlar, bu araçlar enerjilerini kendilerinden alamazlar mı ? Hareket halinde iken, hem kendisini şarj etse hem de şarjı tüketen teknoloji yok mu ?

    Termodinamiğin birinci yasasına aykırı bu

    Üstadım, aykırılığı anlaşılır şekilde izah eder misin ? Hangi yönleri bakımından aykırı ?

    Ideal ortamda dediğin olabilir.sürtünme kayıpları olmayacak, yol dümdüz olacak , ısı değeri önemli vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Başka bir arkadaş da açıklamış zaten ama şöyle diyeyim, bir sistemde kaybedilen enerjiyle işi yaptıran enerjinin toplamı sisteme verilen enerjiye eşit olmalıdır. Sürtünmeye, motorun verimliliğine filan kaybettiğin bir enerji var, onu tekrar kazanmak mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BAM TELİ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: Basteryus


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580

    Valla yerli merli umrumda değil bir an önce istanbula yerleştirsinler bunları bence bataryada hata yapmışlar otobüsün altını full batarya döşesen yüksek yoğunlukta pil şehir içinde rahat 400 km giderdi bence

    Şehir içinde o kadar menzile gerek yokki, yüksek kapasite boşuna ağırlık ve enerji kaybı yaratmaz mı? Zaten her seferden sonra bi süre bekliyolar. Söylenildiği gibi 8 dk'da doluyosa o sırada şarj olur işte, zaten duraklarda da şarj olacak deniliyo. Bu şekilde daha mantıklı gibi bence

    bence hocam ikimizde haklıyız aynı pil paketinin iki katı olsaydı bari birazcık menzil iyi olur sonuçta klima falan açılınca düşecek o kısa menzil

    Üstatlar, bu araçlar enerjilerini kendilerinden alamazlar mı ? Hareket halinde iken, hem kendisini şarj etse hem de şarjı tüketen teknoloji yok mu ?

    Termodinamiğin birinci yasasına aykırı hocam imkani yok olamaz mesela gazdan ayaginizi cekip elektrik motoru bataryayi sarj eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.