Şimdi Ara

Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı, 1 Mobil Kullanıcı ( 1 Mobil Cihaz )
232
Cevap
1
Favori
5.836
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    218 Mesaj
    %100 yerli %50 yerli durumuna takılmaya gerek yok artık şu devirde. Önemli olan yüksek teknolojiye ülke yatırım yapmış mı onu araştırın. Yüksek teknoloji üreten ülkeler arasında ne durumdasın ? Gala aynı kafa devam ediyor, yerli uçak üretecezzz yerli araba üretecezzz bunu duyanlar da sanki çok büyük bir şey olacak sanıyor.

    Vallahi ülke şu durumdayken şu otobüs üretilmiş gram beni ilgilendirmiyor. Eğitim için boşaltılmış, saçma sapan bir eğitim sistemi getirilmiş, işsizlik almış başını gitmiş, yüksek teknolojiye yatırım tamamiyle sıfır ülke ekonomisinin geneli düşük teknoloji üzerine. Sen araba üretsen ne olur üretmesen ne olur. Zaten elindeki teknolojik imkanlarla bunu üretemezsin ki ?

    Kaldı ki, eskidendi o yüzde yüz yerli üretim furyası. Ülke ekonomileri global artık. Bir araba için fikri mülkiyet sahibi olursun senin markandır ama bir çok ülkede parça ürettirirsin ve ister kendi ülkende montajlarsın ister başka ülkede. Bugün uçaklardan tut bütün sanayi sisteminde bu geçerlidir.

    %100 yerli diyerek kimseyi kandırmayın %100 yerli üretmek için de uğraşmayın bu kadar basit. Başktakiler önce siyaset uğruna ve kendi ideolojileri uğruna değil de eğitim, bilim , ilim irfan adına değişiklikler yapmalı eğitim sisteminde. Çocuklarımızı aptal gibi değil gerçekten mantıklı ve düşünen birey olarak yetiştirecek bir eğitim sistemi lazım.

    15 sene boyunca onla bununla uğraşılacağına eğitim sisteminde radikal değişiklikler yapılsaydı şu an çok farklı yerlerde olabilirdik. Ama Atatürk'ten sonra nasıl bozulduysa öyle devam etti daha da devam ediyor. Türk eğitim sistemi bir dershane gibi. Sadece zengin ve zeki ya da sadece zeki çocuklar ile ilgileniliyor. Çalışan çocuk çalışır kardeşim kafasında ilerliyor. Ama matematiği fiziği sevmeyen birinin layığı ise inşaat işçisi olmak kaderinde varmış gibi bir algı var.

    Neyse uzun lafın kısası boşa tartışıyorsunuz. Şu otobüsün üretilmesi hangimizin faydasına ? Eğitim eğitim eğitim. Eğitim sistemi değişmeli, bu kadar basit. Yüksek teknoloji ürünü üretmeyen bir ülkeysen hiç bir şeyin anlamı yok.
    https://goodcountry.org/index/overall-rankings#?utm_source=webtekno



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.R.A.C.L.E -- 8 Aralık 2016; 18:26:15 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4702 Mesaj
    performansını bilmem ama tasarımına hayran kaldım.gel bana bin diyo resmen
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    555 Mesaj
    Salak arkadaslara yaziyorum.digerleri alinmasin.

    Petrol hazir enerjidir. Cikarir kullanirsin.

    Misirdan bioyakit, elektrikten hidrojenli arac veya batarya sarj etmeye benzemez.



    Verdigi enerji ise ucagi havalandirir.

    100 kw 136 beygir arac 3000 devir de seyrederken 120km hizyapar ve saatte 50kw harcar. Tukettigi yakitta 6-7 litredir



    Yani 6litre benzin 50kw a esittir ve 50kw elektrik fiyati Su anda 25 lira



    Yani elektrikli araclar o yuzden yok sokaklarda
  • Yüzbaşı
    666 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile

    Salak arkadaslara yaziyorum.digerleri alinmasin.

    Petrol hazir enerjidir. Cikarir kullanirsin.

    Misirdan bioyakit, elektrikten hidrojenli arac veya batarya sarj etmeye benzemez.



    Verdigi enerji ise ucagi havalandirir.

    100 kw 136 beygir arac 3000 devir de seyrederken 120km hizyapar ve saatte 50kw harcar. Tukettigi yakitta 6-7 litredir



    Yani 6litre benzin 50kw a esittir ve 50kw elektrik fiyati Su anda 25 lira



    Yani elektrikli araclar o yuzden yok sokaklarda

    :) salak bir arkadaş olarak sormam lazım?

    Petrolü nasıl çıkarıp kullanıyorsun?Dünyanın hangi kuyusundan direkt benzin yada motorin çıkıyor? Rafine diye bir işlem yok yani? Eğer rafine varsa niçin mısırdan bioyakıt elde etmek farklı oluyor? İkisinde de ham mamulü işleyip ürün elde ediyorsun.

    Benzin ve motorin (türevleride dahil) enerji yoğunluğu yüksek yakıtlardır.

    Elektrikli araçların sokaklarda olmamasının temel sebebi (bataryaların enerji yoğunluğu nedeni ile) Menzil ve maliyet meselesiydi.Zan ederim 2020 gibi bu mesele konuşulmaktan çıkacaktır.Şu anda Tesla 500 Km ler civarında menzil veriyor keza Opel Ampera-e 500 km yi geçeceğini söylüyor.Diğer üreticilerde bu yolda.BMW'den bir yetkili batarya kapasitelerinin 7 yıl içinde ikiye katlanacağını belirtti.

    Bizimkilerin teknik döküman açıklamak gibi huyu yok ama gavur direkt söylemiş: 660 W batarya ile 350 mil diyor (https://electrek.co/2016/11/16/california-proterra-15-new-all-electric-buses-san-joaquin-valley/ )Yani bu otobüs işi yapılamayacak yada olmayacak şey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AKTeknisyen -- 8 Aralık 2016; 18:51:38 >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    306 Mesaj
    İstemezükçü kemalistler yine doluşmuş



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    "En büyük savaş, CAHİLLİĞE karşı yapılan savaştır."

    M.K.Atatürk
  • Yarbay
    2013 Mesaj

    pek tabiki arge maliyetlerine katlanmak istenmediği için ithal olan parçalar var, üretilemediği için ithal olan parçalar var birde lisans sebebiyle üretilemeyen parçalar var.
    |
    |
    MonsterMMORPG kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2013 Mesaj

    temsa otobüs sınıfı tüm araçlarında zf kullanıyor.
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    666 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    temsa otobüs sınıfı tüm araçlarında zf kullanıyor.

    Kaynak sormuştum hocam?

    Birde ZF sadece Aks mı yoksa vites kutusu Kavrama gibi daha komplike parçalar var mı?
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2159 Mesaj
    Övünmek serbesttir. Helal olsun temsa ve aselsan'a ülkedeki rezalet kurumların yanında gül gibi açıyorlar



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Gri S7 Edge
  • Yarbay
    2159 Mesaj

    Ya boşversene hocam ne laf anlatıyorsun bu yobazlara.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    AKTeknisyen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Gri S7 Edge
  • Yüzbaşı
    555 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile

    Salak arkadaslara yaziyorum.digerleri alinmasin.

    Petrol hazir enerjidir. Cikarir kullanirsin.

    Misirdan bioyakit, elektrikten hidrojenli arac veya batarya sarj etmeye benzemez.



    Verdigi enerji ise ucagi havalandirir.

    100 kw 136 beygir arac 3000 devir de seyrederken 120km hizyapar ve saatte 50kw harcar. Tukettigi yakitta 6-7 litredir



    Yani 6litre benzin 50kw a esittir ve 50kw elektrik fiyati Su anda 25 lira



    Yani elektrikli araclar o yuzden yok sokaklarda

    :) salak bir arkadaş olarak sormam lazım?

    Petrolü nasıl çıkarıp kullanıyorsun?Dünyanın hangi kuyusundan direkt benzin yada motorin çıkıyor? Rafine diye bir işlem yok yani? Eğer rafine varsa niçin mısırdan bioyakıt elde etmek farklı oluyor? İkisinde de ham mamulü işleyip ürün elde ediyorsun.

    Benzin ve motorin (türevleride dahil) enerji yoğunluğu yüksek yakıtlardır.

    Elektrikli araçların sokaklarda olmamasının temel sebebi (bataryaların enerji yoğunluğu nedeni ile) Menzil ve maliyet meselesiydi.Zan ederim 2020 gibi bu mesele konuşulmaktan çıkacaktır.Şu anda Tesla 500 Km ler civarında menzil veriyor keza Opel Ampera-e 500 km yi geçeceğini söylüyor.Diğer üreticilerde bu yolda.BMW'den bir yetkili batarya kapasitelerinin 7 yıl içinde ikiye katlanacağını belirtti.

    Bizimkilerin teknik döküman açıklamak gibi huyu yok ama gavur direkt söylemiş: 660 W batarya ile 350 mil diyor (https://electrek.co/2016/11/16/california-proterra-15-new-all-electric-buses-san-joaquin-valley/ )Yani bu otobüs işi yapılamayacak yada olmayacak şey değil.

    tamam akteknisyen
    ben mühendis olduğum için sana emir yetkim var
    sen mısırları ek busene sonra 2 kere rafine et yağını çek
    seneye 1 ton mısırdan bir depo yağ ile senle geziye gideriz

    sen 1 sene bekle biodizel için hasat yap

    tarlayıda köten le sür

    hem sen niye üzerine alındın ben salaklara dedim
    _____________________________
    s3 trio 3d 2mb ekran kartı, lite-on 4x cdrom, 33.600conexant modem,1.2GB quantum fireball harddisk, creative soundblaster radyolu kendinden amfili isa ses kartı, 16mb 8ns sd ram.3.5inch floppy. 100 adet te disket




  • Yüzbaşı
    666 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile


    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile

    Salak arkadaslara yaziyorum.digerleri alinmasin.

    Petrol hazir enerjidir. Cikarir kullanirsin.

    Misirdan bioyakit, elektrikten hidrojenli arac veya batarya sarj etmeye benzemez.



    Verdigi enerji ise ucagi havalandirir.

    100 kw 136 beygir arac 3000 devir de seyrederken 120km hizyapar ve saatte 50kw harcar. Tukettigi yakitta 6-7 litredir



    Yani 6litre benzin 50kw a esittir ve 50kw elektrik fiyati Su anda 25 lira



    Yani elektrikli araclar o yuzden yok sokaklarda

    :) salak bir arkadaş olarak sormam lazım?

    Petrolü nasıl çıkarıp kullanıyorsun?Dünyanın hangi kuyusundan direkt benzin yada motorin çıkıyor? Rafine diye bir işlem yok yani? Eğer rafine varsa niçin mısırdan bioyakıt elde etmek farklı oluyor? İkisinde de ham mamulü işleyip ürün elde ediyorsun.

    Benzin ve motorin (türevleride dahil) enerji yoğunluğu yüksek yakıtlardır.

    Elektrikli araçların sokaklarda olmamasının temel sebebi (bataryaların enerji yoğunluğu nedeni ile) Menzil ve maliyet meselesiydi.Zan ederim 2020 gibi bu mesele konuşulmaktan çıkacaktır.Şu anda Tesla 500 Km ler civarında menzil veriyor keza Opel Ampera-e 500 km yi geçeceğini söylüyor.Diğer üreticilerde bu yolda.BMW'den bir yetkili batarya kapasitelerinin 7 yıl içinde ikiye katlanacağını belirtti.

    Bizimkilerin teknik döküman açıklamak gibi huyu yok ama gavur direkt söylemiş: 660 W batarya ile 350 mil diyor (https://electrek.co/2016/11/16/california-proterra-15-new-all-electric-buses-san-joaquin-valley/ )Yani bu otobüs işi yapılamayacak yada olmayacak şey değil.

    tamam akteknisyen
    ben mühendis olduğum için sana emir yetkim var
    sen mısırları ek busene sonra 2 kere rafine et yağını çek
    seneye 1 ton mısırdan bir depo yağ ile senle geziye gideriz

    sen 1 sene bekle biodizel için hasat yap

    tarlayıda köten le sür

    hem sen niye üzerine alındın ben salaklara dedim

    Espri yapıyorum yahu :)

    Tabi yazdığındaki mantık yine yanlış oluyor. Mısırın son kullanıcı için ürünleşmesi 1 sene ise petrolünde bir kaç ay sürüyor maalesef (süresini bilmiyorum) o açıdan bakınca yok yeri del,atbaşını kur,rafineriye pompala ,rafineri işlesin... buda bir süreç.

    Yani anlatmak istediğini anladım (katılmasamda) verdiğin örneğin yanlış olduğunu açıklamaya çalışıyorum.Bir mühendise yakışmıyor :)

    Bu arada ben memurum bizde işler öyle yürümez Amir-memur ilişkisi başka Mühendis-Teknisyen başka.Eğer biriminde değilse hiç bir mühendis hiç bir teknisyene emir veremez.İdari bir konu...
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    802 Mesaj
    Bu otobüs hayatımıza girip dünyaya ve ceplerimize olan faydalarını görmeden birşey diyemiyorum .
    |
    |
  • Teğmen
    180 Mesaj
    4.3.2015
    İki şirket elektrikli otobüs için işbirliği yaptı
    Türkiye'nin sanayi devleri ASELSAN ve TEMSA yüzde yüz yerli üretim elektrikli otobüs geliştirme projelerinde işbirliğine yönelik anlaşmayı imzaladı.
    ASELSAN ve TEMSA, otobüs üretiminde yeni bir dönemi başlatacak adımı birlikte attı. ASELSAN tarafından geliştirilen motor ve motor sürücüleri, batarya ve batarya yönetim sistemleri, araç kontrol ve yönetimi sistemleri, radar, gece görüş sistemleri, ultrasonik sensörler, haberleşme sistemleri gibi elektrikli araç bileşenlerinin TEMSA tarafından geliştirilen ulaşım araçlarına entegre edilmesine yönelik olarak iki firma arasında anlaşmaya varıldı.
    http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/basin-odasi/haberler/Sayfalar/YerliOtobusTemsaAselsan20150304.aspx
    |
    |




  • Yarbay
    3019 Mesaj

    Tanıtım videosu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Basteryus -- 8 Aralık 2016; 19:55:18 >
    |
    |
    Bahsedilenler: ahmet.
    _____________________________
    Bir DH atasözü derki: "Hit gelecek yerden tavuk esirgenmez"


    Eski çağlarda ejder, kaplana denk görülen tek yaratıktı.
  • Yüzbaşı
    555 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile


    quote:

    Orijinalden alıntı: AKTeknisyen


    quote:

    Orijinalden alıntı: nonvolatile

    Salak arkadaslara yaziyorum.digerleri alinmasin.

    Petrol hazir enerjidir. Cikarir kullanirsin.

    Misirdan bioyakit, elektrikten hidrojenli arac veya batarya sarj etmeye benzemez.



    Verdigi enerji ise ucagi havalandirir.

    100 kw 136 beygir arac 3000 devir de seyrederken 120km hizyapar ve saatte 50kw harcar. Tukettigi yakitta 6-7 litredir



    Yani 6litre benzin 50kw a esittir ve 50kw elektrik fiyati Su anda 25 lira



    Yani elektrikli araclar o yuzden yok sokaklarda

    :) salak bir arkadaş olarak sormam lazım?

    Petrolü nasıl çıkarıp kullanıyorsun?Dünyanın hangi kuyusundan direkt benzin yada motorin çıkıyor? Rafine diye bir işlem yok yani? Eğer rafine varsa niçin mısırdan bioyakıt elde etmek farklı oluyor? İkisinde de ham mamulü işleyip ürün elde ediyorsun.

    Benzin ve motorin (türevleride dahil) enerji yoğunluğu yüksek yakıtlardır.

    Elektrikli araçların sokaklarda olmamasının temel sebebi (bataryaların enerji yoğunluğu nedeni ile) Menzil ve maliyet meselesiydi.Zan ederim 2020 gibi bu mesele konuşulmaktan çıkacaktır.Şu anda Tesla 500 Km ler civarında menzil veriyor keza Opel Ampera-e 500 km yi geçeceğini söylüyor.Diğer üreticilerde bu yolda.BMW'den bir yetkili batarya kapasitelerinin 7 yıl içinde ikiye katlanacağını belirtti.

    Bizimkilerin teknik döküman açıklamak gibi huyu yok ama gavur direkt söylemiş: 660 W batarya ile 350 mil diyor (https://electrek.co/2016/11/16/california-proterra-15-new-all-electric-buses-san-joaquin-valley/ )Yani bu otobüs işi yapılamayacak yada olmayacak şey değil.

    tamam akteknisyen
    ben mühendis olduğum için sana emir yetkim var
    sen mısırları ek busene sonra 2 kere rafine et yağını çek
    seneye 1 ton mısırdan bir depo yağ ile senle geziye gideriz

    sen 1 sene bekle biodizel için hasat yap

    tarlayıda köten le sür

    hem sen niye üzerine alındın ben salaklara dedim

    Espri yapıyorum yahu :)

    Tabi yazdığındaki mantık yine yanlış oluyor. Mısırın son kullanıcı için ürünleşmesi 1 sene ise petrolünde bir kaç ay sürüyor maalesef (süresini bilmiyorum) o açıdan bakınca yok yeri del,atbaşını kur,rafineriye pompala ,rafineri işlesin... buda bir süreç.

    Yani anlatmak istediğini anladım (katılmasamda) verdiğin örneğin yanlış olduğunu açıklamaya çalışıyorum.Bir mühendise yakışmıyor :)

    Bu arada ben memurum bizde işler öyle yürümez Amir-memur ilişkisi başka Mühendis-Teknisyen başka.Eğer biriminde değilse hiç bir mühendis hiç bir teknisyene emir veremez.İdari bir konu...

    :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    s3 trio 3d 2mb ekran kartı, lite-on 4x cdrom, 33.600conexant modem,1.2GB quantum fireball harddisk, creative soundblaster radyolu kendinden amfili isa ses kartı, 16mb 8ns sd ram.3.5inch floppy. 100 adet te disket




  • Yarbay
    5943 Mesaj

    hocam fuso canterler japonyada üretilmiyor muydu? eskiden bizde 2009 model fuso canter vardı. o japon muydu yoksa tr de mi üretilmişti?
    |
    |
    xxl567 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    47 Mesaj

    Mercedes de Fransızlardan motor alıyor mesela. Böyle şeyler karlılık analizlerine filan bakar, geliştirmek farklı o motor için hat kurup hattan motoru indirmek çok daha farklı şeyler. Ayrıca zaten elektrikli motor üretmek verimli bir ICE üretmek kadar zor değil, o teknolojinin ilkeleri Faraday öldüğünden beri pek değişmedi zira.

    Ha motoru fişe takıp döndürmek de öyle kolay değil, o pil teknolojisini Tesla bile Japonlardan alıyor. Pil sorunu olmasa yirmi yıl önce başlardık elektrikli araba kullanmaya.
    |
    |
    elektro_gadget kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    6693 Mesaj
    Hadi bakalım bu başlangıç olsun...



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    414 Mesaj
    Tebrik ediyorum Aselsan ve Temsa'yı. Fakat Temsa nın otobüsleri çok kalitesiz oluyor. İstanbul, İzmir'deki 4-5 yıllık Avenueler resmen çürümüş durumda. Kalitesini arttırması gerekiyor.
    |
    |
    _____________________________
    " Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir. O halde NE MUTLU TRK'ÜM DİYENE ! "
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Mobilya Takımları
üniversite
son dakika
SEO
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,531
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.