Şimdi Ara

Aselsan ile Temsa’dan Türkiye’nin ilk %100 yerli elektrikli otobüsü: Temsa Avenue EV (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
232
Cevap
1
Favori
6.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim de tuzum olsun bari.

    Dışarısı ile bağlantısı olmayan kapalı bir sistemde, üretilen enerjinin tüketilen enerjiden fazla olması enerjinin yoktan var edilmesi demektir. Evrende hiçbir şey yoktan var edilemez. Bütün enerji formları birbirine dönüşür ama toplam enerji sürekli sabittir.

    İyi bir mühendislikle verimliliği maksimuma çıkarıp tüketimi düşürebilirsin ama her halükarda tüketilen enerji üretilenden yüksek olacağı için bir süre sonra dışarıdan takviye yapmaya mecbursun.
  • süper bir çalışma olmuş bence. Ankara sokaklarında da görmek isteriz.
  • Bilmeyenler için söyleyelim, elektrik motorlarını içten yanmalı motorlarla karıştırmayın. Son derece basit bir yapısı vardır ve yüksek teknoloji gerektirmez. Üretimi kolaydır, maliyeti düşüktür. Neredeyse yüz yıldır çok fazla değişmemiştir. Buradaki asıl olay ve zorluklar bu motorlara enerji sağlayan pil ve şarj teknolojilerindedir. Buda kimya ve güç elektroniğinin alanına girer.

  • tuago T kullanıcısına yanıt
    ne 100 yılı 1820 yılında AC motorlar çıktı... en basit motor DC motorlar... İlk ticârî motor 1880’lerde, elektrik ve manyetizmada 1820’lerin başlarında yapılan temel keşiflerden yarım asır sonra ortaya çıkmıştır. İlk defa 1821’de Michael Faraday, bir mıknatıs ve hareketli telden sürekli bir dönme hareketi elde edebileceğini göstermiştir. Bir Amerikalı demirci olan Thomas Davenport 1837’de elektrik motoru için ilk patenti almıştır. Davenport, aynı yıl 50 librelik iki motor yaptı. Biri, demir ya da çelik üzerine 1/4 inçlik delikler açmak için kullanılıyordu. Her iki motor da, dakikada 450 devir yapıyordu. 1839’da daha büyük bir motor yaptı ve bu motoru bir baskı makinesini çalıştırmak için kullandı.
    http://www.ilkkimbuldu.com/elektrik-motorunu-kim-buldu/




  • Merhaba arkadaşlar. Aşağıdaki videodan, aracın motor ve batarya yerleşimi detaylı olarak görülebilir.

    Araç hem bildiğimiz priz ile, hem de tavandaki otomatik açılan pantograf ve kendine özgü tasarlanan şarj standı ile kolayca şarj olabiliyor.

    Avenue EV tanıtım videosu :




    Ayrıca bu bizim ilk elektrikli araç çalışmamız değil. Daha önce de üretip tanıttığımız, Temsa MD9 LE tabanlı, yine yüzde yüz elektrikli Temsa MD9 Electricity aracımız da mevcut. Otokar Doruk Electra aracına rakip direkt olarak.

    O aracın da lansman videosu



    12 metrelik Avenue EV aracını, 9 metrelik MD9 Electricity ve Otokar Doruk araçlarından ayıran en önemli konu, Batarya paketlerinin, elektrik motorlarının, yazılım ve kontrol sistemlerinin tamamen Aselsan imzalı olması. Yani kelime oyunu değil, tamamen yerli bir araç.

    Yapıcı eleştirilere her zaman çok ihtiyacımız var. Yolcu gözünden daha iyi neler yapılabilir konusu bizim için çok değerli.

    Herkese iyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xxl567 -- 9 Aralık 2016; 19:53:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2015 yaz ayında stajımı adı geçen yerde yapmıştım.

    Bu projeden haberimiz ve bilgimiz vardı.



    Aselsan bünyesinde yeni açılan bir birimden çıkan bir üründür.

    Hatta o zaman Türkiye içinde bir il ile de anlaşmışlardı elektrikli otobüs için.



    Ek olarak aselsan arge birimidir üretim birimi değil. Kendi içerisinde üretilen ürünler teknolojik sırları ve dışarı çıkması istenmeyen ürünleri yapmaktadır.



    Söz konusu telsizler bile aselsan dışında üretilmektedir.

    Aselsan içinde üretilen ürünlerden bir tanesi rf lerdir. Yani ürünü en önemli parçasını aselsan kendisi yapar geri kalanı alt yüklenicilerine yaptırır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Umarım hızla yayılır tüm illere. Bu tarz gelişimler devam ettirimeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zendio

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    ASELSAN böyle motor gibi seri üretim işlere girmemeli, yapamaz. Uzun vadede servis yedek parça iyileştirme değişik araçlara uygulama gibi hizmetleri veremez, maalesef bu iş bir prototip olarak kalacaktır.

    Temsa gibi otobüs toplayan firmalar bilinen üreticilerin komponentleri ile araç oluşturmalıdır yoksa kimse ilk defa çıkmış ASELSAN marka motorlu aracı almaz. ZF'nin elektrik motorlu otobüs çözümü var, gidin onu kullanın adam gibi entegre edin ve dünyaya satın. MAN, Mercedes Solaris gibi üreticiler bunu yapıyor.

    Aselsan tabiki seri üreten degil burda motorun lisansını satmiştir. Üretimini Temsa yapacaktır. Bence bu işler böyle yürür. Bu üniversiteler ve Arge firmaları teknik ve bilimsel yardımı yapar nihai ürünü oluşturur ticari firmalar bunun seri üretimini yaparlar.

    Temsa bir motor üreticisi değil ve olmamalı, bu iş özel bir parça üreticisine uygun, mesela Hema yapabilir.

    Temsa'nın işi otobüs karoseri yapmak, doğru komponentleri secmek ve sistemlerin iyi entegrasyonudur.



    ZF AVE130 bu elektrikli otobüs ve troleybüs tasarımında bir standart belirledi, artık diğer üreticiler ona benzer motorlar yapmaya çalışmalı, Aselsan ve Temsa malesef demode tek motor ve diferansiyel sistemi kullanmış, bence yanlış bir seçim.



    Ayrıca reklamda yanlış görmediysem elektrikli otobüsün kapıları havalı (!)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ya zaten klavye tuşuna basar gibi gaz fren yapıyolar şimdi de gelmiş max torku her devirde veren motor diyosunuz :( kalkışta önden arkaya zahmetsiz gidebiliriz artık.

  • Ulan Türkiyede birileri milli bişiler geliştirsinde karalayalım die birilerini işemi aldılar acaba birşeyide begenin demiyecegim eleştirmeyin demiyecegim ama yapılana azda olsa saygı gösterin yav bu nedir habere bakıp sevineyimmi yorumlara bakıp kafa yapısına üzüleyimmi anlamadım birşeyleri karalamak konusunda milli ve tekiz buna emin olun

  • aaa Türiye bişeyler üretmiş hemen aşağılamalıyım ve ana vatanım olan amerikayı övmeliyim zaten ismide benim ülkem olan amerikadan alınmış hede hödö(!)

  • aga haribi % 100 yerli ise helal olsun başarılarının devamını dilerim insallah bir şekilde önleri kesilmez....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmetgunes3737

    bence burada yorum yapanların ne iş yaptıkları meslekleri ni belirtmesi mecbur olsun. hayatı boyun ca bir şivi şivi diyorum çakmayanlar yorum yapıyorlar.yüzde kaçı yerli nekadarı yerli.falan filan sizler yüzde 1 yerli olan 99 ithal olan bir şey yapın. yeni bir iş yapacaksanız herşeyiyle yüzde yüz yerli olacak. ortada fikir var para var bilgi var. mühendis var. hadi başlayalım. bilgisayar.solıt.otoket.vs vs cizim programları yabancı.daha baştan yerlilik oranı gitti.dişli yapacaz .makina yabancı.bu liste uzayıp gider. bu ülke çalirsa her şeyi yapar.yapacaktırda.bilmedigimizi yaparak bozarak ögrenip yapacagız.yeterki şalişalım. bir türk dünyaya bedeldir diyerek kandırıldık. tank yapacagız motoru dışardan.tabiki dişardan olacak. evde yemek yapıyoruz hepsi pazardan. un al ekmek yapsana evde.fırından alıyorsunuz.fırın ekmek yapıyor elektirigi dışardan. üretmek üretmek üretmek başka şekli yok bunun.

    Hocam yorumunuzla ilgili bir şey demiyorum hak verdim ama,
    Elinizin altında internet varken, internet ortamıyla içli dışlıyken, nasıl oldu da çivinin nasıl yazıldığını hiç görmediniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiNaPSiS -- 10 Aralık 2016; 10:13:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araç kaliteli bir araça benziyor.inş. yabancı isim vermeye değecek kadar yurtdışında da pazarlanır.
    bakanın açıklmasına göre türkiyede 2027 den sonra belediyelere ait tüm otobüsleri elektrikli otobüse çevireceklermiş ..bu demek yaklaşık 100 bin otobüs demek ,eğer 100 bin araç alırlarsa çok maliyet tutacak ama olsun her araç kendini max. 4 yılda amorti eder ve az da olsa bu petrol bağımlılığı azalır

    inş böyle katma değerli üretimler devam eder




  • Helal Olsun İnş %100 dür

  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    hocam bu Türk kafası sanırım..

    "Arkadaşlar üniversiteye bir elektrik araç yapalım bakın tubitak'ın yarışları var katılalım" diyorum..

    bana gelen cevaplar;
    -sanki hazirana yetişecek mi?
    +"şimdi başlayalım seneye yetiştirelim, mezun olacagin üniversiteye bir şeyler kat" diyorum.
    -Yok.

    baska biri
    -yapsak ilk 3e mi gireceğiz sanki?
    +"ilk sene belki teknik arıza yapıp, yarıştan eleneceğiz... bu sene yapalım, seneye performansını arttıralım" diyorum..
    -...

    bunada gelmiyorlar.. karı-kız tavlamaya *robotik kulübüne* gelen adam var!


    yarın 2gun sonrada ODTÜ-İTÜ mezunu değilim diye ağlayacak, buraya gelip ODTÜlulerin yaptığı arabaya bakıp bokatacak..


    "sen kimsin?" diye sorsan, parayla aldığı sertifikalarla dolu cv verecek eline..


    şurada kim, temsa gibi bir firmada arge mühendisi?, hangisi aselsan dengi bir şirketin sıkı çalışma temposuna dayanabilmiş? YOK.

    Anca boş laf..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zero-man kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle çok haklısın. Tamamen katılıyorum sana. Maalesef çok konuşan az iş yapan bir yapımız var.

    Vakti zamanında Üniversitenin son iki yılı hidrojen arabası takımı kurmuş, sponsor bulmuş ve aracı oluşturmaya başlamıştık 6 arkadaş. Gövde kalıbı ve şasiye yavaştan başlamıştık ki, gerek mezun olanlar, gerek takımdaki kişi sayısı azaldı diye "olmaz bu iş abi" kafasıyla işten cayanlar nedeniyle araç yalan olmuştu. En son asistan ile ben kalmıştık, o' da kendi iş yoğunluğundan bitirelim bu işi demişti ve bitti. Yıllar sonra üniversiteye gittiğimde işin akıbetini sordum hocaya. Belki heyecanlı birileri çıkmıştırda devam ettirmiştir diye. Aldığım cevap çok üzmüştü; "Ya onlar 1-2 yıl depoda durdu, sonrabir kısmını attılar geri kalanınıda Otomotivdekilere aldı başka işler için" demişti.

    Birşeylerin ortaya çıkabilesi için gerçekten istekli, heyecanlı, yılmayan, azıcık kaçık tiplerin bir araya gelmesi gerekiyor. Gerisi mutlaka başarıya dönüşüyor zamanla. İnşallah kafa dengi, senin gibi düşünen birilerini bulabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 11 Aralık 2016; 14:49:18 >




  • SiNaPSiS kullanıcısına yanıt
    ilk okul mezunuyum yazarken ş ve ç leri kariştıryorum . okurken dogru okuyorum. okumamamış .özür dilerim
  • Aşağıda 60 70 yıllık teknoloji var elektrikli troleybüs. Tek sorun elektriğin depolanmasıydı akü ve piller dünyada gelişti gelişiyor bunun neresi yepyeni teknoloji?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 14 Aralık 2016; 0:15:33 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • uniquebison U kullanıcısına yanıt
    Netten bak arastir, dogru soyledigini gotursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.